Şimdi Ara

Gemi Kaptanı Olmak (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
75
Cevap
5
Favori
143.412
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • up
  • "Güverte bölümü iki yıllıktır" güverteninde 4 yıllığı var arkadaşım neden inanmak istemiyorsun.
  • karadeniz teknik üniversitesi deniz bilimleri fakültesi güverte bölümü var. hatta benim çalıştığım okula çok yakın ve 4 yıllık. elemanlar okula üniformayla gidip geliyorlar.

    bilgin olsun.
  • Ben yakındoğu güvertedeyim.4 yıllık
    Türkiyede ki bazı okullar güverte ismini yakın geçmişte deniz ulaştırma işletme olarak değiştirdiler.Dersler aynı verilen diplomanın alacağın ehliyetin değeri aynı ,yanlız Türkiyedeki brokratik işerde, devlet kurumlarında çalışırsan diplomandaki mühendis ibaresi daha kullanışlı oluyormuş.onlarda o yüzden değiştirmdiler.(biz girerken hepsi güverteydi)

    4 yıllık okursan (güverte yada d.u.i farketmez) hizmetleri yapıp sınavlara girip kolayca yükselirsin.mezun olunca sana uzakyol vardiya zabiti kağıdı verirler.
    ama 2 yıllık okursan kısıtlı vardiya zabiti verirler.buda yükselmende ve bazı gemi ve seferlerde çalışmanda engel olur.


    piyasanın kötüye gittiğini de düşünmüyorum, geçen seneki krizden çok etkilendiama çoğu firma maaşları düşürmedi.(zam yapmayarak geçiştirdiler bu dönemi)
    tabi bir kaç firma çok zor durumda kaldı ama artık denizcilik yavaş yavaş krizi atlattı.(40 ay hizmet verip kim 6000-7000 Dolar ile işe girebiliyor karada)




  • ya deniz harp okulunu okuyacaksın yada bazı gemi güverte bölümleri var ve su ürünleri fakültesinden de 3.gemi kaptanı olma şansın var paraya para demen mesleğin babasını biliyon ama bu arada kaptanolursan aile hayatı denilen bir şey kalmaz
  • malumat123456
    quote:

    Kardeş yani sen demek istiyorsun ki deniz ulaştırma ve işletme mühendisliği 4 yıllıktır.Güverte bölümü iki yıllıktır.4 yıllık Deniz ulaştırma ve işletme bölümü de kaptanlık eğitimi verir,2 yıllık güverte bölümü de kaptanlık eğitimi verir ama d.u.i den mezun olanlar daha uzun mesafede kaptanlık yapabilir demek istiyorsun galiba.Doğru mu anladım acaba?
    Yani 4 yıllık güverte bölümü diye bir bölüm yoktur demek istiyorsun.O 4 yıllık fakültenin adı d.u.i. dir demek istiyorsun değil mi ?


    Yok, d.u.i mühendislikleri de 2 yıllık olabiliyor. Hem 4 yıllık hem de 2 yıllıkları mevcut. Aynı şekilde güvertenin de böyle. Ehliyet yeterliliği konusunda ise okul adı değil süresi önemli. 4 senelik okuldan mezun olursan uzakyol, 2 senelikten mezun olursan yakınyol ehliyet alırsın. Yakınyol ehliyetle Süveyş ve Cebelitarık'tan çıkamazsın, uzakyolda böyle bir kısıtlama yok. Yakınyol-uzakyol muhabbeti de dünyada tek Türkiye'de var ve büyük bir saçmalık fakat piyasayı dengede tutan bir sistem. Yakınyolken sınava girip uzakyol olabiliyorsun, dediğim gibi tek önemli olan İngilizce ve buna bağlı olarak denizcilik bilgisi.


    makman

    Dostum bence yanılıyorsun. Maaşlar epey düştü. Kaptan maaşı 10.000 TL'ken şimdi 7000 TL'lerde dolaşıyor. Bir kaptanı 7000 TL'ye çalıştırmak ona küfretmekle eş değerdir. Yabancı firmalarda basit olarak 7000-7500$'dan başlıyor maaşlar.

    Artıdan, MYO'lar dahi uzakyol alabiliyorken 10 sene kadar sonraki uzakyol piyasasının standartları oldukça fazlalaşacak. Stajı yeni bitmiş adama 4-5 sene deneyim, ileri derece İngilizce sorulabilecek bir vaziyet söz konusu olabilir.

