Şimdi Ara

Golf 7 1.4 tsi act 150 dsg Highline vs Golf 7 1.6 tdi 110 Highline manuel (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
58
Cevap
0
Favori
7.210
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • timmydncn kullanıcısına yanıt
    Araç hangi model hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Umut T.

    1-2 bin lira dışında torsiyon-multi-link farkı da var.

    Daha ayrıntılı anlatırmısınız rica etsem

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selo3803 S kullanıcısına yanıt
    tabi, şöyle ki;

    1.2 tsi ve 1.6 tdi motorlu golf'lerde arka süspansiyonlar bağımsız değildir, maliyet/fiyat rekabeti kaygısıyla torsiyon çubuğu bulunmaktadır. 1.4 tsi ve diğer modellerde -yani 125 bg ve üzerinde güce sahip golf'lerde- ise bağımsız süspansiyon sistemi vardır.
  • Umut T. kullanıcısına yanıt
    Anladım teşekkürler hocam. Peki bubağımsız ve t.çubuğu arasında hissedilir bir derecede farklılık var mı ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selo3803 S kullanıcısına yanıt
    2015 1.4 tsi trendline manuel hocam
  • timmydncn kullanıcısına yanıt
    Yani evet 1.4e göre bana göre tüketim iyi düşünmek lazım dizelin tek iyi yani bastınmı benzinli kadar gitmese de yakıtı içmiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selo3803 S kullanıcısına yanıt
    belirgin farklar vardır, geneli itibariyle bağımsız arka süspansiyonlu araçlar daha iyidir ama istisnai durumlar da olmuyor değil. bir kere kullanım amacı önemli. evden işe, işten eve gelip gidilen, ikinci araba gibi kullanılacaksa torsiyonlu bir araç mantıklı olabilir. bir kere bagajdan çalmaz, bakımı daha ucuzdur -alırken de öyle tabi, hafiftir, yüke dayanıklılığı daha yüksektir, dayanıklıdır, yer kaplamaz ki bu da bagajla ilgili başlığa girer zaten ama yol tutuşuna gelince işin rengi değişir; yüksek veya düşük süratlerde, özellikle önünüze yaya/kedi/köpek/araç fırlaması gibi durumlarda yapacağınız hamlelerde yani ani ağırlık transferlerinde tam bağımsız süspansiyonlara göre, yapabildikleri sınırlıdır, kaza ihtimalini bağımsız süspansiyonlar kadar düşüremez istisnai modeller dışında. bu yüzden esp gibi elektronik sistemlerle desteklenir, hatta bu sistemler kapatılamaz bile birçok araçta. ayrıca torsiyon çubuklu araçlarda, özellikle sürüş süratlerinde ve bir de viraj dönülüyorsa, fren anında denge de kolay sağlanmaz bağımsız süspansiyonlu araçlara göre, araç virajda dönerken de dönülen tarafın tersine yatma bağımsız süs. araçlara göre daha bariz gözlemlenir çünkü geometrisi gereği ağırlığı aktarmakta zorluk çeker, her risk seviyesinde de aktaramama ihtimali yüksektir; torsiyon çubuğunun arkasında destekleyecek bir şey yoktur çünkü. araç yatar da yatar. fazla basit bir sistemdir. açıkçası bu sistemin yeri, binek araçlar için sürücü ile beraber en fazla 1200 kilo olan, fazla süspansiyon salınımı olmayacak, ağır ağır kullanılacak küçük/hafif a ve b segmentidir ama yukarıda yazdığım etmenlerden ötürü hala c'de de kullanımda. (focus, giulietta gibi araçlarda tam bağımsız standart.) çift salıncaklı bağımsız süspansiyonlarda, çukura giren/ağırlığa maruz kalan tekerlek, salınımı boyunca çok daha uzun bir kola bağlıymış gibi açısını koruyabildiği için torsiyon çubuğundan ayrışır net olarak ve bu açıyı korurken, diğer tekerleği de etkilemez. (bağımsız süspansiyona ek olarak viraj çubuğu varsa etkilenir bu arada.) yukarıda bahsettiğim bagaj, maliyet vb. konularda da dezavantajları vardır tabi.

