Şimdi Ara

go-kart yapalım (19. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
14.130
Cevap
134
Favori
3.340.548
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bobcat (ingersol rand)

     go-kart yapalım
  • teşekkürler abi
    difransiyel buldum bir tane hemde tam düşündüğüm gibi 3:1 oranı var
    difransiyelin 2 yanına fren sistemi yapacağım sizce nasıl birsistem yapmalıyım?motorsikletlerde kullanılan disk frenler olurmu?kaça mal olur?
    hidrolikle yapmayı çok istedim ama pahalıya mal oluyor
    bu şekilde motor+tork konvertör+şanzuman +difransiyel ve 2 tarafa ayrı frenle yapmaya karar verdim .
  • herkese merhaba. bn üniversite ogrencisiyim bana makul fiyatta (1000-1500 YTL) 1 tane go kart lazım parca bulup kendimde yapabilirm detaylı bir acıklama yapan olursa sevinirm. ornek: parcaları nerden bulucagım, ölçüleri nasıl ayarlıcam gbi... (tamir ve motor bilgim yoktur). şimdiden teşekkurler...
  • SATILIK MİNİ BUGGY

    Evet yanlış duymadınız aracımı satıyorum.Yeni araç yapabilmem için garajda yer açmam lazım.Bu aracı
    parçalamak istemiyorum.Yapmak isteyip de imkan bulamayan arkadaşlar faydalansın diye sadece burada haber verdim, öncelik foruma katılanların.Kar etmek amacım yok,forumu takip eden arkadaşlar maliyetleri az çok biliyorlar; ilgilenen arkadaşlar fiyatı kendileri belirlesinler.Fiyat teklifi vermek isteyen arkadaşlar PM den mesaj atarlarsa iyi olur, forumu gereksiz doldurmamış oluruz.Aracın özelliklerini hatırlatayım:
    -9 Hp Katana motor
    -Aktarma Comet 40 Tork Converter üzerinden zincir ile
    -Hidrolik disk fren
    -Önler bağımsız, arkada tek amortisör
    -Spor tip koltuk
    -Ön lastikler 45cm, arka lastikler 65cm
    -Genişlik 1.3m, uzunluk 2.5m
    Aracın videoları bu linkte:

    video.google.com
    Error 404 (Not Found)!!1
    http://video.google.com/videosearch?q=AKINCO

    http://resim.donanimhaber.com/upfiles/260078/075D342F86AB44E1802B709791EF10B4.jpg



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AKINCO -- 16 Nisan 2007; 9:55:15 >




  • yarış tipi satan varmı veya parcaları nerden bulabilirim gürcanticaret in sitesine baktım pahalıya patladı daha ucuzları bulunabilirmi
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mrtcn25

    yarış tipi satan varmı veya parcaları nerden bulabilirim gürcanticaret in sitesine baktım pahalıya patladı daha ucuzları bulunabilirmi

    Yarış tipi yapacaksan, baktığın sitedeki parçalara alternatif bulamazsın.Yani o parçalar hurdacıda falan bulunmaz, motosiklet motoru falan da o şaseye uymaz.Telefonla sor sadece şase varsa (bazen oluyor)
    alıp, motorunu kendin takabilirsin.Teknik bilginin olmadığını söylemişsin; ikinci el çalışır bir araç alman
    bütçen için daha hayırlı olur.Sen Gürcan Tic.(Ersen bey) ile temasa geç yardımcı olur
  • arkadaşlar tork konverter kullanan arkadaşlardan bazı bilgiler alabilirmiyim?
    tork konverterde motora bağlanan döndüren hareketi veren kasnağın çapı kaç cm ile başlıyor? en az kaç cm oluyor?
    tork konverterde hareket ettirilen kasnağın çapı kaç cm ye kadar çıkıyor en son?en fazla kaç cm oluyor?
    tork konverterde hareketi ileten kasnak en fazla kaç cm ye çıkıyor?
    tork konverterde hareket ettirilen kasnak en fazla ne kadar küçülüyor? kaç cm ye düşüyor çapı?
  • tork konverter sorusu?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ixir111