    Son zamanlarda piyasadan uzak kaldım, benim bildiğim kadarıyla kötü piyasa biraz değişime uğrayıp iyiye gitmeye başladıysa bu süper olur. Bu konuda daha bilgilerin varsa bunları paylaşırsan minnettar kalırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Historia Calamitatum -- 6 Nisan 2010; 17:28:02 >




  • Ben dokuz eylülde denizcilik işletmeleri bölümündeyim.Denizcilik Fakültesinde Güverte bölümü de mevcut.Bölüm 4 yıllık hatta %100 ing. eğitim.2 yıllık falan değil.burdan mezun olanlar kaptan oluyor mesela arkadaşım..Aynı şekilde Kocaeli,Zonguldak,İtü ve Katü'de de bu bölüm var yamulmuyosam..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Historia Calamitatum


    makman

    Dostum bence yanılıyorsun. Maaşlar epey düştü. Kaptan maaşı 10.000 TL'ken şimdi 7000 TL'lerde dolaşıyor. Bir kaptanı 7000 TL'ye çalıştırmak ona küfretmekle eş değerdir. Yabancı firmalarda basit olarak 7000-7500$'dan başlıyor maaşlar.

    Artıdan, MYO'lar dahi uzakyol alabiliyorken 10 sene kadar sonraki uzakyol piyasasının standartları oldukça fazlalaşacak. Stajı yeni bitmiş adama 4-5 sene deneyim, ileri derece İngilizce sorulabilecek bir vaziyet söz konusu olabilir.

    Son zamanlarda piyasadan uzak kaldım, benim bildiğim kadarıyla kötü piyasa biraz değişime uğrayıp iyiye gitmeye başladıysa bu süper olur. Bu konuda daha bilgilerin varsa bunları paylaşırsan minnettar kalırım.


    Bende 4-5 senedir takip ediyorum, kosterleri saymazsak gördüğüm bütün firmalarda süvari maaşları kendisini koruyor.(tabi geçen sene maaşları geç yatıran şirketlerde oldu isim vermiyim şimdi)
    Yabancı şirketler olayıda değişir tabi, bazıları bizimkilerle aynı parayı veriyor ukraynalı hindistanlı ne bulursa çalıştırıyor ama bazı firmalarda avrupalı çalıştırıp maaşları çok daha yüksek tutuyorlar.

    Yanlız arkadaşlar birde şu var bu paralar size çok gelebilir karadaki maaşlarla karşılaştırıldığında ama öyle değil basit bir matematik orantısıyla aslında az bile aldığınızı göreceksiniz.Bir kere 24 saat iş yerindesiniz 6 ay boyunca.
    hergün 8 saat vardiyanız artı ekstra işleriniz var, bazen limana yanaşıp ayrılacağınız zaman gün olur 2 gün hiç uyumayacaksınız, gün olur denizde hava kötü olacak uyumak istesenizde uyuyamayacaksanız.

    bunlardan ayrı kişisel sorunlarınızda olabilir.evden uzak arkadaştan ortamdan uzak, okyanusun ortasında canınız lahmacun cekebilir.




  • uzakyol kaptanı olabilmen için 4 yıllık fakülte yada yüksekokullara gitmen gerekir.yakınyol kaptanlığı için meslek yüksekokullarına (2yıllık) gitmen yeterlidir.

    2009-2010 döneminde ülkemizde öğrenci alımı yapan denizcilik okullarını(4yıllık) yazıyım sana.ve aldıkları puan türlerini.


    -İTÜ Denizcilik Fakültesi- Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği-SAY2

    -KTÜ Deniz Bilimleri Fakültesi- Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği-SAY2

    -Rize Üniversitesi-Turgut Kıran Denizcilik Yüksekokulu- Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği-SAY1

    -Dokuz Eylül Deniz İşletmeciliği ve Yönetimi Yüksekokulu-Güverte-SAY1..(bu yıl fakülte oldular ve SAY2 den alıcaklar)

    -Piri Reis Üniversitesi-Denizcilik Yüksekokulu-Güverte Bölümü-SAY1

    benim öss tercih sıralamamdır.

    ayrıca bu yıl bazı yerlerde açılması beklenen yeni denizcilik okulları olduğunu duymuştum.


    söylemeden edemicem.sırf sana cevap yazmak için üye oldum siteye.umarım bilgiler işine yarar.




