Şimdi Ara

Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümü[Bilgi ] (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
980
Cevap
47
Favori
219.718
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1 2 sene denizde çalıştıktan sonra karada rahatlıkla iş bulmak mümkünmü çünkü ben düzenli bir hayat istiyorum yazmamamlımıyım
  • hocam herşeyi anlatmıssınız saolun.. ama bi soru sormak da ısterım bu sorveylık ıcın ne yapmamız lazım uzun sene denızde calısıp anca o sekılde mı olabılırz az cok bılıyorum hergun bıyerde oluyosun karısan eden yok gıcırda maas falan ama herkez olabılırmı extra bısı gerektırır mı acıklarsanız cok sevınırım sımdıden tesekkurler.. :)
  • Arkadaşlar yazılanları tamemen okudumda ciddi anlamda soğudum bu meslekten. Gemi inşaatı ve gemi makineleri mühendisi karada tersane dışında nerelerde çalışır? Böyle akşam 7 dediğinde mesaisi biten bir iş falan? Ve haftasonu tatili olan bir iş?
  • selamlar..

    Herkese tek tek cevap yazayım;

    <SroKO>
    msn adresim : alpayocak2@hotmail.com ekleyin konuşuruz..

    <kotakot>
    1-2 sene denizde çalıştıktan sonra karada iş bulursunuz ama biraz zorlanırsınız.Alacağınız paralar da maalesef öyle büyük paralar olmaz.
    Ama biraz dişinizi sıkıp en azından 2. mühendisliği almaya bakın.Çünkü gemide en azından 2.lik yapmış kişilerin karada iş bulma şansı çok daha yüksektir. Bu da 2 yıldan az değildir. 1 sene de 2. olarak çalıştınız diyelim. Toplam en azından 3 veya 4 sene çalışın bence.
    Sonra beyler şunu söyleyeyim :

    İşten korkmayın.. Gemide çalışmak ne kadar zorsa bir o kadar da eğlencelidir.Sadece doğru karar verin yeter.Yani gideceğiniz şirket ve gemi konusunda.
    Sonra şunu unutmayın karada çalışmak gemide çalışmaktan daha zordur. Gemide en azından 1 amirin vardır. Günde 8 saat çalışıyorsun. İş yerin hemen 1 dk. mesafede.Yaptığın iş belli.Hele bir de yeni gemide çalışıyorsan makinada sorun da çıkmaz.Bol bol film izler kendine vakit ayırırsın. Kamaranda her türlü lüksü edinmek sana kalmış.
    Ama karada işler bu kadar basit değil. Binbir türlü entrika yalan dolan... Sürekli üstüne gelirler.. Çünkü alternatifin çoktur. Ama denizde öyle değildir.
    Karada senden maksimum performans almaya çalışırlar. Gemide ise yapacağın veya yapmayacağın işler tanımlıdır.Standartı oturtursun ve hep öyle devam eder. Ödün verdiğin en önemli ve belki de tek şey ailenden ve sevdiklerinden ayrı kalmaktır.
    Ama eski bir arkadaşımın sevdiğim bir lafı vardı " hiçbir başarıya çiçekli yollardan gidilmez"

    <Trabzonleeeeee>
    Önce herkesin yanlış bildiği birşeyi düzelteyim.. Bizim adımız sörveyör, Yaptığımız iş ise sörvey...
    Sörveyör olmak için ne lazım demişsin. Cevaplayayım;
    Önceki yazımda belirttiğim gibi birçok Klas kuruluşu var.
    Bu klas kuruluşları kesinlikle gazete veya internete adam arıyorum diye ilan vermez. Klas kuruluşları 2 şekilde adam alır ;
    1. gider direk başvurursun ve CV'ni bırakırsın. İhtiyaçları varsa ve CV'ni beğendilerse çağırırlar..
    2. Referansla.. Yani daha evvel çalıştığın işyeri veya klasta çalışan birisi seni genel müdürlüğe tavsiye ederse çağırılırsın..

