Şimdi Ara

Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümü[Bilgi ] (36. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
980
Cevap
47
Favori
220.125
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3435363738
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: srht5555

    O zaman gmim yazayım hocam benliderliğe önem veririm ama mühendis olmak makinalarla uğraşmak daha zevkli zaten aynı parayı alıyoruz sadece kaptanı lider seçmişler.Derslerine baktım mümkünatı yok okuyamam zaten sözel ağırlıklı
    Hocam benim bütün gmim tutuyo ama itü ing. bölümleri kapattığı için itü gmim yükseleceğini düşünüyorum bu durumda deü ytü gmim kalıyor geride.Sizce bu üniv. eğitimi nasıldır?Ben açıkcası piyasada bilinen adı sanı duyulmus adam gibi mühendis olmak istiyorum çalışmak benim için sorun değil ben çalışırım ytüden mi mezun olursam yaklaşırım hedeflerime deü mü? ytüde hiyerarşi yok deüde var ben açıkcası olması taraftarıyım siz ne düşünüyosunuz ?

    Kaptan, lider seçilmiş demek doğru olmaz, bu işin doğası gereğidir. Kaptan sadece gemiyi kullanan,yürüten,götüren adam olarak görülmemelidir. Seyir ve güvenlikten başka, ticari ve hukuki konuların idaresi, sorunların çözümü kaptanın sorumluluğunda olduğu için ve bu konuda eğitim aldıkları için bu görev kaptandadır.

    Hiyerarşi olayına ise ben karşıyım. Saygı, uyum tamam ama işinle görevinle alakalı değilse ast-üst ilişkisi gereksizdir. Başta da öğrencilikte.

    İyi bir meslek sahibi olmak için okul önemlidir ama daha önemlisi kişinin kendini geliştirmesi doğru seçimler yapmasıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tropique -- 12 Temmuz 2013; 14:16:37 >




  • Bizim tanıdık iyi bir anadolu lisesini sonra da , ytü gemi mühendisliğini bitirdi. İtalyada erasmus yaptı. İngilizce italyanca var, şu an 1500 liraya çalışıyor. Ama ueni başladı daha, ileride artıyormuş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam Piri Reis Üniversitesi Gmim nasıldır? %100 burslusu tutuyor ama güvenilir midir yani burs kesme vs durumları var mıdır?
    9 eylül gmim nasıldır? @PETERSBURG
  • bence kesinlikle yazma. çok yakın bi arkadaşım gidiyor. şimdi bin pişman çok disiplinli ve eski havası kalmamış. maaşı da artık o kadar iyi değilmiş. özellikle kriz çok etkiledi diyor
    ayrıca işi çok zor ve çalışma şartları çok ağırmış. her 2-3 ayda bir psikologdan rapor istiyorlarmış adamlar. o derece sıkıntılı yani
    zaten öyle tutulan bi bölüm olsa diğer üniversiteler de açardı. Tam aksine bu yıl itü bu bölümün ingilizcesini kaldırdı ve o kontenjanı türkçesine de kaydırmadı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FBED

    bence kesinlikle yazma. çok yakın bi arkadaşım gidiyor. şimdi bin pişman çok disiplinli ve eski havası kalmamış. maaşı da artık o kadar iyi değilmiş. özellikle kriz çok etkiledi diyor
    ayrıca işi çok zor ve çalışma şartları çok ağırmış. her 2-3 ayda bir psikologdan rapor istiyorlarmış adamlar. o derece sıkıntılı yani
    zaten öyle tutulan bi bölüm olsa diğer üniversiteler de açardı. Tam aksine bu yıl itü bu bölümün ingilizcesini kaldırdı ve o kontenjanı türkçesine de kaydırmadı

    Nasi ingilizcesini kaldirdi bi yardimci olurmusun bana?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arslan61 A kullanıcısına yanıt
    muhtemelen yeni bölümler için kontenjan açması gerekiyordu ve eski popüleritesi kalmayan, çok tutmayan gemi makineyi seçtiler bence
    ösym de beni doğruluyor. puanları falan çok düştü geçen yıl kılavuzda 27bin olan yıldız İÖ gemi makine şimdi 37binde. bir yılda bu kadar düşmesi bence hiç de hayra alamet değil. O bölümün modası kesinlikle geçti. Artık gemi makine mühendisliği gerileme devrinde bence
  • yarın tercihlerimi yapıyorum ve itu gemi makineleri isl. yazmayı düşünüyorum.Siralamam ytü gemi inşaatada yetiyor sizce hangisini tercih etmeliyim.Gemilerde çarkcı olarak çalışıp ileride karaya gecmeyi düşünüyorum.
    Bu mesleğin gidişatı ne yönde sizce mezun olduğum zaman gemilerde çarkı olarak rahat iş bulabilirmiyim.Eğer gidişat kötüyse yıldız teknik pc. muhendisligi yazmayı düşünüyorum...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zinedxxx

    yarın tercihlerimi yapıyorum ve itu gemi makineleri isl. yazmayı düşünüyorum.Siralamam ytü gemi inşaatada yetiyor sizce hangisini tercih etmeliyim.Gemilerde çarkcı olarak çalışıp ileride karaya gecmeyi düşünüyorum.
    Bu mesleğin gidişatı ne yönde sizce mezun olduğum zaman gemilerde çarkı olarak rahat iş bulabilirmiyim.Eğer gidişat kötüyse yıldız teknik pc. muhendisligi yazmayı düşünüyorum...

