Şimdi Ara

George R.R. Martin’den Elden Ring filmi hakkında açıklama

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
670
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • George R.R. Martin’den Elden Ring filmi hakkında açıklama
    Dark Souls ve Bloodborne serileriyle tanınan FromSoftware, 2022 yılında piyasaya sürdüğü Elden Ring ile oyun dünyasının gözdesi olmayı başarmıştı Pek çok ödül kazanan Elden Ring, birçok oyuncu tarafından gelmiş geçmiş en başarılı Soulslike oyunlardan biri olarak gösteriliyor. Bu durumun farkında olan stüdyo, yakında Elden Ring’i beyaz perdeye taşıyabilir.



    Ayrıca Bkz.Sifu'nun film uyarlaması Netflix çatısı altında hayata geçirilecek



    Elden Ring beyaz perdeye uyarlanabilir



    Game of Thrones dizisi ve A Song of Ice and Fire kitap serisinin yaratıcısı olan George R.R. Martin, Elden Ring’in dünyasının ve mitolojisinin oluşturulmasında önemli bir rol oynamıştı. Ünlü yazar, geçtiğimiz günlerde IGN Fan Fest 2025 etkinliğine katıldı ve burada kendisine Elden Ring’in beyaz perdeye uyarlanma ihtimali soruldu. Martin, film uyarlamasıyla ilgili bazı görüşmeler yapıldığını doğrulasa da, detaylar hakkında fazla bilgi veremeyeceğini belirtti.



    George R.R. Martin’den Elden Ring filmi hakkında açıklama
    Martin, Elden Ring’in beyaz perdeye uyarlanmasını desteklediğini ancak öncelikle A Song of Ice and Fire serisinin yeni kitabını tamamlaması gerektiğini dile getirdi. Öte yandan, FromSoftware Başkanı Hidetaka Miyazaki, Elden Ring’in sinemaya uyarlanmasını ilginç bir fikir olarak gördüğünü ancak stüdyonun bu sektörde deneyimi olmadığını ifade etti. Miyazaki, başarılı bir film uyarlaması için güçlü bir ortak bulmaları gerektiğini de vurguladı. Görünüşe göre stüdyo, başarılı bir partner ve yönetmen bulmaları halinde Elden Ring’in filmi için yeşil ışık yakabilir. Sizce Elden Ring sinemaya uyarlanmalı mı? Böyle bir film görmek ister misiniz?




    Kaynak:https://gamerant.com/elden-ring-movie-george-rr-martin-comments/







  • Bana kalırsa uyarlanmamalı. Elden Ring'in kendisi bir oyun olarak pek de sinematik bir deneyim değildi. ER hikaye anlatımı zayıf olup biraz gevşek ve dağınık bir ilerleme yapısına sahip bir rol ve gezinti yapma oyunuydu.

    Dün artılanan bir mesajdan dolayı bildirim gelen Elden Ring ana konusunda oyun hakkında bıraktığım uzun inceleme yazısını oyunun meraklılarıyla paylaşabilirim:

    https://forum.donanimhaber.com/mesaj/yonlen/159898901

    Orada en çok eleştirdiğim hususlardan birisi oyunun bir hikayeyi sunma konusunda aldığı puanları ve olağanüstü ortalama puanı abartılı kılacak şekilde ne denli zayıf olduğuydu (oyunun yapı itibarıyla hikaye odaksız bir open world journey RPG olması ötesinde aslında müthiş bir hikaye anlatıyoruz şeklinde bir havada geçmesine rağmen). Ortada doğru dürüst bir hikaye anlatımı ve gelişimi yoktu. Yalnızca haritadaki belirli gelişim güzergahlarında ilerleyip gerekli ana düşmanları kesiyorduk veya yeni bir güzergaha erişmek için platformlar aktifleştiriyorduk.

    Film oyunun başarısız olduğu hikaye sunum konusundaki bu boşluğu doldurabilir diyebiliriz ama en basitinden kanon bir ana karakter belirleyip Elden Lord olma hikayesini anlatmak Elden Ring'in hikaye anlatımına odaklanmayan RPG ruhuna da ters. Elden Ring benim büyük bir kanon hikayem var diye oyuncuya caka satsa da öyle. Elden Ring'in aslında sinemaya uyarlanabilir doğru dürüst bir ana hikayesi yok. Ama her şeyi kesip Elden Lord olma muhabbetinden ibaret ana hikayeye eklemlenen, gevşek bir anlatı çerçevesi meydana getiren ilginç bir arkaplan mitolojisi var.

