Şimdi Ara

Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümü[Bilgi ] (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
980
Cevap
47
Favori
219.723
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bas muh olma için yoluunuz cok uzak şimdilik dusunmeyin bunu- ben gs uni gemi mak mezunuyum cıkmıyorum denize yapılaca iş değil su zamanda,ucretler dip yapmiş şirketler somurmeye baslamişlar,ıtu nun dunyada 2 sırada oldugnu dusunmuyorum ben hı eskıden adı yuksek denizclik okuluydu 80 oncesi yıllarda adını cok duyumus cok saglam denizcilier yetiştimiştir.TR de gene bir numaradir ama dunyada ilk 100 dur ancak ne 2 si, dunyada turkiye nın denizcilikte sozu gecmez,gecen ulkeler ıtalya yunanistan ıngıltere veiskandinav ulkeleridir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Urfali Apti -- 13 Temmuz 2010; 7:56:32 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nbaps3


    quote:

    Orijinalden alıntı: sukuralt

    quote:

    Orijinalden alıntı: Dark1n


    quote:

    Orijinalden alıntı: sukuralt


    quote:

    Orijinalden alıntı: Dark1n


    quote:

    Orijinalden alıntı: sukuralt


    quote:

    Orijinalden alıntı: Dark1n

    arkadaşlar bu bölümü yazacaksanız cok iyi araştırmalısınız.yoksa ünide cok pişman olabilirsiniz.iyi parası olan tek mühendislik dalı belki de ama cok değişik ve zorlu şeyleri de var.
    ayrıca gemi işletme mühendisliği de var , bu da cok zor bi mühendislik ve bunda karaya fazla cıkamıyorsun evlenecek adam bu bölümü yazmasın gidip aylarca denizlerdesin ve gemide makinelerle kimi zaman cok pis ortamda calısıyorsun.evet iyi parası var ama cok agır hem okurken hem calısırken diyorlar.
    gemi ile ilgili mühendisliklerde para var acıkcası(deniz değil gemi).ama buna herkes katlanamaz ben biraz araştırdım birçok olumsuz yönünü görünce direk vazgeçtim parası olan tek mühendislik neredeyse ama işte cok olumsuz yanları da var daha aklıma gelmiyor bile.

    Çok teşekkür ederim. Ancak şöyle bi sorum daha olacak İTÜ yada YTÜ arasında bi fark olurmu sizce mezun olduktan sonra ya da önce yani eğitimlerinde?


    tabi ki itü mezunu daha ön plandadır ama cok şey farketmez ytü mezunu da işsiz kalmaz ve iyi maaş alır.ama dediğim gibi agır şartları herkes kaldıramaz , bunu yaparım diyorsan seç.ayrıca itüde sanırım ast üst ilişkisi var ve üniforma şartı var ama hatırladıgım kadarıyla ytü de bu yok.ama tabi itü daha kalitedir her zaman.fakat bu mühendislik dalında pek farketmeyecektir mezun olan iyi parayla işe başlıyor.aslında söyle tanıdık bi mezun olsa da konussak gemi işletme için.çok gözüm korkuyor valla yazmam heralde.gemi makineye zaten puanım yetmez.

    Benim bi arkadaşım İTÜ gemi makineleri işletme de okuyor ve memnun acayip para alıyorlar ve aynı zamanda iş bulamama diye bi kaygıları yok okuldan yönlendiriyorlar direk yaklaşık bi 40 aylık deniz tecrübesinden sonra başmühendis(baş çarkçı) oluyorsun.http://www.denizcigunlugu.com/index.php?option=com_content&view=article&id=89:gemici-maaslari-ne-kadardir&catid=44:sikca-sorulan-sorular&Itemid=65 burda yazdığından fazla maaş alma imkanında oluyor. Örneğin kimyasal madde tankerlerinde çalışıyorsun. Ama işte aile hayatın olmuyor, tabi paranın anasını ağlıyosun.. Beni korkutan ise aile hayatının olmaması..


    işte tek sorun o zaten aile hayatın yok memleketinden uzaksın hep.
    peki bunlar hiç karada calısamıyorlar mı yani belli bir yıldan sonra sürekli karada calısma olsa yine iyi sayılır.
    senin orda arkadasın varsa bizim sana soru sormamız gerek :) kacıncı sınıfta ? halinden cok memnun iyi para alıyor derken okurken de mi para kazanıyorlar ?

