Şimdi Ara

GTX 260 synergy oc yardım!!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3
Cevap
0
Favori
699
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar overclock olayına göz atmak istedim yanlızca şimdilik ekran kartına bi güzellik düşünüyorum..
    sistem;
    ma770-ud3
    kingston hyper-x cl5 2*2
    amd pII 940
    zotac gtx 260 synergy
    High Power 500W Act. PFC

    şimdi mesele şu ki ilk defa yaptığım için kafamda çok soru var,
    öncelikle garanti kapsamından çıkıyormu ürünler?yani başıma bir şey gelirse gibi bi süphem var..
    sonrasında zotac firestormmu yoksa coolbits mi rivaturnerla mı daha kolay oc yaparım?
    sizce (daha once benzer sistem kullanmışlar varsa)nereye kadar zorlamak mantıklıdır?yani engine memory shader clockları ayrı ayrı
    son olarak psu yeter mi?

    şimdiden yardımlarınız için teşekkürler..



  • yeter gibi ben 650 1404 1050 ye sorunsuz cektım. everest saat hızlarının kac olduguna bak yalnız.
    mesala islemci hızı 702 ise bir asagısı 684 oluyor.

    http://forum.donanimhaber.com/m_31804566/mpage_1/key_gtx%2C260%2Csynergy%2Ckapasitesi/tm.htm bu lınk biraz yardımcı olur

    DeMeRoL

    Hız aşırtılabilirliği de sormuşsun başta. Bu konuda kesin yönlendirme yapılamaz.

    Ama düşük değerlerden başlama. Ne biliyim, grafik işlemciyi 648'den başlat örneğin. (ki sorun yaparsa da en kötü olasılıkla sistemi yeniden başlatırsın olur biter. Özellikle Vista tarzı güncel sistemlerde, pek çok durumda o bile gerekmeyebiliyor. Sürücü "recover" ediliyor kendiliğinden[tabii "recover" işlemi her zaman tam becerilemiyor, "recover" ettim dese bile. Yeniden başlatman da gerekebiliyor]).


    Yalnız unutmaman gereken bir şey var: ROP-doku saat hızı dediğimiz çekirdek(core) hızı, shader hızının en fazla yarısı olabilir. Örneğin, 648'e getirdiğinde shader en az 1296 olmalı.


    Bir de, saat hızları aralıklı değişiyor. İlk nesil 260'ta şöyleydi, yazmışım bir aralar:

    "GTX 260 için söz konusu olan ROP - doku birimi değeri(mantıklı - yaygın olan değerleri de kapsayacak biçimde):

    ... - 576,0 - 583,2 - 586,2 - 594,0 - 601,7 - 604,8 - 612,0 - 617,1 - 621,0 - 626,4 - 630,0 - 632,5 - 648,0 - 663,4 - 666,0 - 669,6 - 675,0 - 678,8 - 684,0 - 691,2 - 694,2 - 702,0 - 709,7 - 712,8 - 720,0 - 725,1 - 729,0 - 734,4 - 738,0 - 740,5 - 756,0 - 771,4 - 783,0 - 810,0 MHz... şeklinde gider.

    GTX 260 için söz konusu olan paralel işlemci değerleri (mantıklı - yaygın olan değerleri de kapsayacak biçimde):

    ... - 1242,0 - 1296,0 - 1350,0 - 1404,0 - 1458,0 - 1512,0 - 1566,0 - 1620,0 - 1674,0 - 1728,0 MHz... şeklinde gider.


    GTX 260 için söz konusu olan bellek değerleri (mantıklı - yaygın olan değerleri de kapsayacak biçimde):

    ... - 1998,0 - 2016,0 - 2052,0 - 2088,0 - 2106,0 - 2160,0 - 2214,0 - 2232,0 - 2268,0 - 2304,0 - 2322,0 - 2376 - 2430,0 - 2448,0 - 2484,0 - 2520,0 - 2538,0 - 2592,0 - 2646,0 - 2700,0 - 2736,0 - 2754,0 - 2808,0 MHz... şeklinde gider."


    Bu gerçek hızları RivaTuner'in Hardware Monitor'unden; EVGA Precision'dan veya Everest'ten görebilirsin. (EVGA Precision küsüratları göstermiyor ve genelleme yapabiliyor bu yüzden. En iyisi, Riva'nın Monitor'unu kullan.)

    Hız aşırtırken önemli olabilir. Meselâ shader 1512'den 1566'ya zıplayınca kararlılık çok değişebilir :)




  • hocam ikisi de değil. evga precision indir. en kolay onda oluyo. ek özellikleri de var. mesela oyunlarda sol üst köşede ekran kartının istenen bilgilerini görebilirsin fps sıcaklık fan hızı vs.
    ben 701-1405-1091 ve fan hızını %70 de kullanıyorum sıcaklık 70 i geçmiyo fan hızını kesinlikle arttır oc yapıcaksan auto da bırakma
    edit: ben 450 watt kullanıyom bi sorunla karşılaşmadım. bi ara sorun yaratıyodu power kablosunu yanlış takmışlar değiştirdim düzeldi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi caqlayan -- 9 Temmuz 2009; 14:56:29 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.