Şimdi Ara

Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümü[Bilgi ] (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
980
Cevap
47
Favori
219.722
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar öncelikle şunu söyleyeyim bu bölüm sürekli olarak gemi makineleri işletme mühendisliğiyle karıştırılıyor.gemi inşaatı ve gemi mak müh.'de kesinlikle ast üst ilişkisi yok üniforma da yok. buraya bilen de yazıyo bilmeyen de.ben yıldız teknik üniv. gemi inş 1. sınıf öğrencisiyim ve bölümü bırakıp seneye yeniden öss'ye hazırlanmayı planlıyorum.krizden dolayı denizcilik sektörü felaket durumda, itü ve yıldız'dan bu bölümü bitiren tanıdıklarım şu an bu bölümde iş bulma sıkıntısından ya yüksek lisans için çabalıyorlar ya da makine müh. lisans diploması almak için.öss'de 19 bininci olup bu bölümü tercih ettiğime bin pişmanım.ama illa bu bölümü okuyacağım diyorsanız itü'de okumaya bakın yıldız'la falan uğraşmayın.ktü'den söz etmiyorum bile düşünün artık.
  • kardeşim bence sakın yazma. tanıdığım bir arkadaşım var ve karı koca gemi inşaaatı müh. mezunu. hem de itü den. ama şu an işsizler. 2-3 ay önce işlerine son verildi. ikisi de bin pişman bu bölümü okuduklarına.
  • Kuzenim İTÜ Gemi İnşaat ve Gemi Makineleri mezunu. 3-4 yıllık bir deneyimi var 2500 TL alıyor. İlk girdiğinde 2000 TL civarı birşeydi, sonradan 3000 oldu. İş değiştirince tekrar azalmak zorunda kaldı. Piyasa bu civarda. Bazen işsiz de kalabiliyorsun araştırıp yeni bir iş bulman lazım. Bir ara Miami'ye gönderelim diye konuştular iş için ne oldu bilmiyorum. Kendisi bu bölümü tavsiye etmiyor ama yine de isteyene güzel meslek.
  • ben lise son sınıf öğrencisiyim..ve gemi inşaatı ve gemi makineleri mühendisliğini çok araştırdım..fakat kafama takılan tek bir soru var ve bunu tam olarak bulamadım...GEMİ İNŞAATI VE GEMİ MAKİNELERİ MÜHENDİSLERİ GEMİ İLE SEYEHATA ÇIKAR MI YOKSA KARADA MI ÇALIŞIR???
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokoman123

    ben lise son sınıf öğrencisiyim..ve gemi inşaatı ve gemi makineleri mühendisliğini çok araştırdım..fakat kafama takılan tek bir soru var ve bunu tam olarak bulamadım...GEMİ İNŞAATI VE GEMİ MAKİNELERİ MÜHENDİSLERİ GEMİ İLE SEYEHATA ÇIKAR MI YOKSA KARADA MI ÇALIŞIR???


    çıkmaz.tersanelerde çalışır.sizin kastettiğiniz gemi makineleri işletme müh. ve deniz ulaştırma işletme müh.bu üç bölüm sık sık karıştırılmakta.puan olarak en yüksek:
    1. gemi inşaatı ve gemi makineleri müh.
    2.gemi makineleri işletme müh.
    3.deniz ulaştırma işletme müh.
  • İTÜ'de okuyan bi tanıdığım söylemişti okuması gerçekten zormuş ve disiplinliymiş çok.
  • Gemi inşaat/makinede o kadar da değil ama gemi makine işletmede ve deniz ulaştırma işletmede disiplin çok iyi bence. Üniformalı eğitim var çünkü.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Havenless -- 24 Nisan 2011; 23:54:44 >
  • şuanda itü de gemi inşaatı ve gemi mak. müh. kazandım hazırlık sınıfındayım gemi inşaatı ve gemi mak. mühendisleri gemilerde çarkçıbaşı(baş mühendis) olarak görev alabiliyor ve denize açılabiliyorlar isterlerse de tersanelerde karada çalışabiliyorlar iş olanaklarına gelince ben kime sorduysam hepsinin bi tanıdıkları var gemi inş. mühendisi olarak çalışan kimisi tersanede kimisi gemide ve aldıkları para olarak söylenen miktarlar hiçte azımsanacak miktarlar değil bu kriz işini de fazla takmıyorum ben açıkçası bugün bu bölüme giren biri 5 sene sonra mezun olacak 5 senede ne krizler geçer ne iş imkanları açılır türkiyede gün oldu gece yattık sabah %30 fakir uyandık 1 gecede ne çok şey değişti 5 yıl önce gazetelerde kaç tane yeni konut projesi ilanı görüyordunuz şimdi her sayfada 1 ilan bana sorarsanız gerçekten istiyorsanız bu bölüm için çalışın türkiyede denizde herzaman para var 3 tarafımız suyla kaplı kaldı ki dış ülkelerde de bu tarz mühendislere hele hele itü gibi tanınmış bir okulu bitiren mühendislere herzaman ekmek var




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cobra41

    şuanda itü de gemi inşaatı ve gemi mak. müh. kazandım hazırlık sınıfındayım gemi inşaatı ve gemi mak. mühendisleri gemilerde çarkçıbaşı(baş mühendis) olarak görev alabiliyor ve denize açılabiliyorlar isterlerse de tersanelerde karada çalışabiliyorlar iş olanaklarına gelince ben kime sorduysam hepsinin bi tanıdıkları var gemi inş. mühendisi olarak çalışan kimisi tersanede kimisi gemide ve aldıkları para olarak söylenen miktarlar hiçte azımsanacak miktarlar değil bu kriz işini de fazla takmıyorum ben açıkçası bugün bu bölüme giren biri 5 sene sonra mezun olacak 5 senede ne krizler geçer ne iş imkanları açılır türkiyede gün oldu gece yattık sabah %30 fakir uyandık 1 gecede ne çok şey değişti 5 yıl önce gazetelerde kaç tane yeni konut projesi ilanı görüyordunuz şimdi her sayfada 1 ilan bana sorarsanız gerçekten istiyorsanız bu bölüm için çalışın türkiyede denizde herzaman para var 3 tarafımız suyla kaplı kaldı ki dış ülkelerde de bu tarz mühendislere hele hele itü gibi tanınmış bir okulu bitiren mühendislere herzaman ekmek var

