Şimdi Ara

Hacettepe Bilgisayar Hakkında Söylenmeyen Bazı Şeyler

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
37
Cevap
6
Favori
2.399
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bir Hacettepe bilgisayar öğrencisi olarak çoğu zaman bu forumda bu bölümün yersiz göklere çıkarıldığını görüyorum. Altta yazdığım şeyleri de göz önünde bulundurarak tercihinizi yapmanızı tavsiye ederim.


    1 - Asistanların hocalar tarafından daha fazla denetlenmesi gerekiyor bence. Çok da umursamıyorlar, ciddiye almıyorlar gibi. Bana bu izlenimi verme sebepleri ödevde uğraştıklarımız ve lab derslerinin çok faydalı olmaması.

    2 - Ödevler çok fazla değişiyor. Ödevlerin konusu kaliteli ve çoğu zaman gerçek hayata hazırlayan problemler. Ama teslim tarihine kadar çok fazla değişiyor, ödevi sürekli bitirdiğinizi zannediyorsunuz ama aslında bir önceki halini bitirmiş oluyorsunuz. Sonra o ödevi tekrar tekrar yapıyorsunuz.

    3 - DERSLER İNANILMAZ SIKICI. Hocalar sadece slayt okuyor (Slayttan okumayan Akın hocam ve Selman hocama <3 ). Kendisine Türkiyenin en iyi üniversitelerinden biri diyen ve bunu her yerde paylaşan, ekmeğini yiyen bir üniversitenin en iyi bölümlerinden birinde böyle bir şeyi olmasını anlamsız buluyorum. Kusura bakmayın ama ben bunu hakaret olarak algılıyorum.

    4 - Topluluklar çok övülüyor. Genel olarak iki büyük topluluk var bölümdekileri kapmaya çalışan. Biri ACM diğeri de IEEE. Genel anlamda ACM çok daha önde ama rekabet iyidir diye IEEE'yi de ekliyorum. Ben ACM'in üyesiydim. Sadece onun için konuşabileceğim. Öncelikle çok sosyal ve eğlenceli bir topluluklar. Çok güzel bir ortamı da var. Ama bunlar için kaydolmamıştım ben bu topluluğa. Kaydolma amacım teknik konuklardı. Ve bu konuda açıkça beni hayal kırıklığına uğratmıştır ACM.

    Edit: 4.madde; Kaydolma amacım teknik konular*

    Edit 2: Lütfen konuyu farklı yerlere çekmeyin. Amacım X kulubünü kötülemek veya bölümü tamamiyle kötülemek değil. Her yerde tekrar tekrar iyi şeyleri paylaşılıyor. Bu da yanlış anlaşılmalara, gelenlerde hayal kırıklığına sebebiyet verebiliyor. Hacettepe Bilgisayarın "da" kötü olduğu şeyler var. Ve bence bunlar bahsedilmeye değer şeyler.

    Edit 3: Dersleri inanılmaz sıkıcı hale getiren derslerin içeriği değil. Müfredat ve ders içerikleri güzel. Hocaların dersi anlatış biçimleri dersi sıkıcı hale getiren faktörlerin başında yer alıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shyorn -- 30 Temmuz 2020; 17:11:12 >







  • hocam asistanlar her okul, bölümde at kosturuyor. o konuda yapacak bir şey yok.

    ödev konusunda fikrim yok.

