Şimdi Ara

General Mobile'ın Geciken Güncellemeleri ve Kamikazi Telefonları [BABA KONU]

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
1.647
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
11 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • quote:


      Çıkardığı üst model cihazlar, bir alt model cihazdan işlemci vs. olarak neden düşük/değişik?

      General Mobile Orta - Üst segment arasında neden cihaz çıkar-a-mıyor?

      General Mobile neden beta olarak güncelleme ver-e-miyor?

      General Mobile'ın neden bir PC Suite programı yok?

      Bu sene General Mobile güncelleme konusunda neden patladı?

      Bu sene Android One'ın kendisi neden bizzat patladı?

      Bu sene Google güncellemeleri AO iş ortakları için neden 2-3 ay geciktirdi?

      AO iş ortakları neden Google sloganlarını kullanmak zorunda?


    Çirkin beyler, güzel bayanlar. Hepinize merhabalar...

    Uzatmadan, direk konuya gireceğim:

    Sebepler hep politik.

    Ve buna mecburlar...

    Ülkenin durumu yüzünden yeni çıkardıkları cihazların halini görüyorsunuz... GM 6 da dahil.

    Diğer firmaların yeni çıkardıkları bir üst model cihazları, bir alt model cihazlarından işlemci olarak vs. hep daha yüksek. General Mobile'da ise bu maalesef daha düşük/değişik...

    Neden?

    Çünkü General Mobile'ın adam akıllı satış yapabileceği tek segment bu...

    Kur artsın artmasın, ekonomi batsın batmasın; şu an için 1200'ü geçmemeli hiçbir cihazı...

    Ve her geçen gün bu değer 1100'e, 1000'e doğru düşecek, düşüyor, düştü bile...

    One Plus'ı... Samsung'u... Yetmedi Xiaomi'si... Şimdi de Nokia'sı...

    General Mobile'a artık 1200 üzerinde yer yok, General Mobile oralarda yer edinme fırsatını galiba kaçırdı. Görüyorsunuz...

    Oralarda başkaları krallıklar, imparatorluklar kurdu... Biliyorsunuz...

    Bir cihazı 2000'i geçerse (içine ister Snapdragon 821, 835 koysun; ister yanına en iyi kamerayı koysun) pek alan olmaz; büyük zarar etme potansiyeli var:

    Çünkü tanınmıyor, bilinmiyor ki o segmentte. Ve orada kendini uzun süre göstermiş, kanıtlamış, bilinen, artık o segmentin kralı, imparatoru olmuş türlü türlü markalar var. 1200'lerden sonra da artık Xiaomi'nin imparatorluğunu görmeye başladık.

    General Mobile'ın kral olduğu segment ise işte bu; segment diyorum ama aralık demem daha doğru olur:

    Giriş - orta seviye arası...

    Buralarda kral olmaya devam etmesi için de yine uçuk özellikler eklemeye devam etmesi gerek. Ama eklerken de bir yerlerden kısmaya mecbur; yoksa fiyat yine uçar, yine satamaz.

    Kur ~3.80... Hep kur kur diye öttüm/ötüyorum/öteceğim ama bu; ham fiyatı, alınan ÖTV'yi, bandrolü, KDV'yi vs. her şeyi arttırıyor. Arttırmıyor mu?

    Misal dolar kuru 1.5 olsa, alınan %25 ÖTV ile çıkan değer neredeee; 3.80 ile alınan %25 ÖTV'nin verdiği o değer nerede... Çok fark var.

    Yeni çıkardığı/çıkaracağı bir cihazın -giriş ve orta segment arasında- herhangi bir yerine uçuk özellikler koymak zorunda olmasa ve bundan dolayı başka yerlerden (işlemci, ekran çözünürlüğü, kasa) özellik kısmaya mecbur olmasa; her şeyiyle normal bir cihaz çıkarsa diyelim:

    O zaman yine General Mobile cihazlarını pek alan olmaz. Çünkü giriş ve orta segment arasında da böyle sürüsüyle cihaz mevcut. Mevcut değil mi?

    General Mobile'ın işi gerçekten zor.

    Ülkenin şu an içinde olduğu durumlardan dolayı General Mobile, izlemek zorunda olduğu politikalar ile; ucuz ve uçuk özellikli (bu anlamda f/p), fakat yeni nesil düşük işlemcili ve düşük/orta malzeme kalitesine sahip cihazlar üretebiliyor.

    Yine misal:

    Her şeyiyle sağlam bir cihaz çıkarsa ve fiyatı da 1500'ü vs. bulsa ben alırım ama GM'e dışarıdan bakan biri yine almaz. Çünkü o aralıkta da yine kendini uzun süre boyunca göstermiş, kanıtlamış, tanınmış ve artık o aralığın yine "kralı" olmuş çeşit çeşit markalar var. GM'e dışarıdan bakan biri doğal olarak o markaları tercih eder.

    Ve herkesin bir telefona 1500 lira verecek kadar imkanı da yok bu ülkede... 200 ekle daha iyisini al diyenler var ama o 200'ü eklemeye imkanı olmayıp o uçuk özelliklerden faydalanmak isteyenler de var... GM'de onlar için var.

