Şimdi Ara

GORENJE BUZDOLABI KULLANANLAR (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
40
Cevap
0
Favori
16.416
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Biraz geç olsa da bende size bu firmadan (en azından Gorenje Türkiye ofislerinden) bahsedeyim,konuyu bulan kişilere faydası olur belki.Bu markayı araştırarak ve yazılı yorumlara aldanarak! tercih ettik ve evimizde ayrı bir marka olarak sadece bu markanın WA72145BK modeli çamaşır makinesini tercih ettik maalesef.

    2010 yılının 2. ayında aldığımız makine başlarda gayet güzel çalışırken yaklaşık 4 ay sonra 7. ayda ses yapmaya başladı ve servis çağırdık,servisin rezilliklerini anlatmaya kalksam inanın satırlar yetmez,randevu verip gelmemeler,telefonu açanların senli benli konuşmaları vs. vs.

    neyseki servis ile anlaşıp yaklaşık 15 gün sonra getirtebildik,makinenin amortisörlerinde sorun olduğu söyleyip değiştireceklerini söylediler ancak parçanın Türkiyede bulunmadığını ve 20 gün 1 ay içerisinde temin edilebileceğini söylediler,onarım için onay verdik.Yaklaşık 1,5 ay sonra telefon ile sorduğumda parçanın geldiğini ancak bizim hiç arayıp sormadığımız için onlarında aramadıkları gibi saçma bir savunmada bulundular.

    Bu bahsi geçen amortisör yaklaşık 1 ay sonra tekrar değiştirildi (çift halinde),sonrasında GORENJE markası merkez servisine ve genel merkezine şikayette bulunmam üzerine kendilerini teknik servis müdürü olarak tanıtan RUHİ bey makineyi servis ile birlikte görüp test etmek istediklerini söylediler kabul ettik.Geldiler makineyi gördüler ve makineyi merkez servise alıp orada onarımını yapmak istediklerini şayet eynı problem ile karşılaşırsak makineyi koşulsuz şartsız geri alacaklarını söylediler.

    Makinemiz yaklaşık 10 gün sonra teslim edildi ve aynı şeyler tekrar edildi,makineyi çalıştırmamız ile şok olmamız aynı anda oldu,makine daha sesli üstelik bu sefer yerinde sallanarak çalışıyordu.Bunun üzerine başka bir gün süper mühendis RUHİ bey tekrar geldi ve makinede hiçbirşey yok gayet normal çalışıyor diyerek bize ayrı bir şok yaşattı.

    Servise tekrar başvurduk ve makinenin durumunu gören teknik servis elemanı 95c gibi bir sıcaklıkta yarım saat çalıştırarak kapak lastiğinin yumuşatılması gerektiğini sorunun hallolacağını söyledi,bütün denemelerine rağmen yine durum aynı.

    Arada yapılan telefon görüşmeleri,mailler vs. bunlardan bahsetmiyorum bile süper markamızın genel müdürü Doğa bey'e ulaşmak için ne kadar çaba sarfettiysem boşa çıktı.Beyfendiler hiç toplantıdan çıkamaz oldular.

    Son olarak Tüketici mahkemesi hakem heyetine başvurdum ve dosyayı Tüketici mahkemesine taşıyabilmek için başvurumun red edilmesini talep ettim,Tüketici mahkemesince bilirkişi makineyi gördüğünde (gelmez ise kendi cebimden para verip getireceğim) sonuç ne olacak çok merak ediyorum.

    En kötü ihtimalle makineyi arabama yükleyip genel merkezlerinin önünde basın mensupları eşliğinde yakmayı bile planlıyorum,o derece kendinden ve servisinden nefret ettirdi bu marka beni.

    Aman arkadaşlar bu karalama yazısı vs. değildir,siz siz olun bu marakadan ne kadar kaliteli,ne kadar uygun fiyatlı olursa olsun uzak durun,Türk insanını koyun gibi gören ve biz ne verirsek onu kullanacaksınız mantığı ile çalışan bir Türkiye ofislerinin olduğunu ve servislerinin berbatlığını aklınızdan çıkarmayın lütfen.




