Şimdi Ara

Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümü[Bilgi ] (21. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
980
Cevap
47
Favori
219.900
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu arada Solti hocam konuyu takip ediyorsa ondan da ''armatörlük'' hakkındaki yorumlarını bekliyoruz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: emrenaz

    Hocam evlimisiniz kac yasinda evlendiniz cocugunuz var mi varsa ev hayatiniz nasil gidiyor ? diye sormusmuydum hatirlamiyorum ?

    bana mı sordunuz bilmiyorum ama evli değilim:) hatun var ve evlenmenin planlarını yapıyoruz.denizcilerin ev hayatı ile alakalı aşk hayatı ile alakalı müsait olduğum da kendi düşüncelerimi yazarım:)

    hocam bu arada aklima gelmisken sorayim gemi adami cuzdaninizla yurtdisi seyahatine gidebiliyormusunuz ? normal cuzdandan farki varmi? mesela atiyorum ingiltere vizesi yapistarabiliyormusunuz?
    tesekkurler :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrenaz


    quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: emrenaz

    Hocam evlimisiniz kac yasinda evlendiniz cocugunuz var mi varsa ev hayatiniz nasil gidiyor ? diye sormusmuydum hatirlamiyorum ?

    bana mı sordunuz bilmiyorum ama evli değilim:) hatun var ve evlenmenin planlarını yapıyoruz.denizcilerin ev hayatı ile alakalı aşk hayatı ile alakalı müsait olduğum da kendi düşüncelerimi yazarım:)

    hocam bu arada aklima gelmisken sorayim gemi adami cuzdaninizla yurtdisi seyahatine gidebiliyormusunuz ? normal cuzdandan farki varmi? mesela atiyorum ingiltere vizesi yapistarabiliyormusunuz?
    tesekkurler :)

    ben de çok merak ettim bu sorunun cevabını




  • Gemi makineleri mühendisi 1-2-3 veya güverte (kaptan) 1-2-3 . Global anlamda, avukattan öğretmenden vs vs hani dövizlik askerlik gibi, yurt dışına girip - çıkma (gemiye katılma ayrılma dışında) ?? diğer mesleklere göre avantajları neler ??? (parası yaşamı vs vs sosyal hayat olaylarını biliorum ) RESMİyette extra avantajları / Hakları var mı? mesela gemide 6 yıl çalışanın şahitliği resmiyette kabul edilmez gibi gerçek mi??
  • Gemi adamı cüzdanı veya liman cüzdanı gemi personelinin ehliyetidir. Şekli, görüntüsü pasaport gibi olup içinde kişisel bilgiler, sahip olunan STCW sertifikaları ve yeterliliğiniz yani ehliyet tipiniz (personel/stajyer/zabitlik türü ve dereceniz) işlenmiştir.

    Türk bayraklı gemilerde pasaport gibi iş görür ancak pasaport olmadan yabancı bir limana inemezsiniz.

    Denizci olmanın başka meslekler göre bildiğim resmiyette pek avantajı yok. Şahitlik konusu ise bana şehir efsanesi gibi geliyor. Askerlik ise (bedelli yapmayacaklar için) % 80-90 bahriyeli yapılıyor, hatta gemi inşa mühendisleri diğer denizcilik branşlarına göre daha yüksek ihtimalle bahriyeli oluyor.

    Gezip görme konusunda da artıları herkesin göremeyeceği yerleri bedavadan görürsünüz, eksileri ise öyle çok bilinen meşhur yerlere kolay para harcanıp da gidilen yerleri göremezsiniz ve sadece kıyı kentlerini kasabalarını görürsünüz haliyle. Duruma göre çok kısa süreli bir gezi olur sizin için limanda fazla kalamayacağınızdan dolayı. Yeri gelir altını üstüne getirirsiniz. Kaptanın 2 gün kalırız, bir yere çıkılmaz burada dediği yerde ambarların sörveyden geçememesinden ötürü 15 gün kaldığımız Avustralya'da (başka etkenler de oldu tabi) o kadar çok çıktım ki dışarı, gemide bana muhtar senin ikameti buraya aldı galiba diyorlardı

    Şimdi çok param olsa gidip Filipinler'in Isabel diye bir kasabasını göremem belki hatta aklıma bile gelmezdi, ama denizci olunca görülüyor. Ben de henüz göremedim ama bir Panama kanalını kaç kişi kaç turist görebilir, oradan geçebilir şu hayatta.