    Mesela GM 8... Artılarını da eksilerini de yazdım ana konuda. Artıları da eksileri de göze çok batıyor. Ciddi artıları var, ama ciddi eksileri de var... Fakat gözü gibi bakan, koruyan adam yine kullanır, yine memnun kalır, tatmin olur. Bu bir gerçek. Lakin bir sakarlık, şanssızlık, dalgınlık ile bir problem yaşayan adam yine mağdur olur, yine isyan eder, maalesef bu da gerçek...

    Ondan kamikazi telefonlar diye yazdım ya başlığa.

    General Mobile'ın kamikazileri...

    İçleri güzel, yetenekli ama beyinleri garip, ve belli bir amaç için intihara meyilliler.

    GM 8 dedik, artıları güzel dedik:

    Ama bir düşüreceksin ekran, kasa, pil, anakart... Bitti(!) Servisin çıkaracağı fatura en az ₺400(!) Telefon içten hasar alacak; sürekli türlü türlü yerinden sıkıntı verecekmiş gibi...

    İşlemcisi yeni nesil Snapdragon 435'li teknolojik bir kamikazi. (Kamikazi dememin Japonya'nın kahramanlarıyla zerre alakası yok tabi ki; onlar kahraman; yani demek istediğim bu teknolojik kamikazilere gözünüz gibi bakmazsanız bunların 1-2 sene içinde pırtı çıkacağı bir gerçek.)

    Gözünüz gibi bakmanız, evladınız gibi sevip kollamanız gerektiği gerçek. Bir sakarlığınız, şanssızlığınız, dalgınlığınız anında ciddi şekilde mağdur olabilirsiniz.

    Uzun bir süre boyunca hiç problem yaşamadan kullanmayı hedefliyorsanız normal bir kullanıcı değil de kullanıcı-geliştirici arasında bir çizgide olmanız, bazı şeylerden anlamanız gerektiği bir gerçek. (Tabi artık ben bile bıktım. Yani bu kadar dikkat etmek istemiyorum. Her güncellemeden sonra bakım yapmak istemiyorum. Eskiden zevkliydi, artık vakit kaybı gibi geliyor.)

    quote:

    Orjinalden alıntı: balamirkan

    GM savunucusu diyor ki normal vatandaşın bu telefonla işi olmaz.



    olması gereken senaryo,



    Telefoncu: buyurun nasil yardımcı olabilirim



    Alıcı; telefon bakıyorum.



    Telefoncu: Android'den anlar mısınız?



    Alıcı: çok anlamam. Ama GM iyi dediler.



    Telefoncu: iyi de amca sen wipe cache format, geliştirici seçenekler vs bölümlerine girip ayar çekebilir misin? Root atabilir misin? Sen bu telefonun hücrelerine girebilir misin?



    Alıcı: ????



    Telefoncu: o zaman sana yaramaz. Sen bozarsin. Garantide sıkıntı çıkar. Ekranı sarartırsın , çıtaları kirarsin. Güncelleme gelse üstüne format atamazsin. Anlayan adam da bulamazsin. Telefonun uyumaz, uyusa uyanmaz, Sıradan kullanıcı işi değil bu.

    Alıcı: sen ordan bana başımı agritmayacak birşey ver.

    Telefoncu: Tamam amca.





    Demem o ki Samsung, Huawei, xiaomi savunucusu gelse de bir kapışsanız.

    (Halk)


    Bu gidişle o her şeyden anlayan adamların da artık GM alamayacağı da ortada, gerçek... Firmanın orta - üst segment arasında da cihazlar üretmesi lazım, bu hep böyle devam etmemeli. Bir şeylere cesaret etmeli. Aslında hiç risk almadan bunu başarabileceklerini düşünüyorum; bir cihaz çıkardığında bunu büyük zararlar edecek kadar üretmesin, mesela 3.000 - 5.000 adet üretsin. Olur da çabucak tükenirse yine talebe göre üretimini 25.000 - 50.000 arttırsın. Öyle böyle zamanla o üst segmentlerde başkalarının krallıkları, imparatorlukları olmasına rağmen oralarda kendini tanıtabilir, belki yer edinebilir, edinemez mi? Belki birden patlama yaratır kim bilir... Tabi böyle kolay değildir bu işler, buradan yazmak kolay. Ümit işte...

    Geciken güncellemeler konusuna gelecek olursak:

    Şu günlerde, GM 5 Plus'a Oreo'yu verirse Android P vs. çıkana kadar GM 8'i istediği, hedeflediği miktarda satamayacağı gerçek. Çünkü GM 5 Plus bir bütün olarak GM 8'den hala daha iyi ve daha ucuz. Trajikomik ama gerçek... Nedenleri de te işte yukarıda, kapı gibi ortada.

    GM 6: Aralık... GM 5 Plus: Şubat(?)... GM 5: Nisan(?)... Aralarında hep 2 ay... Niye? Geliştirme ve test süreçlerinden falan mı? Evet ama bunun yanında satış politikalarının da olduğu bir gerçek.