    Bu arkaplan mitoloji hakkında - belki - film yapılabilir. Ama pek çok mitoloji - genelde eski Yunan - temalı filmden öğrendiğimiz üzere bir mitoloji filminde başarı garanti değil. Filmin sonunda Marika ve Radagon, siz ne serseri aşıklarmışsınız dünyayı hastalıklı aşkınızla öldürdünüz kozmik bir solucana araç ve kukla oldunuz diyerek insanlar salondan çıkar. Kısaca başta kulağa havalı ve artistik gelse de, sinema materyali olarak epey berbat. Genel oyuncu kitlenin zevkine hitap edecek bir şekilde ciddi biçimde işlemesi zor. Yunan mitolojisini anlatan birçok film gibi banal olması çok ama çok kolay. Zaten dediğim gibi birkaç cafcaflı tema veya motif haricinde Elden Ring'in adam gibi bir hikayesi yok! 😄

    Oyunda olduğu gibi filmde de Melina gelip bize iki üç ucuz "bu da Marika hakkında böyle alakasız bir anıydı hehehe" edasında mitolojik anekdotlarıyla hikaye mi anlatacak? 😄
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Winds of Winter nerde George. Adam seriyi bitiremeden ölüp gidecek, son kitabın üzerinden 14 sene geçti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yaparlarsa bu filmi harbi izlenir hea

  • Nat Alianovna kullanıcısına yanıt

    Eğer oyunun hikayesini Melina'nın anlattıkları veya Marika-Radagon aşkının mahvettiklerinden ibaret sanıyorsanız ya oyunu oynamadan sallıyorsunuz ya da hiç anlamamışsınız


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Nexie N kullanıcısına yanıt

    Böyle bir cevap geleceğini tahmin ediyordum. :-)


    Sizin beğeniniz veya fikriniz sizindir. Beni bağlamaz.

  • GalacticHope kullanıcısına yanıt
    tam tersi. oyununda bile hikaye anlatmaktan aciz adamlar bunlar :D filmi direkt yönetmenin kalitesine bakıyor. çok iyi bir şey çıkması için ekstra efor sarf etmeli yönetmen. last of us gibi bir şey değil ki souls oyunları.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Nat Alianovna kullanıcısına yanıt
    Film konusunda bir şey diyemem ama sizin oyuna karşı gereksiz bir yaklaşımınız var. FromSoftware, tarihin en iyi açık dünya oyununu yapıyoruz diye bir şey söylemedi. İlk kez açık dünya oyunu yaptılar ve bence gayet başarılı. Hikaye anlatımı DS oyunlarına göre daha anlaşılır ama yine de zayıf kalıyor diyebiliriz. NPC görevlerini takip edebilmek için bir bölüm yok. Bunu da eksiklik olarak görebiliriz. Birbirine benzeyen mağara ve zindanlar var ama bunları normal karşılıyorum. Hepsini tamamen farklı yapmak çok uğraştıracaktır. Onun dışında gayet başarılı. Zaten FromSoftware oyunlarının en büyük başarısı size sunulan dünyanın tasviri ve oynanış diyebiliriz. Bölgelerdeki sanat tasarımları etkileyici. Bunu her oyunda çok iyi yapıyorlar. Oynanışı ise DS oyunlarının geliştirilmiş hali. Özellikle Elden Ring'i yeni baştan oynamaya gerek kalmadan farklı buildler ile oynamak çok keyifli. Ayrıca NG+ oynamaya itecek çok az oyun var.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Kendine_Antagonist kullanıcısına yanıt

    sana göre tam tersi bana göre ise yukarıda belirttiğim gibi

  • Kendine_Antagonist kullanıcısına yanıt
    Anlatmaktan aciz mi? 😂😂😂 sanirim souls oyunlarindaki hikaye anlatiminin bilerek o sekilde parca parca anlatildigindan haberiniz yok. Miyazakinin cocuklugunda ingilizce kitaplar okurken puzzle birlestirir gibi parca parca yerlerden anladiklari ile kendi hayal dunyasinda bir hikaye olusturmasindan gelen bir hikaye anlatimi bu. Hem kisinin hayal dunyasini genişletmeyi amaclayan hem de internet ortaminda ya da arkadas ortaminda sosyalleserek hikayenin paylasilmasini amaclayan bir hikaye anlatimi.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Elden ringde bir hikaye var ama ya anlatamamışlar, ya anlatmaya üşünemişler, ya da filmde anlatırız diye anlatmamışlar George R.R. Martin’den Elden Ring filmi hakkında açıklama 


    Souls oyunlarının da çoğu böyle zaten. Oyunun ambiyansı çok iyi olduğu için pek hikaye falan aramıyor insan. Yoksa bu kadar kitleye ulaşamazdı.