    @nbpas ,
    gemi işletme diyorsan valla mühendisin biri 15-16 saat agır calısma ortamındayız hergün diyor , parayı alıyoruz da bereketini göremiyoruz diyor.gemi işletmede memleketine pek ugrayamıyorsun işte , aile kurman olanaksız vs. bunlar en önemli sorunları , geçen sene bi foruma üye olup direk bi mühendise özel mesajla mesleği sormuştum , madde madde olumsuzluklarını yazmıstı simdi hepsi aklıma gelmiyor işte cok fazla olumsuz yanı var ama hatırladıklarım bunlar.hangi forum hangi kullanıcı adı hatırlamıyorum bile şimdi.zaten meslekle ilgili adam akıllı bilgi de yok internette.gemi makinaları yine daha iyi iş yine zor ama en azından karadasın.


    Alında beni gemi makineri işletmeden geri durduran konu oydu evet, ailenden uzaksın sürekli göçebe bi yaşam. Arkadaşım 1. sınıfta hazırlıktaq biraz bocaladı ama şimdi memnun gibi okul "tuzla"daymış zaten. anlatıyor bazen şey diyor mezunların burda evleri, villaları var geliyorlar 1-2 hafta duruyorlar zaten eğlenccenin dibine vuruyorlar, adamın mustangi var ama binemiyor işte. Yani sözün kısası para o bölümde. Gerçi geçen yıl YTÜ de açılmasından sonra önleri kesilebilr mi diye korkuyolardı ama denizler İTÜ nün elindeymiş. Ancak dedikleriniz doğru disiplinli bir okulmuş. ve şöyle bir şeyde var ders notlarınıza göre Amerika japonya gibi yabancı ülkelerde okuyabiliyormuşsunuz bölümü. bunlar bana söylenen. bi de unutmadan İTÜ dünyada 2. ymiş denizcilik fakültesinde..
    Düzeltme: Arkadaşımdan duyduğum kadarıyla başmühendis olduktan sonra karada iyi maaşlara rahat işler bulabiliyormuşsunuz.

    şimdi başmühendis olmak için gemi inşaatı ve gemi makineları mühendisliğini mi okumak gerekiyor?

    hayır arkadaşım gemi makineri işletme okumalısın.




  • Niye cevap yok sorulara_? UP!
  • ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi forscribd -- 14 Ekim 2015; 20:54:44 >
  • Yukarı! Yardım lütfen
  • Güncel!
  • Güncel

