Şimdi Ara

Golf tsi 1.4 140 hp ye çip (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
0
Favori
7.098
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • aynı grup...tune yapacaktır...
  • eğer aracınızaa chip istiyorsanız beyinli yani soketli değilde.yazımlı olanınfdan kullanınız bunun araca bir zararı yoktur fakat.aracınızdan yüksek bir değer alamassınız çünkii motor hacmi 1.4 bu yazılım olayından yüksek bir değer elde etmek istiyorsanız önce motor hacminiz büyük olması gerekio.aksi taktirde değmez.diğelim ki siz bu uygulamayı aracınıza yaptırdınız.ilerki zamanlada cok aşırı yüklenmeden dolayı aracınızn eksozu patlayabilir.bu yüsden katalizatör iptali gerekeceltir ve eksoz borularının büyütülmesi gerekir.eğer bu uygulamaları eksiksiz yaptırırsanız kesinlikle güzel bir sonuc alırsınız.isterseniz ben size örnek verebilirm.yakın bir arkadaşaımda 2006 model mercedes viano var.bu arac orjinal de 2.2 motor ve 150 hp dir.biz bu araca yazılım attırdık ve arac şuan 210hp oldu ve dediğim bu eksoz uygulamalrını yapmamştık araca ve eksozu patladı aracın.katalizatör ü iptal ettikten sonra ve eksoz borularını genişlettikten sonra dikkat cekici biir yakıt artışı söz konusu oldu.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: hüseyin_07

    eğer aracınızaa chip istiyorsanız beyinli yani soketli değilde.yazımlı olanınfdan kullanınız bunun araca bir zararı yoktur fakat.aracınızdan yüksek bir değer alamassınız çünkii motor hacmi 1.4 bu yazılım olayından yüksek bir değer elde etmek istiyorsanız önce motor hacminiz büyük olması gerekio.aksi taktirde değmez.diğelim ki siz bu uygulamayı aracınıza yaptırdınız.ilerki zamanlada cok aşırı yüklenmeden dolayı aracınızn eksozu patlayabilir.bu yüsden katalizatör iptali gerekeceltir ve eksoz borularının büyütülmesi gerekir.eğer bu uygulamaları eksiksiz yaptırırsanız kesinlikle güzel bir sonuc alırsınız.isterseniz ben size örnek verebilirm.yakın bir arkadaşaımda 2006 model mercedes viano var.bu arac orjinal de 2.2 motor ve 150 hp dir.biz bu araca yazılım attırdık ve arac şuan 210hp oldu ve dediğim bu eksoz uygulamalrını yapmamştık araca ve eksozu patladı aracın.katalizatör ü iptal ettikten sonra ve eksoz borularını genişlettikten sonra dikkat cekici biir yakıt artışı söz konusu oldu.

    150 den 210 a çıkmak demek %40 artış demek...sınırlar zorlanmış...180*190hp o araç için bence ideal değerlerdir...ayrıca turbo patlaması şunu gösterir...turbo ayarlarına fazla yüklenmişler...

    merak ettim yazılımı kim attı...?? hangi firma yada kişi




  • Merhabalar, araçların potansiyelleri gözönüne alınırken sadece motor hacmine bakmaktansa diger mekanik aksamlarıda gözönünde bulundurmak gerekir. Örnek vermek gerekirse. 1.8t benzinli bir vw-audi motorundan 150hp den 190-195 hp lere kadar cok rahat artış saglanabilirken 1.8 benzinli atmosferik bir araçtan 150 hp den alınacak max artış 165-167 civarında kalacaktır..
    Gelelim vianoya.. bu araçlar için ideal artış motor durumu ve aracın genel durumu iyi ise +35ps ve +60Nm civarındadır.. 150pslik 2.2cdi motorla 2.2cdi 110 ps lerde aynı motor kullanılmasına ragmen farklı bazı mekanik aksamlar vardır.. bu yüzden sadece motor hacmi düşünmek yanlış olur. 210 ps alınabilir rakamdır fakat ideal rakamları 185ps civarıdır aracınız için. Hayırlı olsun kazasız belasız sürüşler dilerim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: harmandali


    quote:

    Orjinalden alıntı: hüseyin_07

    eğer aracınızaa chip istiyorsanız beyinli yani soketli değilde.yazımlı olanınfdan kullanınız bunun araca bir zararı yoktur fakat.aracınızdan yüksek bir değer alamassınız çünkii motor hacmi 1.4 bu yazılım olayından yüksek bir değer elde etmek istiyorsanız önce motor hacminiz büyük olması gerekio.aksi taktirde değmez.diğelim ki siz bu uygulamayı aracınıza yaptırdınız.ilerki zamanlada cok aşırı yüklenmeden dolayı aracınızn eksozu patlayabilir.bu yüsden katalizatör iptali gerekeceltir ve eksoz borularının büyütülmesi gerekir.eğer bu uygulamaları eksiksiz yaptırırsanız kesinlikle güzel bir sonuc alırsınız.isterseniz ben size örnek verebilirm.yakın bir arkadaşaımda 2006 model mercedes viano var.bu arac orjinal de 2.2 motor ve 150 hp dir.biz bu araca yazılım attırdık ve arac şuan 210hp oldu ve dediğim bu eksoz uygulamalrını yapmamştık araca ve eksozu patladı aracın.katalizatör ü iptal ettikten sonra ve eksoz borularını genişlettikten sonra dikkat cekici biir yakıt artışı söz konusu oldu.