  • Aynı dolabı vestel ve silverline'de satıyor. Bilginize.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SeKSandDoRT

    http://www.sefasepeti.com/Gorenje-NRF71510W-Beyaz-No-Frost-Buzdolabi_50867.html?ref=akakce&v=0.83#0

    bu budolabi nasil arkadaslar, gercek gorenje mi fason mu ???

    510 litre hacim çok iyi.
  • hacim iyi hemde no frost ama iste, amasi var??? bir bilene danismak lazim her zaman, eger gercek gorenjeyse alinir, vestel mamulu olabilir mi bilen var mi???
  • gorenje ürünleri %100 avrupa malı slovenya markasıdır.Türkiye'de Vestel'e çamaşır makinası (hydra2000) Arçelike termosifon vb mallar üreten bir firmadır.Türkiye'de yoğun bir şekilde satılmakta olup jetservis bünyesinde 300'e yakın servisi ile hizmet vermekte.Bence kaliteyi uygun fiyata almak isteyenler tercih etsin
  • bu mesajı gülerek okudum.ufuks36 arkadaşın bakış açısına göre firma ve servisleri berbat.Ama diğer yönden baktığınızda servis ilgilenmiş yetmemiş servis mühendisi tüketici evine gelerek inceleme yapmış,ürünü alıp test etmişler ve yine servis mühendisi ile birlikte tüketici evine gidilerek teslim edilmiş.Hatta firmanın genel müdürüne kadar ulaşılmış.el vicdann.Siz Türkiye'de hangi markanın servislerinden memnun kalmadığınızda evinize servis mühendisi gönderip,hangi firmanın genel müdürüne ulaşabiliyorsunuz.Ben yaşadığım bir çok olumsuzluk için firmaları aradığımda karşımda çağrı merkezi elemanından öteye geçemedim.Servis müdürüne ulaşmak imkansız genel müdür ise hayal.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: technomen

    bu mesajı gülerek okudum.ufuks36 arkadaşın bakış açısına göre firma ve servisleri berbat.Ama diğer yönden baktığınızda servis ilgilenmiş yetmemiş servis mühendisi tüketici evine gelerek inceleme yapmış,ürünü alıp test etmişler ve yine servis mühendisi ile birlikte tüketici evine gidilerek teslim edilmiş.Hatta firmanın genel müdürüne kadar ulaşılmış.el vicdann.Siz Türkiye'de hangi markanın servislerinden memnun kalmadığınızda evinize servis mühendisi gönderip,hangi firmanın genel müdürüne ulaşabiliyorsunuz.Ben yaşadığım bir çok olumsuzluk için firmaları aradığımda karşımda çağrı merkezi elemanından öteye geçemedim.Servis müdürüne ulaşmak imkansız genel müdür ise hayal.

    ben de siizn mesajınızı gülerek okudum. zira sattığınız ürüne elbette toz kondurmazsınız. elektrosite isimli sitenin sahibi ya da çalışanı olsanız gerek; profilinizde websitesi olarak buranın adresini vermişsiniz. e-mail adresiniz de bu site uzantılı. doğal olarak ürünlerini sattığınız bir marka için böyle bir yorum gelince hemen savunmaya geçmişsiniz. bence profilinizi acemice hazırlamışsınız. çok açık etmişsiniz kendinizi.

    ben de ürünlerle ilgili sorun yaşadığımda çağrı merkezi yetkilileri dışında çok daha yetkili kişilere ulaşabildim. örneğin LG çağrı merkezi vasıtasıyla, mikrodalga fırınlarla ilgili olarak ürün müdürü ile görüştüm.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrahsnr

    quote:

    Orijinalden alıntı: technomen

    bu mesajı gülerek okudum.ufuks36 arkadaşın bakış açısına göre firma ve servisleri berbat.Ama diğer yönden baktığınızda servis ilgilenmiş yetmemiş servis mühendisi tüketici evine gelerek inceleme yapmış,ürünü alıp test etmişler ve yine servis mühendisi ile birlikte tüketici evine gidilerek teslim edilmiş.Hatta firmanın genel müdürüne kadar ulaşılmış.el vicdann.Siz Türkiye'de hangi markanın servislerinden memnun kalmadığınızda evinize servis mühendisi gönderip,hangi firmanın genel müdürüne ulaşabiliyorsunuz.Ben yaşadığım bir çok olumsuzluk için firmaları aradığımda karşımda çağrı merkezi elemanından öteye geçemedim.Servis müdürüne ulaşmak imkansız genel müdür ise hayal.

