Şimdi Ara

Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümü[Bilgi ] (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
980
Cevap
47
Favori
219.733
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hocam şimdi mezun olduk denizde işe başladık bir süre devam ettik ama denizde çalışamadık veya alışamadık karada nerde çalışabiliriz tershaneler dışında ?
  • gemi makineleri işletme mühendisinin gemi makineleri mühendisinden farkları nedir ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pinwheel

    Hocam şimdi mezun olduk denizde işe başladık bir süre devam ettik ama denizde çalışamadık veya alışamadık karada nerde çalışabiliriz tershaneler dışında ?


    sorunun cevabını yukarıda daha evvel yazdıklarımın içinde bulabilirsin..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrtt007

    gemi makineleri işletme mühendisinin gemi makineleri mühendisinden farkları nedir ?

    normalde böyle bir mühendislik dalı yoktur. Ama Denizcilik fakültesi yani yüksek denizcilik mezunlarına verecek bir ünvan bulamadıklarından
    gemi makineleri işletme mühendisliği ünvanı vermeye başladılar. Aslında mühendislik formasyonunda eğitim almıyorlar.İmza yetkileri yok.
    İş alanları Gemi inşaatçılar kadar geniş değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: solti

    quote:

    Orijinalden alıntı: mrtt007

    gemi makineleri işletme mühendisinin gemi makineleri mühendisinden farkları nedir ?

    normalde böyle bir mühendislik dalı yoktur. Ama Denizcilik fakültesi yani yüksek denizcilik mezunlarına verecek bir ünvan bulamadıklarından
    gemi makineleri işletme mühendisliği ünvanı vermeye başladılar. Aslında mühendislik formasyonunda eğitim almıyorlar.İmza yetkileri yok.
    İş alanları Gemi inşaatçılar kadar geniş değil.

    solti hocam benim çok merak ettiğim bir konu var

    şimdi teknoloji gelişmeye devam ettikçe bi 5-10 yıl sonraki gemilerde mühendise hala ihtiyaç olur mu? yani ileriki yıllarda gemiler çarkçılar olmadan gidebilirler mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: -öglena-

    quote:

    Orijinalden alıntı: solti

    quote:

    Orijinalden alıntı: mrtt007

    gemi makineleri işletme mühendisinin gemi makineleri mühendisinden farkları nedir ?

    normalde böyle bir mühendislik dalı yoktur. Ama Denizcilik fakültesi yani yüksek denizcilik mezunlarına verecek bir ünvan bulamadıklarından
    gemi makineleri işletme mühendisliği ünvanı vermeye başladılar. Aslında mühendislik formasyonunda eğitim almıyorlar.İmza yetkileri yok.
    İş alanları Gemi inşaatçılar kadar geniş değil.

    solti hocam benim çok merak ettiğim bir konu var

    şimdi teknoloji gelişmeye devam ettikçe bi 5-10 yıl sonraki gemilerde mühendise hala ihtiyaç olur mu? yani ileriki yıllarda gemiler çarkçılar olmadan gidebilirler mi?

    teknoloji ne kadar ilerlerse ilerlesin böyle birşey mümkün değil.
    Küçük pitch kontrollü gemilerde adfamsız makina daireleri olabilir ama onlarda bile
    kesinlikle makinacıların olması şart.
    Sonuçta otomasyon gemilerde de sürekli arızalar çıkabiliyor ve bunları onaran yine makinacılar.




  • son bişey daha sormak istiyorum. 5 6 ay hep denizde olcaksın diyolar. öyle bişey oluyo mu? hiç durmuyo mu benzin menzin bitmiyo mu :D

    Bi de uolp suny marieette denilen şeye gitsem bana ne tarz bi faydası olur acaba? ona gitmeyip erasmusla başka bi ülkeye gitsem ne olur? şimdiden teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi supernatural9061 -- 28 Ekim 2011; 11:59:33 >
  • şimdi rahatladım hocam çok saolun
  • bayanlar konusunda fikrin ne peki? ne düşünüyosun? çalışması ve şartları zor mu? yada onlarda rahat iş bulabilirler mi yoksa onlar için daha mı zor olur? yada vs. işte ....
  • sayısalda hep ilgi duyduğum meslek ama net bir bilgim yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: supernatural9061

    son bişey daha sormak istiyorum. 5 6 ay hep denizde olcaksın diyolar. öyle bişey oluyo mu? hiç durmuyo mu benzin menzin bitmiyo mu :D