  • 2013 Ocak ayından itibaren uygulamaya girecek yeni yönetmelikteki staj süresi olan veya bahsi geçen 1 yıl (emin değilim, asparagas da olabilir) fakülteye yeni başlayanlar için mi geçerli yoksa, staj yaptığınız tarihler mi önemli? Biliyorum bu konuda herkesin tam bir fikri yok ama bulamadım şu yönetmeliği, link vs. varsa gönderebilir misiniz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Johnny B. Goode -- 26 Mayıs 2012; 17:56:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hector_547

    Bu arada Solti hocam konuyu takip ediyorsa ondan da ''armatörlük'' hakkındaki yorumlarını bekliyoruz.

    Beyler, konuyu yakınen takip ediyorum ama işlerim okadar yoğun ki
    inanın cevap yazamıyorum. Çünkü kısa cevaplarla geçiştirmeyi değil uzun cevaplarla aydınlatmayı tercih ederim.
    O nedenle bana biraz izin verin ilk fırsatta bütün sorulara cevap vermeye çalışırım.
    Aslında bence şöyle birşey yapalım;
    Sorusu olan arkadaşlara müsade edelim bir soru database'i oluştursunlar.
    Bunu toplu bir sayfa haline getirsinler biz de hepsini tek tek cevaplayalım olsun bitsin .
    Çünkü sorulan soruların çoğu hep aynı..
  • @petersburg abi verdiğin biligiler için çok teşekkürler... Ben adını burdan vermiyim,bir tanker şirketiyle anlaştım makine stajeri olarak.Nisan ayının 3 ünde başvurdum,ay sonu göndercez dediler diye kabul ettim.Sonra mayıs ayı içinde kesin göndericez dediler ve arıyorum hala planlama yapıyoruz diyolar.İşin kısası 2 aydır boş boş bekliyorum,tankerde staj yapmak istiyorum çünkü daha sonrada tankerde mühendislik yapabileyim diye,başta neyse tankerde çıkmak için beklerim diyodum ama artık cok rahatsız olmaya başladım,cok beklediğimi düşünüyorum.Bu konuda ne yapmalıyım,bana bi akıl verirseniz sevinirim
  • Mesleği ayağım karaya basarak yapmak istiyorum diyenlere, özellikle de tasarımcı olmak isteyenlere, dizyan bürolarda çalışmak isteyenlere şu sayfayı ve anlatılan ürünü incelemelerini öneririm. Eğer gemide çalışıp (hiç değilse bile stajı bitirip) karada devam etmek istenirse bu ve bunun gibi yazılımlar iş konusunda işveren açısından seçici olacaktır.

    Gemi inşa sektöründe yoğun olarak kullanılan Aveva (Tribon'un yeni adı), AutoCad (yeni sürümlerinde bir çok alt modülleri de var), Rhino, Catia gibi programlar dizayncılar için önemli programlardır. Bunların sitelerini ve broşürlerini inceleyin. Aklınızın bir köşesinde bulunsun işinize yarayabilir. Neredeyse kullanmasanız bile, temel düzeyde de olsa AutoCad bilmeyeni ayıplıyorlar.

    link: AutoCad Plant


    elysemic'e

    Beklemeye ve aynı zamanda başka seçenekleri araştırmaya devam et derim. Ara sıra da o şirkete durumu sormalısın,kendini unutturma. Ben umudu kestiğim bir anda bir tanıdığımın tanıdığı vasıtası ile umudumu kestiğim şirkete kabul edildim. Perşembe şirkete gittim pazar gemideydim.

