Şimdi Ara

GÖBEKSİZ TEKERLEK NASIL DÖNÜYOR ???? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
62
Cevap
1
Favori
12.575
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • şu lunaparklarda gndolun hızlanmasını sağlayan bi teker var. her gidiş gelişte o teker gondolu hızlandırıyor veya durması gerektiğinde frenliyor. o şekilde iç kısımda küçük bir teker vardır. motordan gelen güçle dönerek göbeksiz tekere değdiğinde motorun ilerlemsini sağlıyodur. Bu açıklamanın, şu an ki verilerle en mantıklı izah olduğunu düşünüyorum.
  • teker nası dengede duruyor oda cok ilginç neye tutunuyor acaba
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee

    şu lunaparklarda gndolun hızlanmasını sağlayan bi teker var. her gidiş gelişte o teker gondolu hızlandırıyor veya durması gerektiğinde frenliyor. o şekilde iç kısımda küçük bir teker vardır. motordan gelen güçle dönerek göbeksiz tekere değdiğinde motorun ilerlemsini sağlıyodur. Bu açıklamanın, şu an ki verilerle en mantıklı izah olduğunu düşünüyorum.

    doğru düşündük sanırım. hatta öyle olduğunu en baştaki fotoda lastiğin ortasında siyah bir çizgi oluşması destekler nitelikte.

    dengede durma kısmı ayrı bir muamma sanki
  • Hubless wheel

    A hubless wheel (also known as a rim-rider or centerless wheel) is a type of wheel with no center hub. To be precise, however, the hub is actually almost as big as the wheel itself. The axle is hollow, following the wheel at very close tolerances. The hubless wheel was invented by Franco Sbarro (who has built a variety of working hubless wheel vehicles, including at least two motorcycles and a car, the 1989 Sbarro Osmos ), and patented by Globeholding of Geneva. The wheel has yet to reach its full technical potential. Tolerances, transfer of energy, and materials are elements of the design which are yet to be fully exploited.

    Hubless wheels work by fixing the rotating parts, such as the brake ring, to an outer side of a non-rotating inner ring that is attached to the front forks.

    Kısaca; göbeksiz dense de aslında göbek jantın kendisidir. Jant içinde dönmeyen bir ring daha vardır. Onun da üzerinde fren ve dişli gibi sabit parçalar vardır.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: pacificrim

    arkadaslar bu tekerler nasıl donuyor prensıbını anlatabılcek arkadas varmı burda zıncır bıle gozukmuyor ????????????


     GÖBEKSİZ TEKERLEK NASIL DÖNÜYOR ????



     GÖBEKSİZ TEKERLEK NASIL DÖNÜYOR ????




    bu resim benim açıklamamı doğruluyor. Çünkü orda görnen balatanın üst kısmında FRENLEMEYİ sağlayan bir aparat görünüyor. dikkat ederseniz.

    şu an balans denge bağlantı üzerine kafa yoruyorum ama tek yönden bakınca veriler yetersiz geliyor




  • tamamda o nasıl sabit oraya?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: uazro

    tamamda o nasıl sabit oraya?

  • Hubless design:

    The answer is inside the wheel itself. Traditional wheels have a hub in the center and spin on a central axis. Hubless wheels are open in the middle -- no spokes, no hubcaps. The inside surface of the wheel is basically an inverted gear, with the teeth pointing in towards the center. A smaller system of gears spins the main wheel -- not unlike a hamster running at the bottom of a hamster wheel. The design most frequently appears in custom motorcycle designs.

     GÖBEKSİZ TEKERLEK NASIL DÖNÜYOR ????


    This Swiss motor wheel operated in a similar fashion to modern hubless wheels that are found on various concept vehicles. The outer wheel turns by the movement of a gear set in its interior.

     GÖBEKSİZ TEKERLEK NASIL DÖNÜYOR ????



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 16 Nisan 2009; 23:22:58 >




  • fotograflarda ne sağdan nede soldan o jantı tutacak hiç bişey olmadığı açıkça ortada. koyduğun fotografları bizde düşündük ama mantıksız geliyor.. son resimlerde jantın içinde olan mekanizmalar, lastiğin etrafını dolasıyor. ama bunda yok öyle bişey.
  • şaşılacak birşey yok wireless tekerlek bunlar
  • quote:

    Orjinalden alıntı: arkitrom

    şaşılacak birşey yok wireless tekerlek bunlar


    aslında aklıma ilk manyetik falan geldi ama o da değildir.
  • sanırım tekeri tekerle döndürüyorlar bakın arka lastikle gövenin birleşimine...
  • herşeyi anlatıyor sanırım

     GÖBEKSİZ TEKERLEK NASIL DÖNÜYOR ????
  • quote:

    Orjinalden alıntı: erain

    herşeyi anlatıyor sanırım

     GÖBEKSİZ TEKERLEK NASIL DÖNÜYOR ????


    vaybe düşünceye bak

    saygıyla eğiliyorum




  • o tekerin nasıl sabit durdugunu o hızlarda kopup gitmediginin acıklamasını yapabilcek yokmu ??????????


    AYRICA DİKKAT EDİN BUNUN İÇİNDE MEKANİZMA FALAN YOK


    İNGİLİZCE YAZIYOSANIZ TURKCEYE CEVİRİN LUTFEN ANLAYALIM



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pacificrim -- 17 Nisan 2009; 0:02:02 >
  • jantın arasında bilye sistemi gibi bişey var işte. jantın görünen kısmında gözüküyor tutan kısım dikkatli bakıyor musun? (The Prestige filminden)
  •  GÖBEKSİZ TEKERLEK NASIL DÖNÜYOR ????


     GÖBEKSİZ TEKERLEK NASIL DÖNÜYOR ????


    Fotoda 1 ve 2 numara ile işaretli yerler birbirinden bağımsız iki ayrı parça. ( bir çeşit rulman )

    3 numaralı pilastik muhafaza kapağının altındaki bir aparatla 2 numaralı parça birleşiyor. Onu kamufile etmek için 3 numaralı kapağı koymuşlar. Bütün eğlence 3 numaralı kapağın altında başlıyor.

    Yani ; 2 numaralı parça 3 numaralı kapağın altındaki bir aparatla sabit. Dönen yer 1 numaralı yer.

    Fotoya bu açıdan bakınca bu çıkıyor. Motordaki gücün tekerleğe iletilmesi ile şimdilik bir fikrim yok ama o da diğer tarafta bir çeşit şaft sistemiyledir muhtemelen.




  • Ne kadar çok insan düşünmüş konuyu

    Hep fotolar tek taraftan çekilmiş

    Halbuki diğer tarafını görseydiniz anlardınız belki

    Sistemin açık halini gönderiyim size anlayacaksınız.


     GÖBEKSİZ TEKERLEK NASIL DÖNÜYOR ????
  • Chopper Tarzı motorlarda zaten denge namına bişey yok agır bır burun zayıf bır manevra kabiliyeti..

    touring hissi veren bir sürüş... Kıcını basını uzatıp oyle kullanmaktan ne anlarlar merak edıyorum dogrusu..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ATTRACTION

    Chopper Tarzı motorlarda zaten denge namına bişey yok agır bır burun zayıf bır manevra kabiliyeti..

    touring hissi veren bir sürüş... Kıcını basını uzatıp oyle kullanmaktan ne anlarlar merak edıyorum dogrusu..



    Rahat oluyormuş diyorlar ama o kollarını saatlerce nasıl yukarıda tutarlar anlamam
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.