Şimdi Ara

Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümü[Bilgi ] (37. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
980
Cevap
47
Favori
220.132
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3536373839
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • mariner67 M kullanıcısına yanıt
    Onlar sadece STCW kursudur. Tabi yine 1500 TL çok fazla. İstanbul'da İTÜ SEM, PÜSEM, Ekol, Bildeniz gibi birçok kurslarla da bunları alabilirsiniz (5 temel sertifika + Tanker + RORO + ileri ilk yardım/yangın gibi)

    Benim dediğim gemi inşa, deniz teknolojisi ve makine müh. için uzakyol tamamlama kursudur. Sadece üniversiteler veriyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Suoh Mikoto

    Abi gemilere internet ne zaman gelir bu konuda çalışma falan var mı ? En merak ettiğim konu bu aslında gemideyken internet varsa çok daha iyi olucak

    Gemilere internet geldi zaten.Kullanımı fiyatları ve özellikleri Firmadan firmaya değişmekle birlikte artık gemilerde internet mevcut.Önceleri keşke (bildiğiniz ve karada kullandığınız mail adreslerinden farklı) olsaydı dediğimiz internet mail şeklindeydi.Yani kişisel mail adresiniz var çok küçük boyutlarda resim alıp atma ve düz yazı şeklinde mail alıp atıyorduk.Şimdi artık istediğiniz sayfaya istediğiniz yere girip çıkabileceğiniz internet mevcut.Biraz pahalı ama bir kaç sene içinde bundada güzel gelişmelerin yaşanacağını ve hem ucuzlayıp hem hızının artacağını düşünüyorum.

    Çalıştığım son gemide 1mb / 0.4 dolardı.çok pahalı gelebilir ama yokluğu ile kıyaslandığında gerçekten şükür ediyor insan.genelde herkes whatsapp viber facebook veya benzeri uygulamaları kullandıkları için gün içinde bir kaç dolardan fazla harcam olmaz.Hatta son gemide skype den görüntülü sesli konuşma yapıyorduk yaklaşık 40 dakikası 10 dolara denk geliyordu ki bence hem görüntülü konuşma yapabilmek hem ücret anlamında gerçekten çok iyi.

    dediğim gibi pahalı gelebilir ancak gelişmeler hızlı ilerliyor muhakkak bir iki sene içinde çok daha iyi noktalara geleceğine inanıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Suoh Mikoto

    Abi gemilere internet ne zaman gelir bu konuda çalışma falan var mı ? En merak ettiğim konu bu aslında gemideyken internet varsa çok daha iyi olucak

    Gemilere internet geldi zaten.Kullanımı fiyatları ve özellikleri Firmadan firmaya değişmekle birlikte artık gemilerde internet mevcut.Önceleri keşke (bildiğiniz ve karada kullandığınız mail adreslerinden farklı) olsaydı dediğimiz internet mail şeklindeydi.Yani kişisel mail adresiniz var çok küçük boyutlarda resim alıp atma ve düz yazı şeklinde mail alıp atıyorduk.Şimdi artık istediğiniz sayfaya istediğiniz yere girip çıkabileceğiniz internet mevcut.Biraz pahalı ama bir kaç sene içinde bundada güzel gelişmelerin yaşanacağını ve hem ucuzlayıp hem hızının artacağını düşünüyorum.

    Çalıştığım son gemide 1mb / 0.4 dolardı.çok pahalı gelebilir ama yokluğu ile kıyaslandığında gerçekten şükür ediyor insan.genelde herkes whatsapp viber facebook veya benzeri uygulamaları kullandıkları için gün içinde bir kaç dolardan fazla harcam olmaz.Hatta son gemide skype den görüntülü sesli konuşma yapıyorduk yaklaşık 40 dakikası 10 dolara denk geliyordu ki bence hem görüntülü konuşma yapabilmek hem ücret anlamında gerçekten çok iyi.

    dediğim gibi pahalı gelebilir ancak gelişmeler hızlı ilerliyor muhakkak bir iki sene içinde çok daha iyi noktalara geleceğine inanıyorum.




