Slm arkadaslar ne zamandır bunu dusunuyorum turbo dizel bir aracın max tork ve güç egrilerini nasıl değiştirebilirim.Olayı soyle biraz daha acayım ozellikle benim aracım gibi tdi lara gecis doneminin aracları olan kucuk bir turboya sahip dizel araclarda bugunun dizellerinden farklı olarak gorulen en belirgin fark aracın max tork ve güç egrilerinin çok alakasız olmasıdır.dolayısıyla arac 2200 devirde max torkunu elde ederken tork degerini bayagı bi kaybettigi 4300 devirde max gucunu veriyorsa dogal olarak performanslı kullanımlarda milimetrik devir aralıklarında vites degişimi yapmanız gerekiyor.işte benim soylemek istedigim bu tork ve güç grafiklerini birbirine daha uyumlu hale getirmek için birşeyler yapabilirmiyim yapabilirsem ne yapabilirim????
abi ağır soru oldu. biraz müsade düşünelim...
dusunun usta ben buralardayım beklerimmm=))))
arabandaki turboyu sök, daha büyük bir turbo tak. Sonra yeni turboya uygun yazılım yüklet(işte en zoru bu ?). Bildiğim kadarıyla araban CR değil eski sistem turbo dizel belki yazılım o kadar mühim değildir ve sadece daha büyük turbo ile halledersin
Boyle bırsey yapman ımkansız cunku torku artırdıgında hp buna baglı olarak artıor
Biras surdan dusun
"hp = tork X rpm(yanı arabanın o ankı devrı) / 5252 " burdan nası 1 sonuc cıkar= eger sen torku hp cızgısıne cıkarırsan hp ucar gıder
En verimli motor nedir Tork aralıgı dum duz olan motor pekı buna baglı olarak hp grafıgı ne olur o da bellı bır egımle cıkan dogrusal grafık olur sen hp ye falan takma tork onemlı tork
Ayrıca mantığını beğendim. Baya düşünmüşsün
quote:
Orjinalden alıntı: SeLiM_50
"hp = tork X rpm(yanı arabanın o ankı devrı) / 5252 "
Yazdığınız formülde birimleri belirtmemişsiniz ama sanırım bir amerikan web sayfasından almışsınız. Bu formül güç HP, tork ise pound.feet biriminde girilirse işe yarar...
Doğrusu:
güç = tork X devir / 7121
olmalı. Burada birimler:
güç: [beygir] tork: [Nm] devir: d/dk
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme