Şimdi Ara

grande punto city direksiyon arızası (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
75
Cevap
1
Favori
47.651
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • eski arabamız 99 model opel astrada aynı sorun vardı sigortayı değiştirdiler düzelmişti.sigorta kablosu mu ne çıkmışmıydı yanmışmıydı öyle birşeydi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: felsefesiz


    quote:

    Orijinalden alıntı: sonofisiris


    quote:

    Orijinalden alıntı: felsefesiz


    quote:

    Orijinalden alıntı: sonofisiris

    sorun aynen devam ediyor. hakem direksiyon servisine aracı götürdüm ancak aracın beyninden arıza kodunu okuyamıyorlar. doğal olarak arıza neden kaynaklanıyor bilemiyorlar ve sistemi değiştirmeye yanaşmıyorlar. hakem direksiyon arıza meydana gelip ışık yaktığında bir şekilde buraya stop etmeden gel kodu okuyalım hatalı parçayı bulup müdahale edelim diyerek beni yolladı. bu sorun genellikle motor soğukken meydana geliyor. aracın direksiyonunu tam düz konuma getirip stop ettiğimde motor susmuş olduğu halde direksiyon sağa doğru 10 derece çekme yapıyor. ayrıca yine seyir esnasında ortalama hız 30 32 km civarında tatlı gaza basarsanız sol taraftan bir röle sesi geliyor anlık sertleşip geri bırakıyor direksiyonu. arac bu halde olmasına rağmen bir arkadaşım arabaya talip durumda. 3 hafta daha arıza ışığı yakmasını bekleyeceğiz arıza meydana gelip ısık yakarsa ben direksiyon sistemini 750 900 civarına değiştirip satacağım. arıza meydana gelmezse 1000 lira düşüp satacağım.

    Merhaba.
    Direksiyon yolda giderken sağa doğru çekme yapıyor mu?


    merhaba açıkcası hiç dikkat etmedim. park ettikten sonra sağa çekme yapıyor ve yine sağa dönüşlerde sola dönüşe göre daha sert durumda.

    Direksiyonu kalibre ettirdiniz mi hiç?
    Belki de kalibrasyondan kaynaklıdır direksiyon sebepsiz yere dönüyorsa.
    Bilgisayara bağlayıp açısını sıfırlıyorlar. Bende de benzer durum vardı fakat artık hata vermiyor.

    kalibre mi bilmiyorum ama yetkili servis direksiyon sistemini sıfırladıklarını bir daha arıza yaparsa gelmem gerektiğini söylemişti. bu işlemden 10 dakika sonra arıza tekrar meydana gelmiş ve yetkili servis değişim demişti.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ResulMert

    eski arabamız 99 model opel astrada aynı sorun vardı sigortayı değiştirdiler düzelmişti.sigorta kablosu mu ne çıkmışmıydı yanmışmıydı öyle birşeydi.

    direksiyon sigortasını kontrol ettirdim hiç bir sorun yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sonofisiris


    quote:

    Orijinalden alıntı: van_hoijdonk

    2008 G.Punto, 2011 Punto Evo kullandım. Evo'yu 5000 km'de alıp 2015 Haziran'da sattım. Tüm bakımlar yetkili serviste yapılmasına rağmen aracın torpidosu çatladı. Bildiğiniz bıçakla kesmiş gibi çatladı.

    60.000 bakımında çatlak azken gösterdim dediler büyüsün biliyoruz, yardımcı oluruz. Çatlak büyüyünce dosya açtılar. Garanti biteli 6 ay oldu karşılamıyoruz, sizin bıçakla kesmediğiniz ne malum dediler. Sonra servis müdürü yanımda görüştü 2. dosya açıldı, onda da dediler ki komple göğüs değişecek 4.500 masrafı var yarı ücretine yapalım. Dedim siz benimle dalga mı geçiyorsunuz.

    Dosya tutarı hakem heyetini aştığından, şimdiki eşim o zaman yeni avukat olmuştu. Fiat'tan 2.250 karşıladıklarına dair evrak istedik yollamadılar. Telefonda bayan avukatlarıyla birbirimize ağzımıza geleni saydık. Yollamıyorum dedi ne yaparsan yap dedi. Üstüne ihtar çektik ve evrağı aldık. O evrakla dava açtık.

    İlk duruşmadan önce fiat aradı, gelin değiştirelim dedi ücretsiz. Ben de bunun üstüne aracı satışa çıkarmıştım (ev alacaktım evlilik vs). Onlardan ücretsiz değişim kağıdını alıp, satarken alıcıya gösterdim burda evrağı git değiştir dedim. 1000 lirada ucuza verdim arabayı, davayı da geri çektik. Konu kapandı.

    Geçen yıl egea için aradılar gelin test sürüşüne falan dedim yok kalsın. Fiat mı? Bir daha kapınızdan girmem ben sizin.

    Bana adam kalas taşımışsındır diyor, burası Anadolu ya kalas taşırsın, yük koyarsın diyor. Araca ara sıra binen arkadaşlar hariç 2 kişi bile bilmiyor. Sabah akşam 50 km git gel eşek niyetine işe gidip geliyordum.

    City arızası da o dönemden bildiğim kronik sorun ama yapmayacağız derlerse tavsiyem mahkemedir ama fiattan yazılı evrak almak zorluyor biraz.

    telefonda fiat yetkilisiyle görüştüğümde arızanın kronik olmadığını 10 yaşını aştığı için değişim kabul etmediklerini bildiren bir yazı istedim ve veremeyiz nasıl biliyorsanız öyle yapın cevabını almıştım.

    hocam yukarda yazdım yine yazayım bizim aracımız da 2006 model aynı sorunu bir kaç ay evvel yaşadık.Kardeşim servise hiç gitmeden aracımın kronik direksiyon sorununu çözmüyorlar diye merkezi aradı ardından izmir (birmot) olması lazım geri dönüş yaptı.Ne zaman geldiniz ? kaydınız yok yanlışlık olmasın falan diye.Aracı bıraktık şase numarasından o yıllarda üretilen tüm aracların kronik sorunlu olduğu mahkeme emsal kararları olduğu için ücretsiz değiştireceğini söylediler.Kapı gergilerinden gelen seslere kadar müdahale ettiler o da kronikmiş.Ve olay çözüldü daha sonraaaa;



    Yolcu tarafı airbag şişmesi de malum puntoların kronik sorunu bunun için yine aradık yine tamam dediler ve olay çözüldü.Üstelik istediğim iç krem renginde. Sizi neden bu kadar uğraştırıyorlar anlamadım.Servisle değil de direk merkez muhattab olun.Punto forum da emsal karar örnekleri vardı onları alıp başvurun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hoksi -- 1 Haziran 2017; 10:3:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    Punto için farklı bir bilgi daha vereyim.
    Direksiyonda ses (gacırtı şeklinde titreşimle beraber), durduğu yerde sağa - sola çekme ya da arıza ışığı yanıp direksiyon sertleşiyor ise, sadece ilk çalıştırmada arıza ışığı yanıp direksiyonda herhangibi gariplik yoksa:

    Öncelikle tork sensörünün kalibrasyonunu yaptırın. Tekrar ederse aküyü değiştirin ve mutlaka ama mutlaka şarj dinamosunun voltajını kontrol ettirin. Şarj dinamosu yeterli şarj yapmıyor olabilir ya da ilk çalışmada geç şarj yapıyor olabilir.Geç şarj durumunda, marş dinamosunun çektiği yük nedeniyle akü gerilimi bir miktar düşmektedir. Aküde yeterli voltaj olmayınca, eps sistemi elektirik ile çalıştığı için tork sensörü arıza verip lambayı yakar ama direksiyonda anormali hissetmezsiniz. Direksiyonu bir iki tur sağa sola döndürünce arıza ışığıda söner.

    İlk saydığım maddeler var ise (ses, sağa - sola çekme, sertleşme) sorunun çözümü için %90 eps değişimi yada tamiri gerekir. Ancak yinede bu maddeler aracınızda var ise yine akü ve şarj dinamosunun kontrollerini yaptırıp daha sonra tamir - değişim yoluna gidiniz.

    Konu sahibi arkadaş öncelikle aracın elektirik sistemini kontrol ettirmeli. Direksiyon ışığı yandığında NGE ünitesi (eps sistemi yöneticisi) mutlaka hafızaya hata kodu kaydeder. Cihaz ile hata kodu silinmezse ya da kutup başı sökülmez ise bu hata kodu hafızadan silinmez.

    merhaba.

    bende ki sorun tam olarak şöyle.