    Bi de uolp suny marieette denilen şeye gitsem bana ne tarz bi faydası olur acaba? ona gitmeyip erasmusla başka bi ülkeye gitsem ne olur? şimdiden teşekkürler


    Hiçbir gemi 2maksimum 20 günden fazla seyir yapmaz eğer şartlar normalse. Çünkü ortalama büyüklükte bir geminin günlük yakıt tüketimi
    30ton civarıdır. Yine aynı geminin yakıt tanklarının toplam kapasitesi de ortalama 1000-1500 ton civarıdır. Kaba bir hesapla, bir gemi maksimum 40-45 günden fazla
    zaten istese de seyir yapamaz.
    Zaten pratikte de böyle bir durum yoktur.
    Gideceğiniz en uzak yollar ya amerika ya da uzak doğudur ki bu da yaklaşık 17-23 gün sürer. Aslında bu geminin büyüklüğü ile de bağlantılıdır.
    Armatör gemisi küçükse sürümden kazanmak için ve de okyanus geçmenin küçük gemiler için ne denli zor ve maliyetli olduğunu bildiğinden
    gemilerini genelde yakın seferlere bağlamaya çalışır.
    Ama dünyada bütün gemiler yakıt ikmali yapmadan uzak seferlere zaten çıkmaz. Yakıt sarfiyatı ve gemideki yakıt miktarı her gün baş mühendis tarafından hesaplanır ve belli periyotlarla şirkete yollanır. Şirket te sefer planlamadan önce yapılacaksa yakıt ikmali yapar(yaptırır). Yakıt alımı genellikle gibraltar(cebelitarık)
    denilen boğazda yapılır.
    Ayrıca şunu da belirteyim gemiler 2 tip yakıt yakar. Fuel oil (ağır yakıt yoğunluğu 0.92 ile 0.98 arasıdır) ve diesel oil ( hafif yakıt yoğunluğu 0.80 ile 0.86 arasıdır)
    Benzin yakmaz yani.. :)

    Uolp sunny 'nin eğitimin açısından tabi ki faydası olur ama ben yine de Türkiye'de bir üniversite derim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bicevapversen

    sayısalda hep ilgi duyduğum meslek ama net bir bilgim yok

    yukarıda çok detaylı bir şekilde anlattım. Okursan detaylı bilgi sahibi olabilirsin. Ve anlattıklarım tamamen gerçek
    uydurma veya abartma değil. Bizzat bu işi yaptım ben 8 sene..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mutsuz!

    bayanlar konusunda fikrin ne peki? ne düşünüyosun? çalışması ve şartları zor mu? yada onlarda rahat iş bulabilirler mi yoksa onlar için daha mı zor olur? yada vs. işte ....

    Her mühendislik dalında olduğu gibi gemi konusunda da bayanlar elbette ki söz sahibi olabiliyor.
    Gerçekçi olmak gerekirse bir bayanın gemide kaptan veya makinacı olarak çalışması tabi ki erkeğe
    göre çok daha zordur ama imkansız değildir.
    Denetlemeye gittiğim birçok gemide bayan çarkçı ve kaptanlar gördüm.
    Hatta bir tanesini baret takmıyor ve tulum giymiyor diye azarladım bile.. :)
    Tabi ki eski gemilerde bayanların çalışması oldukça zor hele makinacılar için Çünkü eski
    gemilerde çok sık tamir ve bakım işi olur ve vardiya sistemi olur. Ama bir şirkete gittiğinizde sizi eski değil
    yeni gemilere yollamayı tercih ederler.Çünkü yeni gemi demek otomasyon demektir. Ve çoğu otomasyon gemide de
    vardiya tutulmaz.Gündüz 8-5 arası herkes çalışır ve 5'ten sonra iş biter. Ve hergün bütün makina alarmları 1 makina zabitinin kamarasındaki
    alarm paneline bağlanır. Gece boyunca herhangi bir alarm çalarsa o nöbetçi zabit iner bakar.
    Önemli bir durumsa ve müdahele edemiyorsa başta 2. mühendis olmak üzere herkesi kaldırır.

    ma her gemi inşaat mezunu bayan denizde çalışacak diye birşey yok.
    Bugün birçok büyük armatör firmasında veya denizcilikle ilgili diğer sektörlerde bayanlar çalışıyor.
    Hem de erkeklerden daha başarılı olanlar var.
    hatta ve hatta şu an ClassNK'de yani benim çalıştığım yerde bile bir Bayan arkadaş başarıyla çalışıyor.
    O nedenle eğer gerçekten istiyorsan bu mesleği seçmemen için hiçbir sebep yok.