    ben de siizn mesajınızı gülerek okudum. zira sattığınız ürüne elbette toz kondurmazsınız. elektrosite isimli sitenin sahibi ya da çalışanı olsanız gerek; profilinizde websitesi olarak buranın adresini vermişsiniz. e-mail adresiniz de bu site uzantılı. doğal olarak ürünlerini sattığınız bir marka için böyle bir yorum gelince hemen savunmaya geçmişsiniz. bence profilinizi acemice hazırlamışsınız. çok açık etmişsiniz kendinizi.

    ben de ürünlerle ilgili sorun yaşadığımda çağrı merkezi yetkilileri dışında çok daha yetkili kişilere ulaşabildim. örneğin LG çağrı merkezi vasıtasıyla, mikrodalga fırınlarla ilgili olarak ürün müdürü ile görüştüm.

    emrahsnr
    açık etmek ne demek zaten gizlenmiyoruz ki,başkaları gibi gizlenecek bir eksiğimiz yok çünkü.Bunun adı sizce acemilik bizce dürüstlük.
    Bir ürün satmanın ve onlarca tüketiciye ulaşmanın sorumluluğunun ne olduğu pek bilmediğini düşünüyorum.25 yıla yakın bir süredir dayanıklı tüketim malları piyasasında birçok marka satış yöneticisi olarak çalıştım,şu anda da elektrosite.com adresinde faaliyet göstermekteyim.Güvenmediğin bir markanın bayraktarı olunmaz bu yüzden sattığın mala sizin deyiminizle toz kondurulmaz tabiiki.
    Meslek hayatımda o kadar değişik müşteri tiplerine rastladım ki ( 1yıl kullanıpta malı yeni modelle değiştirmek için bahane arayan,yemek yapmayı bilmeyip kocasından fırça yememek için ocağa fırına bahane bulanlara kadar) sadece haklının yanında olmaya çalıştık.Markalar milyonlarca $ yatırım yapıyor fabrika kuruyor,reklam vs ordan biri çıkıp haklı yada haksız markaya çamur atıyor .Firmalara şantaj bile yapanlar çıkıyor.
    Sizde haklısınız kulaktan dolma bilgi ile ancak bu kadar olunabiliyor.




  • bu modelın aynısı aristoda da var yanılmıyorsam fiyat ve performans olarak kıyaslanabılır..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: technomen

    quote:

    Orijinalden alıntı: emrahsnr

    quote:

    Orijinalden alıntı: technomen

    bu mesajı gülerek okudum.ufuks36 arkadaşın bakış açısına göre firma ve servisleri berbat.Ama diğer yönden baktığınızda servis ilgilenmiş yetmemiş servis mühendisi tüketici evine gelerek inceleme yapmış,ürünü alıp test etmişler ve yine servis mühendisi ile birlikte tüketici evine gidilerek teslim edilmiş.Hatta firmanın genel müdürüne kadar ulaşılmış.el vicdann.Siz Türkiye'de hangi markanın servislerinden memnun kalmadığınızda evinize servis mühendisi gönderip,hangi firmanın genel müdürüne ulaşabiliyorsunuz.Ben yaşadığım bir çok olumsuzluk için firmaları aradığımda karşımda çağrı merkezi elemanından öteye geçemedim.Servis müdürüne ulaşmak imkansız genel müdür ise hayal.

    ben de siizn mesajınızı gülerek okudum. zira sattığınız ürüne elbette toz kondurmazsınız. elektrosite isimli sitenin sahibi ya da çalışanı olsanız gerek; profilinizde websitesi olarak buranın adresini vermişsiniz. e-mail adresiniz de bu site uzantılı. doğal olarak ürünlerini sattığınız bir marka için böyle bir yorum gelince hemen savunmaya geçmişsiniz. bence profilinizi acemice hazırlamışsınız. çok açık etmişsiniz kendinizi.