    Güverte bölümünde Odessa ve varna üniversitelerinin yanında itü'nün adı geçmez.Hem ehliyeti daha yüksek hem de imkanları fazla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Indigo -- 30 Nisan 2011; 8:36:56 >




  • d



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LeBron James10 -- 30 Nisan 2011; 15:13:13 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Calpi84

    quote:

    Orijinalden alıntı: cobra41

    şuanda itü de gemi inşaatı ve gemi mak. müh. kazandım hazırlık sınıfındayım gemi inşaatı ve gemi mak. mühendisleri gemilerde çarkçıbaşı(baş mühendis) olarak görev alabiliyor ve denize açılabiliyorlar isterlerse de tersanelerde karada çalışabiliyorlar iş olanaklarına gelince ben kime sorduysam hepsinin bi tanıdıkları var gemi inş. mühendisi olarak çalışan kimisi tersanede kimisi gemide ve aldıkları para olarak söylenen miktarlar hiçte azımsanacak miktarlar değil bu kriz işini de fazla takmıyorum ben açıkçası bugün bu bölüme giren biri 5 sene sonra mezun olacak 5 senede ne krizler geçer ne iş imkanları açılır türkiyede gün oldu gece yattık sabah %30 fakir uyandık 1 gecede ne çok şey değişti 5 yıl önce gazetelerde kaç tane yeni konut projesi ilanı görüyordunuz şimdi her sayfada 1 ilan bana sorarsanız gerçekten istiyorsanız bu bölüm için çalışın türkiyede denizde herzaman para var 3 tarafımız suyla kaplı kaldı ki dış ülkelerde de bu tarz mühendislere hele hele itü gibi tanınmış bir okulu bitiren mühendislere herzaman ekmek var

    Güverte bölümünde Odessa ve varna üniversitelerinin yanında itü'nün adı geçmez.Hem ehliyeti daha yüksek hem de imkanları fazla.

    güverte ne alaka ? çok ayrı meslekler biri geminin yapımıyla onarımıyla makinesiyle ilgileniyor diğeri kaptanlık yapıyor

    hacettepe otomotiv mühendisliği de çok güzel bölüm ama bizim burdaki şirin sürücü kursunun imkanları daha iyi




  • Şöyle bir göz attım yazanlara ve sırf cevap yazabilmek için üye oldum şu foruma,çünkü bilen de yazıyor bilmeyen de.Hatta bazı yorumları okuyunca şok oldum.Yok gemi inşaatta ast üst ilişkisi varmış,yok üniformalı eğitim varmış falan.Bunları görünce insanların yanlış fikir edinmelerini engellemekle sorumlu gördüm kendimi.Liseyi bitirip tercih yapacak arkadaşların doğru bilgilere ihtiyaçları var,zamanında biz de aynı durumdaydık.Ben Yıldız Teknik gemi inşaatı ve gemi makineleri mühendisliği öğrencisiyim.tersane ortamını da gördüğüm için size aktarabileceğim bazı şeyler olduğunu düşünüyorum.bölümün adını uzunca yazdım ki gemi yazısını gören nedense inşaatı görmeyip çarkçı ya da kaptan zannediyor bizi.Sürekli karşılaştığım şey gemi inşaat mühendisliğinin diğer bölümlerle karıştırılması.Ben gemi inşaat okuduğumu söylediğimde bana "kaptan mı olcan?" diyen bir sürü insanla karşılaştım.O yüzden şunları belirteyim:

    Gemi inşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisi genelde Tersanelerde,isterse şartları yerine getirip gemilerde çarkçı(gemi makineleri işletme mühendisi) olarak çalışabilir,

    Gemi makineleri işletme mühendisi gemilerde 3. mühendis olarak işe başlar.Baş mühendisliğe kadar yolu vardır bu işin."denizcinin parası pul,karısı dul" lafı gerçekten de doğrudur çünkü 3. mühendis 3000$-4000$ arası bi maaşla başlar,eskiden 2 senede bir terfi imkanı vardı,sanırım şimdi 3 seneye çıkarttılar,o konu hakkında çok fazla bi bilgim yok araştırın.3. mühendis 2.mühendis olduğunda maaşı da bir hayli artar,gemilerde işin büyük çoğunluğunu 2. mühendis yapar,baş mühendis kraldır, gerektiğinde bilgisine başvurulur.Baş mühendisin maaşı 7000$ civarındadır(4 sene tecrübeli diğer mühendislerin rüyasında göremeyeceği kadar dolgun bir maaş).Baş mühendis olduktan sonra karada şirketin enspektörü olarak çalışma imkanı doğuyor,bunun dışında karada çalışabilirler mi bilmiyorum,benim gördüğüm enspektörler ya başmühendis ya da süvariydi.

    Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği(güverte) ise en basit ifadeyle kaptanlıktır.

    Şimdi gelelim gemi inşaat sektörü ne alemde!2008 gemi inşaanın miladıdır.Zirvelerden dipe yolculuğun başlangıcıdır.Eskiden(2008 öncesi) şirketler gemi yaptırmak için tersanelerin önünde kuyruğa girerlerken şimdilerde yanından geçmiyorlar tabiri yerindeyse.Tuzlada tersanelerin büyük çoğunluğu bakım onarım yapıyor,havuzu olmayan tersanelerde ise in cin top oynuyor adeta.Yeni inşaa yapan tersaneler yok değil elbet ama onlar da genelde ya kendilerine yapıyorlar ya da askeri gemi falan yapıyorlar.Şu an bazı tersaneler ayakta durma çabası veriyor,işçilerin maaşını ödeyemeyen tersaneler var.Yeni inşaa projeleri çine kaptırılıyor düşük maliyet sebebiyle.Ama yeni gelişmeler de yok değil,in cin top oynuyor dediğim tersanelerden biri girdiği bir ihaleyi kazanmış ve çok sayıda geminin inşasına başlıyacak.Yeni inşaa olmayan tersanelerde eğer havuz verimli kullanılabilirse çok iyi paralar kazanılabilir.Zaten bir gemi 5 senede bir havuza girmek zorunda.Yani tersaneler şipariş alamasalar da bakım onarımla çarkı dönderebilirler.

