Şimdi Ara

Hadisleri kaynak olarak kabul etmeli miyiz ? (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
196
Cevap
2
Favori
2.982
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sohbet çok güzel gidiyor takipteyim. Akşam eve geçince müsaadenizle dahil olmayı planlıyorum hayırlı günler.
  • Tabiki hayir asla asla inanmam

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Burada da harfler bozuk gözüküyor mu ?
  • Hümiyettin kullanıcısına yanıt
    Burada normal hocam.
  • RUM Suresi 32. ayet

    " Onlardan ki, dinlerini parçalayıp hizipler/fırkalar haline geldiler. Her hizip kendi elindekiyle sevinip övünür."


    MU'MİNUN Suresi 53. ayet

    "(İnsanlar ise, din) işlerini kendi aralarında parça parça ettiler. Her grup kendinde bulunan ile sevinmektedir."


    EN'AM Suresi 159. ayeti

    "Şu dinlerini parça parça edenler ve kendileri de grup grup ayrılmış olanlar var ya, (senin) onlarla hiçbir ilişiğin yoktur. Onların işi ancak Allah’a kalmıştır. Sonra (O), yapmakta olduklarını kendilerine haber verecektir."


    ŞURA Suresi 13. ayeti

    "Dini dosdoğru tutun ve onda ayrılığa düşmeyin!” diye Nûh’a emrettiğini, sana vahyettiğini, İbrâhim’e, Mûsâ’ya ve İsâ’ya emrettiğini size de din kıldı. Fakat senin kendilerini çağırdığın şey (İslâm dini), Allah’a ortak koşanlara ağır geldi. Allah, ona dilediğini seçer. İçtenlikle kendine yönelenleri de ona ulaştırır."




  • rebellion kullanıcısına yanıt
    Mesela o saydığınız kişiler biri kaderi inkar ediyor biri Hz. Adem'in babası var diyor. Yani cübbelinin böyle bir konuşması varsa getir bana ? Bir arkadaşta fırkalara bölünmeyin ayetlerini getirmiş. Kendisinin o ayrılan fırkada olduğundan haberi yok. Peygamberimiz (Aleyhi Salatu ve Selam) bir çizgi çizmiştir ve bu yoldan ayrılmayın demiştir. Bu yol ise Kur'an ve Sünnet yoludur. Binlerce hadis vardır. Bunlardan sadece kendisine ilginç geldiği için bir iki tanesini getirip inanmayın diyorlar. Halbuki hepsinin niye öyle olduğunun mantıklı bir açıklaması var.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RealW

    Mesela o saydığınız kişiler biri kaderi inkar ediyor biri Hz. Adem'in babası var diyor. Yani cübbelinin böyle bir konuşması varsa getir bana ? Bir arkadaşta fırkalara bölünmeyin ayetlerini getirmiş. Kendisinin o ayrılan fırkada olduğundan haberi yok. Peygamberimiz (Aleyhi Salatu ve Selam) bir çizgi çizmiştir ve bu yoldan ayrılmayın demiştir. Bu yol ise Kur'an ve Sünnet yoludur. Binlerce hadis vardır. Bunlardan sadece kendisine ilginç geldiği için bir iki tanesini getirip inanmayın diyorlar. Halbuki hepsinin niye öyle olduğunun mantıklı bir açıklaması var.

    Kaderi inkar eden kimse yokki. Bu muhabbet Kuran diyen insanları Hz.Peygamberi inkar ediyor diyen iftiralara benziyor. Kuran=Peygamber. Peygambersiz teblig olur mu?






    Kader kavramını kısıtlayn Cübbeli ve türevleri zaten. Ne akla hizmetle kaderi bildiğini iddaa ederler. Rahmanın ilim sıfatı, ayetlere göz gezdirmekte fayda var.

    Cübbeli gibilerin desteklediği kavram. Allah insanlara rol vermiş onları oynuyor. Hayır, rolleri tanıtmıştır işte burada özgür irade diye bas bas bağırıyoruz ya olay bundan ibaret. Peki Allah biliyor mu herşeyi; Evet biliyor burada bilmedi dedi iftirası yok.


    Diyanet İşleri

    61/SAFF-5:

    Hani Mûsâ kavmine, “Ey kavmim! Allah’ın size gönderdiği peygamberi olduğumu bilip durduğunuz hâlde, niçin bana eziyet ediyorsunuz?” demişti. Onlar yoldan sapınca, Allah da kalplerini (doğru yoldan) saptırdı. Allah, fasıklar topluluğunu hidayete erdirmez.


