Şimdi Ara

Golf TSI 122 bg Turbo değişti (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
104
Cevap
0
Favori
11.749
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hergün dipgaz gidiyorum. Ne özendiğim var nede turboyu düşündüğüm.
    Sadece çok yüksek sürattan sonra eğer hemen motoru kapatmam gerekirse 1-2 dakika rölantide bekletiyorum. Bunu da arabayı aldığımdan beridir 6-7 kere anca yapmışımdır. Onun dışında yüksek süratten sonra da olsa biryere giderken araç yavaşlayacağı için otomatikman soğumuş oluyor. Zaten çok ısındığında arabanın sesinden belli oluyor.

    Bu iş biraz şans işi heralde. Şimdi ben benim arabada bu zamana kadar olmadı bundan sonrada olmaz diyemem tabii ki. Her an olabilir şans işi valla.
    Araç passat 2.0tdi. km 100 bini geçti.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    quote:

    Orijinalden alıntı: banchi_doğan

    Yapmayın etmeyin ya hu.

    Hocam sizi suçlamıyorum ama ;

    - Motor soğukken sıkıştırdığınız oldu mu?
    -Aracı çalıştırınca 30 saniye rolantide beklediniz mi?
    -Aracı stop ederken 30 saniye rölantide beklediniz mi aynı şekilde?
    -Aracı çok sıkıştırdığınız zamanlar Turbo yağlansın diye ekstradan beklediniz mi?
    -Ara gazı olaylarına sık girdiniz mi?
    -Aldığınız yakıta, yağa özen gösterdiniz mi?
    -Bakımları aksatmadan yaptınız mı?

    eğer bu söylediklerimin her birini eksiksiz yaptıysanız kusur araçtadır kesinlikle. Ama es geçtikleriniz olduysa motorun bir günahı yok. Turbo bu, hassas parçadır.

    Her turbo motoru yaratabileceği sıkıntıları yaratabilir.

    Her motor arızalanıp sanayiye düşebilir.

    122 bg TSI motoru çok iyi bir motor. Çok sıkıştırma yok. 1248 cm3 dizel motor 95 beygir güç ile 400- 500 bin km gidiyorsa sorunsuz, 1428 cm3 122 BENZİN bir araçta gitmeli doğru kullanımda. Motor ömrü açısından bir sıkıntısı olacağını düşünmüyorum TSI 122 lerin.

    birgün yolun ikitelli güngören oto sanayisine düşerse doğan seni eniştenin bosc car servise götürcem gözünle görücen tsı motorların motor arzalarını

    çok ciddiyim bak eniştem tsı motorlardan çok dertli çok sıkıntı oluyor dedi bende mümkün olduğunca uzak duruyorum

    ibiza almama sebebim bu sırf bu yüzden polo daha yakın geliyor bana

    mesela 1.4 tsı tiguanların bir çoğunda motor arzası oldu sahibinden.com ara sıra bak hep aynı yazılar aracımın motoru doğuş otoda değişti sıfır takıldı

    çoğunda arza var

    Cihan buluşma yaramış sana.




  • Walla Allah'ın sevdiği kuluymuşsunuz. Artık biraz daha dikkatli kullanırsın aracı, yoksa bundan sonraki masraflar cepten...
  • Turbo candir diyenler icin bu lafim. Bu turbo elbet bigun bi sorun cikarticak bu turbonun bi omru var degilmi ? Volvo gibi bi marka bile dikkat edilirse turbo omrunun 100-120 bin km oldugunu soluyor. Gidin bizzat servisinden bilgi alabilirsiniz. Simdi 1 lt az yakicam diye buna degermi ? Ki birde o turbodan aldiginiz hazdan dolayi basacaksaniz tuketim esitlenicek. Daha sonra bide o turbonun nazini cekiceksiniz yok sogumasini bekle yok cok sikistirma falan filan.

