Şimdi Ara

Grande Punto.. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
0
Favori
1.803
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Kimse T-Jetten bahsetmemiş. 30.000 YTL ye 0-100ü 8,9 sn olan ESP ASR gibi donanımları olan br araç alabiliyorsunuz. Pazarlıkla 29a bile alınabilir. Ben olsam düşünürdüm.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ou2an

    Corsa olmadı Bari Gp nin sana göre + ları veya - lerini söyleseydin :) corsa konusunda da haklsıın ayrıca tşkler


    Dediğim gibi belki şansızlık ama...

    -Sıcak havalarda (güneş görünce) arka kapılar sanki şişiyordu ve ya açılmıyordu yada çok zor açılıyordu. dediklerine göre kilit sisteminde plastik aksam kullanılmış ısınınca o yapıyormuş.

    -2 kere yolda giderken tüm göstergeler sıfırlandı. (devir benzin radyo v.s..) 2 kere program yüklendi.

    -ön takımlardan gelen sesi hiç bir şekilde hallettiremedim (tıkırtı burcundan dediler değiştirdiler sonrada bi sürü bişi yaptılar olmadı.) en ufak çukurda şakır şakır öterdi. bende beki diye jantı ve lastikleri değiştirdim yine olmadı.
    benimki 2006 modeldi ilk parti denilene göre bu sorun daha sonra giderilmiş.

    -kliması çok performanslı değildi.

    - en önde camın hemen altındaki havalandırma çıkışları sıcağı gördükçe s şeklinde eğilip büküldü değişti satmadan önce yine hafif bel vermişti.

    -yol tutuşu konusunda vasattı.

    - farların içindeki nikelaj lı gibi olan kısım (sanırım parlak mika) farların üst kısımlarına gelen yerlerden matlaşmaya başlamıştı. servise götürdüm bu nomal dedi nasıl normal olur dedim dışarıdaki arabalara bakıyorum onlarda yok dedim serviste bana farlarımı gündüz yakmamamı söylemişti.




    + motoru beğenmiştim (1.4 77 bg idi amacım ekonomiydi) tüketimi çok iyiydi ve performansı yeterliydi. (birde inanılmaz sessizdi)

    + tasarımını hala beğenirim.

    +iç mekan ferah ve sınıfına göre geniştir.

    +benim servisim çok iyi va ilgiliydi

    +aldığım dönemde rakiplerine ve fiyatına göre donanımı oldukça fazlaydı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi True_Sun -- 24 Eylül 2008; 12:33:34 >




  • Arkadaşlar yol tutuşunun çok kötü olduğunu söylemişsiniz aracın ama bu tamamen lastiklerle ilgili.. Fabrika çıkış üstünde gelen 175-65-15 ebat ve bridgestone b250 marka lastikler yüzünden yol tutuş kötü gibi geliyor..Ben şu an 185-65-15 ebat ve dunlop sp30 marka lastik kullanıyorum hiç bir sıkıntım yok aracı performanslı kullandığım halde...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kedhy

    quote:

    Orjinalden alıntı: Ou2an

    Corsa olmadı Bari Gp nin sana göre + ları veya - lerini söyleseydin :) corsa konusunda da haklsıın ayrıca tşkler


    Dediğim gibi belki şansızlık ama...

    -Sıcak havalarda (güneş görünce) arka kapılar sanki şişiyordu ve ya açılmıyordu yada çok zor açılıyordu. dediklerine göre kilit sisteminde plastik aksam kullanılmış ısınınca o yapıyormuş.

    -2 kere yolda giderken tüm göstergeler sıfırlandı. (devir benzin radyo v.s..) 2 kere program yüklendi.

    -ön takımlardan gelen sesi hiç bir şekilde hallettiremedim (tıkırtı burcundan dediler değiştirdiler sonrada bi sürü bişi yaptılar olmadı.) en ufak çukurda şakır şakır öterdi. bende beki diye jantı ve lastikleri değiştirdim yine olmadı.
    benimki 2006 modeldi ilk parti denilene göre bu sorun daha sonra giderilmiş.