    Yani General Mobile öyle bir halde ki; ne yapsa kendi ayağına sıkmış oluyor. ("Öyle bir halde ki" diye bir tabir kullanıyorum ama iflas ediyormuş gibi algılanmasın: bilmem kaç kadar ülkedeler ve hala da yayılmaya devam etmekteler. Ülkemizde de fabrika kurmuşlar. GM 8'in burada toplandığı ve bir kaç parçasının da burada üretildiği söyleniyor.)

    General Mobile'ın garip bir halde olduğu ama büyümeye de devam ettiği; birden büyüdüğü; ve bu büyümeden dolayı bizlerin de biraz mağdur olduğu bir gerçek. (Sebepleri de yukarıdaki/aşağıdaki tüm yazdıklarım/yazacaklarım)

    General Mobile'ın bu GM 8'i taaa 2017 Temmuz'unda tasarlamaya başladığı da muhtemel.

    Google'ın, kendi Pixel politikasından dolayı, Oreo'yu (kaynağı) Android One iş ortaklarına 2-3 ay geç gönderdiği bir gerçek.(***)

    Bu 2-3 aylık gecikmenin; General Mobile'ın -ülke ekonomisini göz önünde bulundurarak- taa aylar öncesinden belirlemiş olduğu o politikaları ve planları ile birlikte, adeta zincireme bir kazaya dönüştüğü bir gerçek; GM geliştirici ekibinin elinin ayağının birbirine dolaştığı da muhtemel:


      MWC 2018'e stabil bir şekilde yetiştirilemeyen ve Mart'ın sonunda satışa çıkması planlanan bir GM 8 Go

      Yine Mart'ın sonuna kadar satışa çıkması planlanan GM 8'in 64/4 GB'lık versiyonu

      Şubat ayı güvenlik güncellemesi hala dağıtılamayan bir GM 6 ve GM 5

      Yine Şubat ayı içinde Android 8.0 Oreo'yu alması planlanmış ama maalesef alamamış olan bir GM 5 Plus

      Yine Nisan ayının ortalarına kadar GM 5 için yetiştirilmesi gereken bir Oreo


    Yani geliştirici ekibinin elinin ayağının birbirine dolandığı gerçekten de muhtemel. Ama başka bir mantıkla da düşünecek olursak; ekip de hiç sorun olmayabilir; belki de tüm bunların başlıca nedeni zoraki satış politikaları olabilir. General Mobile:


      GM 8 satışlarının etkilenmemesi için, şu an GM 5 Plus'a Oreo'yu vermiyor, bunun için geciktiriyor olabilir.

      GM 6 stoklarını tüketmek için de GM 5 Plus'a Oreo'yu vermiyor, bu nedenle erteliyor olabilir.

      Şu an Şubat ayı güvenlik güncellemesine sahip olan GM 5 Plus'ın yine o stoklarını tüketmek için de, GM 5'e Şubat ayı güvenlik güncellemesini vermiyor olabilir. (verildi)

      MWC 2018'de tanıtılan GM 8 Go'nun, stabil bir şekilde yetiştirilememesinin nedeli belki de sadece GM 5 Plus için yapılan Oreo çalışmaları olabilir.

      Ama ülkenin durumundan, ve dolayısıyla General Mobile'ın izlemek zorunda olduğu politikalardan ötürü; GM cihazları kendi kendinin rakibi oluyor... "General Mobile öyle bir halde ki" diyerek bunu kastediyorum ya zaten... GM 5 Plus'a şu an için Oreo gelirse GM 8 satışlarının etkilenebileceği bir gerçek. Firma bu satışları 1 gram bile olsa sekteye uğratmak istemiyor olabilir, bu yüzden erteliyor olabilir.... Çünkü pil tüketimi, kamera performansı, hız, sarj olma vs. her şey işlemciye bağlı... Bağlı değil mi? İşlemci gerçekten önemli. En üst modelde Snapdragon 435, 2 sene önce çıkmış bir modelde ise Snapdragon 617...


    Neyse:

    Bu sene General Mobile'ın bu güncelleme konusunda patladığı bir gerçek. Ama Google'ın patladığı da bir gerçek. Android One'ın bizzat kendisinin patladığı da bir gerçek. Google'ın ve Android One'ın patladığı nasıl gerçek? Ayrıntı girmek gerek:

    General Mobile'ı değil de Xiaomi'yi örnek alalım:

    [KARAKTER SIĞMIYOR; DEVAMI İÇİN TIKLAYIN VE YÖNLENDİRİLMESİNİ BEKLEYİN.]



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GM Savunucusu -- 5 Mart 2018; 0:37:47 >







  • Yazılım donanım ve kasa kalitesiyle herseyiyle yerlerde sürünüyor bu gm telefonlari... gm5plus esime aldim ev kullanicisi oldugu halde cita catlamasi sarj soketi sarj az gitmesi 8 aylik telefon bir insan birkere yolunur hadi eyvallah

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • GM cihazları garip cihazlar:


    Kimsenin bizzat deneyimlemeden, elle dokunmadan, gözle görmeden, kulaklarla duymadan; Webtekno'nun gömen, SDN'nin öven videolarıyla veya forumlarda şu yazılanlarla vs. kesin bir kanaate varmaması gerekiyor. Ve zaten herhangi bir elektronik cihazı bizzat incelemeden de almamak gerekiyor.