    ben de ürünlerle ilgili sorun yaşadığımda çağrı merkezi yetkilileri dışında çok daha yetkili kişilere ulaşabildim. örneğin LG çağrı merkezi vasıtasıyla, mikrodalga fırınlarla ilgili olarak ürün müdürü ile görüştüm.

    emrahsnr
    açık etmek ne demek zaten gizlenmiyoruz ki,başkaları gibi gizlenecek bir eksiğimiz yok çünkü.Bunun adı sizce acemilik bizce dürüstlük.
    Bir ürün satmanın ve onlarca tüketiciye ulaşmanın sorumluluğunun ne olduğu pek bilmediğini düşünüyorum.25 yıla yakın bir süredir dayanıklı tüketim malları piyasasında birçok marka satış yöneticisi olarak çalıştım,şu anda da elektrosite.com adresinde faaliyet göstermekteyim.Güvenmediğin bir markanın bayraktarı olunmaz bu yüzden sattığın mala sizin deyiminizle toz kondurulmaz tabiiki.
    Meslek hayatımda o kadar değişik müşteri tiplerine rastladım ki ( 1yıl kullanıpta malı yeni modelle değiştirmek için bahane arayan,yemek yapmayı bilmeyip kocasından fırça yememek için ocağa fırına bahane bulanlara kadar) sadece haklının yanında olmaya çalıştık.Markalar milyonlarca $ yatırım yapıyor fabrika kuruyor,reklam vs ordan biri çıkıp haklı yada haksız markaya çamur atıyor .Firmalara şantaj bile yapanlar çıkıyor.
    Sizde haklısınız kulaktan dolma bilgi ile ancak bu kadar olunabiliyor.

    zaten kendiniz de belirtmişsiniz. sattığınız mala toz konduramıyorsunuz. bir tüketici buraya başına gelenleri yazınca da "gülerek okudum, çamur atıyorlar vs" diye yazmışsınzı...elbette müşteri-kullanıcı hataları olabiliyor. ama ülkemizde servislerin daha doğrusu herhangi bir mal-hizmet satan firmaların tüketiciyi koruma ve müşteri memnuniyeti hakkındaki politikaları herhangi bir gelişmiş ülkeden çok çok geride. siz 25 yıla yakın bu sektördeymişsiniz. belki siz sattığınız ürünler hakkında her türlü donanıma sahipsinizdir ama ben de beyaz eşya alımım sürecinde o kadar çok bayii ve tekno market dolaştım, o kadar çok satıcıyla muhattab oldum ki çoğu acınacak haldeydi. çoğunun sattıkları ürün hakkında, çalıştıkları firmanın kökeni vs hakkında bilgisi benden azdı. siemens boschtan daha iyidir diyen mi dersin, sizin sorduğunuz modeli kötüleyip ellerinde olanı satmaya kalkan mı dersiniz....tabi hepsi de güvendikleri markaların bayraktarlığını yapıyordu...

    hem bu forumda hem de şikayetvar.da her marka için onlarca-yüzlerce şikayet var. hiçbir firma hatasız ürün üretmez. burda olması gereken, hatalı bozuk ürünle karşı karşıya olunduğunda ürünün arkasında olmak, tamiri-telafisi için maksimum çabayı göstermek ve müşteriyi mağdur etmemek...

    ne yazık ki satıcı ve servislerden de böyle durumlarda karşılaşıldığında sizin gbibi gülerek-dalga geçerek müşteriye yaklaşanlar oluyor.

    kulaktan dolma?? :)

    kulaktan dolma ile bu kadar olabiliyorsam keşke siz de kulaklarınızı doldursanız da, mağdur olan tüketicinin yanında olup dalga geçmeseniz.

    siz satış politikanızı burdaki mesajınızla oldukça belli ettiniz. yani sizden bi ürün alan olsa ve bu şekilde bişey başına gelse, benim malım süperdir, milyonlarca euro-dolar yatırım yapıyor diyip müşteriye güleceksiniz...