    -kliması çok performanslı değildi.

    - en önde camın hemen altındaki havalandırma çıkışları sıcağı gördükçe s şeklinde eğilip büküldü değişti satmadan önce yine hafif bel vermişti.

    -yol tutuşu konusunda vasattı.

    - farların içindeki nikelaj lı gibi olan kısım (sanırım parlak mika) farların üst kısımlarına gelen yerlerden matlaşmaya başlamıştı. servise götürdüm bu nomal dedi nasıl normal olur dedim dışarıdaki arabalara bakıyorum onlarda yok dedim serviste bana farlarımı gündüz yakmamamı söylemişti.




    + motoru beğenmiştim (1.4 77 bg idi amacım ekonomiydi) tüketimi çok iyiydi ve performansı yeterliydi. (birde inanılmaz sessizdi)

    + tasarımını hala beğenirim.

    +iç mekan ferah ve sınıfına göre geniştir.

    +benim servisim çok iyi va ilgiliydi

    +aldığım dönemde rakiplerine ve fiyatına göre donanımı oldukça fazlaydı.


    Çok yakınım bir tanıdık da var GP. tek farkı dizel ve tek kapı. yazdığınız bütün eksi ve artı yönler doğru. (Arka kapıları bilemiyorum çünkü yok.)

    Ancak onun dışında, yol tutuşunun zayıf olması, ön takımdan gelen sesler vs. hepsi doğru.

    Eklemek istediğim fazladan bir eksi yönü, yol sesini rahatsız edecek derecede içeriye alması. Orjinal Bridgestone lastikleri değiştikten sonra biraz kesilme oldu ama yalıtım konusunda daha iyi olabilirdi diye düşünüyorum.

    Artı özellik olarak da eğer dizel düşünürseniz belki de şu an piyasadaki en iyi dizel motor diyebilirim. İnanılmaz ekonomik ve performanslı bir motora sahip.




  • Ben fabrika çıkış lastikleri olan Bridgestone ları çıkarıp (daha 4 bim km de) yerine michelin taktırmıştım yinede bişi değişmemişti.
  • İlginçtir o zaman bu aracın yol tutuşuna kötü demeniz.Yada çok iyi yol tutan bir araçtan grande puntoya geçtiniz. Bir kere aracın o kadar tepkili bir direksiyonu varki araba kafadan kaymaya başladığı an çok rahat bir şekilde toplayabiliyor...


    Yaptığımız testlerde 0'dan 100 km/s hıza 14.3 saniyede ulaşırken,son hızı 161 km/s olarak ölçtük. Sakin kullanımda 100 km'de ortalama6.2 litre yakıt tüketen Grande Punto 1.4 Fire'da bu oran agresifkullanımda artış gösterebiliyor. 45 litrelik deposuyla 725 km'likmenzil sunan otomobilin yol tutuşu ise sertliği iyi ayarlanan süspansiyonsistemi sayesinde başarılı.
    Yan rüzgarlardan etkilenen otomobil sert girilen virajlarda tedirginlikyaratıyor ancak oldukça başarılı tepki veren direksiyon sayesindearaç kolaylıkla kontrol altına alınabiliyor.


    ARABAM.Com'dan alıntıdır...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi herby -- 24 Eylül 2008; 16:56:00 >
  • "Grande Punto’nun yol tutuş performansını değerlendirdiğimiz bir hafta da diğer test aracımızın Fiesta olması büyük bir şansızlıktı. Fiesta sınıfının lideri olduğuna inandığımız bir otomobil. Grande Punto ise Fiesta’dan aşağı kalmayan bir izlenim bıraktı. Otomobil yüksek hızlarda bile izini korudu. Fakat viraj içerisinde fazla yana yatma problemi göstermesi bizi şaşırtmadı. Konfor odaklı yumuşak süspansiyon sistemi sert girilen virajlarda, arkadan kayma gibi bir korku yaşatabilir."
    Bu da arabam.com'daki 1,4 95 hp starjet testi.

