Şimdi Ara

GOLF 5 şanzuman vuruntusu? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
0
Favori
6.062
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bozkırınoğlu

    Sanmıyorum çünkü yokuşta geri kaçırıyordu araç tork konvertör yokuşta geriye kaçırmaz
    Frene tam basarsan birkaç saniye geri kaçırmıyor.
  • zed Z kullanıcısına yanıt
    O yokuş kalkış desteği hangi Tork konvertörü geri kaçırıyor örnek verir misiniz? Tork konvertör geri kaçırmaz çünkü motordan hep şanzımandaki yağ dolayısıyla güç alır bu triptonik yağlı çift kavrama dsg den kastım o çift kavramalı şanzıman

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bozkırınoğlu B kullanıcısına yanıt
    https://www.donaldsonsvw.com/blog/what-is-a-volkswagen-tiptronic-transmission/

    The Tiptronic Volkswagen transmission has an automatic gearbox and does not have a clutch. "
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bozkırınoğlu

    Tiptronik ( Manuel şanzımanın otomatikleştirilmiş olması demektir )Şanzımanlar; Bunlar kendi içinde tek kavrama ve çift kavrama olarak ayrılıyor. Bu şanzımanlar aslında otomatik vites değiller gerçek anlamda sadece otomatikleştirilmiş debriyaj pedalı bulunmayan manuel şanzımanlar. Dolayısı ile debriyaj baskı balata mevcut. Bizim kavrama deişti dediğimiz şey aslında baskı balatanın değişmesi.

    http://www.golftutkusu.com/topic/10982-tiptronik-araçta-debriyaj-balatası-var-mı/

    Murat Öztürk ile Sekizincietapyoutube
    Tiptronic vites nedir? - 8. ETAP
    https://www.youtube.com/watch?v=4bcrRGLrrU8&feature=youtu.be

    (Yukarda yazılanlar alıntıdır )Sonuç olarak baskı Balata var diyorum
    Hocam oyle kicikirik kaynak sunma allah askina :)






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi masterap -- 12 Haziran 2020; 22:18:37 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar konu golf 5 vuruntu konusundan 2004 golfte dsg var mı konusuna gelmiş 😀 araç tiptronic tam otomatik araç. Şimdi ne yapmamız gerekiyor. Yağı ve selenoidleri ne kadar a değiştirirler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • noktanınsâbiti kullanıcısına yanıt
    Konudaki araçta DSG yok.
    DSG düşmanlığı da yok hocam.Çift kavramalı bir şanzıman ve ister istemez komplike bir sistem.2 adet kavrama var bunlardan birisi tek birisi çift vitesleri kontrol ediyor.Doğal olarak arıza ihtimali normalden daha fazla tabi birde hassas bir şanzıman olunca ortaya öyle sonuçlar çıkıyor.
    Asıl sorun golf,Passat gibi binek araçlarda çift kavramalı şanzıman neden ? Özellikle de para değeri bu kadar değersiz,maliyetlerin bu kadar olduğu bir ülkede insanlar neden tercih ediyor ? Benim aklımdaki soru o sadece

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 4ikaos kullanıcısına yanıt
    1 den 2 ye geçerken bazen benim aracımda da vuruntu oluyor. Aldığımdan beri (2012) bu şekilde. Birkaç kez yağını değiştirdim, hatta 3 sene önce titreme sorunu olunca şanzıman beyni değişmişti. Titreme geçti ama vuruntu devam ediyor. Gerçi ben takıntı yapmıyorum çünkü gördüğüm birkaç araçta da buna benzer sorun vardı. Şimdiye kadar yolda kalmadım. Ama dediğim gibi bazen 1 den 2 ye geçerken yapıyor. Fiyat konusunda bir şey diyemeyeceğim. İyi bir usta bulursanız bir baktırın inşallah sorununuz çözülür.
  • zed Z kullanıcısına yanıt
    Valla hocam bendede öyle. 1 den 2 ye felan geçerken vuruyor. Motor soğukken araç park halinde viteslerde geçiş yapınca d ye n ye felan sıkıntı olmuyor pek ama ısındığında park halindeyken vites geçişi yaparsam sanki arkadan biri vurmuş gibi yapıyor araç

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 4ikaos

    Valla hocam bendede öyle. 1 den 2 ye felan geçerken vuruyor. Motor soğukken araç park halinde viteslerde geçiş yapınca d ye n ye felan sıkıntı olmuyor pek ama ısındığında park halindeyken vites geçişi yaparsam sanki arkadan biri vurmuş gibi yapıyor araç
    Soğukken yapmaması yağınızın eski olduğu çabuk ısındığı anlamına gelir. Bazı viteslerdeki sorunda selonoid valflerden yapabilir. Bunun yanında açılınca beyin, tork konvertör vb arızalar da çıkabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 3K1X

    Konudaki araçta DSG yok.
    DSG düşmanlığı da yok hocam.Çift kavramalı bir şanzıman ve ister istemez komplike bir sistem.2 adet kavrama var bunlardan birisi tek birisi çift vitesleri kontrol ediyor.Doğal olarak arıza ihtimali normalden daha fazla tabi birde hassas bir şanzıman olunca ortaya öyle sonuçlar çıkıyor.
    Asıl sorun golf,Passat gibi binek araçlarda çift kavramalı şanzıman neden ? Özellikle de para değeri bu kadar değersiz,maliyetlerin bu kadar olduğu bir ülkede insanlar neden tercih ediyor ? Benim aklımdaki soru o sadece
    konudaki araçta dsg olmadığını ben de biliyorum ki arkadaşa yağ ve selenoid değişimi önerdim. yoksa kavrama değişimi önerirdim.

    konu golf 5 şanzıman vuruntu konusu. sizin mesajınızda buna dair bir bilgi bulunmamakta. golf 5 triptonik şanzıman konusunda, dsg nin çalışma prensibini anlatıp vwnin çift kavrama kullanmaması gerektiğini söylemişsiniz.

    ancak aynı mesajınızda dsg düşmanlığı yapılmadığını iddia etmişsiniz. siz bile dsg ile alakası olmayan konuda dsg düşmanlığı yapmışsınız.

    edit: konudaki araçta tork konvektörlü şanzıman var. yıldan dolayı bazı sorunlar oluşmuş. büyük ihtimalle yağ değişimi ile düzelir. yoksa selonoid ve soğutma sistemine bakılması lazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi noktanınsâbiti -- 13 Haziran 2020; 12:36:4 >




  • Dostum çözümü ne oldu. Bende 2007 GOLF5 var ve vuruntu oluyor. Özellikle araba biraz ısındıktan sonra vites geçişlerinde vuruntu oluyor. ilk çalışıp giderken yok ama biraz yol aldıktan sonra başlıyor

  • forro09 F kullanıcısına yanıt

    Hocam araç kayınpederin olduğu için zaten yılda 1000 km anca yapıyor hatta yapmıyor bile. yüzden kullanmadığından hala yaptırmadık. 1 2 yere daha gittik herkes deneme yanılma yoluyla çözmek istiyor haliyle bilmeyen birine teslim etmek istemedik. çünkü şuana kadar herkes kurcaladı. Sonuç olarak başladığımız noktadayız. Sizde var mı bir gelişme acaba ?

  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.