    arkadaşlar tork konverter kullanan arkadaşlardan bazı bilgiler alabilirmiyim?
    tork konverterde motora bağlanan döndüren hareketi veren kasnağın çapı kaç cm ile başlıyor? en az kaç cm oluyor?
    tork konverterde hareket ettirilen kasnağın çapı kaç cm ye kadar çıkıyor en son?en fazla kaç cm oluyor?
    tork konverterde hareketi ileten kasnak en fazla kaç cm ye çıkıyor?
    tork konverterde hareket ettirilen kasnak en fazla ne kadar küçülüyor? kaç cm ye düşüyor çapı?


    Mustafacığım taktın sen bu kasnak çaplarına.Kasnak çaplarını boş ver, sana lazım olan değişim oranları.
    Adamlar kataloglarında demişler ki, bu converter düşük devirde 3:1 ile başlar(giriş 3 iken çıkış 1 devir)
    yüksek devirde 1:1 aktarım sağlar.Bu oranlar hız hesaplaman için yeterli.Hız formülü:

    Hız=( Motor devri x Lastik çevresi) / (1.Aktarma oranı x 2. Aktarma oranı)

    Örnek: 3600 dev./Dk. motor devri, converter dişlisi 12 diş, tekerlek dişlisi 60 diş, tekerlek çevresi 1 m

    Aktarma oranı= 60:12 = 5:1

    Hız =(3600 x 1)/(1 x 5)=3600 /5 = 720m/dk max.hız o da 720m x 60 dk.=43.200 m =43.2km/saat max.

    Amacın hız ayarı yapmak ise bunu converter ile değil, sadece son dişli oranlarıyla ayarlayabilirsin.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: AKINCO


    quote:

    Orjinalden alıntı: ixir111

    arkadaşlar tork konverter kullanan arkadaşlardan bazı bilgiler alabilirmiyim?
    tork konverterde motora bağlanan döndüren hareketi veren kasnağın çapı kaç cm ile başlıyor? en az kaç cm oluyor?
    tork konverterde hareket ettirilen kasnağın çapı kaç cm ye kadar çıkıyor en son?en fazla kaç cm oluyor?
    tork konverterde hareketi ileten kasnak en fazla kaç cm ye çıkıyor?
    tork konverterde hareket ettirilen kasnak en fazla ne kadar küçülüyor? kaç cm ye düşüyor çapı?


    Mustafacığım taktın sen bu kasnak çaplarına.Kasnak çaplarını boş ver, sana lazım olan değişim oranları.
    Adamlar kataloglarında demişler ki, bu converter düşük devirde 3:1 ile başlar(giriş 3 iken çıkış 1 devir)
    yüksek devirde 1:1 aktarım sağlar.Bu oranlar hız hesaplaman için yeterli.Hız formülü:

    Hız=( Motor devri x Lastik çevresi) / (1.Aktarma oranı x 2. Aktarma oranı)

    Örnek: 3600 dev./Dk. motor devri, converter dişlisi 12 diş, tekerlek dişlisi 60 diş, tekerlek çevresi 1 m

    Aktarma oranı= 60:12 = 5:1

    Hız =(3600 x 1)/(1 x 5)=3600 /5 = 720m/dk max.hız o da 720m x 60 dk.=43.200 m =43.2km/saat max.

    Amacın hız ayarı yapmak ise bunu converter ile değil, sadece son dişli oranlarıyla ayarlayabilirsin.



    akın abi
    yapmak istediğim araçta difransiyel kullanacağım difransiyelin oranı 3,5:1
    birde şanzuman alacağım bir ileri bir geri onun oranını bilmiyorum
    birde işte tork konverter kullanacağım
    işte toplam redüksiyon oranını hesaplamam için tork konverterin en düşük ve en yüksek oranlarını bilmem gerekiyor
    tork konverterin en düşük oranı 3:1 ise ona göre tork hesabı yapıp ona göre şanzuman oranını bulmam uygun şanzuman almam lazım
    bu arada ben tork konverter 3:1 oranıyla başlıyor 1:2 oranına kadar çıkıyor sanıyordum ancak 1:1 oranına mı çıkabiliyor yani?
    birde motorun torku (13 hp) 2500 devirde 2,7 kgm tork veriyor
    bu motor 3600 de 2 kgm tork verirmi?
    işte amaçlarından biride en düşük dişli oranlarında yani tork konverterin 3:1 oranında diğer redüksiyon oranlarınıda hesaplayarak
    yani en ağır vitesde diyelim araç kaç kgm torka çıkabilecek onu hesaplamam lazım.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: AKINCO


    quote:

    Orjinalden alıntı: crazydriver

    abi tork konverter kullanırsak yine kavrama koymak zorundamıyız bide onu nasıl bağlıcaz yani çalışma sistemi nasıldır bide kaç paraya bulabiliriz. normal düz bir yolda 5,5 lik kaç km hız yapar ???

    Tork converter zaten bir kavrama sistemi.Tork converter i motora bağlıyoruz üzerindeki
    dişliden de zincirle tekerleğe hareket veriyoruz.650 ytl fiyatla Agromak'ta var.Ama sıkı pazarlıkla
    450 ye düşebilir.Bu sistemde kullanılan kasnaklar motor devrine göre çaplarını değiştirir.Yani
    aktarma oranı sabit değildir.İlk kalkış anında 1/3 olan oran motor devri artıkça tersine doğru 2/1'e
    kadar çıkabilir.Varyatörün çalışma şeklini gösteren bir resim eklemiştim.Lastik çapları ve aktarma
    oranları hızı belirleyen faktörlerdendir.Hafif bir araç yaparsan ve aktarma oranını küçük tutarsan
    60km-80km arası hız yapabilirsin.Ancak bizim amacımız yarışmak değil eğlenmek.Daha yavaş
    bir araç daha kuvvetli çekiş yapacağı için eğlencesi daha fazla oluyor.


    />


    />


    akın abi bu mesajınızda
    ''İlk kalkış anında 1/3 olan oran motor devri artıkça tersine doğru 2/1'e
    kadar çıkabilir.'''
    demiştiniz ama katalogda 1:1 orana çıkar yazdığını söylediniz?
    abi birde mesajdaki animasyona göre de 2:1 oranına çıkıyor görünüyor




  • Arkadaşlar şasenin imalatı ilerliyor,amortisörler de tamam. Tabi ortaya çıkan durum heyecanımızı da artırıyor, Aşamaları deneyelim derken, bu akşam kaynak puntalarının azizliğine uğradık. Neyse acelemiz yok bir gün kaybetmiş olduk.

     go-kart yapalım


     go-kart yapalım


     go-kart yapalım




  • Orjinalden alıntı: ixir111

    akın abi bu mesajınızda
    ''İlk kalkış anında 1/3 olan oran motor devri artıkça tersine doğru 2/1'e
    kadar çıkabilir.'''
    demiştiniz ama katalogda 1:1 orana çıkar yazdığını söylediniz?
    abi birde mesajdaki animasyona göre de 2:1 oranına çıkıyor görünüyor


    Mustafacığım resimde gördüğün iki kasnak çapı da aynı.Ama piyasada böyle aynı çaplı sistemler yok.
    Olsa bile, sana güç lazım olduğu için terse giden orankları zaten kullanamazsın.Terse giden oranlar hız içindir.
    Hesap yapacaksan, tüm aktarma oranlarının max. değerlerini alman faydalı olur.
    Motor devri:2500
    converter oranı=1:1
    diferansiyel oranı=3.5:1
    şanzıman oranı=2:1(atıyorum)
    tekerlek çevresi=1m(atıyorum)
    Hız=2500 / 7=357m/dak. x 60 =21.4 km/saat max.hız
    Bu oranlarla bir dozer gibi tırmanabilmen lazım.Unutmadan, daha zincir dişli oranlarını hesaba katmadık.
    Onu da 3:1 desek 7km/saat hız ve 2.7kgm tork.Araç biraz yavaş olmadı mı?Gerçi tırmanamayacağı rampa
    yok gibi ama aktarma oranlarını tüm parçaları aldıktan sonra zincir dişli oranlarıyla ayarlarsın.
    Basit bir hesapla yapmak istediğin hız:(Motor devri x Teker çevresi) / Toplam Redüksiyon Oranı
    Motorun torkunu değiştiremezsin.Motor devrini max.tork devri olarak alırsan, hesapladığın hızda aracın en ideal çekiş gücünü sağlayacaktır.Max. devir üzerinden hesaplayarak da aracın son süratini hesaplarsın.