    bence bu denizcilik olaylarına hiç girme derim. Önü bence kapalı bu mesleğin. Ama yazıyorsan işletme yazmak daha mantıklı duruyor yıldızda falan okuyacaksan işin kötü. ama itünün en azından bi adı var mesela ben bi kişi bile işe alacak olsam itü'lü adamı alırım yani. işverenler de öyle düşünüyor yani




  • zinedxxx Z kullanıcısına yanıt
    Tercihlerini yaparken ne benim ne da bir başaksının yaz ya da yazma demesinden ziyade, elindeki verilere göre hareket etmelisin. Malum sistem gereği puana/sıralamaya göre tercih yapacaksın ve haklı olarak da boşta kalmak istemeyip aklına en çok yatan yerleri yazacaksın.

    Sadece bu okullar/meslekler için değil tümü için göz önünde tutman gereken şeyler daha önce de çok kez söylenmiştir. Ben tekrar hatırlatayım.

    • Bu mesleğe/okula uygun olan yetenekler ben de var mı?
    • Mezun olduğumda bu mesleğin piyasada tutulurluğu ya da tutunabilirliği nasıldır?
    • Ülkenin,dünyanın ekonomik hareketleri sektörü nasıl etkiler?


    Gemi inşa için bu günler sıkıntılı eğer bu bölüme girersen ve sen mezun olduğunda aynı durum devam eder mi bilemem. Çok hassas bir sektör. 2003-2008 arasında Türkiye'de altın çağını yaşadı. 2008-2009'da dibe çakıldı. 2013 itibariyle de düzelmiş görünmüyor ama ilerleyen yıllarda durum ne olur bekleyip görmek gerek.

    Okul olarak gemi inşa için elinde 3 seçenek var İTÜ,YTÜ ve KTÜ.


    Gemi makine işletme için ise denizlerde gemiler dolandıkça insana ihtiyaç olacaktır. Teknolojik gelişmeler gemideki adam ihtiyacını azaltsa bile -insansız geminin de yakın gelecekte de mümkün olamadığını düşünüyorum - devamlı bir ihtiyaç olacaktır.

    Okul olarak iki öncelikli kurum İTÜ, DEÜ'dür. YTÜ henüz mezun verdiğinden dolayı hakkında yorum yapmak için erken diye düşünüyorum.

    İllaki denizci olacağım diyorsan da üniversite olmaz ise bazı kurslar var onlara hiç bulaşma derim.

    Eğer vaktin varsa daha tercihler için meslek odalarına, okulların mezun gruplarına danışmanı öneririm. Yani bilgi kaynaklarını geniş tut.

    Umarım gönlüne göre olan hakkında hayırlı olur.




  • 'gemi inşaatı ve gemi makinesi mühendisliğnde' veya 'gemi ve deniz teknolojisi mühendisliğinde' iyi yüzücü olma veya en azından yüzme bilme zaruriyeti var mı?
  • Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği ile Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği  farkı nedir hangisi daha avantajlıdır?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cruck

    Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği ile Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği farkı nedir hangisi daha avantajlıdır?


    Konunun ilk sayfalarından itibaren çokça bahsedildi, onları inceleyebilirsiniz. @Cruck

    quote:

    Orijinalden alıntı: desperate1

    'gemi inşaatı ve gemi makinesi mühendisliğnde' veya 'gemi ve deniz teknolojisi mühendisliğinde' iyi yüzücü olma veya en azından yüzme bilme zaruriyeti var mı?


    Yoktur ama yüzme bilmekten zarar gelmez @desperate1




  • İtü de ingilizce kalkmış sanırsam sizce hala gidilmeli mi itüye?
  • bir yanlışım mı var ?, gemi inşaatı ve gemi makineleri Mühendisliği demissiniz ama gemi makinaları işletme müh. anlatılmış çoğunlukla, benim bildiğim gemi inşaatı ve gemi makineleri müh. daha çok tasarım, geminin yapım aşamalarına katılırlar yani denize açılmakla ilgileri yok diye biliyorum. Gemi makineleri işletme mühendisleri denize açılan onlar çarkçı olarak, yorucu iş ama parası ve aranan eleman fazla diye biliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Haklısınız zamanla konu makine yönünde seyretti. Bunda da soruların geliş yönü ve malum sektorel durumun gemi inşacıları denize yöneltmesi etkili diye düşünüyorum.