    şahsen, torsiyon-bağımsız farkı her an farkedilmeyebilir ama bir an gelir, olup olmaması dramatik bir şekilde farkını ortaya koyar. ayrıca önde direksiyon ile zaten ön iki tekere hakimiz ama -yapay zekalı elektronik destekleri saymıyorum- arkada işin rengi böyle değil. sonuçta yolun bozukluklarını sönümlemek, aracı yola/yüke entegre etmek, yükle de dengeyi sağlamak dışında kontrolü, sürüş dengesini sağlamak gibi hayati konularda önemli konumlarda süspansiyonlar. bu yüzden müdahale edemediğimiz arka süspansiyonlar ne kadar iyi olursa o kadar tercih nedenidir benim için.

    edit: ek
    edit 2: golf 5 ve 6'da -aynı araba zaten- esp'li modellerde kapatılabiliyordu ama mqb'li 7'de kapatılamıyor yanlış hatırlamıyorsam. (yanlışım varsa düzeltin lütfen.) bu da bir şeye işarettir, 5 ve 6 fena yol tutmazlardı esp'siz versiyonlarda da.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Umut T. -- 25 Ocak 2016; 23:11:18 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Umut T.

    tabi, şöyle ki;

    1.2 tsi ve 1.6 tdi motorlu golf'lerde arka süspansiyonlar bağımsız değildir, maliyet/fiyat rekabeti kaygısıyla torsiyon çubuğu bulunmaktadır. 1.4 tsi ve diğer modellerde -yani 125 bg ve üzerinde güce sahip golf'lerde- ise bağımsız süspansiyon sistemi vardır.

    Arka sağ veya sol teker yolun bozuk kısmına gelirse multi link bunu abzorbe eder. Torsiyonda ise çukura girmeyen taraftaki de bunu hisseder.

    Şuan bindiginiz pekçok araç torsiyon. O nedenle direl torsiyon alsaniz fark anlamayabilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • synthesizer kullanıcısına yanıt
    vallahi hali hazırda şu an evde tek binek araç focus kaldı; megane'ler, 307 falan ikinci/üçüncü binek idi bir-iki ay öncesine kadar. şimdi binek araç ihtiyacı var, 308 düşünülüyor, alınırsa birinci araç olacak. her şeyiyle çok güzel, aklımıza yatıyor ama sırf torsiyonlu arka süspansiyonlarından dolayı yıl sonu geçti, alınmadı. kullanıp, net farkı yukarıda bahsettiğim dramatik sonuçlar doğurabilecek anlarda gördüğüm için tamam diyemedim, diyemiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Selo3803

    Anladım teşekkürler hocam. Peki bubağımsız ve t.çubuğu arasında hissedilir bir derecede farklılık var mı ?

    https://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=71256287&p=1#71256287

    Şu konuyu incelerseniz.. baya fark varmış.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cevaplarınız için teşekkürler hocam bunları değerlendireceğiz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer


    quote:

    Orijinalden alıntı: Selo3803

    Anladım teşekkürler hocam. Peki bubağımsız ve t.çubuğu arasında hissedilir bir derecede farklılık var mı ?

    https://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=71256287&p=1#71256287

    Şu konuyu incelerseniz.. baya fark varmış.

    Oo evet fark burda daha iyi anlaşılıyor teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    arkadasin profile bir bakarsaniz konuya ccvp atmazsiniz

    Yaşım sizde de mi sorun yarattı ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Umut T.