  • 2 yıllık okullara denizcilik müşteşarlığı uzak yol ehliyeti verilmesine karar verdi ama istanbulda bir üniversite buna karşı çıkmış.Geçenlerde bu konuyu üniversitede denizcilikle ilgili okulların toplantısına giden hocamız anlattı.Bizimde sınırlı ehliyet sorunumuz var bu konuları konuşmuşlar.İstanbuldaki üniversite bende güvertenin 4 yıllığı var diyerek 2 yıllık güvertenin uzak yol ehliyetini almasını danıştaya başvurarak engellemiş.Devletin müsteşarı dahil herkes ehliyet verilmesini istiyor.Ayrıca gürcistanda 1000 dolara uzak yol ehliyeti alınabiliyormuş.
  • gürcü ehliyetleri artık geçmiyor

    devletin müsteşarına bakanına armatore kalsa sokaktan geçen lise mezununada verecekler ehliyeti, maksatları elaman çoğaltmak maaşları istedikleri seviyede tutmak.
  • Gemi kaptanlığı olarak geçmiyor, GÜVERTE bölümüğnü okuman lazım. Tüm mesajları okumadım sadece ilk mesajı okudum. Ben 2 yıllık güverte bitirdim ve belli büyüklükteki gemilerde çalışabiliyorsun. Kıtalararası dolaşmak istiyorsan ve yüksek mevkii arıyorsan 4 yıllık GÜVERTE bölümünü bitirmen lazım. Ayrıca kendine özgü bazı sertifikaları da almalısın. GOC diye telsiz sertifikası var mesela güverteciler için rahatlık ve yüksek maaş açısından önemli. Daha kolay iş bulursun bu GOC telsiz ehliyeti ile.
    2 yıllık okursan zabit oluyorsun yani 8er saatten seyir halinde iken nöbet tutuyorsun. Ayrıca elektrik, vb. bölüm bitirdiğinde de gemiye elektrik zabiti olarak çıkabilirsin ayrıca karada da elektrikçi olarak iş bulabilirsin. seçim sana kalmış. Ama söz sahibi olmak istiyorum dersen 4 yıllık bitirip gerekli sertifikaları unuttuğum diğer şey ise yabancı dil :) ingilizceyi ana dilin gibi konuşursan sağlam olur :D




  • http://www.deniz.ktu.edu.tr/Bal_Tek/index.php

    bide burayı bi incele istersen
  • ARKADAŞLAR TEK Bİ ŞEY SORMAK İSTİYORUM BEN 14 yasndym liseye gçtm.denizcilik lisesine gdcgm.acaba anadolu denizcilik lisesinde okuduktan sonra KAPTAN olabiliyomusun?ltfn bu soruyu cevaplayın ltfn... :(
  • denizcilik lisesi okuyan 'gemi yönetimi'bölümü kaptan oluyor mu?
  • iyi para kazanabilrisn ama yaşama sevincin kalmaya bilir . 5 ay evine ugramadıgın zamanlar olur
  • Gemi makine mühendisi olmak için hangi bölüm gerekiyor ? Deniz ulaştırma işletme mühendisliği mi yoksa makine mühendisleri mi yapıyor bu işi ? Ya da başka bölüm mü var ?
  • lise bitiren arkdaşlar nasıl kaptan olmayı düşünüytorsunuz :)) 2 yıllık ve 4 yıllık mezunları o zaman astronot mu olacaklar. lise biterse sanırım en düşük mevki olan miço olursunuz... bölüme görede değişebilir. liseyi bitirip sınavsız geçişle 2 yıllık bitirseniz bile kaptanlık belli bir tonaja kdadr var....
    gemi makineleri mühendisi 4 yıllık gemi makineleri yada gemi makine işletme okuyan oluyor sanıırım. makine bölümlerini pek bilmiyorum
  • Arkadaşımın babası kaptan. Babamı senede 1 kere görüyorum diyor. Ama geliride çok iyi olsa gerek ki ABD'ye üniversitede okumaya gidiyor.
  • 2 yıl çalışarak sınava girip kademe atlıyorsun. maaş otomatik olarak artıyor :) gelir iyi harcayacak yerde yok sonuçta gemidesin. kalan parayı yatırım aracı yapabilirsin yada evde çoluk çocuk senin adına yer :))
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.