    Kolay gelsin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tropique -- 1 Haziran 2012; 23:52:26 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tropique

    Gemi adamı cüzdanı veya liman cüzdanı gemi personelinin ehliyetidir. Şekli, görüntüsü pasaport gibi olup içinde kişisel bilgiler, sahip olunan STCW sertifikaları ve yeterliliğiniz yani ehliyet tipiniz (personel/stajyer/zabitlik türü ve dereceniz) işlenmiştir.

    Türk bayraklı gemilerde pasaport gibi iş görür ancak pasaport olmadan yabancı bir limana inemezsiniz.

    Denizci olmanın başka meslekler göre bildiğim resmiyette pek avantajı yok. Şahitlik konusu ise bana şehir efsanesi gibi geliyor. Askerlik ise (bedelli yapmayacaklar için) % 80-90 bahriyeli yapılıyor, hatta gemi inşa mühendisleri diğer denizcilik branşlarına göre daha yüksek ihtimalle bahriyeli oluyor.

    Gezip görme konusunda da artıları herkesin göremeyeceği yerleri bedavadan görürsünüz, eksileri ise öyle çok bilinen meşhur yerlere kolay para harcanıp da gidilen yerleri göremezsiniz ve sadece kıyı kentlerini kasabalarını görürsünüz haliyle. Duruma göre çok kısa süreli bir gezi olur sizin için limanda fazla kalamayacağınızdan dolayı. Yeri gelir altını üstüne getirirsiniz. Kaptanın 2 gün kalırız, bir yere çıkılmaz burada dediği yerde ambarların sörveyden geçememesinden ötürü 15 gün kaldığımız Avustralya'da (başka etkenler de oldu tabi) o kadar çok çıktım ki dışarı, gemide bana muhtar senin ikameti buraya aldı galiba diyorlardı

    Şimdi çok param olsa gidip Filipinler'in Isabel diye bir kasabasını göremem belki hatta aklıma bile gelmezdi, ama denizci olunca görülüyor. Ben de henüz göremedim ama bir Panama kanalını kaç kişi kaç turist görebilir, oradan geçebilir şu hayatta.




    Acaba gemi inşaa mühendislerinin denize çıkmada önünü keserlermi ben onu merak ediyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _war_


    Acaba gemi inşaa mühendislerinin denize çıkmada önünü keserlermi ben onu merak ediyorum

    Onu su an kimse kestiremez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    itü denizcilik fakültesi güverte eski mezun abilerimizden biri olan mustafa dülgar abimizin 'gemiye gitmek' adlı güzel yazısı.okuyalım arkadaşlar.kafamızda ki sorulardan bir tanesine ya da birkaç tanesine iyi veya kötü bir cevap olur belki.bu bölümleri yazmayacaksanız bile okuyalım:) denizci olmayacaksanız bile okuyalım:) uzatmayalım hadi gelin okuyalım.


    Gemiye gitmek

    Gemiye gitmek üzere bir firmayla anlaştığınızda, firmanın kapısından çıkmadan bir sızı düşer yüreğinize. Yine ayrılık zamanı gelmiştir sevdiklerinizden. Hazırlıklar yapılır, veda telefonları edilir uzaktaki akraba ve arkadaşlara. Son gece tarifi imkansız sıkıntılar içinde geçer. En zoru da yaşlı gözlerle “gene mi gidiyorsun baba” diyeceğini bildiği niz çocuklarınızı nasıl tesell i edeceğinizi bilememenizdir. Herşeye rağmen gitmek zorundasınızdır, kader deyip dişinizi sıkar, ağlamamak için dudaklarınızı ısırırsınız. “Dua edin sürekli benim için” ve “Allah’ a emanet olun” son sözleriniz olur evden ayrılırken.