    sizin gülerek okumaktansa, mağduriyeti gidermek için ne yapılabilri diye düşünmeniz-çalışmanız gerekir.
    her ürün satıcısı sizin gibi gülerse vay türk tüketicisinin haline.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: technomen

    quote:

    Orijinalden alıntı: emrahsnr

    quote:

    Orijinalden alıntı: technomen

    bu mesajı gülerek okudum.ufuks36 arkadaşın bakış açısına göre firma ve servisleri berbat.Ama diğer yönden baktığınızda servis ilgilenmiş yetmemiş servis mühendisi tüketici evine gelerek inceleme yapmış,ürünü alıp test etmişler ve yine servis mühendisi ile birlikte tüketici evine gidilerek teslim edilmiş.Hatta firmanın genel müdürüne kadar ulaşılmış.el vicdann.Siz Türkiye'de hangi markanın servislerinden memnun kalmadığınızda evinize servis mühendisi gönderip,hangi firmanın genel müdürüne ulaşabiliyorsunuz.Ben yaşadığım bir çok olumsuzluk için firmaları aradığımda karşımda çağrı merkezi elemanından öteye geçemedim.Servis müdürüne ulaşmak imkansız genel müdür ise hayal.

    ben de siizn mesajınızı gülerek okudum. zira sattığınız ürüne elbette toz kondurmazsınız. elektrosite isimli sitenin sahibi ya da çalışanı olsanız gerek; profilinizde websitesi olarak buranın adresini vermişsiniz. e-mail adresiniz de bu site uzantılı. doğal olarak ürünlerini sattığınız bir marka için böyle bir yorum gelince hemen savunmaya geçmişsiniz. bence profilinizi acemice hazırlamışsınız. çok açık etmişsiniz kendinizi.

    ben de ürünlerle ilgili sorun yaşadığımda çağrı merkezi yetkilileri dışında çok daha yetkili kişilere ulaşabildim. örneğin LG çağrı merkezi vasıtasıyla, mikrodalga fırınlarla ilgili olarak ürün müdürü ile görüştüm.

    emrahsnr
    açık etmek ne demek zaten gizlenmiyoruz ki,başkaları gibi gizlenecek bir eksiğimiz yok çünkü.Bunun adı sizce acemilik bizce dürüstlük.
    Bir ürün satmanın ve onlarca tüketiciye ulaşmanın sorumluluğunun ne olduğu pek bilmediğini düşünüyorum.25 yıla yakın bir süredir dayanıklı tüketim malları piyasasında birçok marka satış yöneticisi olarak çalıştım,şu anda da elektrosite.com adresinde faaliyet göstermekteyim.Güvenmediğin bir markanın bayraktarı olunmaz bu yüzden sattığın mala sizin deyiminizle toz kondurulmaz tabiiki.
    Meslek hayatımda o kadar değişik müşteri tiplerine rastladım ki ( 1yıl kullanıpta malı yeni modelle değiştirmek için bahane arayan,yemek yapmayı bilmeyip kocasından fırça yememek için ocağa fırına bahane bulanlara kadar) sadece haklının yanında olmaya çalıştık.Markalar milyonlarca $ yatırım yapıyor fabrika kuruyor,reklam vs ordan biri çıkıp haklı yada haksız markaya çamur atıyor .Firmalara şantaj bile yapanlar çıkıyor.
    Sizde haklısınız kulaktan dolma bilgi ile ancak bu kadar olunabiliyor.

    böbürlenip güleceğinize adamın sorununu çözün kardeşim. adam 4 ay sonra makinesini niye değiştitsin size makine zaten yeni. adam tüketici mahkemesine gitmiş siz hala gülüyorsunuz doğrusu reklamın iyisi kötüsü olmaz diyenlerdensiniz firma olarak herhalde!?