    Klasta çalışabilmek için kriterler :
    1. Yeni inşa'ya yetiştirmek için almıyorlarsa ki bu çok düşük ihtimal, genelde 28-30 yaş altı eleman pek almamaya dikkat edilir.
    Çünkü sörveyörlük çok ciddi sorumluluk ve olgunluk gerektirir. Armatör ile Denizcilik teşkilatları arasında Uluslarası kuralları
    etik ve tarafsız bir şekilde uygulamakla yükümlüsün. Yani kendinizi futbol hakemi olarak düşünün.

    2. İşimiz kural uygulamak olduğundan ve kurallar da ingilizce olduğundan, ingilizce konuşup yazmak çok önemlidir.

    Bunun dışında dediklerin doğru. Kendi kendinin patronu gibisindir. Gittiğin heryerde elpençe divan dururlar. İtibar görürsün. herkes senden
    çekinir. Çok yoğun çalışmak zorunda değilsin.Eğer iş acil değilse istediğin zaman bırakır sonra devam edersin.(bu çok geniş bir konu. Oyüzden isterseniz ileride sörveyör ne iş yapar detaylı yazarım)
    Aldığımız paralar da iyidir.


    <Berkay>
    Dostum sen daha iş hayatına başlamadan bu kadar rahatına düşkün olursan kusura bakma ama biraz zor iş bulursun. Sabah 9 akşam 6 şeklinde iş yok mu var tabi ki. Ama 2000tlden fazla da para bekleme.. Özel sektör acımasızdır. Ama bir o kadar da saftır aslında. Çünkü herşey sende biter. Düzenini iyi kurar planlamanı iyi yaparsan akşamları 6'da evine gelir haftasonu da evinde oturursun. Ama daha hiç zoru görmeden hemen kolaya kaçmayın. Cidden çok sıkıntı çekersiniz. Size bir dost tavsiyesi..

    Bak çok kısa bir anımı anlatayım:
    yıllarca çok eski gemilerde çalıştım.Gemi üzerinde söküp takmadığım hiçbirşey kalmadı diyebilirim. Sonra günün birinde şirket beni 2 yaşında full otomasyon bir gemiye yolladı. Gemide herşey otomatik. Mesela bir şey arıza veriyor "tık" düğmeye basıyorsun hemen kendi kendine düzeliyor.
    Herkes çok mutlu..
    Günün birinde seperatör denilen (bir çeşit yakıt damıtıcı diyebilirsiniz) ekipman arıza verdi. 3. mühendis " ben hallederim" deyip gitti.Ama o düğmeye belki 10 kere bastığı halde seperatör düzelmiyor.. Herkes gitti ama yok. Baş mühendis dahil herkes apışıp kaldı..Çünkü hep yeni gemide çalışmışlar..
    Böyle bir durumda ne yapılır bilmiyorlar.Ben de şaşkınlıkla izliyorum olanları.
    Sonra baktım cihaz devreye girmiyor ve bu cihaz çalışmazsa geminin günlük kullandığı yakıt tankı dolmayacak.Kısacası ciddi bir sorun.
    Neyse uzatmayayım sökmeye başladım aleti.Millet bana bakıyor öyle. Sadece 1 yağcı benim gibi eski gemide çalışmış. Biz bununla beraber söktük temizledik ve topladık. Devreye aldık. Şıkır şıkır çalışmaya başladı. O düğmeye basmak herkesin yapabileceği birşey. Ama diğeri öyle değil. Ve bunun yararını sadece gemide değil özel hayatınızda da görürsünüz.
    Mesela ben evimde hiçbir tamir için (kombi hariç) kolay kolay tamirci çağırmam. Arabam dahil. Ve hiçbir usta da beni kandıramaz. Çünkü gemide çalışmış bir adam (tabi ki makinacılardan bahsediyorum kaptanlardan değil) teknik bir adamdır.Yani sokaktaki herhangi birinden çok farklısınız.
    Bunu unutmayın.