    Selamlar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: solti

    quote:

    Orijinalden alıntı: mutsuz!

    bayanlar konusunda fikrin ne peki? ne düşünüyosun? çalışması ve şartları zor mu? yada onlarda rahat iş bulabilirler mi yoksa onlar için daha mı zor olur? yada vs. işte ....

    Her mühendislik dalında olduğu gibi gemi konusunda da bayanlar elbette ki söz sahibi olabiliyor.
    Gerçekçi olmak gerekirse bir bayanın gemide kaptan veya makinacı olarak çalışması tabi ki erkeğe
    göre çok daha zordur ama imkansız değildir.
    Denetlemeye gittiğim birçok gemide bayan çarkçı ve kaptanlar gördüm.
    Hatta bir tanesini baret takmıyor ve tulum giymiyor diye azarladım bile.. :)
    Tabi ki eski gemilerde bayanların çalışması oldukça zor hele makinacılar için Çünkü eski
    gemilerde çok sık tamir ve bakım işi olur ve vardiya sistemi olur. Ama bir şirkete gittiğinizde sizi eski değil
    yeni gemilere yollamayı tercih ederler.Çünkü yeni gemi demek otomasyon demektir. Ve çoğu otomasyon gemide de
    vardiya tutulmaz.Gündüz 8-5 arası herkes çalışır ve 5'ten sonra iş biter. Ve hergün bütün makina alarmları 1 makina zabitinin kamarasındaki
    alarm paneline bağlanır. Gece boyunca herhangi bir alarm çalarsa o nöbetçi zabit iner bakar.
    Önemli bir durumsa ve müdahele edemiyorsa başta 2. mühendis olmak üzere herkesi kaldırır.

    ma her gemi inşaat mezunu bayan denizde çalışacak diye birşey yok.
    Bugün birçok büyük armatör firmasında veya denizcilikle ilgili diğer sektörlerde bayanlar çalışıyor.
    Hem de erkeklerden daha başarılı olanlar var.
    hatta ve hatta şu an ClassNK'de yani benim çalıştığım yerde bile bir Bayan arkadaş başarıyla çalışıyor.
    O nedenle eğer gerçekten istiyorsan bu mesleği seçmemen için hiçbir sebep yok.

    Selamlar..



    Hocam yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla denizcilik alanında bayağı bilgilisiniz.Ben 2 yıllık deniz-liman işletme mezunuyum+ önceden bitirdiğim aöf işletme var.Okul bitimi iş ilanlarına baktım hep ingilizce istiyorlar ve olmazsa olmaz birşey.Bu yüzden dgs ile dokuz eylülde aynı bölümün 4 yıllığına geçtim sırf ingilizce öğrenmek için.
    Ben gemiye çıkamam zaten vermeleri gereken sınırlı vardiya zabiti ehliyetini bile veremediler.Ancak bu klas kuruluşları ilgimi çekti.Bunların derslerini gördüm 2 yıl boyunca solas74'ü işledik.Tecrübesiz birini surveyor yapmazlar belki ama evrak işlerinde çalıştırabilirler.
    İş konusunda tavsiyene ihtiyacım var.
    Aklımda gemi acentaları, adamını bulup devlet limanına girmek, marinaya girmek, özel limanda çalışmak ve senden duyduğum üzere klas kuruluşları var.
    Hangisini tavsiye edersin?Açıkçası Türk lloyd'u olduğunu ilk kez sizden duydum.Diğer sigorta şirketlerini görmüştüm bu konuları işledik zaten.Türk P&I klupleri de var mı?




