Şimdi Ara

Gereksiz (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
0
Favori
869
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-EB772A469

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Evet ben 2. seçeneği delilik olarak değerlendirdiğim için :)
  • nihilizm ve akıl sorunsalında hiçliğin kemal manasına gidiş yolu ne ile alakalı olabilir?

    nasıl hiç denen şey olabilirim? en azından bir şey gibi görünür iken.

    burada bir hususun öz eleştirisi adına varlığı varken hiç olan şeye bir gönderi yapalım.

    ...............................

    kendisi daha önceden örneklenmemiş olduğu ve kategorilerin diğerine tecavüzünün yasak olduğu ve bunun doğru iyi mükemmel olduğu bir evren modeli çizelim.

    bu evren modelinden üçgen 3 dörtgen 4 köşelidir bu kadardır ve fakat fazlası değildir. her iki olgu da diğerine mütecaviz davranamaz ve hiç bir üçgen 4 köşeli olamaz. bir üçgeni eliyle kapatıp aslında bunun 4 köşesi olduğunu biliyorsun diyebiliyordu. aklın bu sağduyusu, başarısı, ilahi gösterisi onu yüceltti ve ona değer verdi. sen dedi her şeye kadirsin. akıl kendini ilah ilan etti sonradan ne şekilde kendisine ceza keseceğini bilmeden ki bu bilemeyiş daha büyük sorunlara yol açacaktı..

    ...................................

    biri geldi dörtgen bir şekil içine kenarlardan bir çizgi ile içrede 2 tane üçgen oluşacak bir manevra yaptı. artık 4 köşeli 1 üçgen yoktu zira 2 tane yapabiliyordu. akıl, yüceliğini, idrak becerisini ve iman edilen şey mevkisini kaybetti.

    beyin konuştu. her şeye kadir olan ben bir hiçmişim meğersem. nihilizmdeki hiçliğin akıl ile olan münasebeti kendisini edilgen bir yapıda eş-denk kavramı konusuna itekler.

    nihlist bir şeyin kız kardeşi gibi olur ve akıl o kız kardeşe abisi denen varlığı eş ederken nihil ben onun kardeşiyim yani ona dengim beni anla ya da affet şeklinde bir zamanlar ilah olan kendi aklına yalvarmaya başlar.

    .....................................

    nihilistin akıl oyunu ilahi varyasyonuna da sirayet etmişe benzemektedir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HADO77 -- 8 Şubat 2019; 13:6:53 >




  • insanın ilahi güçe öykünmesi yani ona olan saygı ve huşu ile kapaklanması denk ya da eşit değildir kendi ilahı olan beyni karşısındaki acziyeti denebilir.

    ...........................

    benim algı dünyamda anladığım şey yüceltilen aklın sonradan zem edici olması bakımından kişinin kendisi dışında olmayan ancak ilahiyatı andıran çığlığı reel ilahi güce yalvarışı içermez.

    köken bakımından isevi kültüne sahip bir kimsenin aynı zamanda atesit bırakıtla hareketi esnasında tanri denen şeyden kastı gökteki ilah değildir. aynı şekilde bu tanri!!! denen şeyle mücadelesi sonucunda kaybettiği iman da göktekine karşı olmayandır.

    akıl denen şeye verilen payeden dönüş akıl denen şeyden özüre ve ona bu kere yalvaran bir bedene dönmüşe benzer.

    .......................................

    kişi namaz kılıp oruç tutsa bu durum onun islam olduğuna delil olmadığı zira önceki semavi olanda da olduğu, tanri inancının esasen göktekine karşı olmadığı isevi kültün namazı ve orucu akledişle aşıp ateizm denen olguyu oluşturduğu, bu totalde oluşturduğu ilahi kavramı sonradan ondan özür dileyerek takdis ettiği düşünülürse, karşımızda fikir, ide, ideoloji, akım, ekol, okul vs şeklinde servis edilen her şeyin dikkatli şekilde anlatımı ve anlaşılması lazım gelir.

    ......................................

    total manada ruh geçmişle ilintiyi keser yeni bir insan ve yeni bir anlayışı ihdas eder. ancak ateizmde soy devamla yeni doğanı dahi babası diye tanımlar. geçmişin acıları yeni yeni simalarda anlam kazanır. kin nefret intikam duyguları ateizmin sonucu olmak zorunda kalır. bu açılardan isevi kökenli tanri ona dayalı ilah ve ondan sadır olan akıl hallerinde sonuç babadan oğula sirayet eden bir nefret seline neden verirken bunun islam başlığında anılması apaçık çarpıtma olarak adlandırılır.