  • Orjinalden alıntı: AKINCO


    Orjinalden alıntı: ixir111

    akın abi bu mesajınızda
    ''İlk kalkış anında 1/3 olan oran motor devri artıkça tersine doğru 2/1'e
    kadar çıkabilir.'''
    demiştiniz ama katalogda 1:1 orana çıkar yazdığını söylediniz?
    abi birde mesajdaki animasyona göre de 2:1 oranına çıkıyor görünüyor


    Mustafacığım resimde gördüğün iki kasnak çapı da aynı.Ama piyasada böyle aynı çaplı sistemler yok.
    Olsa bile, sana güç lazım olduğu için terse giden orankları zaten kullanamazsın.Terse giden oranlar hız içindir.
    Hesap yapacaksan, tüm aktarma oranlarının max. değerlerini alman faydalı olur.
    Motor devri:2500
    converter oranı=1:1
    diferansiyel oranı=3.5:1
    şanzıman oranı=2:1(atıyorum)
    tekerlek çevresi=1m(atıyorum)
    Hız=2500 / 7=357m/dak. x 60 =21.4 km/saat max.hız
    Bu oranlarla bir dozer gibi tırmanabilmen lazım.Unutmadan, daha zincir dişli oranlarını hesaba katmadık.
    Onu da 3:1 desek 7km/saat hız ve 2.7kgm tork.Araç biraz yavaş olmadı mı?Gerçi tırmanamayacağı rampa
    yok gibi ama aktarma oranlarını tüm parçaları aldıktan sonra zincir dişli oranlarıyla ayarlarsın.
    Basit bir hesapla yapmak istediğin hız:(Motor devri x Teker çevresi) / Toplam Redüksiyon Oranı
    Motorun torkunu değiştiremezsin.Motor devrini max.tork devri olarak alırsan, hesapladığın hızda aracın en ideal çekiş gücünü sağlayacaktır.Max. devir üzerinden hesaplayarak da aracın son süratini hesaplarsın.

    abi öncelikle gecenin geç saatlerinde zamanını ayırarak cevap verdiğin için çoook teşekkür ederim.

    kullanacağım sistemlere göre max hız ve max tork değerlerini şu şekilde hesapladım doğrumu?

    tork converter en yavaş başlangıç redüksiyon oranı=3:1
    şanzuman oranı=2:1
    difransiyel oranı=3,5:1
    zincir dişli kullanmayacağım difransiyel olduğu için gerek yok diye düşündüm.

    bu oranlara göre toplam redüksiyon oranı:3*2*3,5=21:1
    motorun max torku 2500 devirde 27 Nm olduğuna göre
    2500/21=119 devirde ulaşacağımız tork ise 21*27 Nm=567Nm
    teker çevresi (benim yaptığı araçta paleti döndüren dişli var onun çevresi yani)=110cm
    119dev/dak*110cm=13090cm=130 metre /dak
    130*60=7,8km/saat
    araç max tork verecek 567 Nm ama 7,8 km/saat te


    gelelim max hızı hesaplamaya

    tork konverterin çıkacağı en seri oran =1:1
    şanzuman =2:1
    difransiyel=3,5/1

    toplam redüksiyon oranı=1*2*3,5 =7:1

    motorun en yüksek devri=3600 devir /dak.