    Şimdiye kadar Türkiyede yayınlanmış tüm GP testlerini okudum. Hiçbirinde bu konuda kötü diye birşey okumadım.

    Yana yatma ile yol tutuş farklı şeyler Bu karıştırılıyor herhalde.
  • grande puntonun yol tutuşunun kötü olduğuna dair birşey duymadım,ilk kez burada kötü olduğunu okudum ve şaşırdım.ben de grande puntonun birçok testini okuyarak söylüyorum ki genel olarak sürüş özelliklerinin iyi olduğu söyleniyor.
  • Testler iyidir güzeldirde yine de kullanmadan yorum yapmak pek sağlıklı olmaz. (sadece okuyarak) )(@Herby sanırım sen kullanıcısın...)

    Bir keresinde bir test bmw nin vitesleri kemikli demişti. Neye göre benim corsaya göre kemikli ise keşke benim corsa da öyle kemikli olsa.


    kendi adıma şu yazılanıda insafsızlık olarak değerlendiriyorum.

    "Yana yatma ile yol tutuş farklı şeyler Bu karıştırılıyor herhalde."



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi True_Sun -- 24 Eylül 2008; 21:21:25 >
  • Yol tutuş olarak viraj performansından söz ediyorsanız bence araç oldukça iyi. Yüksek hız konusunda beklentinize göre değişebilir. Sonuçta b sınıfı bir araba. Belli bir hızdan sonra sarsmaya başlıyor ama bende güvensizlik yaratmadı. ki 180e kadar çıktığım oldu. Bunun dışında genel olarak başarılı bir araç. Fiyat/performans oranı iyi. Tavsiye ederim.
  • @kedhy hocam evet ben kullanıcıyım... Ben bu aracın yol tutuşunu direk kötü olarak tanımlanmasına karşıyım.Tamam kötü olan bir çok yönü var ama bunların arasına yol tutuşu koymamak gerekir.Örneğin iç mekanından çok ses gelmesi plastik kalitesinin iyi olmaması gibi bir çok madde sayabilirim. Gerçekten B sınıfı birçok aracı sürdüm tamam fiesta kadar tutmasada yolu bence gayet iyi yol tutuyor.. Heleki 17 jant ve eibach 35 mm yaylarla gerçekten harikalar yaratıyor araç...
  • ön tarafının aston martin e bire bir benzemesi bana çakma bir arabaya biniyormuşum hissi veriyor
  • Günümüzde bir çok araç aynı platformda üretiliyor ve birbirlerinden esinleniyor firmalar tasarım konusunda.. Ki grande punto süperspor bir araca benziyor en azından bunun neresi kötü anlamadım???
  • @herby,

    Hocam ben yol tutuşuna kötü demedim "vasat" (orta) dedim ki vasatıda artılara koymam.

    Senini dediğin kısa yay ve 17" jant ile yeni nesil tüm araçlar bence gayet iyi olur.

    (tekrar ediyorum kötü değil vasat)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi True_Sun -- 24 Eylül 2008; 23:20:56 >
  • Peki o zaman demekki yol tutuş da göreceli bir kavram.. Bana göre iyi olan başkasına göre kötü veya vasat olabiliyor..
  • geçen sene 1.3 active kiralamıştım
    ist-malatya-ist yaptım 1.5 günde

    4 kişi gidip 3 kişi geldik.
    4 depo benzin yaktım.
    baya hor ve de performanslı kullandım.

    fiyatına göre iyi otomobil ama iç mekan kalitesi bana da iyi gelmedi.
    ön konsolda iyi oturmayan bölmeler vardı ve de bunlar ses yapıyordu.
    araç daha 6000 ya da 8000 km de idi.

    sanırım fabrikasyon hatasıydı.

    hatta bu durumun fotoğrafını çekip buraya koymuştum.
    punto sahibi gelip bana sitem etmişti.
    sen kötülemek için mi yapıyorsun demişti.
    adamı bayağı üzmüşüm o hareketimle.
    ne günlerdi...

    genel olarak tavsiye ederim bende
    fiyatına göre iyidir.
    hatta şimdi 17 jantlı beyaz punto görmüştüm biryerlerde
    özel seriymiş.
    çok diri duran bir araç olmuş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0C8FEE75E -- 24 Eylül 2008; 23:42:05 >
  • 8000 km'dir 1.3 Active kullanan bir kişi olarak genelde aynı şeyleri yazacağım.