    Bilmem anlatabildim mi ?


    Herkese selamlar..
    Sorunuz olursa çekinmeyin..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi solti -- 4 Ağustos 2011; 8:00:15 >




  • duyduğum kadarıyla % 90 nı kendi işini yapmıyormuş başka alanlarda çalışıyorlarmış makinacı olarak
  • <solti>
    öncelikle açıklamaların için teşekkür ederim gayet açık ve netti.Diğer bi sorumda yabancı şirketlerle türk şirketler arasında fark varmı her yönden karşılaştırdıgımızda calısma kosulları kalıtesı eglencelıgı parası vs bu konuda bılgın varsa anlatırsan cok sevınırz tesekkurlerr..
  • Tamamen yanlış..
    Çünkü Gemi inşaa ve gemi makinaları bölümünden mezun olanların çift ünvanı olur.
    Gemi inşaa mühendisi ve gemi makinaları mühendisi.

    Senin dediğin grup Gemi işletme müh. bölümünden mezun olan arkadaşlar için geçerli olabilir.
    Çünkü Bu arkadaşlar gemi inşaa sektöründe aynı kategoride değildir.İmza yetkileri yoktur.(Proje bazında)

    Sonra şu da var; gemi inşaa'dan mezun olanların çalışma alanı çok geniştir
    -tersaneler
    -dizayn büroları
    -Klas kuruluşları
    -Taşeron olarak
    -Thickness measurement şirketleri
    -Denizcilik müsteşarlığı-Ulaştırma bakanlığı (uzman olarak)
    -Kıyı emniyeti ve sahil güvenlik

    Bunlar şu an aklıma gelenler..
    Şunu üstüne basarak söylüyorum ; Bir gemi inşaacı kolay kolay işsiz kalmaz..
    Ama Şunu da unutmamak gerekir denizde çalışmıyorsan, hiçkimse hemen öyle büyük paralarla iş bulamayabilir.




  • Solti size pm de attım burada yazayım kaptanlık ile makineci arasında ki artı ve eksilerede değinebilirmisiniz ?
  • yat tasarımında çalışabilirsin.7 gibi iş biter ve haftasonu tatili var.kendi tersaneni açarsan çok iyi para var yat işinde.
  • Solti

    Hocam öncelikle merhaba,
    Yani biraz espiri ile karışık sormuştum aslında o soruyu. Yani o şekilde iş bulunmaz büyük ihtimalle zaten. Benim asıl sorum ise mesela bu bölümden (Gemi inşaatı ve gemi makineleri mühedisliği) mezun oldum ben, ben direkt karada tersane gibi bi yerde çalışabilir miyim? Yani yeni mezun olmuş bir kişinin böyle bir lüksü olabilir mi? Aileden uzak kalma durumu falan insanı bu meslekten birazcıkda olsa soğutuyor. Cevabını bekliyorum üstad. Şimdiden ilgi ve alaka için teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Berkay

    Solti

    Hocam öncelikle merhaba,
    Yani biraz espiri ile karışık sormuştum aslında o soruyu. Yani o şekilde iş bulunmaz büyük ihtimalle zaten. Benim asıl sorum ise mesela bu bölümden (Gemi inşaatı ve gemi makineleri mühedisliği) mezun oldum ben, ben direkt karada tersane gibi bi yerde çalışabilir miyim? Yani yeni mezun olmuş bir kişinin böyle bir lüksü olabilir mi? Aileden uzak kalma durumu falan insanı bu meslekten birazcıkda olsa soğutuyor. Cevabını bekliyorum üstad. Şimdiden ilgi ve alaka için teşekkür ederim.