    ALLAH azze ve cellenin dilemesi, kula nispet bir durumdur. Hani ALLAH diledi böyle oldu değil, insanlar kendilerini yazik ediyor yani tanitilan rollerden yanlislarina meyilleniyor ayetler gayet açıkve net itilaflık bir durum yokki.


    Buyur birde buradan yak,

    Diyanet İşleri

    6/EN'ÂM-148:

    Allah’a ortak koşanlar diyecekler ki: “Eğer Allah dileseydi, biz de ortak koşmazdık, babalarımız da. Hiçbir şeyi de haram kılmazdık.” Onlardan öncekiler de (peygamberlerini) böyle yalanlamışlardı da sonunda azabımızı tatmışlardı. De ki: “Sizin (iddialarınızı ispat edecek) bir bilginiz var mı ki onu bize gösteresiniz? Siz ancak kuruntuya uyuyorsunuz ve siz sadece yalan söylüyorsunuz.”


    Yani ayeti tekrar tekrar okuyun herşey net.


    Diyanet İşleri

    3/ÂLİ İMRÂN-117:

    Onların bu dünya hayatında harcadıkları malların durumu, kendilerine zulmeden bir topluluğun ekinlerini vurup mahveden kavurucu ve soğuk bir rüzgârın durumu gibidir. Allah, onlara zulmetmedi. Fakat onlar kendi kendilerine zulmediyorlar


    Diyanet İşleri

    10/YÛNUS-44:

    Şüphesiz Allah, insanlara hiçbir şekilde zulmetmez; fakat insanlar kendilerine zulmederler.



    Burada desteklenen kader anlayışı Rahmanın bize bahsettiği kadarını biliyoruz.

    Bakın, idrak yetimiz elbette tam değil lâkin şuda var. Zaman kavramı dedigimiz bu kavram, bize işleyen birşeydir. Zamanında yaradıcısı ALLAH için belirli bir zaman yoktur. Bunda akıl yürütemeyiz, hee ne derim biliyormusun bize geçen bu zaman dilimi anlık birşeyde olabilir, bir anlık "OL" içindeki zamana yayılma mertebesinde ilişkili olanlar bizleriz. Herşey oldu bitti zaman görecelidir izafiyeti biliyoruz düşünün zamanı yaratanı bide idrak edemeyiz.

    Bu yüzden rolleri dagitti, şeytan rolunu cok iyi oynadi ozaman. Film örneği gibi; Kötü karakter filmde o kadar iyi oynadıki. Gel gör yapımcı parasini ödemeyip hadi simid defol deme mantigi ile paralel birsey. Seytan, şeytanligini kendi seçmiştir, Rahman dilemeği kullarına nispet ediyor biz ise ALLAH'a. Olacak iş mi bu.

    Özgür irade, nefs peki. Zaten yazilmiş benim ne yapacagim ozaman şu sonuc cikar. Geregince oynayayim, firavunda mükemmel oynadı zaten. Böyle kısıtlayarak ALLAH'ın ilim sifatlarına aykiri davraniriz.



    ALLAH kimseyi zulüm üzerine yaratmaz. Ee demiyormuyuz neden varız peki niye yaratildik. Kulluk için ve hangimizin iyi yada kötü ameli işleyeceğinin sınanması için hayat ve ölümde yaratılmadı mı? Bunlar ayetler de var, başka yerlerden referans almiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rebellion -- 8 Nisan 2016; 16:38:05 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • rebellion kullanıcısına yanıt
    Nasıl kaderi inkar eden yok ? Ben kaderi amentu'nun içine katmıyorum diyen kim peki ? Kur'an eşittir Peygamber diyorsunuz ama hani Peygamberin (Aleyhi Salatu ve Selam) verdiği Kur'an'da olmayan hükümler nerede ? Neden bu sözlere uydurma diyorlar ?

    Ayrıca cübbeli kaderi falan kısıtlamıyor. Sadece diyor ki Peygamberimiz (Aleyhi Salatu ve Selam) kader konusunda konuşmayı men etmiştir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-C302EA147 -- 8 Nisan 2016; 16:46:42 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RealW

    Mesela o saydığınız kişiler biri kaderi inkar ediyor biri Hz. Adem'in babası var diyor. Yani cübbelinin böyle bir konuşması varsa getir bana ? Bir arkadaşta fırkalara bölünmeyin ayetlerini getirmiş. Kendisinin o ayrılan fırkada olduğundan haberi yok. Peygamberimiz (Aleyhi Salatu ve Selam) bir çizgi çizmiştir ve bu yoldan ayrılmayın demiştir. Bu yol ise Kur'an ve Sünnet yoludur. Binlerce hadis vardır. Bunlardan sadece kendisine ilginç geldiği için bir iki tanesini getirip inanmayın diyorlar. Halbuki hepsinin niye öyle olduğunun mantıklı bir açıklaması var.