    Şu an yeni mezunlar çok sıkıntı çekiyor ama ilerde ne olur bilemeyiz.Gemi inşaat mühendislerinin gemiye çıkabilmeleri bu durumda büyük avantaj bence.Bu ise bazı şartları gerektiriyor.
    İtü ve ktü den mezun arkadaşlar gemiye çıkmak için bi kaç aylık ek bir kurs alamaları gerekiyor fark dersleri kapatmak için,ytü de ise okurken 2 ders(gemi makineleri operasyon ve bakım ve uluslararası denizcilik sözleşmeleri) almak yeterli bu farkı kapatmak için.yıldızın bu avantajı müfredat farklılığından kaynaklanıyor.yani yıldızlı biri hem zamandan hem de 6.000 tl civarındaki kurs ücretinden yırtıyor.Yıldızlılar müfredatlarının farklı olduğu için kursa katılmalarına gerek kalmıyor.Ama makine ve gemi inşaatın kursları iptal olmuş falan diye bi şey duymuştum en son ne oldu bilmiyorum.


    Son olarak:gemi inşaatı ve gemi makinleri mühendisliği okuması zevkli bir bölümdür,diğer bazı bölümler gibi soyut-sanal şeylerle uğraşmazsınız ne yaptığınızı bilirsiniz.İlerde ne işe yarayacağınızı bilirsiniz.Tercih aşamasındaki arkadaşalara ise şiddetler bi tersane ortamını görmelerini,bir geminin makine dairesini gezmelerini tavsiye ediyorum çünkü 4.sınıfa gelip ortamı gördükten sonra vazgeçen adamlar var.Gözünüz korkmasın abartılacak bi şey yok ama kimisinin yükseklik korkusu vardır geminin üstüne çıkamaz,geminin ambarına inen uzun ince merdivenlerden inemez,kimisi ise rahatına düşkündür.Nazik adam işi değildir zaten bu iş.Tulumunu,botunu giyer,baretini takar çıkarsın sahaya.kimi zaman küçücük deliklerden geçmen gerekir.Kimisine bu işkence gibi gelir,kimisine ise çocuk parkındaki borulardan geçmek gibi eğlenceli...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi navalp -- 13 Temmuz 2011; 17:43:22 >




  • Valla tuzla tersanede iş olanakları baya iyi gemi ve otomotiv mühendisliğine nazaran gemi ve yat üretiminde ileri gelen ülkeler olduğumuzdan bu alandaki mühendislerin iş bulma olanağı daha fazla oluyor bence doğru ve iyi bir tercih..
  • yok boyle bırsey koca sıtede 2 yetkılı arkadas cevaplayabılmıs soruları.. tercıh zamanındayız yardımcı olabılıcek arkadaslar yokmu sektor gercekten bıtık mı ??
  • bir arkadaşım var ktü mezunu 3-4 yıllık.işinden oldukça memnun 3 bin civarı maaş alıyor ve haftasonu 1,5 gün tatili var.ayrıca türkiye gemi inşaatında iyi yerlere gelmiş bir ülke bunu da bilmenizi isterim.
  • evet bende ole dusunuyorum bide 3000 derken dolar dimi ??
  • Evet arkadaşlar yazılanları uzun uzun okudum ve sanırım size en iyi cevap verebilecek kişi benim.
    Neden mi ? Çünkü bu sorduğunuz neredeyse bütün işleri yaptım.
    Kısaca anlatayım..

    1995 Yıldız Teknik üniversitesi gemi inşaa ve gemi makinaları mühendisliği bölümünden mezun oldum ve askerlikten hemen sonra 97 senesinde
    Liman cüzdanı çıkartarak ve ITU denizcilik fakültesinde (Tuzla) gerekli STCW denilen kursları aldım.
    Bu kurslar :
    - Temel ilk yardım
    - Denizde canlı kalabilme
    - Can kurtarma araçlarını kifayetli kullanabilme
    - Personel idaresei ve sosyal sorumluluk
    - Temel Yangın
    daha sonra
    - ileri derecede ilk yardım
    - ileri derecede yangınla mücadele
    - Tanker tanıtım vs (tankerde çalışmayacaksanız gerekli değildir)

    Bu kurslardan sonra ehliyet sınavına girerek 3. mühendis olarak O zaman devlete ait olan Deniz Nakliyat isimli şirketin gemilerinde çalışmaya başladım.
    3 yılı Deniz nakliyatta 5 yılı Genl Denizcilikte olmak üzere tam 8 sene bu işi yaptım. Sonra 2005 senesinde evlendim ve denizi bıraktım.
    Bir sürü tersaneyle görüştüm ve 3 tanesi ile aynı anda anlaşma noktasına geldim. Çünkü o sıralar Yeni inşaa sanayi tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de patladığı için herkes yeni inşaa anlaşmaları yapmış ve kapasitesinin üstünde çalışıyordu. Ve piyasa gemi inşaat mühendisine çok ilgi duyuyor ve ciddi paralar veriyordu. O sırada aynı zamanda Borusan isimli şirkete de başvurmuştum ve onlar da çağırıyordu.
    İkilemde kaldığımdan bir Tersane'de proje müdürlüğü yapan bir arkadaştan yardım istedim ve bana kesinlikle tersaneye bulaşmamamı tavsiye etti.(Allah bin kere razı olsun - sebebini yazımın ilerleyen kısmlarında bulabilirsiniz)

    Dolayısıyla Borusan Güç sistemleri'nde Caterpillar Marine Servis Mühendisi olarak başladım. 2008'e dek burada çalıştıktan sonra bir arkadaşımın beni tavsiye etmesi üzerine ClassNK'den ( Japon Loydu ) bir davet aldım. Bana Sörveyörlük teklif ediyorlardı. Kısa bir araştırmadan sonra kabul ettim ve çalışmaya başladım.Halen Japon Loydunda Surveyor&Auditor olarak görev yapıyorum. İş icabı girip çıkmadığım tersane ve Armatör kalmadı diyebiliim.