    Yine de evvelki sayfalarda gemi inşa üzerine geçen yazılar var. Merak edilen farklı bir şey varsa ve kendi adıma cevaplayableceğim bir şeyse yazmaya çalışırım. Tabi @solti ağabey daha tecrubelidir bu konuda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • FBED F kullanıcısına yanıt
    bu meslek ile alakalı yani deniz ulaştırma mühendisliği ya da gemi makineleri işletme mühendisliği ile alakalı yapılabilecek en son yorum hatta yapılamayacak yorum önünün kapalı olduğu yorumudur.
  • Abi gemilere internet ne zaman gelir bu konuda çalışma falan var mı ? En merak ettiğim konu bu aslında gemideyken internet varsa çok daha iyi olucak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Suoh Mikoto -- 10 Ağustos 2013; 1:52:02 >
  • Ben İTÜ Gemi İnşaat ve Gemi Makineleri Mühendisliğinde eğitimimi sürdürüyorum ve mezun olduğumda gemiye çıkmak istiyorum.
    1- STCW kurslarını alsam gemiye çıkabilir miyim? (Geçen sene kalktığını söylüyorlardı son durum nedir?) .
    2- Bir gemi inşaa mühendisine tersanede mi yoksa denizde mi çalışmayı önerirsiniz?
    3- Gemide iş ve -biraz klasik olacak ama- maaş durumu nedir? ( yeni mezunlara 3000-5000 dolar veriyorlar diyenler var sosyal alemde)
    4- Bir gemi inşaa mühendisi olarak gemide hangi ünvanlarla çalışabilirim? (gerekli kursları aldığım taktirde)
    5- Bazı sosyal ortamlarda gemi inşaa/ makine mezunlarının işsiz kaldıklarından bahsediliyor bu sektörde iş durumu nedir?

    ilgilenirseniz sevinirim :)
  • mariner67 M kullanıcısına yanıt
    1 - İTÜ, 9 Eylül ve Piri Reis Üni. tarafındna verilen uzakyol tamamlama eğitimlerini tamamlamak gerek içinde STCW'ler dahildir. 3 aylık eğitim yaklaşık 6000-8000 TL civarıdır,yine okullara sormak lazım.
    2 - Denizde belirli bir tecrübe kazanıp, tersaneye başlamak daha iyidir.
    4 - Makine Stajyeri olarak başlar zamanla ve ilgili eğitimlerle Uzakyol Başmühendisliğe kadar ilerleyebilirsin.
    5 - Gemi inşa sektörü şu an çok parlak olmasa da bir yerlerde başlayabilirsin. Staj yaptığın yerlerde işlere ilgili, çalıştığın insanlarla uyumlu olursan ve seni beğenirlerse o iş yerinde işbaşı yapabilirsin.

    Benim imza kısmındaki linkle beraber yine İTÜ Gemi İnşa bölümünden mezun bir arkadaşın blog sayfasını inceleyebilirsin (
    akorkmaz.blogspot.com
    Dokuz Eylül Üniversitesi, Denizler ve Gemiler
    http://akorkmaz.blogspot.com
    - içinden sona doğru olan eski yazıları bulmanız gerek)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tropique

    1 - İTÜ, 9 Eylül ve Piri Reis Üni. tarafındna verilen uzakyol tamamlama eğitimlerini tamamlamak gerek içinde STCW'ler dahildir. 3 aylık eğitim yaklaşık 6000-8000 TL civarıdır,yine okullara sormak lazım.
    2 - Denizde belirli bir tecrübe kazanıp, tersaneye başlamak daha iyidir.
    4 - Makine Stajyeri olarak başlar zamanla ve ilgili eğitimlerle Uzakyol Başmühendisliğe kadar ilerleyebilirsin.
    5 - Gemi inşa sektörü şu an çok parlak olmasa da bir yerlerde başlayabilirsin. Staj yaptığın yerlerde işlere ilgili, çalıştığın insanlarla uyumlu olursan ve seni beğenirlerse o iş yerinde işbaşı yapabilirsin.

    Benim imza kısmındaki linkle beraber yine İTÜ Gemi İnşa bölümünden mezun bir arkadaşın blog sayfasını inceleyebilirsin (
    akorkmaz.blogspot.com
    Dokuz Eylül Üniversitesi, Denizler ve Gemiler
    http://akorkmaz.blogspot.com
    - içinden sona doğru olan eski yazıları bulmanız gerek)


    teşekkürler tropique ama bi sorum var İTÜ nün sitesinde STCW kursları 1500 tl diyordu sizin bahsettiğiniz bu 6000-8000 tl içinde uzak yol eğitimi de olduğu için mi acaba bu kadar pahalı?




  • 
Sayfa: önceki 3435363738
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.