    Kusra bakmayin ama turbo can falan degil patlican. Halen atmosferik motorlar degisilmez benim icin alt devirlerde cansizmis pehhh allahinizi severseniz hepinizin altindami bugatti var o kadarmi cansiz. 122 hplik motorda ne isi var turbonun 170-180 bi nebze belki kabullenirimde 122 lik tsi motor ile 124 hp lik civic motoru arasinda daglar kadar fark yok. Hele hondaya b.k atip vw' ni goklere cikarcak kadar hic fark yok. Honda ve vw ornektir firma isimleri ve motorlar degiskendir. İyi bildigim 2 markadan ornek verdim. Okuz altinda buzagi aramayin




  • Veletlere burada konuşmak kolay, önemli olan boktan sebeplerden ortaya vurucu servis faturaları çıktıgında babalarınızın ruh halidir.

    Cuzdani açıp yoktan yere üçer beşer binlira için o kredi kartını uzatmanın yarattığı psikolojiyi anlamazsınız siz henüz yavrularım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: evolvo

    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    quote:

    Orijinalden alıntı: evolvo

    konuyu editleyen yönetici, bana edilen hakaretin cezasını da takip eder umarım.....
    Bu yaştan sonra yediğimiz küfürle kalmayalım en azından...

    Hocam bu arkadas sorunlu.İşi gücü hakeret etmek.Bilgisinin yetmediği yerde kendini tatmin etmek için hakaret ediyor.O yüzden tartışmaya bile girme bu türlerle.

    Ayrıca hakaret etmediğim halde 4 gün ceza veren forum yönetimi geçen bana küfür eden o arkadaşı cezasız bırakmıştır.Lütfen forumda çifte standartlık olmasın...

    Takip edicez bakalım...

    neyi takip ediyosun sen bilader?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    Turbo candir diyenler icin bu lafim. Bu turbo elbet bigun bi sorun cikarticak bu turbonun bi omru var degilmi ? Volvo gibi bi marka bile dikkat edilirse turbo omrunun 100-120 bin km oldugunu soluyor. Gidin bizzat servisinden bilgi alabilirsiniz. Simdi 1 lt az yakicam diye buna degermi ? Ki birde o turbodan aldiginiz hazdan dolayi basacaksaniz tuketim esitlenicek. Daha sonra bide o turbonun nazini cekiceksiniz yok sogumasini bekle yok cok sikistirma falan filan.

    Kusra bakmayin ama turbo can falan degil patlican. Halen atmosferik motorlar degisilmez benim icin alt devirlerde cansizmis pehhh allahinizi severseniz hepinizin altindami bugatti var o kadarmi cansiz. 122 hplik motorda ne isi var turbonun 170-180 bi nebze belki kabullenirimde 122 lik tsi motor ile 124 hp lik civic motoru arasinda daglar kadar fark yok. Hele hondaya b.k atip vw' ni goklere cikarcak kadar hic fark yok. Honda ve vw ornektir firma isimleri ve motorlar degiskendir. İyi bildigim 2 markadan ornek verdim. Okuz altinda buzagi aramayin

    Benzinli bir motor için atmosferiği yeğlerim çoğu zaman ama dizel turbosuz olmuyor. Gitmiyor. Yoksa ciddiyim 1.3 Swift'le bile 6500 devir çevirmek bambaşka bir keyif veriyor bana..

    Ekleme: Eski Connect'imizi sattığımızda 135.000km civarındaydı, o kadar hor kullanıma rağmen yine de turboda sıkıntı yoktu..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JasoNBuraK -- 15 Kasım 2011; 20:56:04 >




  • Dizeli katmadim zaten o bambaska bi olay.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: evolvo

    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    quote:

    Orijinalden alıntı: evolvo

    konuyu editleyen yönetici, bana edilen hakaretin cezasını da takip eder umarım.....
    Bu yaştan sonra yediğimiz küfürle kalmayalım en azından...