    Şimdi aklınızdaki tüm soruları kısa kısa cevaplayayım :

    1. Denizde çalışmak için ne yapmam lazım ?
    İLk önce her yıl en az 2 kez düzenlenen yeterlilik sınavına gireceksiniz. Bu sınavlar eskiden yazılı ve sözlü mülakat şeklinde yapılırdı ama şu an nasıl yapılıyor bilmiyorum.Fakat sınav geçme notunun 70 olduğunu biliyorum. Hangi derslerden sına olacağınız ile ilgili bilgiyi GOSS 'nin sitesinden bulabilirsiniz. Hatta sanırım artık sınavlar çevrimiçi yani internet üzerinden yapılıyor. Sınavdan başarılı olunca Lman başkanlığı'na gidip Uzakyol Vardiya mühendisliği ehliyeti çıkartacaksınız. Yukarıda bahsettiğim STCW kurslarıı alıp bu kurs sertifikaları ile beraber Liman başkanlığı'na başvurarak Liman cüzdanı çıkartacaksınız. En son olarak ta denize çıkmadan evvel sağlık yoklaması yaptıracaksınız.

    2. Bunlar ne kadar tutar ?
    Kurslar için emin değilim ama siz gene de 2000tl yi hazır tutun derim ben. Ama en sağlıklı bilgiyi kursu düzenleyen kurumdan alabilirsiniz.
    Eskiden bu kursu sadece İTÜ Denizcilik fakültesi verirdi ama şimdilerde Ekol-Tüdev vs. birsürü yer veriyo. Google' a "stcw kursu" yazmanız yeterli.
    Sağlık ta 150-200 tl tutar herhalde. Karaköyde katlı otoparkın orada özel bir hastane var. Eskiden adı Yaşam Hastanesiydi şimdi değişmiş.Gidin orada yaptırın. Hiç zorlanmazsınız.

    3. Gemide ne olarak başlarım ve ne kadar alırım ?
    3. veya 4. mühendis olarak başlarsınız ama 3. ile 4. arasında pek bir fark yoktur. Maaş olarak ta görev olarak ta çok benzerdir.
    Alacağınız maaş çalışacağınız geminin tipi ve şirket ile direk bağlantılıdır. Mesela;
    Petrol Tankeri : 4000 USD civarı
    Kimyasal Tanker : 5000 USD civarı
    Kuruyük gemisi : 3500-4000 USD civarı alırsınız

    4. 2.Mühendis ve baş mühendisler nekadar alır ?
    Yine gemi ve şirkete bağlı olmak şartıyla ;
    Petrol Tankeri : 7000 USD ( 2.müh) - 10000 USD (Baş müh)
    Kimyasal Tanker : 8500 USD ( 2.müh) - 12500 USD (Baş müh)
    Kuruyük gemisi : 6000 USD ( 2.müh) - 8000 USD (Baş müh)

    5. Kontratlar kaç ay ?
    Şirkete göre değişmekle birlikte 3. ve 4. mühendisler için 6+1 yani 6 ay çalışır 6.ayn sonunda 1 maaş ikramiye alırsınız
    2. mühendisler için 4+1
    Baş mühendisler için 4+1 veya 2+1 bazen 3+1 ... anlaşmaya bağlı..

    6. Gemide yaşam ve çalışma ortamı nasıldır ?
    Aldığınız göreve göre yapacağınız iş tanımlıdır. Ama uzakyol vardiya mühendisnin ilk görevi vardiya tutmaktır.
    Vardiya saatleri:
    2. Mühendis 04-08 (günde 2 kez)
    3. Mühendis 12-04 (günde 2 kez)
    4. Mühendis 08-12 (günde 2 kez) saatleri arasındadır.

    Gemi seyir halindeyken bu tanımlı saatler arasında gelir makina dairesinde vardiya tutarsınız.
    Ama gemi limandaysa ve acil yapılması gereken iş varsa herkes saat 08:00 ile 17:00 arası çalışır.Lİmanda zabitler (yani 2.3.4.müh) vardiya tutmaz.
    Her vardiya mühendisinin yanında 1 adet yağcı denen eleman çalışır. Limanda vardiyayı yağcılar tutar.

    Bunlara ek olarak gemi limandaysa veya demirdeyse gemiye kızlar gelir.Ama gemiye kızlar sadece kaptanın izni olursa alınır.
    Gecelik veya gemi kalkana kadar sizinle kalırlar.Hertürlü ihtiycınızı görürler. Çamaşır temizlik dahil. Tamamen anlaşmanıza bağlı.
    (not : kesinlikle prezo kullanın...!!!!)

    Gemide kumanya diğer önemli bir husustur. Bazı şirketler kumanyayı aşırı derecede kısar ve insanları sinir hastası ederler.
    Ama genelde Türk gemilerinde kumanya iyidir. Pazar günleri Kuru fasulye çıkar. Yemekler salonda hep beraber yenir.
    Eğer gemide kumanya iyi değilse Koltuk kumanyası denen herkesin kendi kendine gidip satın aldığı yiyecekler de bulundurmak serbesttir.

    Gemide Alkol yasak olup çoğu gemilerde bu pek fazla önemsenmez. Ama alkolik bir adamı da hiçbir şirket barndırmaz.

    Herkes kendi çamaşırını kendi yıkar. Çamaşırhaneler ve çamaşır makinaları vardır. Zabitan ile personelin herşeyi ayrıdır. Yemek masaları, dinlenme salonları, çamaşırhaneler vs vs.

    Boş zamanlarda ister kamarada ister dinlenme salonlarında veya çoğu gemide bulunan spor salonlarında vakit geçirebilirsiniz.
    Kendi adım gittiğim her gemiye playstation laptop ve gitar götürürdüm. Gittiğim ülkeden de bir 37 ekran tv alırdım. Kamarada takılırdım..

    7. Gemiye giderken nelere dikkat etmeliyim ?
    1. En önemli şey şirkettir. Şirketin güvenilir ve büyük bir şirket olmasına dikkat edin. Çünkü küçük firmalar ucuz adam çalıştırmak için sağdan soldan
    toplama adamları gemiye doldururlar. Sonra başınız derde girer.Çünkü o tip adamlarla çalışmak inanılmaz zordur.
    2. Maaşların zamanında yatıp yatmadığını öğrenmeye çalışın. Aylarca çalışıp tek kuruş alamayanları bilirim.
    3. Çok fazla şirket değiştirmeyin ki ileride o şirketin kara bölümünde görev alabilesiniz. Yanımda stajerlik yapan adamlar şimdi o şirkette Enspektör &müdür vs oldular..