    Ama -hangi segmentte olursa olsun- daha yeni çıkmış bir cihazı almadan önce 3-5 ay kadar beklemek gerekiyor ki yine çıkan haberlere, forumlardaki insanların şikayetlerine bakarak kronik bir sorunun olup olmadığı anlaşılabilsin.


    GM bir cihaz almayı düşünenlere tek bir şey söyleyeceğim: -Yeni çıksın ya da çıkmasın- bir GM cihazı aldığınızda cayma hakkınızın süresi dolmadan telefonu iyice bir gözden geçirmelisiniz; telefonu adeta hissetmelisiniz. Bir yerleri sürekli zihnimi meşgul eder, bu böyle olmaz, böyle yapamam diye düşünürseniz direk cayma hakkınızı kullanıp iade edin.


    Android One cihazlarda her ayarı didik didik etmeniz, hepsini de dibine kadar yapmanız gerekiyor ki hiç pil, ekran süresi, uykuya geçmeme vs. problemi yaşamayasınız. Adı üstünde Android One; saf Android, stock Android... Hazır Android One da demişken, Android One'ın ne olduğunu bilin: Mesela söylenenlerin aksine; en hızlı şekilde güncelleme alacağınızı, güncellemenin ilk sizde olacağını, her zaman en günceli siz olacağınızı, eksiksiz ve tam bir şekilde güncelleme alacağınızı vs. zannetmeyin. Sebepleri hep politik. Her şeyi yazdık... Android One maalesef bu sene patladı... Google da patladı... General Mobile da patladı... Sürünüyoruz... Ama kimsenin korkmasına gerek yok, bu günler geçici. Gelecekte böyle olmayacaktır. En azından 1-2 tane Android One telefonu olan firmalar için. General Mobile'ın şu an güncelleme desteği sona ermemiş 4 tane cihazı var... General Mobile'ın geliştirici ekibini büyütmesi, gelecekte birbirinin rakibi olmayacak cihazlar üretmesi ve şu anki gibi "ne yaparsa ayağına sıkmış olacak" durumuna düşmemesi gerekiyor. Neyse:


    Söylenenlerin aksine; saf/stock Android var diye pilinizin daha iyi gideceğini, stabil bir şekilde huzurla kullanacağınızı vs. de hayal etmeyin. Bu GM'e özgü bir şey değil; Google'dan, bu stock Android'inden kaynaklanıyor... Android One telefonlar at gibidir. Sürekli aylık güvenlik güncellemeleri aldıkları için koşan bir ata benzetebilirsiniz. Her koşuştan sonra bakım isterler; wipe cache isterler, sıfırdan format isterler. Bakımları yapıldığı sürece sizi her yere götürürler. Bakımları, kontrolleri yapılmazsa da nalları diker, sizi üzerlerinden atar, teperler. Yani bir uygulama durduruldu hatası da verebilir, reset de atabilir, güncellerken hata da verebilir, pili daha hızlı da tüketebilir; kasım kasım da kasılabilir, uykuya da geçmeyebilirler. Uğraş isterler.


    Ana konularda görüyorsunuz; sürünen bir sürü insan var; bu atlardan çok fena düşmüşler... Bu atlar bu arkadaşları fena tepmiş...


    Ama bazıları var ki vermiş elektriği vurmuş kırbacı bu atların kuyruğu bacağı kopmuş. Prizin yanında devirmiş organları, hızlı sarjlı cihazı takmış sarja, parlaklığı da dayamış sona, girmiş oyuna; sonra soket çok kolay bozuluyor, cihaz felaket ısınıyor, ekran sararıyor, batarya öldü falan filan... Ama her soket, her GPS, her kapak sararması sorunu yaşayan da alınmasın şimdi:


    Tabi ki geneli kastetmiyorum; gerçekten cihazında problem olan arkadaşlar da var... Mesela GM 5 Plus, Çin'de toplanıyordu. Artık orada cihazın toplandığı kaç ayrı nokta var bilmem. Ama birinde artık nasıl üretim yapılıyorsa bazı cihazlarda kronik sorunlar oluyordu, bu gerçekti. General Mobile bunu farketmiş olacak ki, gerekli yatırımları yapıp Türkiye'de fabrikalar, tesisler kurmuş ve cihazları artık Türkiye'de toplamaya başlamış. GM 8'in parçaları Türkiye'de birleştiriliyor, birkaç parça da yine Türkiye'de üretiliyor imiş artık. Tutup da işlemcinin, eMMC'nin, belleğin vs. Türkiye'de üretilmesini beklemeyin tabi.