    belirgin farklar vardır, geneli itibariyle bağımsız arka süspansiyonlu araçlar daha iyidir ama istisnai durumlar da olmuyor değil. bir kere kullanım amacı önemli. evden işe, işten eve gelip gidilen, ikinci araba gibi kullanılacaksa torsiyonlu bir araç mantıklı olabilir. bir kere bagajdan çalmaz, bakımı daha ucuzdur -alırken de öyle tabi, hafiftir, yüke dayanıklılığı daha yüksektir, dayanıklıdır, yer kaplamaz ki bu da bagajla ilgili başlığa girer zaten ama yol tutuşuna gelince işin rengi değişir; yüksek veya düşük süratlerde, özellikle önünüze yaya/kedi/köpek/araç fırlaması gibi durumlarda yapacağınız hamlelerde yani ani ağırlık transferlerinde tam bağımsız süspansiyonlara göre, yapabildikleri sınırlıdır, kaza ihtimalini bağımsız süspansiyonlar kadar düşüremez istisnai modeller dışında. bu yüzden esp gibi elektronik sistemlerle desteklenir, hatta bu sistemler kapatılamaz bile birçok araçta. ayrıca torsiyon çubuklu araçlarda, özellikle sürüş süratlerinde ve bir de viraj dönülüyorsa, fren anında denge de kolay sağlanmaz bağımsız süspansiyonlu araçlara göre, araç virajda dönerken de dönülen tarafın tersine yatma bağımsız süs. araçlara göre daha bariz gözlemlenir çünkü geometrisi gereği ağırlığı aktarmakta zorluk çeker, her risk seviyesinde de aktaramama ihtimali yüksektir; torsiyon çubuğunun arkasında destekleyecek bir şey yoktur çünkü. araç yatar da yatar. fazla basit bir sistemdir. açıkçası bu sistemin yeri, binek araçlar için sürücü ile beraber en fazla 1200 kilo olan, fazla süspansiyon salınımı olmayacak, ağır ağır kullanılacak küçük/hafif a ve b segmentidir ama yukarıda yazdığım etmenlerden ötürü hala c'de de kullanımda. (focus, giulietta gibi araçlarda tam bağımsız standart.) çift salıncaklı bağımsız süspansiyonlarda, çukura giren/ağırlığa maruz kalan tekerlek, salınımı boyunca çok daha uzun bir kola bağlıymış gibi açısını koruyabildiği için torsiyon çubuğundan ayrışır net olarak ve bu açıyı korurken, diğer tekerleği de etkilemez. (bağımsız süspansiyona ek olarak viraj çubuğu varsa etkilenir bu arada.) yukarıda bahsettiğim bagaj, maliyet vb. konularda da dezavantajları vardır tabi.

    şahsen, torsiyon-bağımsız farkı her an farkedilmeyebilir ama bir an gelir, olup olmaması dramatik bir şekilde farkını ortaya koyar. ayrıca önde direksiyon ile zaten ön iki tekere hakimiz ama -yapay zekalı elektronik destekleri saymıyorum- arkada işin rengi böyle değil. sonuçta yolun bozukluklarını sönümlemek, aracı yola/yüke entegre etmek, yükle de dengeyi sağlamak dışında kontrolü, sürüş dengesini sağlamak gibi hayati konularda önemli konumlarda süspansiyonlar. bu yüzden müdahale edemediğimiz arka süspansiyonlar ne kadar iyi olursa o kadar tercih nedenidir benim için.

    edit: ek
    edit 2: golf 5 ve 6'da -aynı araba zaten- esp'li modellerde kapatılabiliyordu ama mqb'li 7'de kapatılamıyor yanlış hatırlamıyorsam. (yanlışım varsa düzeltin lütfen.) bu da bir şeye işarettir, 5 ve 6 fena yol tutmazlardı esp'siz versiyonlarda da.

    Cevaplarınız için teşekkürler hocam bunları değerlendireceğiz baya da fark varmış yani




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Umut T.

    belirgin farklar vardır, geneli itibariyle bağımsız arka süspansiyonlu araçlar daha iyidir ama istisnai durumlar da olmuyor değil. bir kere kullanım amacı önemli. evden işe, işten eve gelip gidilen, ikinci araba gibi kullanılacaksa torsiyonlu bir araç mantıklı olabilir. bir kere bagajdan çalmaz, bakımı daha ucuzdur -alırken de öyle tabi, hafiftir, yüke dayanıklılığı daha yüksektir, dayanıklıdır, yer kaplamaz ki bu da bagajla ilgili başlığa girer zaten ama yol tutuşuna gelince işin rengi değişir; yüksek veya düşük süratlerde, özellikle önünüze yaya/kedi/köpek/araç fırlaması gibi durumlarda yapacağınız hamlelerde yani ani ağırlık transferlerinde tam bağımsız süspansiyonlara göre, yapabildikleri sınırlıdır, kaza ihtimalini bağımsız süspansiyonlar kadar düşüremez istisnai modeller dışında. bu yüzden esp gibi elektronik sistemlerle desteklenir, hatta bu sistemler kapatılamaz bile birçok araçta. ayrıca torsiyon çubuklu araçlarda, özellikle sürüş süratlerinde ve bir de viraj dönülüyorsa, fren anında denge de kolay sağlanmaz bağımsız süspansiyonlu araçlara göre, araç virajda dönerken de dönülen tarafın tersine yatma bağımsız süs. araçlara göre daha bariz gözlemlenir çünkü geometrisi gereği ağırlığı aktarmakta zorluk çeker, her risk seviyesinde de aktaramama ihtimali yüksektir; torsiyon çubuğunun arkasında destekleyecek bir şey yoktur çünkü. araç yatar da yatar. fazla basit bir sistemdir. açıkçası bu sistemin yeri, binek araçlar için sürücü ile beraber en fazla 1200 kilo olan, fazla süspansiyon salınımı olmayacak, ağır ağır kullanılacak küçük/hafif a ve b segmentidir ama yukarıda yazdığım etmenlerden ötürü hala c'de de kullanımda. (focus, giulietta gibi araçlarda tam bağımsız standart.) çift salıncaklı bağımsız süspansiyonlarda, çukura giren/ağırlığa maruz kalan tekerlek, salınımı boyunca çok daha uzun bir kola bağlıymış gibi açısını koruyabildiği için torsiyon çubuğundan ayrışır net olarak ve bu açıyı korurken, diğer tekerleği de etkilemez. (bağımsız süspansiyona ek olarak viraj çubuğu varsa etkilenir bu arada.) yukarıda bahsettiğim bagaj, maliyet vb. konularda da dezavantajları vardır tabi.