    .......................................

    ruh vardır ya da yoktur buna bir şey diyemem ancak teorik olarak ruh fonksiyonu geçmişle olan ilintiyi keser ve yeni bir ben'e neden olur iken salt materyalin evrimi kişiyi ayrıksı bir şekilde anmaz. özünde adem denen şey ister insan ister taş olsun sonuncu kişi dahi aynı günahla nemalanmış halde ahrete göçer demek ateizmin amelidir denecektir.

    ademin ne olduğundan bağımsız olarak doğan her bir bireyin doğruyu bulabilme ümidi ise ruhun anlatımlarından tanımlarından biri olsa gerektir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tekin G.

    Nietzsche’ye göre Sokrates aklı her şeyin önüne koymakla hata etmiştir, zira aklı yüceltmekle ruh-beden ikiliğine yol açmış ve asıl yaşayan varlığı bedenin zamanla ikinci sınıf bir yaşam formuna indirgenmesine ön ayak olmuştur. Akıl ise her zaman yaşamı küçümsemiş, ona katılmak yerine karşıdan olumsuz bir tavırla eleştirmiş, geçiciliğine yaptığı vurguyla değersizleştirmiştir.

    rasyonalist yanlış bir sınıflandırma olur nietzsche için. Etkin bir nihilist deyip konuyu kapatalım bence.

    Alıntıları Göster
    İyi de sizin yaptığınız alıntılar varoluşçuluğa çıkıyor. Hayatın özünde anlamı olmadığı, her şeye anlam ve amacı bireyin yüklemesi varoluşçuluktur ve nihilizmle aynı şey değildir. Nedense bu iki görüş hep aynıymış gibi bakılır. Muhtemelen varoluşçu olabilmek için önce nihilizmin bazı kabullerini onaylamak gerektiği için. Nihilizmde yaşama amaç ve anlam vermek gibi bir arayış yoktur. Camus'un Yabancı romanındaki ana karakter mesela, bir nihilisttir. Eğer okuduysanız farkı anlayabilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: olasılıksız238

    İyi de sizin yaptığınız alıntılar varoluşçuluğa çıkıyor. Hayatın özünde anlamı olmadığı, her şeye anlam ve amacı bireyin yüklemesi varoluşçuluktur ve nihilizmle aynı şey değildir. Nedense bu iki görüş hep aynıymış gibi bakılır. Muhtemelen varoluşçu olabilmek için önce nihilizmin bazı kabullerini onaylamak gerektiği için. Nihilizmde yaşama amaç ve anlam vermek gibi bir arayış yoktur. Camus'un Yabancı romanındaki ana karakter mesela, bir nihilisttir. Eğer okuduysanız farkı anlayabilirsiniz.

    Alıntıları Göster
    O alıntı Nietzsche'nin salt bir rasyonalist olmadığını belirtmek içindi. Nietzsche varoluşçuluğu önceler zaten ama varoluşçu değildir. Varoluşçular nietzsche'den etkilenmiştir. Salt nihilist de değildir tabii ki nihilizm insan içindir amaç üstinsandır, insan aşılması gerekendir.

    Ekleme: Nietzsche'nin açtığı yol pratikte varoluşçuluğa çıkmıştır evet ama şöyle bir şey de söylemiştir Nietzsche; "muhtemelen beni kimse anlamayacak, belki bir 50 yıl sonra birileri anlayacak ama yanlış anlayacaklar 100 150 yıl sonra birileri anlayacak ama o zaman da iş işten geçmiş olacak :)" Son insan olarak isimlendirdiği modern insanı bizleri kasteder. :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tekin G. -- 10 Şubat 2019; 14:17:47 >




  • Bu eleştirisi nerde geçiyor acaba merak ettim, Deccal kitabında mı ? Aydınlatın beni hocam.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-EB772A469

    Bu mesaj silindi.
    Bu hocam kendisine nihilist diyen hristiyanlara verdiği cevap. Cevabınız için şimdiden teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • anlamsızlığa anlam yüklemek anlamsızlığı anlamlı yapmaz zira anlamsızlık yutan elemandır mantıki olarak bakarsak. ayrıca insan anlamsızlığı seçer anlam yüklemez. bu arada namaz kılmak nihilizmin panzehiridir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-F54F98451

    Nihilizmin 3 çeşidi var. Ahlaki nihilizm, ontolojik nihilizm, epistemik nihilizim. Hangisini kastettiğini açıklaman lazım. Biri ahlakın biri varlığın biri de bilginin yokluğunu savunan akımlar bunlar.
    Epistemik nihilizm gerçeğe ulaşılamayacağı görüşü mü? Günümüzde temsilcisi var mı?
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.