    Ama bazı arkadaşlar stock Android kullanmasını gerçekten bilmiyor; Li-Po pillerin hangi kullanım senaryolarında daha uzun ömürlü olacağını; ya da nasıl sarj edilirse, nasıl kullanılırsa ciddi şekilde ömrü azalacağını, zarar göreceğini vs. bilmiyor, araştırmıyor. Ayarlarla uğraşmayıp, güncellemelerden sonra bakım yapmayıp cihazı uykuya geçmeyen, pili çok hızlı tükenen, 2 saat ekran süresi alan arkadaş çok... 3100 mAh batarya, 2 saat? Nasıl beceriyorlar bilinmez. Ekran süresi de kullanıma göre değişir; ben ortalama 5 saat ekran süresi alıyorum ve gün rahat çıkıyor. YouTube vs. biraz fazla takılırsam ekran sürem 3 saate düşüyor; bu da Full HD bir ekranı olan GM 5 Plus için normal. Hızlı sarj da öylesine koyulmamış ya zaten.


    Ben 1.5 yıldan beri GM 5 plus kullanıyorum; bunca şikayete, "kronik sorunlu" diyen onca vatandaşa rağmen donanımsal olarak hiçbir problem yaşamadım çok şükür; temiz kullanırsanız, her güncellemeden sonra bakım yaparsanız (her ay format atmanıza da gerek yok), sistem ayarı olsun, konum ayarı olsun, uygulama ayarı olsun tüm ayarlarınızı da dibine kadar yaparsanız hiçbir problem vs. yaşamazsınız. Yaşarsanız da garanti bunun için var. Uğraşınca cayır cayır çalışıyor, yağ gibi akıyor bu telefonlar. Ve bu büyütülecek bir şey de değil. Güncellemeler geldikten sonra wipe cache yapmak, arada bir formatlamak; bu cihazların artılarını ve eksilerini görüp temiz bir şekilde kullanmak çok da zor bir şey değil. Ama bazen bıktırıyor. Eskiden zevkliydi, artık bana vakit kaybı gibi geliyor biraz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GM Savunucusu -- 1 Mart 2018; 10:12:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: YnSs58

    Bugün Saat 20.00 de #dolandırıcıGeneralMobile hashtag iyle General Mobile ile ilgili şikayetlerimizi dile getirelim. Uğradığımız haksızlıkları yazalım.

    Telpa & General Mobile ile ilgili şikayetlerinizi dile getirmenize, uğradığınız haksızlıkları yazmanıza kesinlikle karşı çıkamam. Bu sizin en temel hakkınız, en birinci hakkınız. Ama "dolandırıcı" tabiri sizce de biraz ağır kaçmamış mı? Çok ağır ve derin tanımları var. Sanki bir çeteymiş gibi...



    Bu hashtag, ağır eleştiriler ile birlikte kolaylıkla karalama ve linç kampanyasına dönüşebilir; eğer dönüşürse haklı olduğunuz şeylerin üstüne de gölge düşürür. Telpa & General Mobile sizlerden davacı olabilir; boş yere başınız ağrıyabilir. Saygı çerçevesinde ve tatlı bir dille -yapıcı bir şekilde- eleştirmeniz gerek. Mağduriyetinizi diğer insanlara hissettirmenin de ötesinde; bizzat Telpa & General Mobile'a hissettirmeniz gerek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GM Savunucusu


    quote:

    Orijinalden alıntı: YnSs58

    Bugün Saat 20.00 de #dolandırıcıGeneralMobile hashtag iyle General Mobile ile ilgili şikayetlerimizi dile getirelim. Uğradığımız haksızlıkları yazalım.

    Telpa & General Mobile ile ilgili şikayetlerinizi dile getirmenize, uğradığınız haksızlıkları yazmanıza kesinlikle karşı çıkamam. Bu sizin en temel hakkınız, en birinci hakkınız. Ama "dolandırıcı" tabiri sizce de biraz ağır kaçmamış mı? Çok ağır ve derin tanımları var. Sanki bir çeteymiş gibi...



    Bu hashtag, ağır eleştiriler ile birlikte kolaylıkla karalama ve linç kampanyasına dönüşebilir; eğer dönüşürse haklı olduğunuz şeylerin üstüne de gölge düşürür. Telpa & General Mobile sizlerden davacı olabilir; boş yere başınız ağrıyabilir. Saygı çerçevesinde ve tatlı bir dille -yapıcı bir şekilde- eleştirmeniz gerek. Mağduriyetinizi diğer insanlara hissettirmenin de ötesinde; bizzat Telpa & General Mobile'a hissettirmeniz gerek.

    Evet general mobile halden çok iyi anlar. Derdimizi GM ye anlatalım belki bizi teselli ederler. Hem ne çetesi canım ben kesinlikle öyle bişey kastetmedim, GM son derece ahlaklı, namuslu insanların kurduğu tek derdi insanlara ucuz telefon satmak olan nadide bir firmadır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: YnSs58


    quote:

    Orijinalden alıntı: GM Savunucusu


    quote:

    Orijinalden alıntı: YnSs58

    Bugün Saat 20.00 de #dolandırıcıGeneralMobile hashtag iyle General Mobile ile ilgili şikayetlerimizi dile getirelim. Uğradığımız haksızlıkları yazalım.