  • arkadaslar bu terimler ne anlama geliyo yardımcı olurmusunuz (3000 KW 794 GRT)

    @PETERSBURG @tropique
  • quote:

    Orijinalden alıntı: redragon91

    arkadaslar bu terimler ne anlama geliyo yardımcı olurmusunuz (3000 KW 794 GRT)

    @PETERSBURG @tropique

    3000 KW'tan kasıt makine gücüdür. 794 GRT ise geminin gros tonudur.

    Groston gemideki kapalı hacimlerin toplamına denk gelen bir ölçüdür. Adı ile alakasız ağırlık değil hacim belirtir. 1 GT = 2,83 m^3 e denk gelir.

    Zabitlerinin yeterlilik sınırlarını belirlemede de kullanılır. Makineciler kW , güveretciler GT üzerinden değerlendirilir. Örneğin


    • 3000 kW / 3000 GT üstü (uzakyol olarak tanımlanır)
    • 750-3000 kW / 500-3000 GT arası (yakınyol olarak da bilinir)
    • 750 kw altı / 500 GT altı (sınırlı olarak bilinir)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mariner67

    quote:

    Orijinalden alıntı: tropique

    1 - İTÜ, 9 Eylül ve Piri Reis Üni. tarafındna verilen uzakyol tamamlama eğitimlerini tamamlamak gerek içinde STCW'ler dahildir. 3 aylık eğitim yaklaşık 6000-8000 TL civarıdır,yine okullara sormak lazım.
    2 - Denizde belirli bir tecrübe kazanıp, tersaneye başlamak daha iyidir.
    4 - Makine Stajyeri olarak başlar zamanla ve ilgili eğitimlerle Uzakyol Başmühendisliğe kadar ilerleyebilirsin.
    5 - Gemi inşa sektörü şu an çok parlak olmasa da bir yerlerde başlayabilirsin. Staj yaptığın yerlerde işlere ilgili, çalıştığın insanlarla uyumlu olursan ve seni beğenirlerse o iş yerinde işbaşı yapabilirsin.

    Benim imza kısmındaki linkle beraber yine İTÜ Gemi İnşa bölümünden mezun bir arkadaşın blog sayfasını inceleyebilirsin (
    akorkmaz.blogspot.com
    Dokuz Eylül Üniversitesi, Denizler ve Gemiler
    http://akorkmaz.blogspot.com
    - içinden sona doğru olan eski yazıları bulmanız gerek)


    teşekkürler tropique ama bi sorum var İTÜ nün sitesinde STCW kursları 1500 tl diyordu sizin bahsettiğiniz bu 6000-8000 tl içinde uzak yol eğitimi de olduğu için mi acaba bu kadar pahalı?

    Balıkesir Üniversitesi Mak. Müh. mezunuyum. 2-3 gün kadar önce İtü Denizicilik Fakültesine Uzakyol Vardiya Müh. hakkında bilgi almak için telefon açtım. Eğitimin yaklaşık 3.5 ay sürdüğünü Peşin fiyatın 6000 tl, taksitli fiyatın 6500 tl ( 2500 ü peşinat kalanı kurs bitmeden taksitlendiriliyor) olduğunu öğrendim. Bei en çok şaşırtan yanı ise kurs bitiminde aldığımız fark dersleri ile alakalı hiç bir sınava girmeyecek olmamız oldu. Devamsızlık olayını sormaya gerek görmedim çünkü sınavsız bir kursta devamsızlık olması saçma olurdu ki kursa yazılıp derslerden kaytarmak isteyenlere muhakkak bir önlem alınmıştır diye düşündüm.
    Merak ettiğim konu, benim gibi İtü çıkışlı olmayan mühendislik öğrencilerinin bu kursu ve devamında ki 6 aylık deniz stajını (6 ay da atölye stajı var ama kesin değil, bakanlıkta hala bir taslak çalışması yapılıyormuş) tamamlaması durumunda bizlere İtü diploması mı veriliyor? Yoksa sadece bir sertifika mı veriliyor? Yani soranlara biz İtü mezunuyuz diyebilecekmiyiz yoksa bunu demek İtü Def'e hakkıyla girmiş ve bitirmiş Denizci arkadaşlara haksızlık olur mu? Cevaplayabilirseniz çok müteşekkür olurum.
    Bu arada İtü Def teki Uzakyol Vardiya mühendisliği tamamlama kursu için son başvurular 29 Ağustos 2013 te. Bir zamanlar isteyip de giremediğim bu bölüm için önümde böyle bir fırsat var ve hala bir karara veremedim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tropique

    quote:

    Orijinalden alıntı: redragon91

    arkadaslar bu terimler ne anlama geliyo yardımcı olurmusunuz (3000 KW 794 GRT)

    @PETERSBURG @tropique

    3000 KW'tan kasıt makine gücüdür. 794 GRT ise geminin gros tonudur.

    Groston gemideki kapalı hacimlerin toplamına denk gelen bir ölçüdür. Adı ile alakasız ağırlık değil hacim belirtir. 1 GT = 2,83 m^3 e denk gelir.