    Hocam bu arkadas sorunlu.İşi gücü hakeret etmek.Bilgisinin yetmediği yerde kendini tatmin etmek için hakaret ediyor.O yüzden tartışmaya bile girme bu türlerle.

    Ayrıca hakaret etmediğim halde 4 gün ceza veren forum yönetimi geçen bana küfür eden o arkadaşı cezasız bırakmıştır.Lütfen forumda çifte standartlık olmasın...

    Takip edicez bakalım...

    neyi takip ediyosun sen bilader?

    bana ettiğin hakaret için ceza alıp almayacağını takip edicem, sakıncası mı var?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: evolvo

    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: evolvo

    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    quote:

    Orijinalden alıntı: evolvo

    konuyu editleyen yönetici, bana edilen hakaretin cezasını da takip eder umarım.....
    Bu yaştan sonra yediğimiz küfürle kalmayalım en azından...

    Hocam bu arkadas sorunlu.İşi gücü hakeret etmek.Bilgisinin yetmediği yerde kendini tatmin etmek için hakaret ediyor.O yüzden tartışmaya bile girme bu türlerle.

    Ayrıca hakaret etmediğim halde 4 gün ceza veren forum yönetimi geçen bana küfür eden o arkadaşı cezasız bırakmıştır.Lütfen forumda çifte standartlık olmasın...

    Takip edicez bakalım...

    neyi takip ediyosun sen bilader?

    bana ettiğin hakaret için ceza alıp almayacağını takip edicem, sakıncası mı var?

    ceza alınır verilir doğanın kanunudur sıkıntı yok




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    Turbo candir diyenler icin bu lafim. Bu turbo elbet bigun bi sorun cikarticak bu turbonun bi omru var degilmi ? Volvo gibi bi marka bile dikkat edilirse turbo omrunun 100-120 bin km oldugunu soluyor. Gidin bizzat servisinden bilgi alabilirsiniz. Simdi 1 lt az yakicam diye buna degermi ? Ki birde o turbodan aldiginiz hazdan dolayi basacaksaniz tuketim esitlenicek. Daha sonra bide o turbonun nazini cekiceksiniz yok sogumasini bekle yok cok sikistirma falan filan.

    Kusra bakmayin ama turbo can falan degil patlican. Halen atmosferik motorlar degisilmez benim icin alt devirlerde cansizmis pehhh allahinizi severseniz hepinizin altindami bugatti var o kadarmi cansiz. 122 hplik motorda ne isi var turbonun 170-180 bi nebze belki kabullenirimde 122 lik tsi motor ile 124 hp lik civic motoru arasinda daglar kadar fark yok. Hele hondaya b.k atip vw' ni goklere cikarcak kadar hic fark yok. Honda ve vw ornektir firma isimleri ve motorlar degiskendir. İyi bildigim 2 markadan ornek verdim. Okuz altinda buzagi aramayin

    Yürü beee, geliyorum peşinden




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: evolvo

    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: evolvo

    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    quote:

    Orijinalden alıntı: evolvo

    konuyu editleyen yönetici, bana edilen hakaretin cezasını da takip eder umarım.....
    Bu yaştan sonra yediğimiz küfürle kalmayalım en azından...

    Hocam bu arkadas sorunlu.İşi gücü hakeret etmek.Bilgisinin yetmediği yerde kendini tatmin etmek için hakaret ediyor.O yüzden tartışmaya bile girme bu türlerle.

    Ayrıca hakaret etmediğim halde 4 gün ceza veren forum yönetimi geçen bana küfür eden o arkadaşı cezasız bırakmıştır.Lütfen forumda çifte standartlık olmasın...