    bende gemiyi (inş. ve Mak. Müh.) araştırıyorum eğer 2000 bin gibi bir maaşı varsa başka mesleklere yönelebiliriz. çünkü şartlar zor ve riskliymiş..
  • hey bende gemi inşaatı ve gemi makineleri müh. adayıyım
    YTÜ de bu bölüm ingilizce mi veriliyor
  • bu forumda bi tane gemici yok belli
  • arkadaslar uzun zamandır bu forumu takip ediyorum bu konuda bilgim olduğundan sizinle paylaşayım istedim yakın tanıdıklarım gemi inşaatı mühendisi babamın 2 kuzeni kaptan yani bu sektörde biliyorsunuzki türkiye 2001 yılında çok ciddi bir kriz atlattı her sektör büyük bir darbe gördü ve bunlardan biride gemi inşaatı sektörü büyük ihaller iptal edildi birçok şirket battı istanbulda yaşayanlar bilir bi 10 sene önce tuzlanın yanından geçilemezdi çünkü o kadar büyük bir gürültü vardırki kulaklarınınz dayanamaz yani bu demek oluyoki karınca gibi çalışıyo insanlar siparişler çok işler güzel amaaaaa şimdi anca birlkaç çekiç sesi bu yüzden çoğu mühendis işten çıkarıldı şirketler battı durumları iyi olan mühendisler aç çoğu başka sektörde 3 kuruşa tabi,geçen dönem teğet geçti denilen kriz teğet meğet geçmedi yine vurdu kazmayı sektöre üzülüyorum bu duruma türkiye şu 3. dünya ülkesi konumundan çıkamıcak... herşey özel sektörün elinde eee bilir işinde olanlar özel demek sömürü demek..bu sektörün durumu bu ben olsam yazmadan 2 değil 10 defa düşünürdüm...
    konuyu açan arkadaşa gelince desemki yükseldikçe yükselirsin anında kurtlar sofrasın da kaparlar seni nıc nıc..bir kere meslek PARASIYLA ölçülmez sen parasına bakarsan bir işin sürüsüyle öle iş var hem mühendisliği seçen kişinin harbi mühendis olamsı için ona karşı yeteneği olması gerek futbolu bilmeyen kişinin futbolcu olması gibi bir saçmalık olur sana desemki bu meslekte çok para var gaza gelcen yazıcan 5 sene sonra ya ulan bir tanee... gazına geldik yazık oldu 5 seneme dicen ha sen dersenki ben aşığım gemilere ekmek parası bile olsa kire yağa pasa kana aldırmadan işin mesaai yüküne yorgunluğuna aldırış ettmem evde çorba kaynasın yeter diyosan yaz ne yazıkki şuan bu durum içler acısı bi 15 yıl zor gözüküyo toparlaması iş bulursun bulamassın demiyorum ama bir şirket varsa orayada 1000 kişi başvurursa sizzz hemen eee tabi iyi olan kazanır diceksiniz bende eğilip gülcem,türkiyede torpili olan kazanır varsa dayın aç kalmassın tabi dayın yoksa gözünün yaşına bakmazlar
    Delikanlı hayallerini kırdıysam özür dilerim ama gerçek bu maalesef özel sektör de durumbu devlettede hiç şansın yok çünkü alım yok en çok adamlar elektirk elektronik mühendisi sonra inşaat sonra makina müh. alıyo harita mühendisini bile daha fazla alıyo eeee kara senin ben bi ağabey olarak türk milletimizin genç nesillerinin harap bitap düşmesini kendime sindiremem hakkınızda hayırlı neyse o olsun..




  • itü gemi makineleri işletme mühendisliği bölümü mezunuyum.yıldır denizde çalışıyorum.merak ettiğiniz konuları elimden geldiğince cevaplamaya çalışırım.denizde çalışıyorum 2. mühendisim.

    şöyle bir baktım sayfaya da çok soru sorulmuş okuyamadım.sadece gemi makineleri işletme mühendisliği için konuşacağım gemi inşaat farklı bir bölüm ve o bölüm hakkında yorum yapmak istemiyorum yanlış bir bilgi vermemek için.

    ilk soru?
  • bu arada biraz okudum da neler konuşulmuş neler:)
    maaşı ulu orta her yerde söylemeyelim bence alan var alamayan var.

    itü gemi mak işletme mühendisliğini kazanan arkadaş her şeyden önce bilmeli ki denizde çalışacak.gemilerde yani ticaret gemilerinde.mecbur mu buna peki tabiki değil.ister ise bitirir bölümü karada işe başlar.ne kadar alır nerde iş bulur gibi sorular havada kalır.bunu bilemeyiz.ama bir çok bölümden mezun olan arkadaşlara nazaran daha rahat bulur iş.karada çalışacak kişi için konuşuyorum.

    ama denize mezun olunca çıkmak istemez ise bile stajları var makinenin altı ya güverte nin 12 ay.makine bir kerede yapıyor gvt parça parça.okulda üniforma var.alt üst ilişkisi var.dışardan duyulunca komik gelebilir nasıl iş bu diye.üniversite okuycam ne altı ne üstü diye ama bu sektörün içinde de böyle.bunu size ne kadar anlatırsam yada ne kadar anlatırlar ise anlatsınlar gene aklınıza yatmayacaktır taki okula girip okuyana kadar.okulun tarihinde var bu durum yeni bir düzen ya da özenti falan değil.diğer üniversiteleri bilemem.

    türkiye de gerek iş garantisi gerek maaş açısından özellikle ilk mezun yıllarında daha avantajlı bir bölüm gösteremez kimse.kolay değil deniz hayatı gemi hayatı.herkes yapamaz ama çıkmadan çalışmadan da kimse bilemez yapıp yapamayacağını.ben bu bölümü bilmeden hakkında hiç araştırma yapmadan kazayla yazdım.ilk başlarda bırakıyordum ama sonraları belkide okunabilecek en güzel bölümler arasında olduğunu anladım.bir de şu var tabi.ben bilkent boğaziçi odtü itü gibi univ lerin en güzide bölümlerinden daha değerli bir bölüm oraları sakın yazmayın falan demiyorum diyemem desemde saçma olur.oralarla bile kıyaslanabilir elbet nerden nasıl baktığımıza bağlı olarak.