    Üstteki yazdıklarını okursan sorunun cevabı var




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FinaL_İmPacT


    quote:

    Orijinalden alıntı: Berkay

    Solti

    Hocam öncelikle merhaba,
    Yani biraz espiri ile karışık sormuştum aslında o soruyu. Yani o şekilde iş bulunmaz büyük ihtimalle zaten. Benim asıl sorum ise mesela bu bölümden (Gemi inşaatı ve gemi makineleri mühedisliği) mezun oldum ben, ben direkt karada tersane gibi bi yerde çalışabilir miyim? Yani yeni mezun olmuş bir kişinin böyle bir lüksü olabilir mi? Aileden uzak kalma durumu falan insanı bu meslekten birazcıkda olsa soğutuyor. Cevabını bekliyorum üstad. Şimdiden ilgi ve alaka için teşekkür ederim.


    Üstteki yazdıklarını okursan sorunun cevabı var


    Teşekkürler.




  • Hocam acık olacagınız bir zaman aralıgı varsa söylerseniz sevinirim cünkü yarın son gün olacak cok tereddütüm var :)
  • gemi inşaat müh. çoğu karada yaşar zaten.hatta gemide yaşayan kimseyi görmedim.
  • Çok iyi bir konu olmuş..
  • Tekrar merhaba..

    Arkadaşlar yine sırayla cevap vereyim;

    <FinaL_İmPacT>

    Hernekadar bu tamamen herkese göre değişirse de bence Kaptanlık ( güverte dersek daha doğru olur ) ile makineci arasındaki artı ve eksiler şöyle :

    Makinacının Artıları :

    1. En önemlisi karada iş bulma yelpazen bir güverteciye göre çok ama çok daha geniştir. Meslek açısından Güvertecinin yapacağı en fazla 2 çeşit
    iş olabilir bunlar da 1. bir şirkette güverte enspektörü 2. bir tersanenin havuzunda havuz kaptanı.
    Kendi işini kuranları hariç tutuyorum. Yoksa herkes istediği işi yapar.
    Ama bir makinacı karada gemi alanı olmasa dahi makina ile ilgili herhangi bir tesiste makina mühendisi olarak görev yapabilir. Üstelik denizde makinacı olarak çalışmanın işveren tarafından büyük albenisi vardır.

    2. Makinacı teknik adamdır.Gemide bir süre çalışan adam her türlü tamir ve teknik işlerden anlayabilecek düzeye gelir. (Ampul değiştiremeyen adamlar var memlekette). Ama güvertecide böyle bir durum sözkonusu değildir.

    3. Makinada çalışan adam limanlarda dışarı çıkma açısından güverteye göre daha rahattır.Hele bir de gemi tanker veya kimyasal ise neredeyse hiç çıkamayabilir güverteciler.

    4. Gemi hava yediği zaman (fırtına vs gibi yani) makina dairesinde olmak büyük avantajdır çünkü geminin ağırlık merkezine nekadar yakın olursan o kadar az hissedersin geminin sallanmasını. Ama aynı havada güverteciler maalesef köprüüstünde kusmakla meşgül olurlar ve o korkunç denizi hep görmek zorunda kalırlar.

    5. Unmanned yani adamsız makina daireleri vardır. Bu gemilerde geceleri kimse vardiya tutmaz.(yağcılar dahil) Herkes 8-17 çalışır ve 17den sonra alarm sistemi nöbetleşe hergün 1 zabitin kamarasına bağlanır.Gece herhangi birşey olursa alarm çalar kalkar gidip bakarsın.
    Ama hiçbir gemi tipinde güverteci köprüüstünden çıkamaz.Sürekli vardiyası boyunca orada olmak zorundadır.