    slayt okuma mevzusu da yine hemen hemen her okul/bölümün bazı hocalarında olur. o adamlar sonuçta bir şey öğretmeyi ogrenmiyorlar. o yüzden bazı hocalar topluluk önünde 3 kelime konuşamıyor. her ne kadar bu yanlış olsa da maalesef öyle.
    Birinci maddeye kesinlikle katılmıyorum. Hacettepe yi diğerlerinden farklı yapan bence her dersin ayrı bir lab dersi olup dönem boyunca verilen yoğun ödevler ve quizlerin insanı çok geliştirmesi.Ben açıkçası lab derslerini ve ödevleri çok seviyorum.İkinci maddeye de katılmıyorum. Yani ben baştan aşağı değişen bir ödev görmedim şimdiye kadar.Ufak tefek değişiklikler olabiliyor ama bu mesleğin, bölümün fıtratında var.İlerde mesleğimizi yaparken çok sık karşılaşacağız böyle şeylerle. Üçüncü maddeye de pek katılamıyorum. Bölümdeki tüm hocalardan ders aldınız mı?Ayrıca ben tüm üniversitelerde tüm bölümlerde bu şekilde olduğunu düşünüyorum.Bölüm özelinde bir problem olduğunu düşünmüyorum. Dördüncü madde hakkında yorumum yok.
    Hocam genel olarak haklısın burdan gelecek olanlara söyleyeyim lab derslerinde yoklama alınsın çıkın gidin dersten gerçekten bir işe yaradığı yok 1.dönem. 2. dönem olmadığı için bir şey diyemem.

    Ayrıca şu topluluklara benim kadar sinir olan başka biri var mıdır bilmiyorum. Eğer eğlencelerini severseniz sadece eğlencesi için girin. Ben eğlence yöntemlerini de sevmiyorum. Çocuk gibiler. Topluluk işi bana baya boş geliyor. Zaten yönetim kurulunun çoğunun bir sürü alttan dersi var haha.

    Ve adamlar hocalara yaranmak için ellerinden gelen her şeyi yapıyorlar. Benim tarzım değil size de tavsiye etmem.
    1.sınıfı yeni bitirmiş biri olarak bu konudaki düşüncelerimi yazayım:

    İlk iki madde sanırım Türk üniversitelerinin ortak sorunları. Bir başlıkta ODTÜ Ceng'de de benzer saçmalıkların olduğunu görmüştüm. Asistan konusu ciddi bir sorun. Bölüm kaliteli asistanlarını kaybetti, cidden bölüm ile ilgili uzaktan kötü bir izlenim bıraktıracak kadar ciddi saçmalıklar var.

    3.konu bence tamamen hocaya bağlı bir şey. Bir bölüme genellemek saçma. Her okulun her bölümünde böyle örnekler olabilir.

    Topluluk konusunda burada yazılmıs her yorumun altına katılıyorum. Bölüme hitap eden iki topluluk(ACM ve IEEE) bence teknik olarak aşırı zayıflar. Bunun sebebini maddi duruma bağlamak da saçma. Teknik etkinliklerde gayet başarılı olan pek çok topluluk var. ACM'de gördüğüm kadarıyla herkese hitap edeceğiz en büyük topluluk olacağız gibi bir kaygı var ve o yüzden herkese hitap etmeye çalışıyorlar. Bence ACM gibi teknik gözükmeye çalışan bir topluluk partilere, Norm Ender gibi Hazreti Yasuo gibi Halil Söyletmez gibi alakasız ve topluluğun konusu ile alakasız insanları sırf ünlü diye çağırmakla uğraşmamalı, bunlara kaynak harcamamalı. ACM gibi bir topluluğun Halil Söyletmez getirip konuşma yaptırması bence direkt insanlarla dalga geçmek.

    Birinci sınıfın özellikle ikinci dönemi bence korkunçtu. İlk dönem ödevlerini ne kadar sevdiysem ikinci dönem ödevlerinden o kadar nefret ettim. BU dönemin en büyük şansı Çin Virüsüne denk gelmiş olmasıydı bence. Hele Fizik Laboratuvarı diye bir ders var, tam bir "meme". Ekşideki başlıkta da yazıyor, pazartesi saat 9'da saçma sapan işlerle uğraştırıyorlar. Çin Virüsü sayesinde yırtmayı başardım :d Birinci sınıf çok güzel bir yıl olmayacak, defalarca başka bölümlere geçmeyi düşündüm hatta.

    Başka eleştirim okulun kendisine. Çok fazla gereksiz bölüm ve çok fazla gereksiz kalabalık var. ODTÜ gibi istediğin kişinin yanına gidip konuşabileceğiniz, insanların birbirine saygılı olduğu bir ortam beklemeyin. Beytepe kampüsü Kızılay'dan filan pek farklı değil. Patlak motorlu şahinle drift yapan tipler bile gördüm okulun içinde.

