Şimdi Ara

Golf 7 DSG mi? Manuel mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
3
Cevap
1
Favori
4.752
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • DSG nedir? ve diğer otomatik viteslerden farkı var mıdır?




    DSG terimi Almanca Direkt-Schalt-Getriebe sözcüklerinin kısaltmasıdır. (Doğrudan vites değiştiren vites kutusu)
    6 ileri olanla 7 ileri olan halen kullanılmaya devam ediyor.
    DSG'nin 7 ileri olan versiyonu 2008'de tanıtıldı ve 6 ileri olanın yerini aldı.
    7 İleri DSG;
    Çift kavramalı elektronik kontrollü otomatikleştirilmiş şanzıman türüdür.
    Çift debriyajdan birisi 1-3-5. vitesler için, diğeri ise 2-4-6. vitesler için kullanılır.
    Bunun sonucunda her vites geçişinden önce bir sonraki vites hazır bekletilmektedir.
    Yani vites geçişi yapacağınız zaman manuel performansını arada vites geçirirken yaşadığınız kayıp olmadan alabilirsiniz.
    Dolayısıyla diğer markalarda manuel ve otomatik şanzımanlı araçlar arasında otomatiklerin aleyhinde olan yakıt tüketimi, hızlanma ve son sürat değerleri DSG için geçerli değildir.
    7 ileri DSG 70 kg ağırlığa sahip ve 400 parçadan oluşuyor.
    Hissedilmeyecek kadar hızlı ve hız göre doğru vitesi seçmesi amacıyla 7 ileri DSG üretilmektedir.
    Golf TSI (122 BG) 6 ileri düz vites ile kıyaslandığında, 7 ileri DSG 0,4 lt/100 km tasarruf sağlıyor.
    6 ileri olanlar yağlı tip, 7 ileri olanlar kuru tip olarak adlandırılıyor; neden mi?
    7 ileri DSG'nin içinde 1,7 lt yağ bulunuyor, 70 kg ağırlığında. Maksimum 250 NM torka dayanıyor.
    6 ileri DSG'nin içinde 6,5 lt yağ bulunuyor, 93 kg ağırlığında. Maksimum 350 NM torka dayanıyor.
    6 ileri DSG'nin içindeki yağın sıcaklığı 140 dereceyi buluyor.

     Golf 7 DSG mi? Manuel mi? Golf 7 DSG mi? Manuel mi? Golf 7 DSG mi? Manuel mi?



    Orijinalden alıntı: cenko32

    Orijinalden alıntı: xChernobilx

    Arkadaslar tecrubeli arkadaslar cevap verebilirse cok sevinirim :)

    Vw golf 1.4 tsi highline DSG + sunroof lu almayi dusunuyorum. Ama kafamda soru isaretleri var. DSG sizce nasil memnun musunuz? Highline ve comfortline arasindaki belirgin farklar neler?
    Sizin bu paketlerde olmayan kesin onerdiginiz bir ozellik varmi? Ayrica sifir fiyatlarda bu paketlerde kaca aldiniz detayli bilgiye ihyiyacim var tesekkurler :)

    Dsg kullanıcısıyım,dsg ile ilgili birkaç şey söyleyeyim.

    -Performans süper.Dizel aracımın 0-100 hızlanması 10,7 sn.Bilmiyorum ben bu kadar seri vites değiştirebilir miyim? Ama dsg biliyor, bana da sadece gaza basmak kalıyor.

    -Rahatlık süper.Kesinlikle sağ eliniz boşa çıkıyor, ister sevgilinizin elini tutarsınız ister birşeyler yersiniz.Sıkışık trafikte çok rahat.Her şeyi bir tek sağ ayağınızla yapabilirsiniz.

    -Ekonomi süper.Eskiden otomatik araçlar manuallere nazaran daha çok yakardı.Dsg'de öyle değil, hatta dikkat ederseniz manualden ciddi bir fark da yakabilirsiniz.

    Gelelim dsg'nin kronik arızalarına.

    Walla öyle bir arıza var mı ben emin değilim.Kullanıma bağlı olarak belli bir km'den sonra dsg'nin kavramasının değiştirilmesi zorunluluğu var.Aynı durum manual araçlar için de geçerli.Evet manual araçlarda kavrama değişimi dsg'lilere göre daha geç yapılabilir ancak bu da dsg'li araç sahiplerinin performans/rahatlık/ekonomi karşılığında göze almaları gereken bir durumdur.

    Dsg sonuç olarak karmaşık ve bir çok şeyden etkilenebilir bir sistem, dolayısıyla dsg'li bir araç arıza yapacaksa büyük olasılıkla dsg'sinden yapacaktır.Ancak bu durum otomatik şanzımana sahip tüm marka ve model araçlar için geçerlidir.

    Wolkswagen 2014 yılında Türkiyede yaklaşık 100.000 araç sattı.İstatistiklere göre Wv (dünya genelinde ) %30-40 oranında dsg'li araç satıyor. Bu durumda Türkiyede 2014 yılında en az 30.000 dsg'li araç satıldı.Eğer dsg problemliyse (diyelim ki %10) 2014 modellerde 3.000 adet dsg arızalı araç olmalı.Bu durumda global bir üretici olan Wv araçları geri çağırmak zorunda kalmaz mıydı?