    Hocam sen o bahsettiğin hadisleri okudun mu tamamen? Kuranla çelişen bir sürü hadis var. Hadi onu geçtim. Biraz mantıklı düşününce Allah'ın bize gönderdiği elçi bir kitap getirdi. Bu kitapta bir çok yerde Kur'an yetmez mi tarzı ayetler var. Buna rağmen Allah neden bizi doğruluğu kesin olmayan, hatta kitapla çelişen hadis ve sünnetten sorumlu tutsun?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • SultanHakim S kullanıcısına yanıt
    Yapmayın böyle. Kur'an ile sünnet birbiri ile çelişmez. Aksine Kuranı Kerim ve sünnet birbirinden ayrılamaz. Getir hangisini diyorsan sana açıklayayım. Ben yanlış hadis yoktur diye biliyorum. İçinde bir iki tane olsa bile nasıl binlerce hadisi yok sayarsınız ?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RealW

    Nasıl kaderi inkar eden yok ? Ben kaderi amentu'nun içine katmıyorum diyen kim peki ? Kur'an eşittir Peygamber diyorsunuz ama hani Peygamberin (Aleyhi Salatu ve Selam) verdiği Kur'an'da olmayan hükümler nerede ? Neden bu sözlere uydurma diyorlar ?

    Ayrıca cübbeli kaderi falan kısıtlamıyor. Sadece diyor ki Peygamberimiz (Aleyhi Salatu ve Selam) kader konusunda konuşmayı men etmiştir.

    Peygamberin verdiği hükümler yok. Olsa bile önemli değil. Önemli olsa kitap haline getirirdi.
    Ayrıca neden hadisleri bu kadar savunma gereği duyuyorsun?
    Hadisin dine kattığı olumlu bir şey var mı? Yok
    Hadisin dine kattığı olumsuz bir şey var mı? Var
    Hadisin dine kattığı zorluk var mı?
    Var

    Hâlâ hadisleri savunmak için bir gerek görmüyorum sen niye savunuyorsun onu da anlamıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Mesela bir hadiste ağrıyan yeriniz varsa elinizi üstünde tutup Allah'ı anın denir. Bunun gibi ahlak, merhamet ve adalete dayalı bir sürü hadis vardır. Bunların hepsini bir kitapta toplansaydı binlerce cilt olurdu. Şimdi bana şu ayetleri getireceksin ancak bende sana şu linki veriyorum. İyice oku ondan sonra gel konuşalım.

    "Yaş ve kuru her şey Kitab-ı Mübin'de vardır." (1)

    "Biz Kur'an'ı sana her şeyin apaçık bir beyanı olarak indirdik." (2)

    http://www.sorularlaislamiyet.com/article/15176/kur-an-i-kerim-de-butun-bilgiler-var-midir-en-am-suresi-59-ayette-yas-ve-kuru-her-sey-kitab-i-mubin-de-vardir-buyurulmaktadir.html

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RealW

    Yapmayın böyle. Kur'an ile sünnet birbiri ile çelişmez. Aksine Kuranı Kerim ve sünnet birbirinden ayrılamaz. Getir hangisini diyorsan sana açıklayayım. Ben yanlış hadis yoktur diye biliyorum. İçinde bir iki tane olsa bile nasıl binlerce hadisi yok sayarsınız ?

    Tabiki kuranla çelişen sahih hadislerden bazıları :

    Namaz kılan bir adamın önünden eşek, kara kopek ve kadın geçerse namazı bozulur" (Buhari 8/102; Hanbel 4/86).

    "Zina yapan evlilerin taşlanarak öldürülmesini emreden ayet, Ayşe'nin döşeğinin altındaki sahifede yazılı bulunuyordu. Peygamber ölünce Ayşe onun defin işlemleriyle meşgul iken, evin açık kapısından içeri giren bir keçi o sahifeyi yedi ve böylece taşlama cezası Kuran'dan çıktı; ama hükmü devam ediyor" (İbni Mace 36/1944; Hanbel 3/61; 5/131,132,183; 6/269).

    "Keçinin yemesi sonucu Kuran'dan çıkan taşlama ayetini Ömer Kuran'a tekrar sokmak istedi; ancak halkın dedikodusundan korktuğu için cesaret edemedi" (Buhari 53/5; 54/9; 83/3; 93/21; Muslim, Hudud 8/1431; Ebu Davut 41/1; Itkan 2/34).