    İyi yanlarını yazayım, akademik kadro içinde çok kaliteli çok değerli hocalar var. Bence bölüm dersleri ve müfredat TR'deki en iyi ilk 5 arasına girer. Evet Fizik laboratuvarı gibi saçma sapan dersler var. Ama diğer okullarda durum daha kötü. Son iki yıl neredeyse tamamen seçmeli. Ve birden fazla alanda çalışmak istiyorsanız mesela fizik gibi, biyoloji gibi, neuroscience gibi bu konuda istediğinizi verecek hocalar var. Data Science, Computer Vision, Machine Learning gibi konularda cidden çok ciddi araştırmaları olmuş hocalar var.

    Muhtemelen bölümde kalmamı sağlayan şey de bu. Bilgisayar Bilimi çok fazla alanda uzmanlaşma imkanı sanıyor ve bölümün hocaları da bu imkanı veriyor. Ben şahsen hayatımı boktan bir şirkete J*va kodu yazarak geçirmek istemiyorum, ya da normie'ler için mobil uygulama yaparak. ML, Data Science gibi konularda uzmanlaşmak istiyorum. CS dışı alanlarla da uğraşmak istiyorum. Bölümün bu imkanı vereceğini düşünüyorum.
    Üçüncü maddeye sürekli aynı argümanlar geliyor. Genellemek yanlış, çoğu üniversitede, çoğu bölümde böyleymiş. Bana ne bundan ? Sedgewick dersini slayttan anlatıyor, uykumu getiriyor. Sedgewick'i dinlemem o zaman. Slaytlarını okur geçerim. Princeton öğrencisi olsam yine bu durumu ve Sedgewick'i eleştirirdim. "Genelde böyle" ifadesini nasıl karşıt argüman olarak sunabildiğinizi anlayamıyorum. Benim karşı çıktığım şeyi anlayıp; anlamamayı tercih ediyorsunuz sanırsam. Yoksa sürekli tekrar eden bu saçma argümanın başka bir açıklaması olamaz.
  • hocam asistanlar her okul, bölümde at kosturuyor. o konuda yapacak bir şey yok.

    ödev konusunda fikrim yok.

    slayt okuma mevzusu da yine hemen hemen her okul/bölümün bazı hocalarında olur. o adamlar sonuçta bir şey öğretmeyi ogrenmiyorlar. o yüzden bazı hocalar topluluk önünde 3 kelime konuşamıyor. her ne kadar bu yanlış olsa da maalesef öyle.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yapacak bir şey yok usta türkiye böyle bir yer işte okuyacak yer az. kötünün iyisi deyip yazacaksın.
  • Birinci maddeye kesinlikle katılmıyorum. Hacettepe yi diğerlerinden farklı yapan bence her dersin ayrı bir lab dersi olup dönem boyunca verilen yoğun ödevler ve quizlerin insanı çok geliştirmesi.Ben açıkçası lab derslerini ve ödevleri çok seviyorum.İkinci maddeye de katılmıyorum. Yani ben baştan aşağı değişen bir ödev görmedim şimdiye kadar.Ufak tefek değişiklikler olabiliyor ama bu mesleğin, bölümün fıtratında var.İlerde mesleğimizi yaparken çok sık karşılaşacağız böyle şeylerle. Üçüncü maddeye de pek katılamıyorum. Bölümdeki tüm hocalardan ders aldınız mı?Ayrıca ben tüm üniversitelerde tüm bölümlerde bu şekilde olduğunu düşünüyorum.Bölüm özelinde bir problem olduğunu düşünmüyorum. Dördüncü madde hakkında yorumum yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Numan2e7n kullanıcısına yanıt
    Hocam argümanınızı mantıklı bulmuyorum. Kendisinin iyi olduğunu, diğerlerinden farklı olduğunu iddia eden bir üniversite için yapacak bir şey yok, kötünün iyisi demek yersiz geliyor.
  • cahilintegral C kullanıcısına yanıt
    Birinci madde:
    Ben de lab dersini çoğu zaman teorik derse tercih ediyorum. Küçük bir hata yapmışım; en sonda "Bana bu izlenimi verme sebepleri ödevde uğraştıklarımız ve lab derslerinin çok faydalı olmaması." yazmışım. Ödevde uğraştıklarımız ile kastettiğim değişen şeyler. Ödevlerin kendisi değil. Ödevlerin kendisi bölümde en çok şey öğreten şeylerden biri. 2.maddede bahsettim ödevlerin iyi olmasından.

