Şimdi Ara

Günde 25-30 kez internet kopuyor!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (2 Mobil) - 3 Masaüstü2 Mobil
5 sn
32
Cevap
0
Favori
1.768
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar, 2 yıldr dsmart kullanıyrum son 3 gündür dsmart DSL ışığı yanmasına rağmen İnternet ışığı sönüp 30 saniye sonra geri geliyor neden kaynaklı bu ?

    Son 1 saatir ethernet kullanıyorum sıkıntı olmadı.

    Wifi de neden internet ışığı sönüp gelir ?

    Kablolarda problem yok zaten dsl ışığı sönmüyor.



  • ilk başta akla gelen kablo kopukluğu yada bağlantı yerinde bir temassızlık oluştuğu olabilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kumdan kale

    ilk başta akla gelen kablo kopukluğu yada bağlantı yerinde bir temassızlık oluştuğu olabilir
    Bilmiyorum hocam modeme bağlı dsl kablosunu kontrol ettim sıkıntı yok. Hattan kablo çekili modeme.

    Peki Kablodan problem olsa DSL ışığınında gitmesi gerekmez mi? Bu arada ethernet kablosu taktığımdan beri internet kesintisi olmadı ama diğer wifi le bağlanan bilgisayarda kesinti devam ediyor aralıklarla. modemde problem olma ihtimali var mı acaba



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kıyamet Senfonisi -- 19 Ağustos 2020; 17:49:1 >
  • Kıyamet Senfonisi kullanıcısına yanıt
    hocam biliyorsunki bu elektronik işi acayip bişey herşeyden olabilir ben ilk bakılacak yeri dedim modemden olur pc den olur splitter den olur dışarıdaki kablolardan binadaki kablolardan saha dolabından olurda olur en az maliyet olacak yerden en çok maliyet olacak yere doğru kendi yapabileceğinden seninle işi olmayan yere doğru denemek gerek
    benim hızımı turknet düşürdü herşeyi denedim modem dahil değiştim kablo mablo herşeyi adamlara sorunu anlatamadım bir türlü anlattımda kafaları basmadı hala sorun sende modemden kablodan apartmandan deyip durdular en sonunda yeter dedim iptal ettim hattı tekrar internet başvurusu yaptım yine türk nete çıkaramadıkları hız otomatikmen yükseldi bende herşeyi yenilediğimle kaldım onlara dert anlatana kadar hattı iptal edip yeni hat almak daha kolay oldu yani ummadığın yerden arıza çıkıyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kumdan kale -- 19 Ağustos 2020; 18:34:34 >




  • Arkadaşlar problem devam ediyor çıldırcam, Kabloları kontrol ettirdik ek yerleri tekrar yapıldı. yok yine aynı sorun devam ediyor.

    İnternet hızıda aşırı düşük 16mb yerine 5 anca çekiyor. SNR Deperi 6.5 7 civarı

    Dsmart hatda problem yok türk telekomdan bilgi aldık sıkıntı yok kablo veya modemden diyor. evde bir modem daha var ondada kopuyor devamlı hay böyle işe
  • Kıyamet Senfonisi kullanıcısına yanıt
    eğer sadece wifide sorun varsa modemin wifi kartı bozulmuştur yok genelde sorun varsa

    1- hatttı modeme direk bağlayın ek yada çoklayıcı kullanmayın

    2 modeminizin dls türünü otomatikte bırakmayın elle seçin aynı şekilde anex modunuda elle girerek çeşitli kombinasyon yapın

    3- modem ve ayarlardan eminseniz sorun devam ediyorsa port değişikliğinde ısrar edin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: armagan_60

    eğer sadece wifide sorun varsa modemin wifi kartı bozulmuştur yok genelde sorun varsa

    1- hatttı modeme direk bağlayın ek yada çoklayıcı kullanmayın

    2 modeminizin dls türünü otomatikte bırakmayın elle seçin aynı şekilde anex modunuda elle girerek çeşitli kombinasyon yapın

    3- modem ve ayarlardan eminseniz sorun devam ediyorsa port değişikliğinde ısrar edin
    Hocam, evde bir türk telekom birde dsmart modem var ikisindede denedim kopuyor.

    Birde nedense gündüzleri artarda devamlı koparken akşamları seyrekleşiyor kopma? Kablo bağlantılarını kontrol ettirdik sıkıntı yok gibi.

    DLS türü derken hocam anex vs bilmiyorum ANEX A-L yazıyor değiştirme ksımı yok baktım tüm kablosuz ayarlara vs 40Mhz falan yapıncada aynı. SNR değerine bakın ne kadar kötü.

    Port değişikliği ne demek hocam ? Eve mi geliyorlar yoksa bina girişinden yeni bağlantı mı açmak demek ? nedir tam olarak ?