    Takip edicez bakalım...

    neyi takip ediyosun sen bilader?

    bana ettiğin hakaret için ceza alıp almayacağını takip edicem, sakıncası mı var?

    ceza alınır verilir doğanın kanunudur sıkıntı yok

    iyi işte




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA

    quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    Turbo candir diyenler icin bu lafim. Bu turbo elbet bigun bi sorun cikarticak bu turbonun bi omru var degilmi ? Volvo gibi bi marka bile dikkat edilirse turbo omrunun 100-120 bin km oldugunu soluyor. Gidin bizzat servisinden bilgi alabilirsiniz. Simdi 1 lt az yakicam diye buna degermi ? Ki birde o turbodan aldiginiz hazdan dolayi basacaksaniz tuketim esitlenicek. Daha sonra bide o turbonun nazini cekiceksiniz yok sogumasini bekle yok cok sikistirma falan filan.

    Kusra bakmayin ama turbo can falan degil patlican. Halen atmosferik motorlar degisilmez benim icin alt devirlerde cansizmis pehhh allahinizi severseniz hepinizin altindami bugatti var o kadarmi cansiz. 122 hplik motorda ne isi var turbonun 170-180 bi nebze belki kabullenirimde 122 lik tsi motor ile 124 hp lik civic motoru arasinda daglar kadar fark yok. Hele hondaya b.k atip vw' ni goklere cikarcak kadar hic fark yok. Honda ve vw ornektir firma isimleri ve motorlar degiskendir. İyi bildigim 2 markadan ornek verdim. Okuz altinda buzagi aramayin

    Yürü beee, geliyorum peşinden





  • quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    Turbo candir diyenler icin bu lafim. Bu turbo elbet bigun bi sorun cikarticak bu turbonun bi omru var degilmi ? Volvo gibi bi marka bile dikkat edilirse turbo omrunun 100-120 bin km oldugunu soluyor. Gidin bizzat servisinden bilgi alabilirsiniz. Simdi 1 lt az yakicam diye buna degermi ? Ki birde o turbodan aldiginiz hazdan dolayi basacaksaniz tuketim esitlenicek. Daha sonra bide o turbonun nazini cekiceksiniz yok sogumasini bekle yok cok sikistirma falan filan.

    Kusra bakmayin ama turbo can falan degil patlican. Halen atmosferik motorlar degisilmez benim icin alt devirlerde cansizmis pehhh allahinizi severseniz hepinizin altindami bugatti var o kadarmi cansiz. 122 hplik motorda ne isi var turbonun 170-180 bi nebze belki kabullenirimde 122 lik tsi motor ile 124 hp lik civic motoru arasinda daglar kadar fark yok. Hele hondaya b.k atip vw' ni goklere cikarcak kadar hic fark yok. Honda ve vw ornektir firma isimleri ve motorlar degiskendir. İyi bildigim 2 markadan ornek verdim. Okuz altinda buzagi aramayin

    VW nin turbo dizaynında sorun oldugunu düşünüyorum ve diğer yorumumda da söylediğim gibi Caddy aracımızda da böyle bişey yaşadık 38binde turbo patlattı. 185bin kilometre sıfır aldığım Albea - 2005 aracımda turbo namına bi sorun yaşamadım.... turbo şu kilometre gider diye bişey olduğunu düşünmüyorum tamamen teknik dizayn ile alakalı bi durum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarapci

    quote:

    Orijinalden alıntı: octaviabrs

    Servisdekiler kullanıma bağlı olmadığını söylediler ama bence direkt alakalı. Hepinizden özür diliyorum ama çok sık aşağıdaki gibi oluyor. DAha altıncı vitesde 220 bunun yediside var. Birdaha asla bu şekilde kullanmam .