    Zabitlerinin yeterlilik sınırlarını belirlemede de kullanılır. Makineciler kW , güveretciler GT üzerinden değerlendirilir. Örneğin


    • 3000 kW / 3000 GT üstü (uzakyol olarak tanımlanır)
    • 750-3000 kW / 500-3000 GT arası (yakınyol olarak da bilinir)
    • 750 kw altı / 500 GT altı (sınırlı olarak bilinir)





    peki bi şirket 3000kw makina zabiti diye adam arıyosa sınırlı makine zabitimi yoksa makine zabitimi arıyo oluyo, bide bu ehliyetler hakkında biraz bigi verirseniz çok sevinizrim

    Teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: redragon91

    quote:

    Orijinalden alıntı: tropique

    quote:

    Orijinalden alıntı: redragon91

    arkadaslar bu terimler ne anlama geliyo yardımcı olurmusunuz (3000 KW 794 GRT)

    @PETERSBURG @tropique

    3000 KW'tan kasıt makine gücüdür. 794 GRT ise geminin gros tonudur.

    Groston gemideki kapalı hacimlerin toplamına denk gelen bir ölçüdür. Adı ile alakasız ağırlık değil hacim belirtir. 1 GT = 2,83 m^3 e denk gelir.

    Zabitlerinin yeterlilik sınırlarını belirlemede de kullanılır. Makineciler kW , güveretciler GT üzerinden değerlendirilir. Örneğin


    • 3000 kW / 3000 GT üstü (uzakyol olarak tanımlanır)
    • 750-3000 kW / 500-3000 GT arası (yakınyol olarak da bilinir)
    • 750 kw altı / 500 GT altı (sınırlı olarak bilinir)





    peki bi şirket 3000kw makina zabiti diye adam arıyosa sınırlı makine zabitimi yoksa makine zabitimi arıyo oluyo, bide bu ehliyetler hakkında biraz bigi verirseniz çok sevinizrim

    Teşekkürler.

    Eğer öyle arıyorsa ehliyetinde 3000 kw'a kadar ifadesi yazar. Yani makine zabitidir. En kaba tabirle uzakyol 4 yıllık okullardan; yakınyol 2 yıllık okullardan; sınırlı da meslek liselerinden mezun olanlara verilen yeterlilik. En azından öyle olması mantıklı. Bazı liselerin yakın yol verdiği bile söyleniyordu.

    Geminin tonajı ve makine gücü de büyüdüğü için ehliyetin kapsamı da büyür. Uzakyol ifadesi güç, tonaj ya da mesafe sınırı olmadan tüm gemilerde çalışabileceğiniz anlamına gelir.

    Gemilerin gemi adamları ile donatılmasında minimum gereklilikleri tanımlayan gemi bayrağına göre değişen bir düzenleme vardır. Hangi gemi hangi adamlardan kaçar tane bulundurmalı diye tablolar içerir. Safe manning diye aratabilirsiniz.

    Malta bayrağı için adresine bakabilirsiniz.

    Türk bayrağı için

    İşin kökü, özü STCW sözleşmesinden geliyor, bunu bulup inceleyebilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: grimemoo

    quote:

    Orijinalden alıntı: mariner67

    quote:

    Orijinalden alıntı: tropique

    1 - İTÜ, 9 Eylül ve Piri Reis Üni. tarafındna verilen uzakyol tamamlama eğitimlerini tamamlamak gerek içinde STCW'ler dahildir. 3 aylık eğitim yaklaşık 6000-8000 TL civarıdır,yine okullara sormak lazım.
    2 - Denizde belirli bir tecrübe kazanıp, tersaneye başlamak daha iyidir.
    4 - Makine Stajyeri olarak başlar zamanla ve ilgili eğitimlerle Uzakyol Başmühendisliğe kadar ilerleyebilirsin.
    5 - Gemi inşa sektörü şu an çok parlak olmasa da bir yerlerde başlayabilirsin. Staj yaptığın yerlerde işlere ilgili, çalıştığın insanlarla uyumlu olursan ve seni beğenirlerse o iş yerinde işbaşı yapabilirsin.