    motor tamamen soğuyup marş yaptığımda herhangi bir sorun yok direksiyon ışığı yarım marşta sönüyor. sıcaklık 90 a gelene kadar sağa ve sola ortalama 10 derece açı hız 30 35 arasında iken ve hızlanmaya yahut yavaşlamaya çalışmıyorken direksiyon adeta yumruk yemiş gibi döndürdüğüm yerin tam aksine ortalama 20 30 derece ani dönüş yapıyor, sol taraftan röle sesi geliyor ve direksiyon ışığını yakıyor. bir süre sonra ortalama 10 15 sn sonra direksiyon yumuşuyor ve hiç bir sorun yok. zaten bu sırada sıcaklık 90 derecelere geliyor. bundan sonraki marşlarda veya 3 4 saatlik stoplardan sonrada herhangi bir sorun yok. ayrıca bu süre zarfında sanırım 10 15 defa direksiyon ışığı yandı ve yetkili serviste dahil arıza kodu okuyamadı.

    bir farklı senaryo da sabah soğuk motor marş yaptım ve kalkışlarda yahut vites yükseltmede aracı devirli kullanıp bol gaz devam ettim motor bir an önce ısındı ve sabit hızda pek gitmedim, sıcaklık 90 dereceye ulaştı ve hiç bir sorun olmadan devam ediyorum.

    yine bunlarla birlikte aracı aldığımdan beri var olan, motor soğukken kalkışlarda bazen devir ve hız ibreleri sona vurup direksiyon aniden sertleşiyordu. muhtemelen arac kendini o sırada 180 200 gidiyor sanıyor ve doğal olarak direksiyonu sertleştiriyor. bu sırada 150 km hıza ayarladığım hız uyarı sistemi bir kez uyarı yapıyor. external volume devreye girip müzik çaların sesini artırıyor. araç kendini gerçekten o hızlarda sanıyor. bu sırada aracın gidişinde motor devrinde bir değişiklik yok, elektirik sisteminde herhangi bir arıza yok. bu bahsettiğim durum ortalama 5 7 saniye arasında başlayıp bitiyor. ve ortalama 3 ayda 5 ayda bir gibi periyotlarda tekrarlıyordu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hoksi


    quote:

    Orijinalden alıntı: sonofisiris


    quote:

    Orijinalden alıntı: van_hoijdonk

    2008 G.Punto, 2011 Punto Evo kullandım. Evo'yu 5000 km'de alıp 2015 Haziran'da sattım. Tüm bakımlar yetkili serviste yapılmasına rağmen aracın torpidosu çatladı. Bildiğiniz bıçakla kesmiş gibi çatladı.

    60.000 bakımında çatlak azken gösterdim dediler büyüsün biliyoruz, yardımcı oluruz. Çatlak büyüyünce dosya açtılar. Garanti biteli 6 ay oldu karşılamıyoruz, sizin bıçakla kesmediğiniz ne malum dediler. Sonra servis müdürü yanımda görüştü 2. dosya açıldı, onda da dediler ki komple göğüs değişecek 4.500 masrafı var yarı ücretine yapalım. Dedim siz benimle dalga mı geçiyorsunuz.

    Dosya tutarı hakem heyetini aştığından, şimdiki eşim o zaman yeni avukat olmuştu. Fiat'tan 2.250 karşıladıklarına dair evrak istedik yollamadılar. Telefonda bayan avukatlarıyla birbirimize ağzımıza geleni saydık. Yollamıyorum dedi ne yaparsan yap dedi. Üstüne ihtar çektik ve evrağı aldık. O evrakla dava açtık.

    İlk duruşmadan önce fiat aradı, gelin değiştirelim dedi ücretsiz. Ben de bunun üstüne aracı satışa çıkarmıştım (ev alacaktım evlilik vs). Onlardan ücretsiz değişim kağıdını alıp, satarken alıcıya gösterdim burda evrağı git değiştir dedim. 1000 lirada ucuza verdim arabayı, davayı da geri çektik. Konu kapandı.

    Geçen yıl egea için aradılar gelin test sürüşüne falan dedim yok kalsın. Fiat mı? Bir daha kapınızdan girmem ben sizin.

    Bana adam kalas taşımışsındır diyor, burası Anadolu ya kalas taşırsın, yük koyarsın diyor. Araca ara sıra binen arkadaşlar hariç 2 kişi bile bilmiyor. Sabah akşam 50 km git gel eşek niyetine işe gidip geliyordum.