    şimdilik bu kadar.merak ettiğiniz öğrenmek istediğiniz şeyler varsa yardımcı olmaya çalışırım.

    hoşçakalın herkesin gönlüne göre olsun herşey.cevaplarda gecikebilirim.

    bu arada tercihler yapıldı mı?




  • benim akrabam gemi inşaat mühendisliğini bitirdi.daha stajdayken 2 firmadan teklif geldi. şimdi durumu süper aylık 4500 tl + yurtdışı iş seyahatlerinde harcirah veriyorlar.gemi falanda çizmiyor sırf imza atıyor.bala bak yafirmada lojistik firması.
  • başmühendis olabilmek için gemi mak işletme mühendisliğini kaptan olabilmek için deniz ulaştırma mühendisliğini bitirmeniz gerekiyor.gemide 2 departman var.biri makine diğeri gvt.makine departmanının başı ve gemide bütün teknik işlerin başı başmühendisdir.kaptan hem güverte hem geminin kaptanıdır.

    başmühendis olabilmek için 20 ay 3.ya da 4. mühendis olarak çalışacaksınız(deniz hizmeti).daha sonra müsteşarlığın sınavına girip 2. olacaksınız.2. mühendis olarak 20 ay deniz hizmetinden sonra başmühendis oluyorsunuz.

    ilk mezun olduğunuz da 3. yada 4. mğühendis olarak başlayacaksınız.şu an 3. veya 4. mühendis maaşları 3000-4000 bin dolar civarında.şirket ten şirkete değişiyor.2. mühendis olduğunuzda maaşlarınız 4000-6000 bin arasında.bu rakamlar dolar.başmühendis maaşlarıda genelde şirketten şirkete değişmek ile birlikte 6000-8000 dolar civarında.

    gemi inşaatı çok farklı bir bölüm.o bölümü bitirip de denizde çalışabilirsiniz belirli fark dersleri aldıktan ve gerekli stajıu yaptıktan sonra.

    ama öyle şunu yapmıyor bunu yapmıyor yatıyor o şekilde 4000 dolar para kazanıyor sadece imza atıyor diye bir şey ilk defa duyuyorum.genelde şehir efsanesidir bu tür şeyler.polemik yaratmak için söylemiyorum kişisel görüşüm.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sukuralt


    quote:

    Orijinalden alıntı: bay_alim


    quote:

    Orijinalden alıntı: sukuralt


    quote:

    Orijinalden alıntı: bay_alim

    eğer cidden düşünüyosan şöle diyim.kız arkadaşımın abisi yıldız teknik gemi inş ve gemi makineleri müh. mezunu
    3 yıllık mühendis.şu an kriz olduğu için makine müh olarak antepte sanayide çalşıyıor makine müh olarak onda da imza yetkisinin olmaması sıkıntı yarattığını belirtiyordu
    devlet alımı olmayan bir bölüm olduğu için özel sektörde çok mutsuz..

    bu söylediklerim gerçek arkdşlar malesef.o yüzden çok para meselesi hikaye devlet alımına göre müh tercihi yap derim keyfi senin yani bana da önermedi.
    aama şu hepsinden gerçek bu kriz ömürboyu sürmücektir yoksa insanlar kafasına sıkaacak duruma gelir.o yüzden gönlünden geçiyor ve kendini gemi müh olarak hayal ediyorsan yaz.bu arada umutsuz bir örnek verdiğim için özürdilerim gerçekten benimde canım çok sıkkın malesef bu durumlardan..