    Ne yapacağım bilmiyorum

    Günde 25-30 kez internet kopuyor!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kıyamet Senfonisi -- 31 Ağustos 2020; 18:43:51 >




  • Kıyamet Senfonisi kullanıcısına yanıt
    modemin ayarlarında dls türü adsl vdsl adsl plus gibi şeyler olur anex kısmı da vardır o bölümde port değişikliğini santraldan yaıyolar ama ısrarcı olman gerek
  • Teşekkürler hocam port değişikliği talep edeyim dsmartdan onlar baskı yapsın ozaman.

    Çünkü ekimin başında sözleşme bitiyor, internet sorunum düzelmezse uzatmayacağım sözleşmeyi diye üstelerim. Zaten şu covid'den dolayı sokamıyorum kimseyi yoksa çoktan başka şirkete geçiş için başvururdum ama yok eve gelecekler modem kuracaklar ,sözleşme imzalatacakalr vs vs. bu pandemide uğraşamam risk grubundayken



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kıyamet Senfonisi -- 31 Ağustos 2020; 19:41:29 >
  • Snr değeriniz düşük hocam, kablolamada da sıkıntı yok diyorsunuz enteresan. Snr değerinin düşük olması genellikle kablodan oluyor. Dediğiniz gibi servis sağlayıcıyı aramakta yarar var.
  • Mikail Gerek kullanıcısına yanıt
    Yanlış bilgi veriyorsunuz. Bahsettiğiniz şey hat zayıflaması. Arkadaş ya çok üst katlarda oturuyor ya da gerçekten kablosu sıkıntılı. Bu yüzden de hat zayıflaması -40dB.. Ankastre kutusundan gelen kablonun tek damarlı ikili kabloyla yenilenmesi gerek. Olmadı üçlü kabloda olur, teki boşta kalır. SNR saha dolabından verilen hız ve uzaklıkla orantılıdır. Yanlış bilgilendirme yapmayalım lütfen.
  • Merhaba hocam, Bugün öğlen 12 de internet 5 saat boyunca koptu (DSL ve internet ışığı aynı anda söndü bu sefer) yeni geldi. Yani Özellikle gündüz saatlerinde ultra kopmalardan 10 gündür çekiyordum böyle uzun üsreli kopma ilk defa oldu geceleri seyrekleşiyordu kopma yani kablodan olması gerçekten güç geliyor bana ki kontrol ettirdim yeniledi ucunu vs alttan ki elektrikçi değil bu kabloları çeken internet firmasında çalışan birini getirtdim. Yani kablodan olsa stabil bir kopma beklerdim. Bu arada evet 3.katta oturuyorum binanın diğer girişinde hat kutusu onun için 20 metrelik bir kablo çekili. (Evin telefon hattını doğalgaz için salonu kazan ekip kopardığı için 1 sene önce dışardan kablo çektirmek zorunda kalmıştım hiç sıkıntı yoktu)

    Acaba altyapı vs mi düzeldi ne yaptılar değerler düzeldi gibi sanki bu 5 saatlik kopmadan sonra?

    Şuan SNR değeri yükselmiş geldi bana ve hat sayıflamasıda düşmüş gibi sizce bu değerler sabit kalırsa kopmalar olur mu ?

    Günde 25-30 kez internet kopuyor!

    EDİT: Şuan DSL VE İNTERNET ışığı aynı anda yine kesildi

    Fikri vs olan paylaşsırsa sevinirim herkes arkadaşlar, port değişikliği istediğimi dsmarta ilettim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kıyamet Senfonisi -- 1 Eylül 2020; 17:28:33 >




  • Kıyamet Senfonisi kullanıcısına yanıt
    Hat zayıflamanızın düşmesi gibi hızınızda otomatikman yükselmiş, SNR'de 8,5'a sabitlenmiş. Port değişikliğini mümkünmüş gibi yazan arkadaşlar var yıllardır internette. Yok öyle bir şey. Yeşilçam'daki gibi çatıya da çıkıp intihar edeceğim desende kimse portunuzu değiştirmez. Ancak kurumsal olacaksınız ki o da kuyumcu vs. vs. gibi değil, hakiki kurumsal bir firma o zaman sorununuzu çözerler. Değerler hâlâ bu şekilde ise , hızınızı 9000'e sabitlesinler. Şimdi Mbps hesabı yapamadım. 11000'den düşeceği için 1,5~3,0 SNR gelir bu da kopma durumunuzu iyileştirir. Hat zayıflamasının düşmesi kablonuzla alakalı şüphelerimi devam ettirmiyor değil fakat hızınıza kadar tüm değerlerinin güncellenmesi gerçekten santralden kaynaklandığını gösteriyor gibi gibi gibi. :P

    Hızınızı 2Mbps aşağı çekip sabitlesinler. İyi sonuçlar alacaksınız diye düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Karanlık Ülke -- 1 Eylül 2020; 17:50:16 >




  • Hocam şuan hala internet yok. Dün Hızı önce 12 sonra 8 megabite düşürttüm zaten ama snr değeri iyileşmemişti, bugün internet kopup gelince snr düzgündü ama yine koptu bekliyorum.Yani Şuan hala 8 megabite sabitli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kıyamet Senfonisi -- 1 Eylül 2020; 17:57:25 >
  • Kıyamet Senfonisi kullanıcısına yanıt
    Modem arayüzündeki değerlerini atar mısın?
  • Şuan daha internet gelmedi hala hocam bir ara geldiğinde çekip atmıştım son değerleri üstteki mesajımda. 15snr olan.