    Benim imza kısmındaki linkle beraber yine İTÜ Gemi İnşa bölümünden mezun bir arkadaşın blog sayfasını inceleyebilirsin (
    akorkmaz.blogspot.com
    Dokuz Eylül Üniversitesi, Denizler ve Gemiler
    http://akorkmaz.blogspot.com
    - içinden sona doğru olan eski yazıları bulmanız gerek)


    teşekkürler tropique ama bi sorum var İTÜ nün sitesinde STCW kursları 1500 tl diyordu sizin bahsettiğiniz bu 6000-8000 tl içinde uzak yol eğitimi de olduğu için mi acaba bu kadar pahalı?

    Balıkesir Üniversitesi Mak. Müh. mezunuyum. 2-3 gün kadar önce İtü Denizicilik Fakültesine Uzakyol Vardiya Müh. hakkında bilgi almak için telefon açtım. Eğitimin yaklaşık 3.5 ay sürdüğünü Peşin fiyatın 6000 tl, taksitli fiyatın 6500 tl ( 2500 ü peşinat kalanı kurs bitmeden taksitlendiriliyor) olduğunu öğrendim. Bei en çok şaşırtan yanı ise kurs bitiminde aldığımız fark dersleri ile alakalı hiç bir sınava girmeyecek olmamız oldu. Devamsızlık olayını sormaya gerek görmedim çünkü sınavsız bir kursta devamsızlık olması saçma olurdu ki kursa yazılıp derslerden kaytarmak isteyenlere muhakkak bir önlem alınmıştır diye düşündüm.
    Merak ettiğim konu, benim gibi İtü çıkışlı olmayan mühendislik öğrencilerinin bu kursu ve devamında ki 6 aylık deniz stajını (6 ay da atölye stajı var ama kesin değil, bakanlıkta hala bir taslak çalışması yapılıyormuş) tamamlaması durumunda bizlere İtü diploması mı veriliyor? Yoksa sadece bir sertifika mı veriliyor? Yani soranlara biz İtü mezunuyuz diyebilecekmiyiz yoksa bunu demek İtü Def'e hakkıyla girmiş ve bitirmiş Denizci arkadaşlara haksızlık olur mu? Cevaplayabilirseniz çok müteşekkür olurum.
    Bu arada İtü Def teki Uzakyol Vardiya mühendisliği tamamlama kursu için son başvurular 29 Ağustos 2013 te. Bir zamanlar isteyip de giremediğim bu bölüm için önümde böyle bir fırsat var ve hala bir karara veremedim.

    Kurs sonunda size sertifika ya da ilgili bir yazı verilir. PÜSEM (piri reis) sertifika veriyor. Hiç bir kurs diploma vermez. Sonuçta elinizdeki belgenin adı önemli değil, limana gittiğinizde sizin artık staj için uygun olduğunuzu görmüş olurlar. Haliyle İTÜ mezunu olmamış olursunuz. Bir de hangi okul olursa olsun onu bitirmiş olan kişilere karşı biraz haksızlık olur. Siz alnınızın terini akıtıp, işinizi layığı ile yaptıktan sonra bitirdiğiniz fakülte çok da mühim değil aslında.

    Maliyet ve takvim açısından diğer kursları da araştırın isterseniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: grimemoo

    quote:

    Orijinalden alıntı: mariner67

    quote:

    Orijinalden alıntı: tropique

    1 - İTÜ, 9 Eylül ve Piri Reis Üni. tarafındna verilen uzakyol tamamlama eğitimlerini tamamlamak gerek içinde STCW'ler dahildir. 3 aylık eğitim yaklaşık 6000-8000 TL civarıdır,yine okullara sormak lazım.
    2 - Denizde belirli bir tecrübe kazanıp, tersaneye başlamak daha iyidir.
    4 - Makine Stajyeri olarak başlar zamanla ve ilgili eğitimlerle Uzakyol Başmühendisliğe kadar ilerleyebilirsin.
    5 - Gemi inşa sektörü şu an çok parlak olmasa da bir yerlerde başlayabilirsin. Staj yaptığın yerlerde işlere ilgili, çalıştığın insanlarla uyumlu olursan ve seni beğenirlerse o iş yerinde işbaşı yapabilirsin.