    8. Tersanelerde iş bulabilirmiyim ?
    Kesinlikle bulursunuz. Alacağınız para da yaklaşık bugünün şartlarıyla en az 4000-5000 TL olur. Ama inanın bana annenizden emdiğiniz süt burnunuzdan gelir.Verdikleri o parayı kuruş kuruş çıkartırlar sizden.Tersanede çalışanın gecesi gündüzü haftasonu tatili vs. neredeyse yoktur. Hele bir de Gemak gibi tamir tersanesinde çalışıyorsanız C.tesi ve pazarları unutabilirsiniz.Ayda 2 kez pazar yaparsanız iyidir. Tersane işi çok ağırdır. Çünkü gemi sahibi gemisinin tersanede kaldığı hergün için korkunç paraar öder. Dolayısıyla geminin tersaneden çıkması için tersane çalışanlrını gece gündüz demeden çalıştırır. Hele tersanede ilk başlayan adamı direk sahaya verirler ve maalesef ne işçi ne usta sizi pek takmaz. Ta ki kendinize diş geçirtmemeyi öğrenene kadar. Ama bu süreç çok yıpratıcı ve yorucu bir süreçtir. Üstelik geminin enspektörleriyle siz muhatap olacağınız için her türlü kavga dövüş vs. sizinle olacaktır.

    9. Klasta iş bulabilirmiyim ?
    Kesinlikle evet.. Klas kuruluşları birliği olan IACS 'ın tanıdığı toplam 10 adet klas kuruluşu vardır. Bunlar ;
    1. NIPPON KAIJI KYOKAI (NK) japon
    2. AMERICAN BUREAU OF SHIPPING (ABS) amerika
    3. BUREAU VERITAS (BV) fransa
    4. DET NORSKE VERITAS (DNV) norveç
    5. GERMANISCHER LLOYD (GL) alman
    6. KOREAN REGISTER OF SHIPPING (KR) kore
    7. LLOYD’S REGISTER OF SHIPPING (LR) ingiltere
    8. REGISTRI ITALIANO NAVALE (RINA) italya
    9. RUSSIAN MARITIME REGISTER OF SHIPPING rusya
    10.CHINA CLASSIFICATION SOCIETY (CCS) çin

    Diğer klas kuruluşları IACS kriterlerini karşılamadığı için IACS member değildir ve tanınmazlar.Sigorta açısından da Çoğu Owner (gemi sahibi ) tarafından tercih edilmezler.Kısacası Pastanın en büyük bölümünü bu 10 klas kuruluşu alır. Kalanını da diğerleri paylaşır.
    Diğer klas kuruluşları :

    1 TURKISH LOYD
    2 CROATIAN REGISTER OF SHIPPING (CRS)
    3 INDIAN REGISTER OF SHIPPING (IRS)
    4 HELLENIC REGISTER OF SHIPPING (HR)
    5 REGISTRO INTERNATIONAL NAVAL SA (RINAVE)

    Sanırım yakın bir zamanda IRS ve CRS de IACS member olacak. Hatta Turk loydu da bastırıyor.

    Buralardan alacağın maaşlar ise oldukça tatmin edicidir. Ortalama 7000-8000tl civarı alırsınız.
    Yapacağınız iş ise
    1. Gemilerin denizde çalışabilmeleri için gereken kurallara uyup uymadığını periyodik olarak denetlemek ve sertifikasyon (Survey)
    2. Gemi işletmecilerinin gemiyi emniyetli bir şekilde işlettiğini denetlemek ve sertifikasyon ( Şirket auditi )
    3. Gemilerin emniyetli bir şekilde seyir yaptığını denetlemek ve sertifikasyon ( Gemi Auditleri )

    Çalışma olarak çalışma alanları gemiler, tersaneler ve kara tesisleridir.Elinizdeki kurallara göre gider gemileri denetler ve inspection yaparsınız.
    Bu iş Tersane gibi ağır bir iş değildir ve oldukça rahattır.

    Ayrıntılı bilgi isterseniz daha sonra yazarım..


    10. Başka ne gibi işler bulabilirim ?

    Gemiden ayrıldıktan sonra birşirkette enspektör olarak ta çalışabilisiniz. Enspektör şirkete ait gemiler ile ilgilenir. Sörvey Audit tarihlerini takip eder gemi teçhizatlarının periyodik bakımlarının ypılmasını organize eder tamirleri yönetir. vs vs. Bu arkadaşlar çalıştıkları şirkete göre oldukça iyi para alırlar
    en kötüsü bile 5000-6000 tl'den az almaz. Eğer yeni gemi inşaatı için Kore veya Çin'e gitmeyi kabul ederseniz cebinize aylık minimum 10000dolar girer.

    11. İngilizce ve bilgisayar şart mı ?

    Bu ikisi kesinlikle fark yaratır. Üstelik İngilizce bu sektörün olmazsa olmazıdır. Bilgisayar o kadar olmasa da yine de iyi bilmeniz sizin için büyük bir artıdır. Ama herkes en azından word excel gibi programları kulllanmayı bilmelidir.


    Denizde Çalışmanın artıları

    1. Ancak büyük paralar ödeyip gidebileceğiniz yerler hatta belki de hiç gidemeyeceğiniz yerlere gemi ile gidersiniz.
    2. Dünyanın en güzel kızlarıyla birlikte olursunuz.
    3. Güzel para kazanırsınız. Kısa sürede ev araba alabilirsiniz
    4. Şirketine göre ailenizi de sefere götürebilirsiniz