    Havaalanı yolu tarifsiz sıkıntılarla geçer. Uçağa bindiğinizde, biraz daha rahatlamış ve kabullenmişsinizdir ayrılığı. Uçakda geçen zamanda gemiyi düşünmeye, inşallah iyi bir gemidir, inşallah personel iyidir demeye başlarsınız. Acente karşılar havaalanında ve yeni evinize, yeni işyerinize, geminize götürür sizi. Gemiye geldiğinizde iyi gemi, kötü gemi olması çok önemli değildir artık. Devir teslim tamamlanır ve eski kaptan gemiden ayrılırken, onun yerinde olmak istersiniz. Gemiden her ayrılan aynı duyguyu yaşatacaktır kontrat boyunca.

    Gemi limandan ayrıldığında, içinizdeki sıkıntı biraz olsun azalmaya başlar. Gemiyi tanımaya, personeli değerlendirmeye çalışırsınız. Artık ayrı bir dünyadasınızdır ve kimse bilmez sizin gemide yaşadıklarınızı. Karadakiler, rahat yataklarında yatarken, siz sallantıdan yatakda duramazsınız kimi zaman. Onlar deniz kenarına gidip manzara seyrederken, siz köprüüstünde gemiyi havaya kaldırıp tekrar denize vuran dalgalara bakar, geminin baş tarafının suya gömülüşünü izler ve dinsin bu fırtına diye dua edersiniz kimi zaman. Onlar, bayramda çocukları ile bayramlaşırken, siz personelinize geçen yıl bir başka gemide söylediğiniz klasikleşen “inşallah bir sonraki bayramda çocuklarımızın yanında oluruz” sözlerini söylersiniz.

    Aslında bütün gemiler birbirinin aynıdır, bütün seferler birbirine benzer az çok. Kimisinde biraz daha çok hava yersiniz, kimisinde biraz daha sakin gidersiniz. Ama hepsinde güneşin doğuşunu ve batışını seyrederken Allah’ın büyüklüğünü temaşa edersiniz. Gittiğiniz limanlar bazan Avrupa olur, bazan Amerika. Bazan Tayland’dan yükler, Nijerya’da boşaltırsınız, bazen Panama Kanalı’ndan, bazen Suveyş’den geçersiniz. Bir süre sonra çok farketmez limanlar, gittiğiniz ülkeler, gördüğünüz değişik kültürler.

    Günler günleri, haftalar haftaları kovalar ve en güzel mesajınızı çekersiniz şirketinize: “Kontratım tamamlanacağından müsait ilk limandan ayrılmak istiyorum.” Ve en güzel mesajı aldığınızda “yerinize ... Kaptan atanmıştır, ... Limanında gemiye katılacaktır” diye şirketten, mutluluk sarar heryanınızı. Alnınızın akıyla, gönlünüzün huzuruyla teslim edersiniz gemiyi yeni kaptanına. “Keşke ayrılmasaydınız” diyen bir gemicinin elinizi sıkışı, “Allah tekrar birlikde çalışmayı nasip etsin” diyen Baş Mühendisin boynunuza sarılışı garip bir hüzün katar mutluluğunuza. Tüm personelle vedalaşıp “Allah selamet versin, yolunuzu açık etsin” sözleriyle ayrılırken gemiden, hüzünlü gözler bakar ardınızdan.

    Eve ve vatana dönüş yolculuğunda içiniz içinize sığmaz. Uçakda gözünüze uyku girmez ve “Niye daha hızlı gitmez bu meret?” demekten alamazsınız kendinizi. Gemide yaşadığınız herşey, hatta yediğiniz havalar bile tatlı birer hatıra olarak kalır zihninizde. Eve gelip eşinize, çocuklarınıza sarıldığınızda şükredersiniz Rabb’inize . Ailenizin, arkadaşlarınızın ve vatanınızın kıymetini anlarsınız. Uzak denizlerde ve limanlarda, fırtınalar içinde, sıkıntılar içinde çalışan denizci kardeşlerinizi dualarınızdan hiç eksik etmezsiniz.....