    +Tasarım
    +Görece performanslı motor
    +Tüketim
    +Yol tutuş sınıf standartlarında iyi sayılır
    +Uzun yolda yormuyor.
    +Geniş iç mekan (Rekor 8 kişi)
    +Frenler gayet güven verici, mesafe kısa ve herhangi bir izinden sapma yok.
    +Ucuz servis masrafı

    -Ön sol ve arka görüş sorunları
    -Bir tasarım hatası sonucu cam açıkken silecekleri çalıştırdığınızda ıslanabilirsiniz
    -Virajlarda çok esniyor
    -İç tasarım daha güzel olabilirdi
    -Ön konsol fazla uzun
    -Kronik geri vites problemi var. Tam geçtiğinden emin olmak gerek
    -Çukurlarda iç aksamdan ses gelebiliyor
    -En çok şikayetçi olduğum şey olan yere yakınlığı. Bu yüzden 120 ytl masraf çıkarmıştı. Otopark çıkışlarındaki tuzaklardan geçerken ''TAKK'' sesi duymaktan bıktım




  • quote:

    Orjinalden alıntı: playmaker

    +'lar; Tasarım, marka servis yaygınlığı, başarılı dizeller, yeterli performans ve hacim
    -'ler; İç mekan kalitesi, yol tutuş, fren hassasiyeti



    çok güzel tespit
  • quote:

    Orjinalden alıntı: [dodo]

    8000 km'dir 1.3 Active kullanan bir kişi olarak genelde aynı şeyleri yazacağım.

    +Tasarım
    +Görece performanslı motor
    +Tüketim
    +Yol tutuş sınıf standartlarında iyi sayılır
    +Uzun yolda yormuyor.
    +Geniş iç mekan (Rekor 8 kişi)
    +Frenler gayet güven verici, mesafe kısa ve herhangi bir izinden sapma yok.
    +Ucuz servis masrafı

    -Ön sol ve arka görüş sorunları
    -Bir tasarım hatası sonucu cam açıkken silecekleri çalıştırdığınızda ıslanabilirsiniz
    -Virajlarda çok esniyor
    -İç tasarım daha güzel olabilirdi
    -Ön konsol fazla uzun
    -Kronik geri vites problemi var. Tam geçtiğinden emin olmak gerek
    -Çukurlarda iç aksamdan ses gelebiliyor
    -En çok şikayetçi olduğum şey olan yere yakınlığı. Bu yüzden 120 ytl masraf çıkarmıştı. Otopark çıkışlarındaki tuzaklardan geçerken ''TAKK'' sesi duymaktan bıktım



    Bende 25 000 km'dir Grande Punto kullanıyorum. Arkadaşın yazdıklarının hepsine katılıyorum. Ama ilave olarak:
    - Camların tek dokunuşla kapanmasının olmaması (active baz model için)
    - Bagaj kapağının anahtarsız ya da iç tuşa basmadan açılamaması
    - Koltuklarının rahatsız olması (Genel olarak iç mekan konforu zayıf). Örneğin arka emniyet kemeri yuvaları acayip biçimsiz yerleştirilmiş.

    Bir de Fiesta ile başka yönleri açısından çok bilemeyeceğim ama iç genişlik ve dış görünüş açısından karşılaştırmayın bile. Bu konuda ikisinin arasındaki fark bariz olarak Grande Punto'dan yana. Grande Punto Fiesta'nın yanında bir üst segmentmiş gibi duruyor.




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.