    Golf 7'de kullanılan kuru tip (DQ200) 7 vitesli dsg şanzımanda Malezya ve Avustralyada 2013 yılında kronik bir arıza tespit edilmiş ve şanzımanın içindeki yağ değiştirilerek (ücretsiz) problem çözülmüştür.Sonrasında da araçlar uygun yağla üretilmeye başlamış ve problem ortadan kaldırılmıştır.

    Yerli ve yabancı internet sitelerinde çok sayıda dsg arızası nedeniyle şikayet okuyabilirsiniz ancak dikkat ederseniz eğer, özellikle yerli sitelerde şikayetler bir arkadaşımın dsg'li aracında diye başlar ve devam eder. Nedense kendi araçlarındaki dsg arızasından bahseden kullanıcılar pek yoktur.Yabancı sitelerdeki şikayetlere de ben fazla anlam veremiyorum,medeni memleketlerde tüketici hakları denen bir şey var.Gerçekten aracınız sizin eşşekliğinizden değilde gerçek bir üretim hatasından dolayı arızalanıyorsa ve bu durum nedeniyle can güvenliğiniz tehlikeye giriyorsa, wv'ni donuna kadar soyabilirsiniz.Ama gerçekten eşşekseniz, belki bir şekilde birşey koparırım diye, internet ortamlarında ağlar durursunuz.

    Kısaca, dsg kullanıyorum,çok memnunum.




    Passat 2.0 TDI 240 hp SCR BMT 4MOTION DSG

    *Bu motor tam olarak 1968 cc hacminde
    *4000 d/d’de 240 hp güç üretiyor...
    *1750-2500 d/d’de 500 Nm maksimum torka sahip.
    *Motorun gücü tekerleklere 7 kademeli çift debriyajlı otomatik şanzıman
    * Volkswagen sözlüğünde 4Motion olan herkesçe 4x4 olarak bilinen aktarma organlarıyla lastiklerine aktarıyor.
    *0'dan 100km/s hıza 6,1 sn’de çıkabiliyor.
    *maksimum hızı ise 240 km/s’dir.
    *Boş ağırlığı 1721 kg
    *Yükleme kapasitesi: 539 kg
    *Maksimum ağırlık: 2260 kg
    *yakıt deposu hacmi : 66 Litre
    *Fabrika verilerine göre: Şehir içi 100 km’de 6,4 litre
    Şehir dışında (90km/s sabit hızla) 4,6 litre
    ortalama yakıt tüketimi 5,3 litre

    Şimdi biliyoruz ki;

    7 ileri DSG'nin içinde 1,7 lt yağ bulunuyor, 70 kg ağırlığında Maksimum 250 NM torka dayanıyor.
    6 ileri DSG'nin içinde 6,5 lt yağ bulunuyor, 93 kg ağırlığında Maksimum 350 NM torka dayanıyor.
    6 ileri DSG'nin içindeki yağın sıcaklığı 140 dereceyi buluyor.

    500 Nm.'lik torka dayanması için yeni olması lazım ; ki kesinlikle O halde bu yeni bir şanzıman olmalı

    Yabancı kaynaklarda da aynen bu tespitimi doğruladı.

    Bu sayede Yeni Passat B8'de yeniliklere bir tane daha ekleyebiliriz.

    4.
    Yeni DSG şanzıman

     Golf 7 DSG mi? Manuel mi?



    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >







  • ben 1.4 tsi 140 bg. dsg aldım ve memnun muyum? değilim. DSG insanı tembelliğe alıştırdığından manuel kullanım mümkün olsa da bir türlü alışkanlık olarak yerleşmiyor. DSG beni fazla mülayim bir şoför yaptı. Otomatik vites zaten öyle ha diyince fırlayan bir araç olamıyor kendi bildiği gibi yansıtıyor motor gücünü yola. Yani sürüş keyfi diye ne aradığınıza bağlı olarak sevebilirsiniz de pişman da olabilirsiniz. Belirttiğim durumdan dolayı yakıt tüketimi üzerinde belirgin bir iyileşme yaratıyor - şoförü uyutarak diyelim:). Ayrıca spor kullanım için spor yada ayarlanabilir süspansiyon şart.
  • DSG nin sorununun şehir efsanesinden ibaret olduğu kanaatindeyim GOLF Mk7 de. Ben de aracımı alırken riske girmeden manuel tercih ettim. Bu sırada golf le ilgili forumlarla o kadar haşir neşir oldum ki DSG sahibi Golf çülerden biri de kalkıp demedi ki ben böyle böyle sorunla karşılaştım da çözemedim diye...

    Manuel kullanmak ayrı bir zevk bu da aşikar. Arabayı kullanmaktan zevk alan biri olarak arabanın dilinden konuşmak zorundasınız kullanırken. İnsan sevdiğiyle daha çok iletişime geçmek ister, manuel de bunu fazlasıyla yaşıyorsunuz.

    Golf Mk8 alacak olsam DSG nin de tadına bakmak isterim. Aracımın fabrika verisi 0-100 km/h : 9,3 sn. Ben ne kadar usta da olsam imkanı yok ki manuelde DSG nin hızına yetişebileyim o kadar seri vites değiştirebileyim. İstanbul Ankara gibi büyük şehirde yaşasaydım hiç düşünmeden tercihim DSG olurdu.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.