    Denizde çalışmanın eksileri

    1. Kontratlar en az 4 en fazla 6 aydır. Dolayısıyla en az 4 ay sevdiklerinizden uzak kalırsınız.
    2. Evliyseniz maalesef eşinizle araznız hiçbir zaman normal karı - kocalar gibi olmaz. Çünkü ortalam yılda 2 ay evde olursunuz ve
    gözden ırak olan gönülden de ırak olur lafı doğrudur. Acı ama gerçek... Hayat akıp giderken eşiniz hep yanlız olmaya heryere yanlız
    gitmeye mahkumdur.Bir süre sonra kendi hayatını kurar ve siz onun hayatında sadece yılda 2 ay misafir olrak yer alırsınız..
    3. Çocuğunuz varsa, hep en güzel zamanlarını kaçırırsınız...Çocuğunuz size hep yabancı kalır.Siz onun için sadece para gönderen biri olmaktan
    öteye geçemezsiniz.
    4. Sevdiklerinizin yakınlarınızın neredeyse hiçbir anına ortak olamazsınız. Hep uzakta olursunuz.
    5. Asla gerçekten arkadaşlarınız olmaz. Çünkü herkes çoktan ortamını kurmuştur ve siz sadece gelir onlarla takılır gidersiniz.
    Çok para harcadığınız için sizden çekinirler.Çünkü karada işler öyle değildir.Onların harcamaya çekindiği para size önemsiz geldiği için
    size hep mesafeli olurlar.



    Evet arkadaşlar şimdilik bukadar. Ama eğer herhangi bir sorunuz varsa seve seve cevaplarım..
    Umarım açıklayıcı olmuştur.


    Bu arada bütün bu anlattıklarımı ve denizde başımdan geçen ilginç ve komik olayları şu an Lemanyak dergisinde "Denizciler" adında bir roman olarak çiziyorum. (biraz da reklam.. :))


    Herkese iyi günler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi solti -- 31 Temmuz 2011; 12:11:16 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: solti

    Evet arkadaşlar yazılanları uzun uzun okudum ve sanırım size en iyi cevap verebilecek kişi benim.
    Neden mi ? Çünkü bu sorduğunuz neredeyse bütün işleri yaptım.
    Kısaca anlatayım..

    1995 Yıldız Teknik üniversitesi gemi inşaa ve gemi makinaları mühendisliği bölümünden mezun oldum ve askerlikten hemen sonra 97 senesinde
    Liman cüzdanı çıkartarak ve ITU denizcilik fakültesinde (Tuzla) gerekli STCW denilen kursları aldım.
    Bu kurslar :
    - Temel ilk yardım
    - Denizde canlı kalabilme
    - Can kurtarma araçlarını kifayetli kullanabilme
    - Personel idaresei ve sosyal sorumluluk
    - Temel Yangın
    daha sonra
    - ileri derecede ilk yardım
    - ileri derecede yangınla mücadele
    - Tanker tanıtım vs (tankerde çalışmayacaksanız gerekli değildir)

    Bu kurslardan sonra ehliyet sınavına girerek 3. mühendis olarak O zaman devlete ait olan Deniz Nakliyat isimli şirketin gemilerinde çalışmaya başladım.
    3 yılı Deniz nakliyatta 5 yılı Genl Denizcilikte olmak üzere tam 8 sene bu işi yaptım. Sonra 2005 senesinde evlendim ve denizi bıraktım.
    Bir sürü tersaneyle görüştüm ve 3 tanesi ile aynı anda anlaşma noktasına geldim. Çünkü o sıralar Yeni inşaa sanayi tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de patladığı için herkes yeni inşaa anlaşmaları yapmış ve kapasitesinin üstünde çalışıyordu. Ve piyasa gemi inşaat mühendisine çok ilgi duyuyor ve ciddi paralar veriyordu. O sırada aynı zamanda Borusan isimli şirkete de başvurmuştum ve onlar da çağırıyordu.
    İkilemde kaldığımdan bir Tersane'de proje müdürlüğü yapan bir arkadaştan yardım istedim ve bana kesinlikle tersaneye bulaşmamamı tavsiye etti.(Allah bin kere razı olsun - sebebini yazımın ilerleyen kısmlarında bulabilirsiniz)

    Dolayısıyla Borusan Güç sistemleri'nde Caterpillar Marine Servis Mühendisi olarak başladım. 2008'e dek burada çalıştıktan sonra bir arkadaşımın beni tavsiye etmesi üzerine ClassNK'den ( Japon Loydu ) bir davet aldım. Bana Sörveyörlük teklif ediyorlardı. Kısa bir araştırmadan sonra kabul ettim ve çalışmaya başladım.Halen Japon Loydunda Surveyor&Auditor olarak görev yapıyorum. İş icabı girip çıkmadığım tersane ve Armatör kalmadı diyebiliim.

    Şimdi aklınızdaki tüm soruları kısa kısa cevaplayayım :

    1. Denizde çalışmak için ne yapmam lazım ?
    İLk önce her yıl en az 2 kez düzenlenen yeterlilik sınavına gireceksiniz. Bu sınavlar eskiden yazılı ve sözlü mülakat şeklinde yapılırdı ama şu an nasıl yapılıyor bilmiyorum.Fakat sınav geçme notunun 70 olduğunu biliyorum. Hangi derslerden sına olacağınız ile ilgili bilgiyi GOSS 'nin sitesinden bulabilirsiniz. Hatta sanırım artık sınavlar çevrimiçi yani internet üzerinden yapılıyor. Sınavdan başarılı olunca Lman başkanlığı'na gidip Uzakyol Vardiya mühendisliği ehliyeti çıkartacaksınız. Yukarıda bahsettiğim STCW kurslarıı alıp bu kurs sertifikaları ile beraber Liman başkanlığı'na başvurarak Liman cüzdanı çıkartacaksınız. En son olarak ta denize çıkmadan evvel sağlık yoklaması yaptıracaksınız.

    2. Bunlar ne kadar tutar ?
    Kurslar için emin değilim ama siz gene de 2000tl yi hazır tutun derim ben. Ama en sağlıklı bilgiyi kursu düzenleyen kurumdan alabilirsiniz.
    Eskiden bu kursu sadece İTÜ Denizcilik fakültesi verirdi ama şimdilerde Ekol-Tüdev vs. birsürü yer veriyo. Google' a "stcw kursu" yazmanız yeterli.
    Sağlık ta 150-200 tl tutar herhalde. Karaköyde katlı otoparkın orada özel bir hastane var. Eskiden adı Yaşam Hastanesiydi şimdi değişmiş.Gidin orada yaptırın. Hiç zorlanmazsınız.