    City arızası da o dönemden bildiğim kronik sorun ama yapmayacağız derlerse tavsiyem mahkemedir ama fiattan yazılı evrak almak zorluyor biraz.

    telefonda fiat yetkilisiyle görüştüğümde arızanın kronik olmadığını 10 yaşını aştığı için değişim kabul etmediklerini bildiren bir yazı istedim ve veremeyiz nasıl biliyorsanız öyle yapın cevabını almıştım.

    hocam yukarda yazdım yine yazayım bizim aracımız da 2006 model aynı sorunu bir kaç ay evvel yaşadık.Kardeşim servise hiç gitmeden aracımın kronik direksiyon sorununu çözmüyorlar diye merkezi aradı ardından izmir (birmot) olması lazım geri dönüş yaptı.Ne zaman geldiniz ? kaydınız yok yanlışlık olmasın falan diye.Aracı bıraktık şase numarasından o yıllarda üretilen tüm aracların kronik sorunlu olduğu mahkeme emsal kararları olduğu için ücretsiz değiştireceğini söylediler.Kapı gergilerinden gelen seslere kadar müdahale ettiler o da kronikmiş.Ve olay çözüldü daha sonraaaa;



    Yolcu tarafı airbag şişmesi de malum puntoların kronik sorunu bunun için yine aradık yine tamam dediler ve olay çözüldü.Üstelik istediğim iç krem renginde. Sizi neden bu kadar uğraştırıyorlar anlamadım.Servisle değil de direk merkez muhattab olun.Punto forum da emsal karar örnekleri vardı onları alıp başvurun.

    selamlar.

    emsal kararlarla ve direk merkezle muhatap oldum. 2 - 3 defa başvuru yaptım. ancak değişen bir şey yok. 10 yaşını doldurduğu için aracın maddi değerini kaybettiğini üreticinin bundan sorumlu olmadığını 9 yaşında olsaydı tüm işlemlerin yapılacağını belirtiyorlar.

    facebook ta punto forumlarını takip ediyorum orada da 5 yaşında ki aracın gögüs değişimi red edip 11 yaşındaki aracın gögüsünü değiştiren, 1 yaşındaki aracın direksiyonunu değiştiremeyen ama 7 yaşındaki aracın direksiyonunu değiştirenler mevcut. gerçekten fiat ın kafası karışık durumda ve ne yaptığı belli değil. yine forumlardan takip ettiğim kadarıyla gögüs tedariğinde de cok ciddi sıkıntılar var. örneğin 6 aydır gögüs değişimi okeylendiği halde bekleyenler var. direksiyon sisteminde de okey alıp aylardır bekleyen var.

    benim 11 yaşındaki aracın gögsünde hiç bir sorun yok. tek avuntumuz bu




  • Geçmiş olsun dostum, bu bahsettiğimiz sorun bravo larda var mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sizin aracın devir veya hız sensörlerinde sorun olabilir. aküyle veya alternatör ile ilgili sorun da olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: C4_1400

    sizin aracın devir veya hız sensörlerinde sorun olabilir. aküyle veya alternatör ile ilgili sorun da olabilir.

    fırsat bulduğumda akü, alternatör, tork sensörü ve direksiyon acı sensörünü kontrol ettireceğim. umarım bunlarda sorun vardır ve kafam rahat aracımı satarım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OrQuN

    Geçmiş olsun dostum, bu bahsettiğimiz sorun bravo larda var mı?

    bravolarda hiç duymadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sonofisiris


    quote:

    Orijinalden alıntı: hoksi


    quote:

    Orijinalden alıntı: sonofisiris


    quote:

    Orijinalden alıntı: van_hoijdonk

    2008 G.Punto, 2011 Punto Evo kullandım. Evo'yu 5000 km'de alıp 2015 Haziran'da sattım. Tüm bakımlar yetkili serviste yapılmasına rağmen aracın torpidosu çatladı. Bildiğiniz bıçakla kesmiş gibi çatladı.

    60.000 bakımında çatlak azken gösterdim dediler büyüsün biliyoruz, yardımcı oluruz. Çatlak büyüyünce dosya açtılar. Garanti biteli 6 ay oldu karşılamıyoruz, sizin bıçakla kesmediğiniz ne malum dediler. Sonra servis müdürü yanımda görüştü 2. dosya açıldı, onda da dediler ki komple göğüs değişecek 4.500 masrafı var yarı ücretine yapalım. Dedim siz benimle dalga mı geçiyorsunuz.

    Dosya tutarı hakem heyetini aştığından, şimdiki eşim o zaman yeni avukat olmuştu. Fiat'tan 2.250 karşıladıklarına dair evrak istedik yollamadılar. Telefonda bayan avukatlarıyla birbirimize ağzımıza geleni saydık. Yollamıyorum dedi ne yaparsan yap dedi. Üstüne ihtar çektik ve evrağı aldık. O evrakla dava açtık.