    şahsen, torsiyon-bağımsız farkı her an farkedilmeyebilir ama bir an gelir, olup olmaması dramatik bir şekilde farkını ortaya koyar. ayrıca önde direksiyon ile zaten ön iki tekere hakimiz ama -yapay zekalı elektronik destekleri saymıyorum- arkada işin rengi böyle değil. sonuçta yolun bozukluklarını sönümlemek, aracı yola/yüke entegre etmek, yükle de dengeyi sağlamak dışında kontrolü, sürüş dengesini sağlamak gibi hayati konularda önemli konumlarda süspansiyonlar. bu yüzden müdahale edemediğimiz arka süspansiyonlar ne kadar iyi olursa o kadar tercih nedenidir benim için.

    edit: ek
    edit 2: golf 5 ve 6'da -aynı araba zaten- esp'li modellerde kapatılabiliyordu ama mqb'li 7'de kapatılamıyor yanlış hatırlamıyorsam. (yanlışım varsa düzeltin lütfen.) bu da bir şeye işarettir, 5 ve 6 fena yol tutmazlardı esp'siz versiyonlarda da.

    Cevaplarınız için teşekkürler hocam bunları değerlendireceğiz




  • imzamdaki araç sabah-akşam şehiriçi istanbul trafiği 8lt/100km.
  • 8 gayet uygun bir rakam bu araç için. Denk gelirse bende sizin gibi tungsten alıcam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: budak_1903

    imzamdaki araç sabah-akşam şehiriçi istanbul trafiği 8lt/100km.


    8 gayet uygun bir rakam bu araç için. Denk gelirse bende sizin gibi tungsten alıcam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim için Manuel asla tercih olmadı fakat sadece iki motorun DSG'lisini seçiyor olsam araçtan beklentime bakardım.

    1.6 TDI'ın az yatkığını söylememize gerek yok zaten.
    1.4 TSI ve özellikle 150'liği ise sürüş bakımından çok keyifli ve güçlü bir araç.

    1.4 122 DSG'yi Jetta'da kullanıp çok ciddi keyif almıştım, o bile basınca giden beklenmeyecek derecede seri bir araçtı. Şimdi 1.4 ve 150 beygir vev daha hafif bir kasa var.
    Bir de bağımsız süspansiyon ile geliyor.

    Sürüş açışından her zaman olduğu gibi benzinli araçların keyifli olduğu bir gerçek. Sizde sürerken mi keyif almak istersiniz(Hem Benzin Hem DSG Duble Keyif) yoksa cebinizden para çıkarken mi keyif yapmak istersiniz.İstanbul'un şehiriçinde en az 650 KM yol yapmak mümkün TDI ile. Bu yol durumuna göre 750'yi bile buluyor. Uzun yolda ise 900 KM gayet mümkün.




  • Kuray K kullanıcısına yanıt
    Araba kullanmayı çok seviyoruz ailecek ama işte büyüklerimde benzin düşmanlığı var onu aşmak zor yokda 1.6 tdi manuel tercihimiz dsgden biraz korkuyoruz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.