  • Film değil de yarım saatlik kısa bir animasyonla hikayeyi doğru düzgün anlatsalar benim için yeterli olur. Oyuna 120 saat harcamış ve hikayeden hiçbir şey anlamamıştım. Sanırım daha kötüsü, merak da etmemiştim.

  • Oyunda bir hikaye anlatımı olmadığından, her telden çalabilirler, iyi de kötü de çıkabilir tam bir muamma

  • berat0398 kullanıcısına yanıt

    millet de ne tercih ediyor ya bu anlatım tarzını   hiçbir souls fanının bu anlatımı övdüğünü görmedim sen hariç. düşünsene oyunu oynarken değil de youtube da başkasından dinleyerek anca anlayabiliyorum hikayeyi... muazzam be


    adama sorarlar sekiro'da niye biraz da olsa kırmaya çalıştın bu durumu diye  

  • Kendine_Antagonist kullanıcısına yanıt

    Souls hayranları Souls oyunlarının hikaye anlatımını övmeseler de, genelde yetersiz hikaye sunum şeklini serinin odağının hikayesi olmadığı, beğendikleri o Souls tarzını (zorlayıcı oynanış, zorlayıcı düşmanlar ve bosslar, ambiyans, karakter yaratımı, karakter gelişimi, rol yapma, yoruma açık örtülü veya nüanslı alt metinler) icra etmek olduğu biçiminde meşrulaştırıyorlar. Bu oyunlarda yoksa bırakın hikaye odaksızlığı veya hikaye sunumu, anlatımı eksikliğini genelde karakterimizin neden öyle davrandığına dair anlamlı bir justifikasyon dahi mevcut olmuyor. Kesmek için kesiyoruz modundayız maalesef.


    Bu kendi içerisinde bir oyun janrası teşkil edebilir, iyi bir rol yapma oyunu meydana getirebilir ama bu malzemeden film çıkarmak epey keyfi bir iş olur. İsmin popülaritesini fark ederek cazibesine kapılıp aynı isimde bir film çekmeye yeltenecek film yapımcılarının çekerken keyfi davranmaları konusunda da açıkçası bir şey diyemem. Elden Ring'te motivasyon demircinin aziz hatrı için lord olmak dersek millet bize güler çünkü. Yüzükten, lordluktan, Marika'dan açıkçası bana ne ki? Zaten orada yaşadığımız dünya cehennemden hallice ve her yer açıkça ceset kokuyor. Aslında biz öldükçe dirilen ölümsüz bir zombi olarak önümüze geleni obsesif biçimde katlettik diye daha iyi olmayacağı aşikar. Bırakırsın kendi haline. Değil mi? Yani alt metni de öyle ahım şahım değil. Müphemliğin ardına gizleniyor ve müphemliği derinlikle karıştırıyor.


    Eyvah, Souls hayranları beni şöminede yakacak. 😄

    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Nat Alianovna kullanıcısına yanıt

    Şu son cümle çok önemli ve çok doğru. Müphemliği, yani belirsizliği çok büyük bir alt metin varmış gibi satma sinema sektöründe de, edebiyatta da çok prim yapıyor artık maalesef. Çünkü gerçekten derin bir alt metin var mı anlayacak nitelikte okur/izleyici pek kalmadı. Devir üstü kapalı bir şeyler yap, sanat yaptım diye sal piyasaya devri.

  • Jack Rabbit Slims kullanıcısına yanıt

    Aynen öyle. Her yerde müphemliği derinlik olarak pazarlama furyası var. Tam üzerine bastınız.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Souls fanlarını sağmaktan daha büyük bir keyif yok diye yorumladım.

  • - Konusu ne olacakmış filmin? Ne izleyeceğiz yani çok merak ettim.

    - Konusu yok abi.. Zaten soulslike filmin konusu olmaz, soulslike'ın olayı başkadır... konusu olsa da öyle zart diye anlatmaz, ufak ufak verir, sen birleştirir büyük bi aydınlanma yaşarsın. Birleştiremezsen de bu kimsenin sorunu değil, sen malsın demektir. Zaten anlaman da gerekmez, soulslike konusu önemli değildir.

    - Nedir abi...

    - Başkadır... Öyle klasik kes biç oyunlar gibi değildir.

    - Peki nasıl abi...

    - Başka işte, öyle bildiğin oyunlara benzemez.

    - Abi nasıl nasıl?

    - Bebe oyunları gibi bas kes öldür değil, öğreneceksin, çaba sarf edeceksin, gerekirse akşama kadar bir adamı keseceksin.

    - Töbee....

  • Kendine_Antagonist kullanıcısına yanıt
    Zevkler ve renkler değişebilir ben lore videosu izlemeyi cok seviyorum😁

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.