    Benim imza kısmındaki linkle beraber yine İTÜ Gemi İnşa bölümünden mezun bir arkadaşın blog sayfasını inceleyebilirsin (
    akorkmaz.blogspot.com
    Dokuz Eylül Üniversitesi, Denizler ve Gemiler
    http://akorkmaz.blogspot.com
    - içinden sona doğru olan eski yazıları bulmanız gerek)


    teşekkürler tropique ama bi sorum var İTÜ nün sitesinde STCW kursları 1500 tl diyordu sizin bahsettiğiniz bu 6000-8000 tl içinde uzak yol eğitimi de olduğu için mi acaba bu kadar pahalı?

    Balıkesir Üniversitesi Mak. Müh. mezunuyum. 2-3 gün kadar önce İtü Denizicilik Fakültesine Uzakyol Vardiya Müh. hakkında bilgi almak için telefon açtım. Eğitimin yaklaşık 3.5 ay sürdüğünü Peşin fiyatın 6000 tl, taksitli fiyatın 6500 tl ( 2500 ü peşinat kalanı kurs bitmeden taksitlendiriliyor) olduğunu öğrendim. Bei en çok şaşırtan yanı ise kurs bitiminde aldığımız fark dersleri ile alakalı hiç bir sınava girmeyecek olmamız oldu. Devamsızlık olayını sormaya gerek görmedim çünkü sınavsız bir kursta devamsızlık olması saçma olurdu ki kursa yazılıp derslerden kaytarmak isteyenlere muhakkak bir önlem alınmıştır diye düşündüm.
    Merak ettiğim konu, benim gibi İtü çıkışlı olmayan mühendislik öğrencilerinin bu kursu ve devamında ki 6 aylık deniz stajını (6 ay da atölye stajı var ama kesin değil, bakanlıkta hala bir taslak çalışması yapılıyormuş) tamamlaması durumunda bizlere İtü diploması mı veriliyor? Yoksa sadece bir sertifika mı veriliyor? Yani soranlara biz İtü mezunuyuz diyebilecekmiyiz yoksa bunu demek İtü Def'e hakkıyla girmiş ve bitirmiş Denizci arkadaşlara haksızlık olur mu? Cevaplayabilirseniz çok müteşekkür olurum.
    Bu arada İtü Def teki Uzakyol Vardiya mühendisliği tamamlama kursu için son başvurular 29 Ağustos 2013 te. Bir zamanlar isteyip de giremediğim bu bölüm için önümde böyle bir fırsat var ve hala bir karara veremedim.

    Hocam merak ettim balıkesir mak. bitirmişsiniz durum nedir?İş imkanı, maaş durumları nedir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jaycees

    quote:

    Orijinalden alıntı: grimemoo

    quote:

    Orijinalden alıntı: mariner67

    quote:

    Orijinalden alıntı: tropique

    1 - İTÜ, 9 Eylül ve Piri Reis Üni. tarafındna verilen uzakyol tamamlama eğitimlerini tamamlamak gerek içinde STCW'ler dahildir. 3 aylık eğitim yaklaşık 6000-8000 TL civarıdır,yine okullara sormak lazım.
    2 - Denizde belirli bir tecrübe kazanıp, tersaneye başlamak daha iyidir.
    4 - Makine Stajyeri olarak başlar zamanla ve ilgili eğitimlerle Uzakyol Başmühendisliğe kadar ilerleyebilirsin.
    5 - Gemi inşa sektörü şu an çok parlak olmasa da bir yerlerde başlayabilirsin. Staj yaptığın yerlerde işlere ilgili, çalıştığın insanlarla uyumlu olursan ve seni beğenirlerse o iş yerinde işbaşı yapabilirsin.

    Benim imza kısmındaki linkle beraber yine İTÜ Gemi İnşa bölümünden mezun bir arkadaşın blog sayfasını inceleyebilirsin (http://akorkmaz.blogspot.com - içinden sona doğru olan eski yazıları bulmanız gerek)


    teşekkürler tropique ama bi sorum var İTÜ nün sitesinde STCW kursları 1500 tl diyordu sizin bahsettiğiniz bu 6000-8000 tl içinde uzak yol eğitimi de olduğu için mi acaba bu kadar pahalı?