    İkinci madde:
    Sonra o ödevi tekrar yapıyorsunuz != Ödevi baştan yapmak (Gerçi nasıl bir tasırımınız olduğuna göre değişir. Bir assignmentta yüzde 60 değiştirmem gerekmişti.)

    Üçüncü madde:
    Tüm hocalardan ders almadım tabi ki. Aldığım derslerden konuşuyorum. Tüm eleştirilerim gözlemlerim üzerinedir. Bilmediğim şeyler hakkında konuşamam. Tüm üniversitelerde tüm bölümlerde böyle olmasını neden umursayayım ki ? Olay "iyi üniversitenin" diğerlerinden farklı olması gerektiği. Tüm eleştirilerimin dayanağı bu zaten. Kendisinin iyi olduğunu savunanan bir üniversitenin iyi bir bölümünün diğerleri gibi olması.




  • Hacettepe ceng, yerin dibinde olan Türkiye şartlarında iyi olabilir.

    Lab dersleri kadar boş ders görmedim sanırım hayatımda. 1. sınıfın yazılım labı dersinde öğrenebileceğiniz hiçbir şey yok. Laf olsun diye anlatıyor asistan. Kendim okusam vakit kazanırım. Üstelik internette daha iyi anlatılan kaynaklar var. (Udemy’den kendini geliştir xdeeeeeeeee) Fizik labı ise tam ızdırap. Asistanın egosu yüzünden kaç dakika daha sakin kalabilirsin testi.

    Adı sık sosyal medyada sık geçen saygıdeğer öğretmenlerimizden biri “Bölümümüz kaliteli asistanlarını kaybetti.” demişti. Haklı, yapacak bir şey yok.

    Sıralamasının yükselmesinin tek sebebi alternatifi olmaması. Yazılıma hevesli olan hevesini kaybetmeyecek kişiler gönül rahatlığıyla yazabilir. Belki ileride bir şeyler değişir. Aksi taktirde alışmak zorundasınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Oathbreaker. -- 30 Temmuz 2020; 1:4:28 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Hocam sizce binanın fiziksel koşulları nasıl. Bana büyük bir dersane havası verdi bilgisayarlar dışında.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • theiceman07 kullanıcısına yanıt
    Hiç o açıdan bakmamıştım :). Ama düşününce haklı gibisiniz. Ortalama 60 kişi vardı her sınıfta ve normal derslik olduğu için öyle bir izlenim verebiliyor. Ayrıca amfiler yok bölümde. Ama sanırım genel olarak Hacettepe bölüm binalarında yok gibi, bilgisi olanlar aydınlatsa güzel olur. Yıldız Amfi adlı bir binada amfiler var. Kulüpler orayı kullanabiliyor. Etkinlikler için güzel olabiliyor. Ayrıca bölüm binalarının "çoğu" sıradan gri birer bina. Bu durum belki bazılarını demotive edebilir; güzel bir binaya sahip olması da belki birilerini motive edebilirdi. Ama açıkçası bunun benim için bir önemi yok. Bana bir şey hissetirmedi binanın şekli/yapısı. Genel olarak sadece içinde olanlarla ilgilendim ben.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • shyorn S kullanıcısına yanıt
    Anladım hocam. Çok şekilsiz ama işlev konusunda sıkıntı yok yani.

