Şimdi Ara

Golden Joystick 2024 kazananları belli oldu: İşte yılın oyunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
333
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Golden Joystick 2024 kazananları belli oldu: İşte yılın oyunu
    Hem oyuncuların hem de oyun dünyasının merakla takip ettiği Golden Joystick ödülleri, 1983 yılından bu yana her sene gerçekleşiyor. Birçok kategoriden oyunların yer aldığı etkinliğin bu yılki kazananları ise geçtiğimiz saatlerde belli oldu. İşte Golden Joystick 2024'ün sahipleri ve yılın en iyi oyunları...



    Yılın oyunu: Black Myth: Wukong



    42. Altın Joystick Ödülleri resmen gerçekleşti ve kazananlar açıklandı. 21 farklı kategoride kazananları seçmek için 12 milyondan fazla halk oyu kullanıldı. Gecenin en büyük ödülü olan "Yılın Oyunu" ödülünün sahibi ise Game Science tarafından geliştirilen Black Myth: Wukong oldu. Bu yılın en büyük oyunlarından Final Fantasy 7: Rebirth ise, yedi dalda aday gösterildiği gecede dört ödül kazandı.



    Ayrıca Bkz.Xbox Game Pass'e eklenecek yepyeni oyunlar açıklandı! İşte liste



    Oyun, En İyi Hikaye Anlatımı, En İyi Müzik, En İyi Başrol Performansı (Cloud karakteriyle Cody Christian) ve En İyi Yardımcı Performans (Aerith karakteriyle Briana White) ödüllerini aldı. Törenin bir diğer yıldızı olan Helldivers 2 ise 5 kategoride adaydı ve toplam 3 ödülün sahibi oldu. İşte Golden Joystick 2024 kazananları:




    • En iyi ses tasarımı - Astro Bot

    • En iyi müzik - Final Fantasy 7: Rebirth

    • En iyi hikâye anlatımı - Final Fantasy 7: Rebirth

    • En iyi çok oyunculu oyun - Helldivers 2

    • En iyi görsel tasarım - Black Myth: Wukong

    • En iyi bağımsız oyun - Balatro

    • Kendileri tarafından yayımlanan en iyi bağımsız oyun - Another Crab's Treasure

    • Yılın oyun stüdyosu - Team Asobi (Astro Bot)

    • En iyi başrol - Cody Christian (Cloud, Final Fantasy 7: Rebirth)

    • En iyi yardımcı oyuncu - Briana White (Aerith, Final Fantasy 7: Rebirth)

    • Eleştirmenlerin seçtiği "çığır açan" oyun - Balatro

    • Konsol ve PC'de hâlâ oynanan oyun - Minecraft

    • Mobilde hâlâ oynanan oyun - Honkai: Star Rail

    • Yılın PC oyunu - Satisfactory

    • Yılın konsol oyunu - Helldivers 2

    • En çok aranan oyun - GTA 6

    • "Eleştirmenlerin Seçimi" kategorisi - Helldivers 2

    • En iyi oyun genişlemesi - Elden Ring: Shadow of the Erdtree

    • En iyi oyun donanımı - Steam Deck OLED

    • En iyi erken erişim oyunu - Lethal Company

    • En iyi fragman - Helldivers 2

    • "Yayıncıların Seçimi" kategorisi - Chained Together

    • En iyi uyarlama - Fallout

    • Yılın en iyi oyunu - Black Myth Wukong









  • Oyun sektörünün içinden biri olarak ağırlığın gitgide mobile kaydığı doğru. PC tarafında yatırım bulmak zor çünkü yatırımın geri dönüşü bekledikleri kadar uçuk değil.

    1 indie oyundan 1 milyon dolar kazanabilirsen başarılı sayılıyorsun. Bu 5-6 kişilik ekiple yapılan bir oyun için ekip için çok iyi bir gelir, ancak yatırımcılar için çerez parası.

    Türkiye'den örneğin Dream Games var, Royal match isimli Match 3 oyunla yıllık 800-900 milyon dolar para kazanıyor. Bu sene yıllık kazancı 1 milyar doları geçebilir.