    Balıkesir Üniversitesi Mak. Müh. mezunuyum. 2-3 gün kadar önce İtü Denizicilik Fakültesine Uzakyol Vardiya Müh. hakkında bilgi almak için telefon açtım. Eğitimin yaklaşık 3.5 ay sürdüğünü Peşin fiyatın 6000 tl, taksitli fiyatın 6500 tl ( 2500 ü peşinat kalanı kurs bitmeden taksitlendiriliyor) olduğunu öğrendim. Bei en çok şaşırtan yanı ise kurs bitiminde aldığımız fark dersleri ile alakalı hiç bir sınava girmeyecek olmamız oldu. Devamsızlık olayını sormaya gerek görmedim çünkü sınavsız bir kursta devamsızlık olması saçma olurdu ki kursa yazılıp derslerden kaytarmak isteyenlere muhakkak bir önlem alınmıştır diye düşündüm.
    Merak ettiğim konu, benim gibi İtü çıkışlı olmayan mühendislik öğrencilerinin bu kursu ve devamında ki 6 aylık deniz stajını (6 ay da atölye stajı var ama kesin değil, bakanlıkta hala bir taslak çalışması yapılıyormuş) tamamlaması durumunda bizlere İtü diploması mı veriliyor? Yoksa sadece bir sertifika mı veriliyor? Yani soranlara biz İtü mezunuyuz diyebilecekmiyiz yoksa bunu demek İtü Def'e hakkıyla girmiş ve bitirmiş Denizci arkadaşlara haksızlık olur mu? Cevaplayabilirseniz çok müteşekkür olurum.
    Bu arada İtü Def teki Uzakyol Vardiya mühendisliği tamamlama kursu için son başvurular 29 Ağustos 2013 te. Bir zamanlar isteyip de giremediğim bu bölüm için önümde böyle bir fırsat var ve hala bir karara veremedim.

    Hocam merak ettim balıkesir mak. bitirmişsiniz durum nedir?İş imkanı, maaş durumları nedir?

    Alıntıları Göster

    Hocam merak ettim balıkesir mak. bitirmişsiniz durum nedir?İş imkanı, maaş durumları nedir?

    Aslında iyi bir bölüm geçerliliği her daim olan bir meslek. Kabaca sektörleri sınıflandıracak olursak Otomativ, Sıhhi Tesisat Projeleri - İnşaat, Doğalgaz ve Üretim- İmalat alanlarında çalışabiliyoruz. Giriş maaşı firmalara göre değişiyor ancak ortalamasını 1500-2000 tl olarak diyebilirim. Ben ünivesiteye gitmeden önce çok istediğim Gemi Mak. İşl. Müh. ni kazanamadığım ve 1 sene daha bekleyip sınava tekrar girmeyi göze alamadığım için bu bölüme en yakın bölümü tercih ettim. Büyük bir ihtimalle yarın kursa gidip kayıt yaptırıcam ama İtü Ydo, Deü, Ktü ve Piri Reisliler varken nasıl staj yeri ayarlayabilir ve akabininde nasıl çalışacağım bir gemi ayarlayabilirim bunu merak ediyorum.




  • varmı gemi mühendisliğinde olan geçen yeni kayıt yapıtıran??
  • 7 - Fazla Mesai
    Normal çalışma saati olan 8 (sekiz) saati aşan her saat için fazla mesai ücreti ödenir, saatlik fazla mesai oranı, belirli sınıflandırmaya ait temel maaş ve haftalık çalışma saati değerlendirilerek temel saat ücretinin 1,25 katı olarak hesaplanır. Her bir gemiadamına, aylık en az 103 (yüz üç) saatlik fazla mesai ücreti ödenecektir. Her bir gemiadamının çalıştığı fazla mesai saati, iki nüsha halinde kaptan veya ilgili kısım amiri tarafından kayıt altına alınacaktır. Bu kayıt her ay veya daha kısa aralıklarla, onaylaması için gemiadamına verilecektir. Kaydın her iki nüshası, hem kaptan ve/veya kısım amiri hem de gemiadamı tarafından imzalanmasıyla nihayete erer. Kaydın bir nüshası gemiadamına verilir. Takdiri kaptana ait olmak üzere; gemi güvenliğinin veya gemideki yolcu, mürettebat ya da yükün risk altında olduğu acil durumlar süresince fazladan çalışılan saatler ya da emniyet tatbikatları yahut tehlike içinde bulunan başka gemi ya da kimselere yardım edilmesi için yapılan çalışma, fazla mesai ödemesi kapsamı dışındadır. Fazla mesai kaydı tutulmadığında, çalışılan fazla mesai süresi topyekün 160 saat olarak hesaplanır ve saatlik fazla mesai oranı üzerinden –bu miktarın da ötesinde çalışılan fazla mesai saatleri için ödeme talep etme hakkı saklı kalmak koşuluyla- gemiadamına ödenir.