    150 den 210 a çıkmak demek %40 artış demek...sınırlar zorlanmış...180*190hp o araç için bence ideal değerlerdir...ayrıca turbo patlaması şunu gösterir...turbo ayarlarına fazla yüklenmişler...

    merak ettim yazılımı kim attı...?? hangi firma yada kişi

    yazılımı antalyada ACT die bir firma attı.arac mercedes in servisindee test edilerek bu veri elde edilmiştir.




  • bu riskleri alabilen adam 300 Bglik arabayida alır zaten. eski peugeot falan olsa makul ama golf 1.4 pek ucuz bir aracta degilki.

    Araclarda gurultu titresimi azaltmak icin ateslemeyi biraz geciktirip, piston tam ölü noktada degilde ölü noktayı gectikten sonra aşağı inerken patlatılıyor. biraz performans kaybı sözkonusu ama cok bişey degil. Cogu arabada zaten motor performans ihtiyacini hissedip bu zamanı normal yerine alabiliyor.Devirliyken de biz bu ses değişimini pek anlamıyoruz zaten.
    rolantide bu geciktirme olmayan rally arabalarinin calismasini gorduyseniz sanki her an duracak gibi kararsizdirlar.
    boyle kompakt araclarda motor modifikasyonunu makul gormuyorum.
    170 Bg ile aynı motor osla dahi araba aynımı acaba, ağırlığı, frenleri. güvenlik ne olacak.
  • iyide abt chip aracın garantisini bozmuyor.
    bu kadar sorun cıkaracak olsa garanti vermezler gibime geliyor
  • 18 TSI yaptım bu güne dek..hiç bir problem yaşamadım..gayet problemsiz bir işlem..Tabi yapabilene..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: aktuz

    Araclarda gurultu titresimi azaltmak icin ateslemeyi biraz geciktirip, piston tam ölü noktada degilde ölü noktayı gectikten sonra aşağı inerken patlatılıyor. biraz performans kaybı sözkonusu ama cok bişey degil. Cogu arabada zaten motor performans ihtiyacini hissedip bu zamanı normal yerine alabiliyor.Devirliyken de biz bu ses değişimini pek anlamıyoruz zaten.
    rolantide bu geciktirme olmayan rally arabalarinin calismasini gorduyseniz sanki her an duracak gibi kararsizdirlar.



    Verdiğiniz bilgi için teşekkürler ancak düzeltmekte fayda var.

    Termodinamik kanunlarına göre yanmada en yüksek verim, sabit bir hacimde olan yanmadır. Öte yandan, krank-biyel mekanizmasının mantığı gereği piston sürekli olarak hareket halinde olduğundan bunu sağlamak imkansız olduğu için, yanmanın, piston üst ölü noktaya yaklaşırken başlaması ve piston aşağı inmeye henüz başlamışken sona ermesi gerekir. Bunun sebebi, her ne kadar hızlı bir olay olsa da, silindir içerisine gönderilen dolgunun yanmak için belli bir zamana ihtiyaç duymasıdır.

    "Alev hızı" terimi zaten günümüzde motor tasarımcılarının üzerinde en çok kafa yorduğu parametrelerden biridir. Twinport, FSI, vs teknolojiler her ne kadar birbirinden farklı gibi görünse de, temelde dolgunun bujiye olabildiğince yakın bir şekilde yığılması sayesinde alev hızının arttırılması ve dolayısıyla dolguyu daha hızlı yakabilen motorun daha fakir ve vuruntu sınırına daha yakın çalıştırılabilmesi anlamına gelir. Beraberinde artan verim ve düşen yakıt tüketimi ile birlikte tabii.

    Konuya geri dönecek olursak, yanmanın pistonun ÜÖN'ya (üst ölü noktaya) varmadan önce ateşlenmesi neticesinde yanmanın, ÜÖN öncesi ve sonrasında eşit bir şekilde yayıldığından bahsetmiştim. Krankın bir dönüşü üzerinden hareketle, ÜÖN'nın kaç derece öncesinde ateşlemenin gerçekleştirildiği, "Ateşleme Avansı" olarak tabir edilen parametredir. Günümüzde tüm benzinli içten yanmalı motorlarda ÜÖN öncesinde ateşleme yapılır. Aksi durumda, dolgu giderek genişleyen bir hacimde tutuşacağı için günümüz standart motorlarından komik derecede düşük güçler elde etmek durumunda kalırdık.

    Yarış otomobillerindeki kararsız rölanti durumu ise genellikle aşırı derecede yüksek ateşleme avansı sebebiyle değil de, aşırı yüksek sübap örtüşmesi, yani emme ve egzos sübaplarının aynı anda açık kaldığı sürenin çok uzun olması sebebiyle oluşmaktadır. Yüksek sübap örtüşmesi, yüksek devirlerde silindir içerisindeki yanmış gazların tahliyesini ve taze dolgunun emilmesini kolaylaştırarak üst devirlerde ciddi güçler elde edilmesini sağlamakta ancak rölantide sarsıntılı ve kararsız çalışmaya yol açmaktadır.




  • Bence değer. Tabi şuankı seni tatmin etmiyosa
  • Golf TSI 122 DSG tipt. lere de bu chip olayı yapılıyor mu? 2009 modellere yani 122 beygirini alıp kaldırdıkları 140 hp olabilir mi, bu arada 140 hp yi neden kaldırdılar biliyormusunuz?
    Teşekkürler...
  • Evet belki kısa vadede sorun çıkmıyor gibi gözükebilir ama uzun vadede ne gibi sorunlar çıkacak bunlar ancak zamanla cevaplanabilir
  • Fazla yakıt tükettiği için kaldırılmıştır:)
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.