    3. Gemide ne olarak başlarım ve ne kadar alırım ?
    3. veya 4. mühendis olarak başlarsınız ama 3. ile 4. arasında pek bir fark yoktur. Maaş olarak ta görev olarak ta çok benzerdir.
    Alacağınız maaş çalışacağınız geminin tipi ve şirket ile direk bağlantılıdır. Mesela;
    Petrol Tankeri : 4000 USD civarı
    Kimyasal Tanker : 5000 USD civarı
    Kuruyük gemisi : 3500-4000 USD civarı alırsınız

    4. 2.Mühendis ve baş mühendisler nekadar alır ?
    Yine gemi ve şirkete bağlı olmak şartıyla ;
    Petrol Tankeri : 7000 USD ( 2.müh) - 10000 USD (Baş müh)
    Kimyasal Tanker : 8500 USD ( 2.müh) - 12500 USD (Baş müh)
    Kuruyük gemisi : 6000 USD ( 2.müh) - 8000 USD (Baş müh)

    5. Kontratlar kaç ay ?
    Şirkete göre değişmekle birlikte 3. ve 4. mühendisler için 6+1 yani 6 ay çalışır 6.ayn sonunda 1 maaş ikramiye alırsınız
    2. mühendisler için 4+1
    Baş mühendisler için 4+1 veya 2+1 bazen 3+1 ... anlaşmaya bağlı..

    6. Gemide yaşam ve çalışma ortamı nasıldır ?
    Aldığınız göreve göre yapacağınız iş tanımlıdır. Ama uzakyol vardiya mühendisnin ilk görevi vardiya tutmaktır.
    Vardiya saatleri:
    2. Mühendis 04-08 (günde 2 kez)
    3. Mühendis 12-04 (günde 2 kez)
    4. Mühendis 08-12 (günde 2 kez) saatleri arasındadır.

    Gemi seyir halindeyken bu tanımlı saatler arasında gelir makina dairesinde vardiya tutarsınız.
    Ama gemi limandaysa ve acil yapılması gereken iş varsa herkes saat 08:00 ile 17:00 arası çalışır.Lİmanda zabitler (yani 2.3.4.müh) vardiya tutmaz.
    Her vardiya mühendisinin yanında 1 adet yağcı denen eleman çalışır. Limanda vardiyayı yağcılar tutar.

    Bunlara ek olarak gemi limandaysa veya demirdeyse gemiye kızlar gelir.Ama gemiye kızlar sadece kaptanın izni olursa alınır.
    Gecelik veya gemi kalkana kadar sizinle kalırlar.Hertürlü ihtiycınızı görürler. Çamaşır temizlik dahil. Tamamen anlaşmanıza bağlı.
    (not : kesinlikle prezo kullanın...!!!!)

    Gemide kumanya diğer önemli bir husustur. Bazı şirketler kumanyayı aşırı derecede kısar ve insanları sinir hastası ederler.
    Ama genelde Türk gemilerinde kumanya iyidir. Pazar günleri Kuru fasulye çıkar. Yemekler salonda hep beraber yenir.
    Eğer gemide kumanya iyi değilse Koltuk kumanyası denen herkesin kendi kendine gidip satın aldığı yiyecekler de bulundurmak serbesttir.

    Gemide Alkol yasak olup çoğu gemilerde bu pek fazla önemsenmez. Ama alkolik bir adamı da hiçbir şirket barndırmaz.

    Herkes kendi çamaşırını kendi yıkar. Çamaşırhaneler ve çamaşır makinaları vardır. Zabitan ile personelin herşeyi ayrıdır. Yemek masaları, dinlenme salonları, çamaşırhaneler vs vs.

    Boş zamanlarda ister kamarada ister dinlenme salonlarında veya çoğu gemide bulunan spor salonlarında vakit geçirebilirsiniz.
    Kendi adım gittiğim her gemiye playstation laptop ve gitar götürürdüm. Gittiğim ülkeden de bir 37 ekran tv alırdım. Kamarada takılırdım..

    7. Gemiye giderken nelere dikkat etmeliyim ?
    1. En önemli şey şirkettir. Şirketin güvenilir ve büyük bir şirket olmasına dikkat edin. Çünkü küçük firmalar ucuz adam çalıştırmak için sağdan soldan
    toplama adamları gemiye doldururlar. Sonra başınız derde girer.Çünkü o tip adamlarla çalışmak inanılmaz zordur.
    2. Maaşların zamanında yatıp yatmadığını öğrenmeye çalışın. Aylarca çalışıp tek kuruş alamayanları bilirim.
    3. Çok fazla şirket değiştirmeyin ki ileride o şirketin kara bölümünde görev alabilesiniz. Yanımda stajerlik yapan adamlar şimdi o şirkette Enspektör &müdür vs oldular..

    8. Tersanelerde iş bulabilirmiyim ?
    Kesinlikle bulursunuz. Alacağınız para da yaklaşık bugünün şartlarıyla en az 4000-5000 TL olur. Ama inanın bana annenizden emdiğiniz süt burnunuzdan gelir.Verdikleri o parayı kuruş kuruş çıkartırlar sizden.Tersanede çalışanın gecesi gündüzü haftasonu tatili vs. neredeyse yoktur. Hele bir de Gemak gibi tamir tersanesinde çalışıyorsanız C.tesi ve pazarları unutabilirsiniz.Ayda 2 kez pazar yaparsanız iyidir. Tersane işi çok ağırdır. Çünkü gemi sahibi gemisinin tersanede kaldığı hergün için korkunç paraar öder. Dolayısıyla geminin tersaneden çıkması için tersane çalışanlrını gece gündüz demeden çalıştırır. Hele tersanede ilk başlayan adamı direk sahaya verirler ve maalesef ne işçi ne usta sizi pek takmaz. Ta ki kendinize diş geçirtmemeyi öğrenene kadar. Ama bu süreç çok yıpratıcı ve yorucu bir süreçtir. Üstelik geminin enspektörleriyle siz muhatap olacağınız için her türlü kavga dövüş vs. sizinle olacaktır.