    arkadaslar gemide fazla mesai diye bişey varmıydı, bunu yeni kontrat örneğinde gördümde merak ettim :)
    undefined



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi redragon91 -- 7 Eylül 2013; 23:51:24 >




  • kusura bakmayın 2 kere yazmışım :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi redragon91 -- 5 Eylül 2013; 2:32:15 >
  • arkadaslar eskı bır gemı ınsaatı muhendıs adyı olarak bır seyler yazmak ıstedım 2011 senesı gemı ınsaatını YTÜ de ısteyrek yazdım meslek yapabılırım dıye ama yaptıgım yanlıs sektoru arastırmamam oldu okula geldıgımızde sektorun cok kotu bır durumda oldugunu gorduk herkezde bır telas vardı tekrar unıversıte sınavına hazırlanıyordu cogu arkadaslarım yarısı bolumden nefret edıyordu benım gıbı bır kac kısıde ortalamasını yuksek tutmaya calısıyordu k ve ben hazırlık ve 1. sınıftan sonra okulumda ınsaat muhendıslıgıne krum içi yatay geçişle gectım suan bolumde okulyan arkadaslarımın cogu uzak yola cıkmaya calısıyo bu sene mezunlardan 80 de 3 ancak iş bulabılmıs karada işi bırakın staj yapabılmek bıle cok sorun sektor krızde oldugu ıcın benden sıze tavsıye eger uzak yol u dusunmuyrsanız sakın yazmayın zaten ytu de 2 senedır en cok dusen bolum gemı ınsaatıdır onun yerıne kızlar endusturı erkekler ınsaat yada bılgısayar yaazzsın tavsıyem bu kadar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lawyerkut93 -- 6 Eylül 2013; 19:04:26 >




  • ben lise 4 e geçen bir öğrenciyim ve bu sene itü gemi inşaatı mühendisliğini tercih etmek istiyorum. Ama benim için sosyal hayatında yeri çok ayrı. Sosyal bir insanım ve gemi mühendisi olan abilerime bir kaç sorum olacak .

    1- En az 4 veya 6 ay gemide çalışıyosunuz iyi para alıyosunuz ama hayatınızı yaşayabiliyor musunuz. Mesela hiç evde bulunamıyosunuz bu çok sorun oluyomu?
    2- Aile hayatınız nası? Çok kötü olmalı, sonuçta göremiyosunuz. Cevabı bekliyorum.
    3- Gemide çalışırken kız arkadaş veya evleneceginizi kişiyi nasıl bulabiliyorsunuz? Yada bulabiliyor musunuz?

    Cevapları bekliyorum. Soracağım çok soru vardı ama sorulmayan soruların sadece bunlar oldugunu farkettim. Cevapları bekliyorum teşekkürler :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: redragon91

    7 - Fazla Mesai
    Normal çalışma saati olan 8 (sekiz) saati aşan her saat için fazla mesai ücreti ödenir, saatlik fazla mesai oranı, belirli sınıflandırmaya ait temel maaş ve haftalık çalışma saati değerlendirilerek temel saat ücretinin 1,25 katı olarak hesaplanır. Her bir gemiadamına, aylık en az 103 (yüz üç) saatlik fazla mesai ücreti ödenecektir. Her bir gemiadamının çalıştığı fazla mesai saati, iki nüsha halinde kaptan veya ilgili kısım amiri tarafından kayıt altına alınacaktır. Bu kayıt her ay veya daha kısa aralıklarla, onaylaması için gemiadamına verilecektir. Kaydın her iki nüshası, hem kaptan ve/veya kısım amiri hem de gemiadamı tarafından imzalanmasıyla nihayete erer. Kaydın bir nüshası gemiadamına verilir. Takdiri kaptana ait olmak üzere; gemi güvenliğinin veya gemideki yolcu, mürettebat ya da yükün risk altında olduğu acil durumlar süresince fazladan çalışılan saatler ya da emniyet tatbikatları yahut tehlike içinde bulunan başka gemi ya da kimselere yardım edilmesi için yapılan çalışma, fazla mesai ödemesi kapsamı dışındadır. Fazla mesai kaydı tutulmadığında, çalışılan fazla mesai süresi topyekün 160 saat olarak hesaplanır ve saatlik fazla mesai oranı üzerinden –bu miktarın da ötesinde çalışılan fazla mesai saatleri için ödeme talep etme hakkı saklı kalmak koşuluyla- gemiadamına ödenir.