    *Mustafa Dülgar - Uzakyol Kaptanı


    çok duygulandım be hocam.. Arızayım bu aralar ondan..




  • @ trigonex

    eyvallah...:) güzel yazıdır ben de severek okudum.

    bir süredir yoktum ceza aldık adaleti bozuk adminden:) itle köpekle dalaştık cezayı biz aldık.çenemizi tutamıyoruz bazen.hep söyler peder it ürür kervan yürür aldırma geç diye ama gençliğin vermiş olduğun heyecan olsa gerek.

    ya sabır çekip bir de yanaşan ite köpeğe hoş çekip geçmek en güzeli ama olmuyor bazen...


    neyse

    selamlar
  • selamün aleyküm...bende bu bölümü düşünüyorum. siteye yeni katıldım...tüm yazıları okudum öyle geldim petersburg abi rahat ol:)) ama bir arkadaş stajer maaşı hakkında bir soru sormuş ancak cevap verilmemiş. bende aynı soruyu sormak istiyorum... 6 aylık deniz stajında herhangi bir ücret alınıyormu acaba?? şimdiden teşekkürler..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: guclu_turk

    selamün aleyküm...bende bu bölümü düşünüyorum. siteye yeni katıldım...tüm yazıları okudum öyle geldim petersburg abi rahat ol:)) ama bir arkadaş stajer maaşı hakkında bir soru sormuş ancak cevap verilmemiş. bende aynı soruyu sormak istiyorum... 6 aylık deniz stajında herhangi bir ücret alınıyormu acaba?? şimdiden teşekkürler..

    hoş geldiniz:)

    şirketten şirkete değişir.şirket vardır 100 dolar verir aylık.şirket vardır 600 dolar veriyor.şirket vardır 300 dolar verir.şirket vardır 500 tl verir.
  • 07.2011 WSW 300 miles of South Africa.Gemi 115000 DWT 298 m

    mete karaagac abimizin paylaştığı bir resim.gerçektir...fırtınalı havalarda ne yapıyorsunuz gemi ne yapıyor diye sorup duruyordu bazı arkadaşlar:) çok sık karşılaşılan bir durum olmasa da böyle zamanları da var geminin.


  • quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    @ trigonex

    eyvallah...:) güzel yazıdır ben de severek okudum.

    bir süredir yoktum ceza aldık adaleti bozuk adminden:) itle köpekle dalaştık cezayı biz aldık.çenemizi tutamıyoruz bazen.hep söyler peder it ürür kervan yürür aldırma geç diye ama gençliğin vermiş olduğun heyecan olsa gerek.

    ya sabır çekip bir de yanaşan ite köpeğe hoş çekip geçmek en güzeli ama olmuyor bazen...


    neyse

    selamlar


    delikanlı adamın hali bir başka olur.. konuya verdiğin emek ayakta alkışlanır, saygılarımla...
  • PETERSBUrG resim koyacaktın gemi ile ilgili odalar vs. müsait olduğun zaman unutmadın inşAllah merakla bekliyorum.

    saygılar teşekkürler şimdiden :D
  • @Petersburg
    Geçmiş olsun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tropique -- 5 Haziran 2012; 0:46:04 >
  • @ trigonex

    estağfurullah ve eyvallah...:)



    @ tropique

    eyvallah hocam...vermiş olduğun değerli ve güzel bilgileri yakınen takip ediyorum ve hatta eksik olduğum bazı konular da istifade ediyorum.

    @ redragon91

    hayır unutmadım...hatta çektim fotoğrafları:) bu arada tropique sitesinde de resimler mevcuttu yanlış hatırlamıyorsam oraya da bir göz at ben koyana kadar.

    selamlar
  • 
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.