  • 2 yıllıklara bildiğim kadarıyla uzakyol ehliyet verilmiyor, yürütmesi durdurulmuştu sanırım. Ayrıca yine bir duyum üzerinden söyleyeceğim, klas kuruluşlarına girmek çok kolay bir iş değil. Ya bir referansınız olacak, ya da çok iyi bir kariyeriniz olacak. Aslında bakıyorum da sektörde dayı, amca, hemşo muhabbeti gırla gidiyor. Pek hoş değil bu durum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Indigo

    quote:

    Orijinalden alıntı: solti

    quote:

    Orijinalden alıntı: mutsuz!

    bayanlar konusunda fikrin ne peki? ne düşünüyosun? çalışması ve şartları zor mu? yada onlarda rahat iş bulabilirler mi yoksa onlar için daha mı zor olur? yada vs. işte ....

    Her mühendislik dalında olduğu gibi gemi konusunda da bayanlar elbette ki söz sahibi olabiliyor.
    Gerçekçi olmak gerekirse bir bayanın gemide kaptan veya makinacı olarak çalışması tabi ki erkeğe
    göre çok daha zordur ama imkansız değildir.
    Denetlemeye gittiğim birçok gemide bayan çarkçı ve kaptanlar gördüm.
    Hatta bir tanesini baret takmıyor ve tulum giymiyor diye azarladım bile.. :)
    Tabi ki eski gemilerde bayanların çalışması oldukça zor hele makinacılar için Çünkü eski
    gemilerde çok sık tamir ve bakım işi olur ve vardiya sistemi olur. Ama bir şirkete gittiğinizde sizi eski değil
    yeni gemilere yollamayı tercih ederler.Çünkü yeni gemi demek otomasyon demektir. Ve çoğu otomasyon gemide de
    vardiya tutulmaz.Gündüz 8-5 arası herkes çalışır ve 5'ten sonra iş biter. Ve hergün bütün makina alarmları 1 makina zabitinin kamarasındaki
    alarm paneline bağlanır. Gece boyunca herhangi bir alarm çalarsa o nöbetçi zabit iner bakar.
    Önemli bir durumsa ve müdahele edemiyorsa başta 2. mühendis olmak üzere herkesi kaldırır.

    ma her gemi inşaat mezunu bayan denizde çalışacak diye birşey yok.
    Bugün birçok büyük armatör firmasında veya denizcilikle ilgili diğer sektörlerde bayanlar çalışıyor.
    Hem de erkeklerden daha başarılı olanlar var.
    hatta ve hatta şu an ClassNK'de yani benim çalıştığım yerde bile bir Bayan arkadaş başarıyla çalışıyor.
    O nedenle eğer gerçekten istiyorsan bu mesleği seçmemen için hiçbir sebep yok.

    Selamlar..



    Hocam yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla denizcilik alanında bayağı bilgilisiniz.Ben 2 yıllık deniz-liman işletme mezunuyum+ önceden bitirdiğim aöf işletme var.Okul bitimi iş ilanlarına baktım hep ingilizce istiyorlar ve olmazsa olmaz birşey.Bu yüzden dgs ile dokuz eylülde aynı bölümün 4 yıllığına geçtim sırf ingilizce öğrenmek için.
    Ben gemiye çıkamam zaten vermeleri gereken sınırlı vardiya zabiti ehliyetini bile veremediler.Ancak bu klas kuruluşları ilgimi çekti.Bunların derslerini gördüm 2 yıl boyunca solas74'ü işledik.Tecrübesiz birini surveyor yapmazlar belki ama evrak işlerinde çalıştırabilirler.
    İş konusunda tavsiyene ihtiyacım var.
    Aklımda gemi acentaları, adamını bulup devlet limanına girmek, marinaya girmek, özel limanda çalışmak ve senden duyduğum üzere klas kuruluşları var.
    Hangisini tavsiye edersin?Açıkçası Türk lloyd'u olduğunu ilk kez sizden duydum.Diğer sigorta şirketlerini görmüştüm bu konuları işledik zaten.Türk P&I klupleri de var mı?