    İlk duruşmadan önce fiat aradı, gelin değiştirelim dedi ücretsiz. Ben de bunun üstüne aracı satışa çıkarmıştım (ev alacaktım evlilik vs). Onlardan ücretsiz değişim kağıdını alıp, satarken alıcıya gösterdim burda evrağı git değiştir dedim. 1000 lirada ucuza verdim arabayı, davayı da geri çektik. Konu kapandı.

    Geçen yıl egea için aradılar gelin test sürüşüne falan dedim yok kalsın. Fiat mı? Bir daha kapınızdan girmem ben sizin.

    Bana adam kalas taşımışsındır diyor, burası Anadolu ya kalas taşırsın, yük koyarsın diyor. Araca ara sıra binen arkadaşlar hariç 2 kişi bile bilmiyor. Sabah akşam 50 km git gel eşek niyetine işe gidip geliyordum.

    City arızası da o dönemden bildiğim kronik sorun ama yapmayacağız derlerse tavsiyem mahkemedir ama fiattan yazılı evrak almak zorluyor biraz.

    telefonda fiat yetkilisiyle görüştüğümde arızanın kronik olmadığını 10 yaşını aştığı için değişim kabul etmediklerini bildiren bir yazı istedim ve veremeyiz nasıl biliyorsanız öyle yapın cevabını almıştım.

    hocam yukarda yazdım yine yazayım bizim aracımız da 2006 model aynı sorunu bir kaç ay evvel yaşadık.Kardeşim servise hiç gitmeden aracımın kronik direksiyon sorununu çözmüyorlar diye merkezi aradı ardından izmir (birmot) olması lazım geri dönüş yaptı.Ne zaman geldiniz ? kaydınız yok yanlışlık olmasın falan diye.Aracı bıraktık şase numarasından o yıllarda üretilen tüm aracların kronik sorunlu olduğu mahkeme emsal kararları olduğu için ücretsiz değiştireceğini söylediler.Kapı gergilerinden gelen seslere kadar müdahale ettiler o da kronikmiş.Ve olay çözüldü daha sonraaaa;



    Yolcu tarafı airbag şişmesi de malum puntoların kronik sorunu bunun için yine aradık yine tamam dediler ve olay çözüldü.Üstelik istediğim iç krem renginde. Sizi neden bu kadar uğraştırıyorlar anlamadım.Servisle değil de direk merkez muhattab olun.Punto forum da emsal karar örnekleri vardı onları alıp başvurun.

    selamlar.

    emsal kararlarla ve direk merkezle muhatap oldum. 2 - 3 defa başvuru yaptım. ancak değişen bir şey yok. 10 yaşını doldurduğu için aracın maddi değerini kaybettiğini üreticinin bundan sorumlu olmadığını 9 yaşında olsaydı tüm işlemlerin yapılacağını belirtiyorlar.

    facebook ta punto forumlarını takip ediyorum orada da 5 yaşında ki aracın gögüs değişimi red edip 11 yaşındaki aracın gögüsünü değiştiren, 1 yaşındaki aracın direksiyonunu değiştiremeyen ama 7 yaşındaki aracın direksiyonunu değiştirenler mevcut. gerçekten fiat ın kafası karışık durumda ve ne yaptığı belli değil. yine forumlardan takip ettiğim kadarıyla gögüs tedariğinde de cok ciddi sıkıntılar var. örneğin 6 aydır gögüs değişimi okeylendiği halde bekleyenler var. direksiyon sisteminde de okey alıp aylardır bekleyen var.

    benim 11 yaşındaki aracın gögsünde hiç bir sorun yok. tek avuntumuz bu

    hocam İzmir Birmot'u bir arayın şase den ordan sorgulatın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar İzmir'de bu city arızasını dışarda yaptırabileceğimiz bildiğiniz bir tamirci var mı ? 2007 model punto aracımda city arızası ve airbag çatlağı var. Kaç defa yazdım fiat'a ama olumsuz yanıt verdiler.
  • 4117-u-z kodlu bir röle var aliexpress'te çifti 5 dolar.Bir airbag ciye söktürüp 50-100 işçilikle hallolabilir.punto almayı düşünüyorum araştırıken buldum çözümü.arıza yaşayan arkadaşlara faydam olur belki.çözümün kesin olduğu söyleniyor.hatta 4117-u-z diye google da aratınca direk punto servo city mode problem adında çıkıyor.
  • felsefesiz F kullanıcısına yanıt

    aynı sorun bendede başlası sürtme sesi ve hafif sola çekme yardımcı olurmusunuz 05464820577

  • muhammed0743 M kullanıcısına yanıt
    Yer bulursanız burada paylaşın faydalı olur

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.