    Böyle bir sınırsız para kaynağı varken yatırımcılar da ufak gelirler getirecek oyun projelerine para basmak istemiyor. Öncelik her zaman mobil. Mobilde de Match 3/3D yapmayanı dövüyorlar.


    Dolayısıyla PC/Konsol oyun sektörü ufak ekiplere sahip stüdyoların eksenine evrilecek gibi. Bir de Çin merkezli çıkan yeni stüdyolar batıya rakip olmaya geliyor. Batıdan büyük stüdyoların da birçoğu gerileme

    döneminde, artık ne hit oyun çıkarabiliyorlar ne de hype yaratabiliyorlar. EA mesela Fifa olmasa en kötü dönemlerinden birinde. Çıkardıkları neredeyse tüm son oyunlar kötü geri dönüş aldı.

    Sonraki Battlefield da kötü çıkarsa EA iyice patates olacak. Blizzard desen hala WoW'un ekmeğini yiyor, bir yenilik yok. WoW2 diye bir planları yok. Ubisoft copy paste aynı şablon oyunlara devam.

    Activision da artık innovasyon yapamıyor, her oyunu birbirinin aynısı fifa gibi oldu. Sadece single player storysi farklı.

    Konsol oyun stüdyoları da Sony'den/Microsofttan exclusive projelere basılan para ile yürüyor. O yüzden bazıları hala kaliteli iş çıkarabiliyorlar.


    Bir diğer sorun da benim şahsi fikrim batıda, özellikle Amerikadaki diversity kotaları. Adam bu kadar heteroseksüel erkek aldık fazla diyor almıyor, belki klasmanında çok iyi birisi kotaya takılıp alınmayabiliyor.

    Diğer ırkları ve cinsel yönelimlerden de belirli sayıda kişi alacağız kafasına yeterince liyakatli olmayan eleman alımları yaptılar ve fena patladılar. Oyuncular arasında mavi saçlı developerlar diye geyiği yapılıyor zaten.

    Amerikalı birkaç firmaya başvururken formda ilk select your gender şeklinde uzun bir liste çıkmasından belli oluyordu zaten.

    Çinlilerin ise böyle bir derdi yok ve gümbür gümbür geliyorlar. Wukong, Once Human, Delta Force: Hawk Ops gibi PC/Konsol yapımlarında bol bol isimlerini görüyoruz artık.

    Alttaki görüntüyü bir iş başvuru formundan almıştım:


    Golden Joystick 2024 kazananları belli oldu: İşte yılın oyunu
  • En çok aranan oyun nedir ya 😂😂 leblebi dağıtır gibi bir sürü kategori yapmışlar. Oyun daha çıkmadan ödül almış 😂

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • anilk91 kullanıcısına yanıt

    Harbiden çok uyduruk bir kategori.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Listeden anladığım kadarıyla oyun dünyası için 2024 yılı bomboş bir yıl olmuş

  • theJuDGe_41 kullanıcısına yanıt
    Sektör artık mobile ve online, hikayesiz, direk bam bam bam tarzı oyunlara kayıyor gibi geliyor bana ve bu beni üzüyor. Önceden hikaye vardı, emek vardı, çaba vardı...

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • anilk91 kullanıcısına yanıt
    Bir ara hikâye oyunları çok az satıyor diye herkes online oyun üretiyordu, belli bir doyum oldukça yine tekrar hikâyeye geçerler ve bu döngü devam eder !

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • tobepeople kullanıcısına yanıt
    Usta olay doyum değil ki, hikayenin maddi getirisi yok, online modu bi çıkarıyolar 3-5 sene arkalarına bakmadan yok skindi, yok itemdi, yok premiumdu derken oyun içi satıştan parayı kaldırıyolar zaten, daha taze, daha canlı para dönüyo online oyunda. Bu nedenle hikaye modlu oyunları pasif gelir gördükleri için çok yanaşmıyorlar.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Helldivers hak etti , ben şahidim :)

  • anilk91 kullanıcısına yanıt

    Oyun sektörünün içinden biri olarak ağırlığın gitgide mobile kaydığı doğru. PC tarafında yatırım bulmak zor çünkü yatırımın geri dönüşü bekledikleri kadar uçuk değil.

    1 indie oyundan 1 milyon dolar kazanabilirsen başarılı sayılıyorsun. Bu 5-6 kişilik ekiple yapılan bir oyun için ekip için çok iyi bir gelir, ancak yatırımcılar için çerez parası.

    Türkiye'den örneğin Dream Games var, Royal match isimli Match 3 oyunla yıllık 800-900 milyon dolar para kazanıyor. Bu sene yıllık kazancı 1 milyar doları geçebilir.

    Böyle bir sınırsız para kaynağı varken yatırımcılar da ufak gelirler getirecek oyun projelerine para basmak istemiyor. Öncelik her zaman mobil. Mobilde de Match 3/3D yapmayanı dövüyorlar.


    Dolayısıyla PC/Konsol oyun sektörü ufak ekiplere sahip stüdyoların eksenine evrilecek gibi. Bir de Çin merkezli çıkan yeni stüdyolar batıya rakip olmaya geliyor. Batıdan büyük stüdyoların da birçoğu gerileme

    döneminde, artık ne hit oyun çıkarabiliyorlar ne de hype yaratabiliyorlar. EA mesela Fifa olmasa en kötü dönemlerinden birinde. Çıkardıkları neredeyse tüm son oyunlar kötü geri dönüş aldı.

    Sonraki Battlefield da kötü çıkarsa EA iyice patates olacak. Blizzard desen hala WoW'un ekmeğini yiyor, bir yenilik yok. WoW2 diye bir planları yok. Ubisoft copy paste aynı şablon oyunlara devam.

    Activision da artık innovasyon yapamıyor, her oyunu birbirinin aynısı fifa gibi oldu. Sadece single player storysi farklı.

    Konsol oyun stüdyoları da Sony'den/Microsofttan exclusive projelere basılan para ile yürüyor. O yüzden bazıları hala kaliteli iş çıkarabiliyorlar.


    Bir diğer sorun da benim şahsi fikrim batıda, özellikle Amerikadaki diversity kotaları. Adam bu kadar heteroseksüel erkek aldık fazla diyor almıyor, belki klasmanında çok iyi birisi kotaya takılıp alınmayabiliyor.

    Diğer ırkları ve cinsel yönelimlerden de belirli sayıda kişi alacağız kafasına yeterince liyakatli olmayan eleman alımları yaptılar ve fena patladılar. Oyuncular arasında mavi saçlı developerlar diye geyiği yapılıyor zaten.

    Amerikalı birkaç firmaya başvururken formda ilk select your gender şeklinde uzun bir liste çıkmasından belli oluyordu zaten.

    Çinlilerin ise böyle bir derdi yok ve gümbür gümbür geliyorlar. Wukong, Once Human, Delta Force: Hawk Ops gibi PC/Konsol yapımlarında bol bol isimlerini görüyoruz artık.

    Alttaki görüntüyü bir iş başvuru formundan almıştım:


    Golden Joystick 2024 kazananları belli oldu: İşte yılın oyunu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Vain -- 23 Kasım 2024; 5:45:19 >




  • anilk91 kullanıcısına yanıt
    yıllardır öyleydi zaten hikaye oyunlarının sonunu getirdiler para kazanmak için.

  • Vain kullanıcısına yanıt
    Söylediklerinizde yerden göğe kadar haklısınız. En basitinden ubisoftun assasins creed serisi, abi oyunu 50şer sene 50şer sene ilerletiyorlar, dlclerle hikayeyi bir ileri bir geri sarıyolar ama mekanikler hep aynı, yıllardır adam gibi üzerine çalışıp da saçma sapan atlama zıplamanın önüne geçemediler. Üzerine kafa yorduklarını da zannetmiyorum ya neyse 😁

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.