    Telpa & General Mobile ile ilgili şikayetlerinizi dile getirmenize, uğradığınız haksızlıkları yazmanıza kesinlikle karşı çıkamam. Bu sizin en temel hakkınız, en birinci hakkınız. Ama "dolandırıcı" tabiri sizce de biraz ağır kaçmamış mı? Çok ağır ve derin tanımları var. Sanki bir çeteymiş gibi...



    Bu hashtag, ağır eleştiriler ile birlikte kolaylıkla karalama ve linç kampanyasına dönüşebilir; eğer dönüşürse haklı olduğunuz şeylerin üstüne de gölge düşürür. Telpa & General Mobile sizlerden davacı olabilir; boş yere başınız ağrıyabilir. Saygı çerçevesinde ve tatlı bir dille -yapıcı bir şekilde- eleştirmeniz gerek. Mağduriyetinizi diğer insanlara hissettirmenin de ötesinde; bizzat Telpa & General Mobile'a hissettirmeniz gerek.

    Evet general mobile halden çok iyi anlar. Derdimizi GM ye anlatalım belki bizi teselli ederler. Hem ne çetesi canım ben kesinlikle öyle bişey kastetmedim, GM son derece ahlaklı, namuslu insanların kurduğu tek derdi insanlara ucuz telefon satmak olan nadide bir firmadır.

    Bu nasıl R

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • [Mesajın öncesi için tıklayın ve yönlendirilmesini bekleyin (karakter sığmamıştı)]

    Mesela Xiaomi Mi A1... 4. nesil Android One kapsamında, Android 7.1.2 ile Eylül 2017'de piyasaya sürülmüş bir cihaz. Ama 4. nesil Android One kapsamında olmasına rağmen Oreo güncellemesini stabil bir şekilde maalesef Ocak 2018'de, tam 5 ay sonra almış bir cihaz.... Bak yeni çıkmış; 4. nesil Android One kapsamında; ve Oreo'yu çıktıktan anca 5 ay sonra stabil bir şekilde alabilmiş, geri çekmeler de olmuştu biliyorsunuz. General Mobile bunca şeyin üstüne bir de bir güncellemesini geri çekse üff, kıyamet, aman yarabbi... GM 6 için Oreo güncellemesini Aralık 15'te Xiaomi'den daha stabil bi şekilde yayınlamaya başladılar. Lakin Xiaomi'nin 5 Aralık 2017'de Mi A1 için Oreo betasını kullanıcılarına açtığını da unutmamak gerek; Android One'ın patlayışını anlatıyorduk ama General Mobile'ın neden beta süreçlerini başlatmadığına da değinmek gerek; akıllarda hiçbir soru işareti kalmasın istiyorum: olur da çok ciddi şekilde kararsız olan bir beta sürümü yayınlanırsa, cihazını güncelleyenlerin, eski sürüme kolaylıkla tekrar dönebileceği bir PC Suite programı yok GM'in; ADB, Fastboot gibi terminallere 3-5 kod yazmaları, uğraşmaları gerek. Tabi kafalarda şimdi yine bir soru işareti türedi: GM'in neden bir PC Suite programı yok? Bilmiyorum ama garanti bittikten sonra yazılım attırma fiyatının 40 TL olduğunu gördüm Telpa'nın sitesinde; ben anlayış gösterdim... ADB, Fastboot kullanmayı öğrenin diye bir subliminal mesaj da veriyor olabilirler(!) Niye beta başlatmıyor konusuna geri dönelim: GM cihazları adeta bir kamikazi gibi demiştik; yetenekliler, uçabiliyorlar; yani güzel özellikleri var; ama beyinleri (işlemcileri) garip; ciddi kararsızlıklar yüzünden bu cihazların donanımlarının hasar görmesi de daha kolay. 28nm işlemciler çabuk ısınıyorlar; stabil olmayan bir sürümde eğer arkaplanda sonsuz bir döngüye, çakışmaya girdiren buglar, hatalar vs. olursa gerisini siz düşünün... Nerede kalmıştık: "Bu sene Google ve Android One neden patladı"yı anlatıyorduk... Inception filmi gibi oldu biraz kusruma bakmayın. En son şunu demiştik:

    quote:

    Mesela Xiaomi Mi A1... 4. nesil Android One kapsamında, Android 7.1.2 ile Eylül 2017'de piyasaya sürülmüş bir cihaz. Ama 4. nesil Android One kapsamında olmasına rağmen Oreo güncellemesini stabil bir şekilde maalesef Ocak 2018'de, tam 5 ay sonra almış bir cihaz.... Bak yeni çıkmış; 4. nesil Android One kapsamında; ve Oreo'yu çıktıktan anca 5 ay sonra stabil bir şekilde alabilmiş, geri çekmeler de olmuştu biliyorsunuz. General Mobile bunca şeyin üstüne bir de bir güncellemesini geri çekse üff, kıyamet, aman yarabbi... GM 6 için Oreo güncellemesini Aralık 15'te Xiaomi'den daha stabil bi şekilde yayınlamaya başladılar. Lakin Xiaomi'nin 5 Aralık 2017'de Mi A1 için Oreo betasını kullanıcılarına açtığını da unutmamak gerek.