    Ayrıca çap yapmak çok zor mu mesela bilgisayar-endüstri ya da bilgisayar-işletme yapılabilir mi?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • theiceman07 kullanıcısına yanıt
    Çap yok diye biliyorum. Şurdan kontrol ettim tekrar

    Çift Anadal Açılan Bölüm boş

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • shyorn S kullanıcısına yanıt
    Anladım hocam teşekkür ederim

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • theiceman07 kullanıcısına yanıt
    Ne demek :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Hocam kontenjan 100 kişi diyor ama genelde yok yatay yok dikey derken birsuru insan bolume giriyor.
    Sizin bu bölümde kaç kişi oluyorsunuz mesela derslerde?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam genel olarak haklısın burdan gelecek olanlara söyleyeyim lab derslerinde yoklama alınsın çıkın gidin dersten gerçekten bir işe yaradığı yok 1.dönem. 2. dönem olmadığı için bir şey diyemem.

    Ayrıca şu topluluklara benim kadar sinir olan başka biri var mıdır bilmiyorum. Eğer eğlencelerini severseniz sadece eğlencesi için girin. Ben eğlence yöntemlerini de sevmiyorum. Çocuk gibiler. Topluluk işi bana baya boş geliyor. Zaten yönetim kurulunun çoğunun bir sürü alttan dersi var haha.

    Ve adamlar hocalara yaranmak için ellerinden gelen her şeyi yapıyorlar. Benim tarzım değil size de tavsiye etmem.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şoklardayim bak sen Hacettepe cenge

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu sene bu bölümden mezun olan birisi olarak yazdıkların için birkaç bir şey söylemek isterim.

    1. Madde için denetlenme olayına katılıyorum ancak faydalı olmaması konusuna katılmıyorum. Verilen ödevleri hakkını vererek yaptığın zaman öğrendiğin bilgiler sende kalıcı birer yetiye dönüşmekte. Hangi ders ve hangi ödevler için bunu bahsettiğini bilmiyorum ama benim 4 yıl boyunca genel gözlemim bu yönde.

    2. Madde için kısmen katılıyorum, ödevleri verildiği anda bitirmeye çalışan birisiydim ve bu konudan zaman zaman ben de şikayetçi oldum. Şayet bir asistan verilen ödevi sanki kendisi de öğrenciymiş gibi yaparsa böyle sorunlar çok oluşmuyor. Çünkü ödevde karşılaşılan bazı püf noktalar, ince detaylar ödev yapıldıkça farkediliyor, sadece ödevin anlatıldığı dökümanı okuyarak değil. Eğer böyle durumların gereğinden fazla olduğu düşünülüyorsa asistanlar ve hocalarla yapıcı bir şekilde konuşulabilir.

    3. Madde için genelleme yapmak yanlış. Dersler genelde slayt üzerinden gidiyor ancak sadece dümdüz slayt okuyup herhangi başka bir şey katmadan dersi bitiren bir hoca hatırlamıyorum. Genelde hocalar slaytın üstüne kendi ek bildiklerini, tecrübelerini ve bazı püf noktaları da ekliyorlar.

    4. Madde için katılıyorum. Benzer beklentilerim vardı zamanında ondan ben de katılmamıştım. Ancak şu an bu tarz topluluklara katılmadığım için biraz üzgünüm. Ben üniversiteye sadece 4 yıl boyunca teknik bilgi öğrenme yeri olarak bakmıştım ancak bunun böyle olmadığını anladım. O yüzden bu tarz topluluklardan beklentiniz sizi kişilik olarak geliştirme, sosyal anlamda size yardımcı olma fırsatı olarak değerlendirilmeli bence. Kişisel tavsiyem/gözlemim, bütün vaktinizi bu topluluklara vermemek ancak kesinlikle sosyalliği de göz ardı etmemek olur.