    3600/7=514dav/dak.
    514*110cm=56540cm=565met/dak.
    565met.*60dak.=33900 met./dak.
    33,9 km/saat
    en yüksek hızımız

    bu şekil hesap doğru mu akın abi?

    birde abi tork konverter olarak sizin kullandığınız tork konverter oranı 3:1 den başlayıp 1:1 oranına kadar çıkıyor
    abi daha değişik oranlarda tork konverter bulurmuyuz
    mesela 3:1 başlayıp 1:2 ye çıkabilen
    veya 4:1 başlayıp 1:2 ye kadar çıkabilen
    nerlerden aramalıyız, tork konverter almayı düşünüyorum .

    otomobillerde de kullanılıyor tork konverter onlar olurmu ?




  • Mustafa tork hesabın yanlış.Motor belli devirlerde beli tork üretir.27 Nm tork, senin motorunun en uygun devir olan 2500 devirde ürettiği torktur.2500 devirden sonra tork düşüşe geçer.Senin motorun üretebileceği max.tork 27Nm olduğu için, bu torku en verimli kullanacağın hızı belirleyip, redüksiyon oranını bu hıza göre belirlemelisin.Unutma ki 2500devir üzerinden hesapladığın her hızda torkun 27 Nm dir.Bu devirle araca 80 km veya 8 km hız yaptırmak senin oranlarına bağlı.Her iki hızda da motorun 27 Nm tork üretecektir.
    Biraz karışık oldu ama umarım anlatabilmişimdir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: AKINCO

    Mustafa tork hesabın yanlış.Motor belli devirlerde beli tork üretir.27 Nm tork, senin motorunun en uygun devir olan 2500 devirde ürettiği torktur.2500 devirden sonra tork düşüşe geçer.Senin motorun üretebileceği max.tork 27Nm olduğu için, bu torku en verimli kullanacağın hızı belirleyip, redüksiyon oranını bu hıza göre belirlemelisin.Unutma ki 2500devir üzerinden hesapladığın her hızda torkun 27 Nm dir.Bu devirle araca 80 km veya 8 km hız yaptırmak senin oranlarına bağlı.Her iki hızda da motorun 27 Nm tork üretecektir.
    Biraz karışık oldu ama umarım anlatabilmişimdir.


    akın abi tamam motorun max çıkış torku her hızda 27 Nm olacak ama kullandığımız redüksiyon oranına göre tekerleğin milindeki tork(döndürme kuvveti) değişecek bu şekilde biliyorum
    mesela motor 2500 dönecek 27Nm tork ile ama biz 21:1 redüksiyon yapacağız toplamda o zaman
    tekerleğin mili 2500/21=119 dönecek
    ama teker miliniz torkuda artacak 27 Nm*21=567Nm olacak
    motorun çıkış torku değişmeyecek tabi o yine 27 Nm olur.




  • Şasenin 18.4 teki durumu

     go-kart yapalım
  • Arkadaşım kendi yaptığım bir araç var bak beğenirsen konuşuruz çok güzel bir araç aşagıdaki adresten bakabilirsin
    kenan Demirkolyoutube
    buggy barıs go-kart
    http://www.youtube.com/watch?v=7Q13oWgRh8U




  • quote:

    Orjinalden alıntı: arsipel

    Şasenin 18.4 teki durumu

     go-kart yapalım


    Hakkı Abi, çok şahane görünüyo.Oturunca dağılmaz dimi.Abi, hafta sonu bi uğrayım da kalite kontrol
    yapayım.Geçen hafta, Almanya'dan komşunun torunu geldi, 14 yaşında.Çamlıkta beraber arabaya biniyorduk.Abi çoçuk direksiyona geçti o da ne Colin McRae.Ne manevralar.Benim ufaklık da kaptı manevraları.1 senedir problemsiz biniyorduk, bu manevralara rotlar yarım saat dayanabildi.Güçlendirmek gerekecek.Hafta sonu uğrarsam senin kaynakları da gözden geçirelim.




  • arkadaşlar 13 hp motora tork konverter başlasak tork konverteride çıkma bir şanzuman bulsak ona bağlasak şanzumanıda difransiyele bağlasak nasıl olur
    13 hp motor mesela çıkma murat 131 şanzumanını çevirirmi bir sorun çıkarmı acaba?
  • 
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.