    General Mobile ve Xiaomi tamam, diğer Android One telefonlar? Sharp, Motorola? Onlar da Xiaomi ve General Mobile gibi Oreo çıktıktan tam 4 ay sonra; Aralık'ta ve sonrasında almaya başlamamış mıydı güncellemeyi?

    *** Yani Google'ın Android 8.0 Oreo'yu, Android One iş ortaklarına, kendi Pixel politikasından dolayı -haklı olarak- 2-3 ay geç gönderdiği bir gerçek.

    İlk alan Android One cihaz ise HTC U11 Life idi. "Google'ın mobil bolümünü satın almış olduğu HTC'nin U11 Life'ı..."

    Peki ya Android One kapsamında olmayıp Oreo çıktıktan sonraki o 1-2-3 aylık süreçte kutusundan 8.0 ile çıkan, Oreo alan, Oreo betası başlatılan telefonlara ne demeli?

    Onların da (Sony, Nokia, Huawei, Samsung...) Google ile ciddi ortaklıklara gittiği ya da Google'a büyük paralar döktüğü de bir gerçek. Pixel cihazlarındaki Oreo'da LDAC teknolojisi var; LDAC ise Sony'nin... Ve Oreo çıktıktan tam 1 ay sonra "kutudan" Oreo ile çıkan bir Sony cihazı... O cihaza ROM geliştirilirken Google'ın da büyük destek verdiği bir gerçek.

    Nokia ölmek üzereydi biliyorsunuz. Microsoft'un Windows Mobile platformu ile hayatta kalma mücadelesi veriyordu. Sonra Windows Mobile'ın da fişi çekildi... Nokia Foxconn'a satıldı, Foxconn da Nokia'yı Android'e geçirtti. Ve görüyorsunuz; Nokia'yı Android'e geçirtmesiyle bırakın diriltmeyi, adeta o eski günlerine geri döndürdü. Nokia şimdi Android One kapsamnda olmamasına rağmen -daha geçenlerde Nokia 6, Nokia 7 Plus ve Nokia 8 Siricco diye AO cihazlar duyurdu tabi, orası da ayrı- neredeyse tüm cihazlarına çatır çatır güncellemeler verdi/veriyor. Bunun da bedava olmadığı bir gerçek. Huawei ve Samsung için de aynı şekilde. Onlar bir dev.

    Android One platformunun hali fillerin altında ezilen çimenlere benzedi bu sene. Yani boşuna yazmıyoruz bu kadar. Google'ın geciktirmesiyle, Android One programının kendisi bizzat patladı, her şey ortada gerçek.

    Neyse...

    Android One bir cihaza sahip olup, 7-8 ay sonra güncellemeyi almış olacağımız için ciddi şekilde mağdur olduğumuz da bir gerçek, trajikomik, rezalet...

    Zaten Temmuz 2015'te, 2. nesil Android One'ın başlatılmasıyla Android One'ın en cazip tarafı olan "doğrudan Google'dan güncelleme alma" olayı bitmiş; Android One'ın ölümü duyrulmuştu.

    Google'ın nasıl patladığına da gelelim...

    Android One'ın resmi sitesinde -Hindistan, Endonezya, Türkiye, Amerika, İngiltere, Almanya, İspanya, Rusya, Japonya, Tayvan, Vietnam farketmez; hepsinde- "Google ile Her Zaman En Yenisi", "Google'dan En Yenisiyle Gerisini Düşünme" vs. vs. diye sloganlar yer alıyor. Bunlar Google'ın sloganları. Fakat Android One iş ortakları da kendi sitelerinde bu Google'ın sloganlarını kullanmak zorunda; bu da Google'ın pazarlama stratejisi... Android One programı da zaten onun; Android One cihazları satılmazsa kendisinin de zarar edeceğini biliyorsunuz... Ama Pixelleri, desteği süren Nexus'ları daha önemli. Belli bir süre boyunca en iyi, en hızlı, en yeni yazılım, Google'ın en iyilerinde olmalı. Bir de kendisiyle ciddi ortaklıklar yapan, kendisine para döken firmalarda olmalı...

    Yani Android One'ı; güncelleme çıktığında ilk o alacak, en yenisi onda olacak; 15 günde, 1 ayda gelecek bir platformmuş gibi düşünmeyin. Google'ın bu sloganları pazarlama stratejisi olarak kullandığı belli.

    Ama korkmaya gerek yok; gelecekte, bu güzel platformda böyle şeyler yaşanmayacaktır. En azından 1-2 tanecik AO cihazı olan firmalar ile... Android One iş ortakları, muhakkak geliştirici ekiplerine yatırımlarını yapacaktır. Ama, şu an güncelleme desteği sona ermemiş 4 adet AO cihazı olan General Mobile'ın, geliştirici ekibine gerekli yatırımları yapması zaten zorunludur. Ülkenin durumu da biraz iyileşir ve General Mobile'ın telefonları birbirinin rakibi durumuna düşmez ise zaten her şey yoluna girecektir.