    6. Geminin tüm denetlemeleri (bizim tarafımızdan yapılan yani) %85 güverte ile alakalıdır. Gemideki tüm dökümanlar - bunlar o kadar çok ki anlatsam kaçarsınız - güverteciler tarafından takip edilir. Emniyetle alakalı hemen hemen tüm ekipmanlardan güverteciler sorumludur. Gemiyi denetlemeye geldikleri zaman herkes güvertecileri alır karşısına. Bu sırada makinacılar kaşınmakla meşgüldür.. :)

    7. Sörvey için gemiye sörveyör geldiğinde eğer tanka girilecekse o tanka güverteciler girer. Makinacı asla makina dışında birşeyle ilgilenmez.

    8. Makinacı limanda acil bir iş yoksa pek bir şey yapmaz. Ama güvertecinin bitmek bilmeyen harita düzeltmeleri Check list doldurmaları vs vs gibi dökümantasyon işi vardır.

    9. Korsan saldırısında ki bu çok olmaktadır en güvenli yer makinadır. Ve geminin komple kaçırılmasını akıllı bir makinacı 2 dakikada önleyebilir.
    Ama korsanların ilk saldırdığı yer köprüüstüdür.

    10. Yükleme yaparken sürekli 1 güverte zabiti vardiyacı olur kaçarı yoktur. Makinada böyle bir durum yok. Vardiyayı limanda yağcılar tutar.

    Güvertecilerin Artıları

    1. Limanlarda güvertecilerin forsu daha fazladır. Kaptan olmak kızların gözünde büyük birşeydir. Gemiye kızlar gelince ilk kaptanları kafeslemeye bakarlar.

    2. Yaz sezonunda sıcak ve sıkıcı makina dairesinde olmak yerine köprüstünde süper deniz manzarasını izleyerek vardiya tutarlar. Denizin en güzel hallerini ve gececnin en güzel zamanlarını hep onlar görür.

    3. Üstleri hep temizdir. Tamir işi yapmadıklarından elleri tertemiz olur.Ama makinacılar hele bir de eski gemiye düşerlerse çok çalışabilirler.


    <Berkay>

    Mezun olur olmaz tersanede iş bulabilirsin ama benim tavsiyem önce askere gidip gelmen. Yeni mezunları genelde tersanede sahaya verirler. Yani zamanının çoğu tersane içinde taşeron takip etmekle geçer. Taşerona veya tersane işçisine bir iş verirsin ve onun zamanında ve düzgün yapılıp yapılmadığını takip edersin. Tersanede çalışacaksan da mutlaka büyük tersaneleri seç.


    <SroKO>
    dostum benim msn'im neredeyse herzaman açık olur. Ama genelde saat 08:00 ile 22:00 arası müsaitim. Hele şu an Dubaide olduğum için çoğu zamanım bilgisayar başında geçiyor.
    Ekle konuşalım alpayocak2@hotmail.com




  • hocam peki bu mühendislik için üniversite farkı olur mu yani hiç böyle bir şeye şahit oldunuz mu, katü olması iş hayatında bir etki yapar mı
  • Hocam ekledim valla hiç açık göremedim sizi. cihan_ali_usta@hot. benim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -öglena-

    hocam peki bu mühendislik için üniversite farkı olur mu yani hiç böyle bir şeye şahit oldunuz mu, katü olması iş hayatında bir etki yapar mı


    Şöyle bir fark var o da sadece okurken;

    1. İTÜ inanılmaz zordur. Hocalar öğrencileri çok ciddi zorlar.YTÜ 'de durum böyle değildir. Orada ders geçmek ve mezun olmak İTÜ'ye göre çok daha kolaydır.
    2. Piyasada YTÜ mezunları daha çok tutulur. Makina olarak daha güçlüdürler.
    3. KTÜ daha çok yeni bir okuldur. Ama iyi bir okuldur.

    İşe girdikten sonra İTÜ-YTÜ-KTÜ kalmaz... okul işe girene kadardır. Tabi bazı çapsız insanları istisna tutuyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi solti -- 15 Eylül 2011; 15:27:46 >
  • hocam itü de kıbrısta açtı kampüs denizcilikle ilgili bunla ilgili bilginiz var mı ?
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.