    Bu bölümde okuyanların gemide yani denizde çarkçılık yapabileceğini duymuştum bu doğru mu?
    Yardımlarınız için çok teşekkürler..

    hocam okonuda hiç bi fikrim yok.onu ben kendisi sorarar öğrenmeye çalışayım;)ama ciddi düşünüyosan üninin sitesinde yazıyordur o bilgiler dediğim giibi umutsuz yorum yaptığım için özürdilerim bende çok morali bozuk bi durumdayım hangi mesleği düşünsem birisi kalkıp o işte para yok bilmem ne diyor.ama ben devlet alımı olan bölümleri yazıcam mezun olur olmaz tak diye 2 3 arası maaş var devlette.

    aslında 2 3 bin tl içinde mühendislik okunmazki para getiren (2 bin civarı) 1. bölümden alan okullarda var. Sevdiğim ve istediğim için soruyorum. yazacam gibi ama çok merak ediyorum nasıl bir bölüm oldugunu.. yardımlarınız için teşekkürler..

    BEN 1.SINAVDAN TERCİH YAPACAM 2BİN LİRA İLE İŞ BULABİLECEGİZ OKULLAR VAR DEMİŞSSİN HANGİ ACABA ÖĞRENEBİLİRMİYİM?




  • aynı konudan mı bahsediyoruz bilmiyorum ama ilk mezun olduğunuz da aldığınız ücret 3000-4000 bin dolar civaruında diye belirttim bir kaç satır yukarda.

    tekrar belirtiym amacım yardımcı olmak.

    gemi makineleri işletme mühendisliğinden mezunum 2006 yılı.2. mühendis olarak çalışıyorum.bu bölümü yazmayı düşünüp kafasına takılan soruları olan varsa sorabilir.yardımcı olabilirsem ne mutlu.

    iyi günler
  • sanırım bu sorduğunuz ve merak ettiğiniz bölüm benim okuduğum bölümden farklı.karıştırmış ve yanlış anlamış olmalıyım.
    herkese bol şans.gönlünüze göre olsun tercihler
  • (Gemi makinaları işletmelerive gemi makinaları bölümü için)...Yıkıcıdır,oldukça yıkıcı bir bölümdür.. mezunları ummadıkları bir ortamda buluverir kendilerini,meslek yağlı,ağır kokulu,aşırı gürültülü ve stresli ortamda çalışmayı öngörür.gurbet,aile düzeninin olmaması,yeri geldigi zaman 1-2-3 ay hiç dışarı çıkmadan sürekli gemi içinde yaşamayı gerektiren, dış dünyayla bağlantını koparabilen,bazen uyutmayan meslektir...Fırtına,sürekli sallantı,diger insanlarla anlaşabilme, acil sağlık sorunlarında seyirdeyken oluşan sıkıntılar,bazen çalışma düzeni bulunmayan vb gibi aklınızın ucuna bile getiremeyeceginiz olumsuz ayrıntılarla dolu meslek dalıdır.diger ülkeleri gezmek palavradır çünkü her gidilen yerde gezmek mümkün degildir gezilsede 3-4 saat dışarı çıkılır tekrar gemiye dönülür, gemide iş her zaman vardır bitmez.parasıda son yıllarda bitik durumda oldugu aşikardır.meslekten 8000,9000tl gibi paraların alınması en az 10 senenize mal olmaktadır. buda yıkıcı bir süreçtir. Son yapılacak iş,parası batasıca meslektir..




  • ytü gemi inşatı ve gemi makinelerinden bu sene mezun oldum sorusu olana mümkün olduğunda yardımcı olabilirim
  • Şimdi ben iş aramadım çünkü aralıkta askere gitçem.Ama arayan arkadaşlarımdan bulanda oldu askerliğini yap gel denende oldu.Sektör krizdeydi ama gitgide düzeliyor gibi ben okula girdiğimde yeni gmezunlara 2500-3000 lira maaş verilen bir ortam vardı tekrar o duruma gelirmi, inşallah gelir:D.Ama maaş konusunda şöyle birşey var yani ilk girdiğinizde şimdi 1800-2000 lira maaş alırsınız tahiminen eğerki sahada çalışıyorsanız.Dizayn ofislerde bu miktar daha düşük olur genellikle.Tecrübe kazandıkça maaşınızda artar.Örnek olarak proje müdürü olursunuz 5 sene içerisinde maaşınız 5000-6000 lere çıkar.Yalnız bu işin çalışma şartları biraz zordur arkadaşlar.İmkanınız varsa gidin bir tersane görün gezin oradakilerlede konuşmaya bakın çünkü sonradan ben bu işi yapmam diyende çok.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.