    9. Klasta iş bulabilirmiyim ?
    Kesinlikle evet.. Klas kuruluşları birliği olan IACS 'ın tanıdığı toplam 10 adet klas kuruluşu vardır. Bunlar ;
    1. NIPPON KAIJI KYOKAI (NK) japon
    2. AMERICAN BUREAU OF SHIPPING (ABS) amerika
    3. BUREAU VERITAS (BV) fransa
    4. DET NORSKE VERITAS (DNV) norveç
    5. GERMANISCHER LLOYD (GL) alman
    6. KOREAN REGISTER OF SHIPPING (KR) kore
    7. LLOYD’S REGISTER OF SHIPPING (LR) ingiltere
    8. REGISTRI ITALIANO NAVALE (RINA) italya
    9. RUSSIAN MARITIME REGISTER OF SHIPPING rusya
    10.CHINA CLASSIFICATION SOCIETY (CCS) çin

    Diğer klas kuruluşları IACS kriterlerini karşılamadığı için IACS member değildir ve tanınmazlar.Sigorta açısından da Çoğu Owner (gemi sahibi ) tarafından tercih edilmezler.Kısacası Pastanın en büyük bölümünü bu 10 klas kuruluşu alır. Kalanını da diğerleri paylaşır.
    Diğer klas kuruluşları :

    1 TURKISH LOYD
    2 CROATIAN REGISTER OF SHIPPING (CRS)
    3 INDIAN REGISTER OF SHIPPING (IRS)
    4 HELLENIC REGISTER OF SHIPPING (HR)
    5 REGISTRO INTERNATIONAL NAVAL SA (RINAVE)

    Sanırım yakın bir zamanda IRS ve CRS de IACS member olacak. Hatta Turk loydu da bastırıyor.

    Buralardan alacağın maaşlar ise oldukça tatmin edicidir. Ortalama 7000-8000tl civarı alırsınız.
    Yapacağınız iş ise
    1. Gemilerin denizde çalışabilmeleri için gereken kurallara uyup uymadığını periyodik olarak denetlemek ve sertifikasyon (Survey)
    2. Gemi işletmecilerinin gemiyi emniyetli bir şekilde işlettiğini denetlemek ve sertifikasyon ( Şirket auditi )
    3. Gemilerin emniyetli bir şekilde seyir yaptığını denetlemek ve sertifikasyon ( Gemi Auditleri )

    Çalışma olarak çalışma alanları gemiler, tersaneler ve kara tesisleridir.Elinizdeki kurallara göre gider gemileri denetler ve inspection yaparsınız.
    Bu iş Tersane gibi ağır bir iş değildir ve oldukça rahattır.

    Ayrıntılı bilgi isterseniz daha sonra yazarım..


    10. Başka ne gibi işler bulabilirim ?

    Gemiden ayrıldıktan sonra birşirkette enspektör olarak ta çalışabilisiniz. Enspektör şirkete ait gemiler ile ilgilenir. Sörvey Audit tarihlerini takip eder gemi teçhizatlarının periyodik bakımlarının ypılmasını organize eder tamirleri yönetir. vs vs. Bu arkadaşlar çalıştıkları şirkete göre oldukça iyi para alırlar
    en kötüsü bile 5000-6000 tl'den az almaz. Eğer yeni gemi inşaatı için Kore veya Çin'e gitmeyi kabul ederseniz cebinize aylık minimum 10000dolar girer.

    11. İngilizce ve bilgisayar şart mı ?

    Bu ikisi kesinlikle fark yaratır. Üstelik İngilizce bu sektörün olmazsa olmazıdır. Bilgisayar o kadar olmasa da yine de iyi bilmeniz sizin için büyük bir artıdır. Ama herkes en azından word excel gibi programları kulllanmayı bilmelidir.


    Denizde Çalışmanın artıları

    1. Ancak büyük paralar ödeyip gidebileceğiniz yerler hatta belki de hiç gidemeyeceğiniz yerlere gemi ile gidersiniz.
    2. Dünyanın en güzel kızlarıyla birlikte olursunuz.
    3. Güzel para kazanırsınız. Kısa sürede ev araba alabilirsiniz
    4. Şirketine göre ailenizi de sefere götürebilirsiniz

    Denizde çalışmanın eksileri

    1. Kontratlar en az 4 en fazla 6 aydır. Dolayısıyla en az 4 ay sevdiklerinizden uzak kalırsınız.
    2. Evliyseniz maalesef eşinizle araznız hiçbir zaman normal karı - kocalar gibi olmaz. Çünkü ortalam yılda 2 ay evde olursunuz ve
    gözden ırak olan gönülden de ırak olur lafı doğrudur. Acı ama gerçek... Hayat akıp giderken eşiniz hep yanlız olmaya heryere yanlız
    gitmeye mahkumdur.Bir süre sonra kendi hayatını kurar ve siz onun hayatında sadece yılda 2 ay misafir olrak yer alırsınız..
    3. Çocuğunuz varsa, hep en güzel zamanlarını kaçırırsınız...Çocuğunuz size hep yabancı kalır.Siz onun için sadece para gönderen biri olmaktan
    öteye geçemezsiniz.
    4. Sevdiklerinizin yakınlarınızın neredeyse hiçbir anına ortak olamazsınız. Hep uzakta olursunuz.
    5. Asla gerçekten arkadaşlarınız olmaz. Çünkü herkes çoktan ortamını kurmuştur ve siz sadece gelir onlarla takılır gidersiniz.
    Çok para harcadığınız için sizden çekinirler.Çünkü karada işler öyle değildir.Onların harcamaya çekindiği para size önemsiz geldiği için
    size hep mesafeli olurlar.



    Evet arkadaşlar şimdilik bukadar. Ama eğer herhangi bir sorunuz varsa seve seve cevaplarım..
    Umarım açıklayıcı olmuştur.


    Bu arada bütün bu anlattıklarımı ve denizde başımdan geçen ilginç ve komik olayları şu an Lemanyak dergisinde "Denizciler" adında bir roman olarak çiziyorum. (biraz da reklam.. :))


    Herkese iyi günler...









    Hocam mükemmel anlatmışsınız, aklımda kalan sorular vardı hepsi giderildi. Ne var ki yazmayı düşünüyordum ama bana uygun olmadığını gördüm. Çok teşekkürler




  • yardımcı olduysam ne mutlu bana.
  • Hocam size ulasabilecegim bir adres varmı msn facebook farketmez?
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.