    Klas kuruluşuna girmek cidden çok zor bir iştir. Çünkü eğer gerçekten büyük bir yerden torpiliniz yoksa ciddi bir tecrübe edinmeniz gerekiyor ki klasa girebilesiniz.
    Türk P&I 'ı maalesef yok. Fakat P&I Club adına Türkiye'de çalışan türk sörveyörler var.
    Türk Lloydu yeni bir kuruluş değildir ve gurur vericidir ki emin adımlarla büyümeye ve kendini geliştirmeye devam ediyor.
    Her nekadar şimdilik IACS( international Assosiation of Classification societies /http://www.iacs.org.uk/ ( ulusarası klas kuruluşları birliği) üyesi olmasa da
    yakın bir tarihte IACS'a üye olacağına inanıyorum.
    Gemi acentalığı ve broker'lık için iyi bir ingilizce bilgisi gerekir. Ama o da bir iş sahasıdır ve kazancı fena değil.
    Marina ve Lİmanlarda çalışmak derken sanırım işletme alanında çalışmaktan bahsediyorsun. Tabi ki mümkün ama bu tip iş yerlerinde zaten bütün köşeler tutulmuş olur.
    Yani biryerlere gelebilmek için sebat etmek ve sabretmek gerekir.
    Devlet limalarında da durum normal memuriyetten farksızdır. Sabah 9 akşam 6 çalışırsınız.
    Maaş durumlarını pek bilmiyorum ama yüksek olmadığını biliyorum.
    Maalesef bir arkadaşın dediği gibi özellikle devlet sektöründe hala ağa baba amca hemşo durumu sözkonusu.

    Bunların arasından hangisi en iyisi dersen tabi ki klas kuruluşları derim.

    selamlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: solti

    quote:

    Orijinalden alıntı: mutsuz!

    bayanlar konusunda fikrin ne peki? ne düşünüyosun? çalışması ve şartları zor mu? yada onlarda rahat iş bulabilirler mi yoksa onlar için daha mı zor olur? yada vs. işte ....

    Her mühendislik dalında olduğu gibi gemi konusunda da bayanlar elbette ki söz sahibi olabiliyor.
    Gerçekçi olmak gerekirse bir bayanın gemide kaptan veya makinacı olarak çalışması tabi ki erkeğe
    göre çok daha zordur ama imkansız değildir.
    Denetlemeye gittiğim birçok gemide bayan çarkçı ve kaptanlar gördüm.
    Hatta bir tanesini baret takmıyor ve tulum giymiyor diye azarladım bile.. :)
    Tabi ki eski gemilerde bayanların çalışması oldukça zor hele makinacılar için Çünkü eski
    gemilerde çok sık tamir ve bakım işi olur ve vardiya sistemi olur. Ama bir şirkete gittiğinizde sizi eski değil
    yeni gemilere yollamayı tercih ederler.Çünkü yeni gemi demek otomasyon demektir. Ve çoğu otomasyon gemide de
    vardiya tutulmaz.Gündüz 8-5 arası herkes çalışır ve 5'ten sonra iş biter. Ve hergün bütün makina alarmları 1 makina zabitinin kamarasındaki
    alarm paneline bağlanır. Gece boyunca herhangi bir alarm çalarsa o nöbetçi zabit iner bakar.
    Önemli bir durumsa ve müdahele edemiyorsa başta 2. mühendis olmak üzere herkesi kaldırır.

    ma her gemi inşaat mezunu bayan denizde çalışacak diye birşey yok.
    Bugün birçok büyük armatör firmasında veya denizcilikle ilgili diğer sektörlerde bayanlar çalışıyor.
    Hem de erkeklerden daha başarılı olanlar var.
    hatta ve hatta şu an ClassNK'de yani benim çalıştığım yerde bile bir Bayan arkadaş başarıyla çalışıyor.
    O nedenle eğer gerçekten istiyorsan bu mesleği seçmemen için hiçbir sebep yok.

    Selamlar..



    öncelikle teşekkür ederim cevap verdiğin için... :) çok kişiyle muhatap olmak zorunda kaldım bu meslekle ilgili sağlam bilgi elde etmek için ama sanırım senden daha düzgün veren yoktu :) vazgeçmicem emin olabilirsin :) tekrar teşekkür ederim...




  • rica ederim..
  • cok guzel konu takipteyim ben de yildiz gemi insaat 3. siniftayim.

    @solti
    tesekkurler abi ayrica verdigin bilgiler icin.
  • ktüden mezun olunca iş bulma konusunda sıkıntı olurmu? yani üniversite farkedermi iş konusunda ?
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.