    arkadaslar gemide fazla mesai diye bişey varmıydı, bunu yeni kontrat örneğinde gördümde merak ettim :)
    undefined

    Geminin sahibi şirketin politikasına bağlıdır. Kimisi vardiya harici ekstra iş çıkartmaz. Kimisi de piston çekme,jeneratör overhaulu, sintine temizliği gibi işler olur sabit aylık ek ödeme yapar. Mesela ayda 100-150 $lık bir fark oluyordu. Tabi bu dediğim personel(tayfalar) için. Zabitlerde daha farklı olabilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tropique -- 11 Eylül 2013; 16:45:00 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: furkan6601

    ben lise 4 e geçen bir öğrenciyim ve bu sene itü gemi inşaatı mühendisliğini tercih etmek istiyorum. Ama benim için sosyal hayatında yeri çok ayrı. Sosyal bir insanım ve gemi mühendisi olan abilerime bir kaç sorum olacak .

    1- En az 4 veya 6 ay gemide çalışıyosunuz iyi para alıyosunuz ama hayatınızı yaşayabiliyor musunuz. Mesela hiç evde bulunamıyosunuz bu çok sorun oluyomu?
    2- Aile hayatınız nası? Çok kötü olmalı, sonuçta göremiyosunuz. Cevabı bekliyorum.
    3- Gemide çalışırken kız arkadaş veya evleneceginizi kişiyi nasıl bulabiliyorsunuz? Yada bulabiliyor musunuz?

    Cevapları bekliyorum. Soracağım çok soru vardı ama sorulmayan soruların sadece bunlar oldugunu farkettim. Cevapları bekliyorum teşekkürler :)

    Yazdıklarımı bir büyüklük ya da ukalalık olarak görmeyin lütfen. Sadece hem sizi hem de ilgili olan herkesi aydınlatmak amacım. Bu meslek adlarındaki benzerliklerden ötürü yaptıkları işler, çalışma sahaları çok defa karıştırılıyor. Bu sebeple tercihlerinizi yaparken bu durumun farkında olmanız sizin kariyer planlarınızda faydalı olacaktır.

    Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisi ile Gemi ve Deniz Teknolojisi Mühenendisi, gemilerin, açık deniz yapılarının ve bunlara ait makine ve diğer sistemlerin tasarım, projelendirme, planlama ve üretimi ile meşgul olan kişilerdir. Birinci çalışma alanları dizayn bürolar ve tersanelerdir. Yani ana çalışma sahaları karadadır. Ancak bazı ek eğitimler ile denizde çalışabilirler. Son yıllardaki kriz ortamı gemi inşacıları bu yöne doğru itti.

    Gemi makineleri işletme mühendisleri ise gemilerin makinelerinin güvenli ve ekonomik olarak işletilmesi, bakım-onarımı ile meşgul olan, gemi üzerinde çalışan, denizde seferde bulunan kişilerdir.



    Eğer gemi inşacı olup da bu mesleği icra edecekseniz bu sorduğunuz soruların sizin için pek manası olmaz. Yok benim gemide çalışma arzum da var derseniz. Aile hayatı ve sosyal hayat başka insanlar gibi olmuyor. Evlilik konusu ise nasip kısmet Diğer üyeler daha iyi bilirler bu konuyu onların benden fazla deniz hizmeti var.

    Selametle




  • bu sene bölüme başlıyoruz hayırlısı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetcan_34

    bu sene bölüme başlıyoruz hayırlısı

    sürmenedeki fakülteyi gittinizmi ulaşım sıkıntıymış galiba ?
    servis derslerini ( fizik 1 - 2 , mat 1 vb.)kendi fakültenizdenmi alıcaksınız yoksa fen edbiyattanmı bilginiz varmı hiç ??
  • 
Sayfa: önceki 3536373839
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.