  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deneyici23 -- 24 Ekim 2020; 18:12:38 >
  • Morgoth Bauglir M kullanıcısına yanıt
    1 - Ödevler konusunda aynı fikirdeyiz. Bölümün en iyi faydalarından biri sürekli ödev olması ve bu ödevlerin sana gerçek anlamda bir şeyler katıyor olması. Başka biri de aynı şekilde ödevlerin kendisini eleştirdiğimi zannedip savunmuştu. Açıkladım yukarda ona cevap olarak. Yazdığım şey şu :
    "Ödevlerin sürekli değişmesi ve lab derslerinin çok faydalı olmaması."
    Lab derslerinin çok faydalı olmaması 3.maddede açıkladığım slayt olayı ile ilgili. Labda slayt okunuyordu.

    2 - Haklısınız söylediklerinizde. Birisi başka yorumda esneklikten bahsetmiş. Onu yapmak da gerekiyor. Fakat benim bunu yazarken hatırladığım durumlar genelde ödevlerin "eksikliği". Örneğin 30 saniyede bir input alan ama bu süreyi geçerse de inputun geçersiz olacağını söyleyen bir ödevde her şeyin kapalı olması, işin özünde hocaların bile ne istediğinden emin olmaması, bilmemesi bana garip geliyordu. Thread araştırmaya başlamıştık xd. Yani 1.sınıf 1.dönem thread ile ilgili ödev almazsınız dersiniz. Ama verildi yani. Sonra bir çok kişi ödevi değistirip
    normal input alıp geçen süreyi kontrol etmekle yaptı. input sonsuza kadar alınabiliyordu :) Ama süre geçmişse geçersiz sayılıyordu.

    3 - "Dümdüz slayt okuyup herhangi bir başka bir şey katmadan dersi bitiren hoca". Benim girdiğim derslerde hocalar çoğu zaman böyle oldu. Selman hoca slayt okuyan bir hocadır. Ama yukarda kendisini özellikle belirttim parantez içinde. Her ne kadar slayt okusa da ek bildiklerini, tecrübelerini, sektörde işimize yarayacağı düşündüğü şeyleri sürekli paylaşıyordu. Bu sayede dersi güzel geçiyordu ve slayt okunması önemsiz hale geliyordu.
    Sizin benden daha fazla ders tecrübeniz var. Umuyorum ki gelecek yıllarda dediğiniz gibi olur dersler, hocalar. Ve yeni gelecekler için de daha verimli geçee ilk seneleri umarım.
    Tümüne genelleme hata, haklısınız. Ama daha önce de belirttiğim gibi bölümde bulunduğum süre içerisinde kendi gözlerimlerime dayanan eleştiriler bunlar. Bu yüzden bu süreci kendi gözlerimle genellemekte sorun olduğunu düşünmüyorum.

    4 - Kesinlikle haklısınız. Ben de bu fikirdeyim. Ama bahsettiğim topluluğun kendisini bilgisayar tabanlı tanıtması (YK onlardan oluşuyor), ve en çok bilgisayar öğrencilerine yönelik bir kulüp olarak göstermesi kendisinde, yukarda belirttiğim şekilde bir beklenti, izlenim bıraktı. Beklentimin aksine aslında sosyal alanda çok gelişmiş bir topluluk olduklarını fark ettim zamanla. Bu tabi ki güzel bir şey. Fakat artık kendilerini öyle lanse etmelerini doğru bulmuyorum.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • 1 - Bir şey diyemeyeceğim.

    2 - Haklısınız esnek bir tasarıma sahip olmayı zorluyor çok değiştiği için. Ama bunun ötesinde başka sorunlar da var (bir üstteki yorumda yazdım).

    3 - Evet her yerde sıkıcı olabilir. Her yerde slayttan anlatılabilir. Ama neden Hacettepe Bilgisayar sıkıcı ders işlenmeyen, derslerin faydalı ve zevkli olduğu bir yer haline gelmesin ki. Genelleştirilemez haklısınız. Üstteki yorumda genelleştirmemin nasıl olduğunu açıkladım.

    4 - Yazdığım şeyle sizinki arasında bağ kuramadım :(
    "Konuklar" kelimesi ise yanlış yazmışım şu an fark ettim :/ "Konular" olacak o.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.