     Golf TSI 122 bg Turbo değişti


     Golf TSI 122 bg Turbo değişti


    Daha 7 sı yok 6. vıteste ne hız yaparsan o 7 ekonomı vıtesıdır 7 de hızınız yukselmez



    7. vitesi roket vitesi sanmış arkadaş




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    Turbo candir diyenler icin bu lafim. Bu turbo elbet bigun bi sorun cikarticak bu turbonun bi omru var degilmi ? Volvo gibi bi marka bile dikkat edilirse turbo omrunun 100-120 bin km oldugunu soluyor. Gidin bizzat servisinden bilgi alabilirsiniz. Simdi 1 lt az yakicam diye buna degermi ? Ki birde o turbodan aldiginiz hazdan dolayi basacaksaniz tuketim esitlenicek. Daha sonra bide o turbonun nazini cekiceksiniz yok sogumasini bekle yok cok sikistirma falan filan.

    Kusra bakmayin ama turbo can falan degil patlican. Halen atmosferik motorlar degisilmez benim icin alt devirlerde cansizmis pehhh allahinizi severseniz hepinizin altindami bugatti var o kadarmi cansiz. 122 hplik motorda ne isi var turbonun 170-180 bi nebze belki kabullenirimde 122 lik tsi motor ile 124 hp lik civic motoru arasinda daglar kadar fark yok. Hele hondaya b.k atip vw' ni goklere cikarcak kadar hic fark yok. Honda ve vw ornektir firma isimleri ve motorlar degiskendir. İyi bildigim 2 markadan ornek verdim. Okuz altinda buzagi aramayin

    Yok ya o kadarda kısa değil turbonun ömrü.

    Volvo öyle dediyse de sorumluluk almamak için demiştir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka


    quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    Turbo candir diyenler icin bu lafim. Bu turbo elbet bigun bi sorun cikarticak bu turbonun bi omru var degilmi ? Volvo gibi bi marka bile dikkat edilirse turbo omrunun 100-120 bin km oldugunu soluyor. Gidin bizzat servisinden bilgi alabilirsiniz. Simdi 1 lt az yakicam diye buna degermi ? Ki birde o turbodan aldiginiz hazdan dolayi basacaksaniz tuketim esitlenicek. Daha sonra bide o turbonun nazini cekiceksiniz yok sogumasini bekle yok cok sikistirma falan filan.

    Kusra bakmayin ama turbo can falan degil patlican. Halen atmosferik motorlar degisilmez benim icin alt devirlerde cansizmis pehhh allahinizi severseniz hepinizin altindami bugatti var o kadarmi cansiz. 122 hplik motorda ne isi var turbonun 170-180 bi nebze belki kabullenirimde 122 lik tsi motor ile 124 hp lik civic motoru arasinda daglar kadar fark yok. Hele hondaya b.k atip vw' ni goklere cikarcak kadar hic fark yok. Honda ve vw ornektir firma isimleri ve motorlar degiskendir. İyi bildigim 2 markadan ornek verdim. Okuz altinda buzagi aramayin

    Yok ya o kadarda kısa değil turbonun ömrü.

    Volvo öyle dediyse de sorumluluk almamak için demiştir.

    O kadar bile ömrü yok turbonun, 220.000 km de ki Getzin turbosu iki kere, 170.000 de ki Nissan Countrynin turbosu 1 kere değişmişti bizde. 120.000 km ömür bence gayet iyi.

    Sonuç olarak biraz da kullanıma bağlı ama, bakım yapılmadan (ki genelde arıza yapmadıysa bakım yapılmıyor) sağlıklı çalışabileceği km değeri bu kadardır ancak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA

    quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka


    quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    Turbo candir diyenler icin bu lafim. Bu turbo elbet bigun bi sorun cikarticak bu turbonun bi omru var degilmi ? Volvo gibi bi marka bile dikkat edilirse turbo omrunun 100-120 bin km oldugunu soluyor. Gidin bizzat servisinden bilgi alabilirsiniz. Simdi 1 lt az yakicam diye buna degermi ? Ki birde o turbodan aldiginiz hazdan dolayi basacaksaniz tuketim esitlenicek. Daha sonra bide o turbonun nazini cekiceksiniz yok sogumasini bekle yok cok sikistirma falan filan.

    Kusra bakmayin ama turbo can falan degil patlican. Halen atmosferik motorlar degisilmez benim icin alt devirlerde cansizmis pehhh allahinizi severseniz hepinizin altindami bugatti var o kadarmi cansiz. 122 hplik motorda ne isi var turbonun 170-180 bi nebze belki kabullenirimde 122 lik tsi motor ile 124 hp lik civic motoru arasinda daglar kadar fark yok. Hele hondaya b.k atip vw' ni goklere cikarcak kadar hic fark yok. Honda ve vw ornektir firma isimleri ve motorlar degiskendir. İyi bildigim 2 markadan ornek verdim. Okuz altinda buzagi aramayin

    Yok ya o kadarda kısa değil turbonun ömrü.

    Volvo öyle dediyse de sorumluluk almamak için demiştir.

    O kadar bile ömrü yok turbonun, 220.000 km de ki Getzin turbosu iki kere, 170.000 de ki Nissan Countrynin turbosu 1 kere değişmişti bizde. 120.000 km ömür bence gayet iyi.

    Sonuç olarak biraz da kullanıma bağlı ama, bakım yapılmadan (ki genelde arıza yapmadıysa bakım yapılmıyor) sağlıklı çalışabileceği km değeri bu kadardır ancak.


    Bende kamyonlarin, otobuslerin turbo omrunu yazsam cok uzun omurlu olmus olacak.

    Ya da rollingden dragdan cikmayan arabalari yazsam super kisa olacak.

    Bilincli kullanildiginda cok uzun omurlu bir parca. Altu ustu mil ve pervane...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka
    Bende kamyonlarin, otobuslerin turbo omrunu yazsam cok uzun omurlu olmus olacak.

    Ya da rollingden dragdan cikmayan arabalari yazsam super kisa olacak.

    Bilincli kullanildiginda cok uzun omurlu bir parca. Altu ustu mil ve pervane...

    Bak o konuya hiç girmeyelim işte hali hazırda çalıştığım yerdeki kamyon ve tır sayısını hayal bile edemezsin, hele söz arıza yapan turbolara gelirse hiç baş edemezsin. Ama bu kıyasa girmeye gerek yok çünkü bahsettiğim araçlar çok ağır yüklerle rampa inip çıkarak çalışıyorlar. 5 ay içerisinde iki kez turbosu değişen çift çeker kamyonumuz var. Yükleyici turboları ise sıkıştırıldığında daha çok arıza veriyor.

    Bir de turbo, altı üstü yaklaşık 150.000 d/dk hızla dönen ve yağlamaya ihtiyaç duyan, ısınınca kızaran ve soğumaya ihtiyaç duyan (yağın incelmesi yağlamayı zorlaştırır), yağlama yapılmazsa çok kolay arızalanan bir parçadır. Dikkatli kullanılmadığı takdirde kolayca tahrip olabilir. Turbo besleme destekli motorun bilinçli bir kullanıma ihtiyacı vardır. Atmosferik motorlar gibi çalıştır yürü, dur stop et şeklinde kullanıldıklarında maalesef ki çok uzun ömürlü değildirler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    quote:

    Orijinalden alıntı: sarapci

    quote:

    Orijinalden alıntı: octaviabrs

    Servisdekiler kullanıma bağlı olmadığını söylediler ama bence direkt alakalı. Hepinizden özür diliyorum ama çok sık aşağıdaki gibi oluyor. DAha altıncı vitesde 220 bunun yediside var. Birdaha asla bu şekilde kullanmam .

     Golf TSI 122 bg Turbo değişti


     Golf TSI 122 bg Turbo değişti


    Daha 7 sı yok 6. vıteste ne hız yaparsan o 7 ekonomı vıtesıdır 7 de hızınız yukselmez



    7. vitesi roket vitesi sanmış arkadaş


    heeee çok komik




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.