    AO iş ortağının durumu ne kadar iyi olursa, Android One da o kadar iyi olur. Android One çok güzelleşti; Google Temmuz 2017'de 4. nesil Android One programını başlattı ve "en az 2 yıl" boyunca AO iş ortaklarına kaynak göndereceğini garanti etti.

    Bizzat android.com/one adresinde yazmakta:
    General Mobile'ın Geciken Güncellemeleri ve Kamikazi Telefonları [BABA KONU]

    Yine android.com/one adresinde, en alttaki ibarelerde şöyle bir şey de yazmakta:
    "Temmuz 2017 ve sonrasında piyasaya sürülen Android One telefonlar için geçerlidir"
    General Mobile'ın Geciken Güncellemeleri ve Kamikazi Telefonları [BABA KONU]

    General Mobile'ı savunmuyorum, sadece yapıcı bir şekilde eleştiriyor ve gördüklerimi söylüyorum. Ve kimseye de eleştirmeyin vs. demiyorum. Ama:

    Hepiniz hala tek tek acemice eleştirmeye devam ederseniz General Mobile da hala aynı politikaları izlemeye devam eder. Siz de duvarları tırmalama, böyle beklemeye devam edersiniz. Birlik olmalısınız.

    Sanki dava açacakmış kadar resmi, ciddi ama aynı zamanda saygılı ve tatlı bir dille güzel bir yazı yazmanız lazım ki en azından General Mobile gelecekteki politikalarında değişikliğe gidebilsin; cesur, kararlı adımlar atsın; ve gerektiğinde fedakar bir firma olsun.

    Ve General Mobile bilmem kaç ülkede varlığını gösteren bir firma, küçük bir firma değil. Bu kadar büyümüşken politikalarında ciddi değişikliklere gideceğini vs. hayal etmeyin. Kolay değil. Benim buradan yazmam kolay, bilip bilmeden eleştirmek de kolay. Bu yüzden ümidim yok ya bu tepkilerden. Ben de biraz aşırı mantıksallık olayı var. Ve bu iyi bir şey değil. Sizler böyle olmayın.

    General Mobile'ın şu an ne kadar kazandığı, ne kadar ivmeyle büyümeye devam ettiği vs. hakkında bir bilgim yok ama tüm dünyaya yayılmaya devam ettiği de bir gerçek...

    Fakat kendilerini seven bazı müşterilerini de kaybetmek üzere oldukları, bazılarını kaybettikleri ve bazılarının zaten kendilerinin hiç müşterisi olmaması gerektiği de bir gerçek. Bunu iyi/kötü her anlamda söylüyorum.

    Ve niye hala dürüstçe bir açıklama yapmıyorlar, küçük bir özür dilemiyorlar? Diğer firma çalışanlarının çeşitli yerlerde bu dürüstlüğü kötüye kullanacaklarını mı düşünüyorlar; iPhone'un, cihazlarını malum konuda yavaşlattığını itiraf ettikten sonra bazı dev firmaların iPhone'a yaptığı göndermeleri vs. kendileri de yaşayacakmış gibi mi düşünüyorlar? Ya da haklarında 450.000 tane dava mı açılacağını düşünüyorlar? Tabi böyle şeyler de gerçekten başlarına gelebilir. İlla dava eden birileri, ya da gönderme yiyecekleri firmalar olur. Ya da ne bileyim, Google bir şeylere müdahale mi ediyor; ondan mı gelmiyor şu dürüst ve tatminkar açıklama?

    Bu koca yazıyı okuduysanız her şeyi anlarsınız zaten. Açıklasa kötü, açıklamasa kötü, ne yapsa ayağına sıkacak bir halde, gerçekten zor. Ama bence anlayışla karşılayın derim.

    Neyse:

    Hayat kısa, canlarımız tatlı. General Mobile'ın durumunu anlatmak artık benim için vakit kaybı; boşuna bir uğraş. Bunun için artık 1 dakikamı bile kaybetmek istemiyorum.

    GM 5 Plus kullandım/kullanıyorum. 1.5 yıldır "kronik sorunlu" bir cihaz denmesine rağmen biraz titiz kullandığım için herhangi donanımsal bir problem ile karşılaşmadım. Yazılımsal her problemi de bir şekilde aştım, bazı şeyleri feda ettim, ama bazı şeylerden ben de bıktım...

    Artık sadece kullanıp memnun kalmak istiyorum... Uğraşınca cayır cayır çalışıyor, yağ gibi akıyor ama uğraş uğraş nereye kadar... Eskiden çok zevkliydi, artık vakit kaybı gibi geliyor.

    Bu yazdıklarım ile General Mobile'ı kötülemek, aşağılamak, karalamak gibi bir amacım olmadığını; bu durumlarını da anlayışla karşıladığımı; veya GM savunuculuğu yaptığımı sanan arkadaşlara da General Mobile'ı savunmadığımı; sadece gerçekleri aktarmaya çalıştığımı belirtmek isterim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GM Savunucusu -- 3 Mart 2018; 18:40:49 >




  • Bidaha gm alırsam tövbe bu kadar dandik bi cihaz yok. Xiaomi redmi note 4 aldım telefon mükemmel bide gmye bakıyorum bütün telefonlarını yener

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.