    Şuan cep telefonun interneti kullanıyorum.Gelirse internet birdaha atarım son değerleri



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kıyamet Senfonisi -- 1 Eylül 2020; 18:7:44 >
  • Kıyamet Senfonisi kullanıcısına yanıt
    Anladığım kadarıyla DSL ışığınızda yanmıyor. Yansaydı gene de değerleri görebilirdik malum... Broadcom çipli modemlerde modem yeniden başlayana/bağlantı kopana kadar geçerli Putty ile hız düşecek şekilde SNR değeri yükseltilebilir. Bu stabil bağlantı almanızı bir müddet sağlıyabilir. Tavsiyem yukarıda bahsettiğim talebi İSS'nize aktarmanızdır.

    Ha bu arada Putty ile uğraşmak istemezseniz DMT var. Bununla çok daha kısa yoldan yapılıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Karanlık Ülke -- 1 Eylül 2020; 18:20:26 >
  • Karanlık Ülke kullanıcısına yanıt
    Yanlış bilgi vermiyorum, bahsettiğim şey hat zayıflaması değil snr değeri. Snr değeri iletişim sinyalinin hattaki gürültüye oranı demek. 6 ve altında bağlantı stabil olmaz kopmalar olur. Snr değerinin stabil bir bağlantı için 14 db ve üstü olması gerek.

    Ayrıca hat zayıflaması da snr değerinin tersine ne kadar az olursa o kadar iyidir. Sinyalin giriş ve çıkış değerleri arasındaki farktır. 60 ve üstünde bağlantıda kopmalar meydana gelir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mikail Gerek -- 1 Eylül 2020; 17:14:4 >
  • Mikail Gerek kullanıcısına yanıt
    quote:

    Snr değerinin düşük olması genellikle kablodan oluyor.


    Buna istinaden yazımı yazdım, o yüzden yanlış bilgi veriyorsunuz diyorum.
  • Karanlık Ülke kullanıcısına yanıt
    network engineering stack exchange
    What is SNR Margin and Line Attenuation?
    https://networkengineering.stackexchange.com/questions/43791/what-is-snr-margin-and-line-attenuation


    "SNR marjı, belirli bir hız elde etmek için gereken kablonun SNR'si ile SNR arasındaki farktır. Yeryüzündeki her kabloda zayıflama görülür. Kablonun içinden geçerken sinyalin nasıl güç kaybettiğinin bir ölçüsüdür. "

    https://hamdicatal.com/donanim/baglanti-problemlerine-cozum-onerileri/

    https://www.technopat.net/sosyal/amp-threads/snr-margin-degeri-nasil-yueseltilir.883973/

    https://uzmanim.net/amp/soru/snr-margin-nedir/69873

    Snr değeri düşük ise ilk bakılacak şey kablolamadır.

    SNR nedir?

    SNR, Signal-to-noise ratio yani sinyalin gürültüye oranı demektir. Ne demek bu? şimdi onu açıklayayım.

    Öncelikle gürültü (Noise) iletişimde normal sinyale karışan istenmeyen parazit oluşumlardır. Gürültü neden oluşur? En basitinden evinize, iş yerinize gelen kablodaki eklerden, eski santrallerden, yine bağlantı noktalarından, sinyal oluşturan cihazlara yakın olmaktan kaynaklanabilir.

    SNR = Sinyal / Gürültüyü ifade eder. Burada sinyal olarak ifade ettiğim DSL sinyalini ifade etmektedir (ADSL, VDSL, vb).

    SNR Margin ise, güncel SNR değeri ile belirtilen hızda senkronizasyonun gerçekleşebilmesi için gereken minimum SNR değeri arasındaki farkı ifade eder.

    Aşağıda Downstream için SNR Margin değerlerinin olması gereken karşılıklarını bulabiirsiniz

    10dB ve altı: Kötü, senkronizasyon yapılması zor
    11dB-30dB arası: Normal
    30dB ve üzeri: Çok iyi
    Yine DSL hattındaki sinyalin kalitesini kontrol için DSL modem içindeki Line Attenuation değerini kontrol etmek gerekir.

    Bir DSL hattında SNR Margin değeri 10dB ve altı, Line Attenuation değeri 45dB ve üzeri ise o zaman bu DSL hattı kötü kaliteye sahip demektir.

    Downstream - Line Attenuation referans değerleri:

    20dB ve altı: Çok iyi
    20dB-45dB arası: Normal
    45dB ve üstü: Kötü. İnternet kopmalarına sebep olacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mikail Gerek -- 1 Eylül 2020; 17:30:49 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.