  • Tesadüfen bu konuya geri döndüm arkadaşlar, GORENJE çamaşır makinesini mahkeme kararı ile iade ettim, fatura bedeli üzerinden paramı aldım üzerine üç beş lira daha koyup SIEMENS marka çamaşır makinesi aldım, yaklaşık 7-8 aydır da sorunsuz bir şekilde kullanıyorum, bir markayı Türkiye'ye getirip satmak isteyen herkes bilsin ki, bu ülkede koyun olmayanlar da var !!!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuks36

    Tesadüfen bu konuya geri döndüm arkadaşlar, GORENJE çamaşır makinesini mahkeme kararı ile iade ettim, fatura bedeli üzerinden paramı aldım üzerine üç beş lira daha koyup SIEMENS marka çamaşır makinesi aldım, yaklaşık 7-8 aydır da sorunsuz bir şekilde kullanıyorum, bir markayı Türkiye'ye getirip satmak isteyen herkes bilsin ki, bu ülkede koyun olmayanlar da var !!!

    Çok geçmiş olsun. Ben de Gorenje WA65205 çamaşır makinesi kullanıyorum, 9 aydır çok memnunum. Dilerim sizin gibi problem yaşamam :)
  • gorenje yın tasarımcılarına bır bakmanızda fayda var yenı urunlerı cok fazla sık karım rahsıd ora ıto bırde bızım su agzımızdan oluk oluk su akıtan ıtalyan spor arabalarını tasarlayan pının f. var daha ne tasarım olsun
    ps: karım rahsıd prada dahıl bır cok unlu markanın tasarımcısı olarak seytan marka gıyer fılmındekı ablayı gulumseten kısı olarak fılmde de ufak bır onore etme mevcuttur
  • http://www.mediamarkt.com.tr/mcs/product/GORENJE-275530-NRS-95605-E-605-l-A-Enerji-Sınıfı-Buzdolabı,103452,465709,853974.html?langId=-14 Bu ürünü kullanan varsa tavsiye edebilirmi yoksa hiç bulaşmıyalım mı?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • ben de gorenje'yi tavsiye üzerine alanlardanım. Hatta evde hem çamaşır makinesi hem de buzdolabı var. İkisinde de gayet memnunum. Enplustan aldım ben enplus servis hizmeti veriyor artık. Eski Türkiye distribütörü değiştiği iyi oldu. Eski distrübütörden çok fazla şikayet vardı. Fiyatı da uygun sürekli kampanya yapıyolar ve mallarının arkasından duruyolar. zaten 5 yıl garanti de veriyor.kesinlikle tavsiye ediyorum yani. fiyat- performans çok iyi.
  • Reklamlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • şu enpluscı arkadaş 3 gün önce üyelik açmış, 3 mesaj yazmış, yana yakıla forumda goranje geçen başlıkları bulmuş, hepsine de "ben de goranje kullanıyorum, evimde her ürünü var, çok memnunum, enplustan aldım, enplus süper" yazmış. üstelik bunu 1 değil, 2 hesap açarak yapmış. diğer hesap da "yağmurkalp". ya kendini akıllı sanıyor, ya da forumdakileri salak.

    halbuki böyle ucuz numaralar yapacağana, " arkadaş, enplusta çalışıyorum/bayiisiyim, goranje artık bizim güvencemiz altında, markayla ilgili sorularınız, ürün tavsiye isteğiniz varsa ben burdayım" dese, hem makbule geçer, hem de böyle rezil olmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrahsnr

    şu enpluscı arkadaş 3 gün önce üyelik açmış, 3 mesaj yazmış, yana yakıla forumda goranje geçen başlıkları bulmuş, hepsine de "ben de goranje kullanıyorum, evimde her ürünü var, çok memnunum, enplustan aldım, enplus süper" yazmış. üstelik bunu 1 değil, 2 hesap açarak yapmış. diğer hesap da "yağmurkalp". ya kendini akıllı sanıyor, ya da forumdakileri salak.

    halbuki böyle ucuz numaralar yapacağana, " arkadaş, enplusta çalışıyorum/bayiisiyim, goranje artık bizim güvencemiz altında, markayla ilgili sorularınız, ürün tavsiye isteğiniz varsa ben burdayım" dese, hem makbule geçer, hem de böyle rezil olmaz.

    Bilgi için teşekkürler hocam. Reklam yapıyordur büyük ihtimalle :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.