    "Bir grup maymun zina yapan bir maymunu yakalamış ve taşlama cezasını uyguluyorlardı. Onları bu haklı işte desteklemek için ben de taş atarak yardım ettim" (Buhari 63/27).

    "Bir kadının parmaklarını kesenin cezası şöyledir: Bir parmak için 10 deve, iki parmak için 20 deve, üç parmak için 30 deve, dört parmak için 20 -yirmi- deve fidye vermelidir" (Muvatta 43/11; Hanbel 2/182).

    "Peygamber hiç bir vakit ayak üstünde işemedi" (Hanbel 4/196; 6/136,192,213).

    "Peygamberin ayak üstünde işediğini gördüm" (Buhari 4/60,62; Hanbel 4/246; 5/382,394).

    "Ureyne ve Ukeyle kabilelerinden bir grup Medine'ye gelerek müslüman oldular. Medine'nin havası onlara dokununca Peygamber onlara deve sidiği içmelerini öğütledi. Adamlar develeri dağıttılar va çobanı da öldürdüler. Peygamber onları yakalattı. Ellerini ve ayaklarını kesti. Gözlerini oydu. Çölde susuz ölüme terketti. Biz onlara su vermek isteyince Peygamber bizi engelledi" (Buhari 56/152, Tıb 5/1; Hanbel 3/107,163).

    "Musa ölüm meleğinden çok korkuyordu. Bir gün ölüm meleği canını almaya gelince meleğin yüzüne tokat atıp bir gözünü çıkardı" "Allah'ın elçileri arasında ayırım yapmayınız. Ben, Yunus peygamberden bile üstün değilim" (Buhari 65/4,5; Hanbel 1/205,242,440; 2/405,468).

    "Ben Adem oğullarının efendisiyim" (Hanbel 1/5; 5/540,388).
    "Hesap günü tüm peygamberler korku içinde canlarının derdinde iken, sadece ben ümmetimi düşüneceğim" (Buhari 97/36).

    "Uğursuzluk üç şeydedir, at, ev ve kadın" (Buhari 76/53).

    "Peygamber, savaşta kadınların va çocukların öldürülmesinin bir sakıncası olmadığını söyledi" (Buhari, Cihad/146; Ebu Davud 113).

    "Dünya balığın üzerindedir. Balık başını sallayınca dünyada depremler olur" (İbni Kesir, 2/29; 50/1).
    "Liderler mutlaka Kureyş kabilesinden seçilmelidir" (Buhari 3/129,183; 4/121; 86/31).

    "Tüm kara kufuryokleri öldürünüz. Çünkü onlar şeytandır" (Hanbel 4/85; 5/54).

    "Karga fasıktır" (Buhari 59/16; Hanbel 2/52).

    "Allah zamandır" (Muvatta 56/3).

    "Allah, ahirette peygamberlere kimliğini kanıtlamak için bacağını açıp baldırını gösterir"
    (Buhari 97/24, 10/129 ve 68. surenin tefsiri).

    "Peygamber 30 erkeğin cinsel gücüne sahipti" (Buhari). "Peygamber nerede güzel bir kadın görse hemen eve koşar Zeynep'le yatardı" (Buhari, Hibe/8).

    "Peygamberin izniyle ihramdan çıkıp Mina'da bulunan kadınlarımıza yöneldik. Zekerlerimizden meni damlıyordu " (Buhari, Hac/81; Müslim Hacc/141).

    "Peygamber öldüğünde, zırhı birkaç kilo arpa karşılığında bir Yahudi'nin yanında rehin duruyordu" (Buhari 34/14,33,88; Hanbel 1/300; 6/42,160,230).

    "Peygamber, Medine'de bir yahudi tarafından büyülendi. Günlerce ne yaptığını bilmez durumda ortalıkta dolaştı." (Buhari 59/11; 76/47; Hanbel 6/57; 4/367).

    "Sol elinizle yemeyiniz, içmeyiniz; çünkü şeytan sol eliyle yer içer" (Hanbel 2/8,33).

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • SultanHakim S kullanıcısına yanıt
    Ben bunu incelerken sende bu arada verdiğim cevabı ve linke iyice göz atarsan iyi olur.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akinci

    Kaç kitap var: 4
    Kaç peygamber var: 20 +
    Kitabı olmayan peygamber var mı? Çok
    Peygamberi olmayan kitap var mı? Yok
    Peygamberi sadece postacı gibi görüp, peygamber sözünü kendi sözü ile bir tutan embesillere ihtiyacımız yok.

    Peygamberin sözüyle kendi sözümüzü bir tutmuyoruz. O hadislerin gerçek olduğu bilinse ilk biz savunurduk. Ama emin ol çoğu palavradan ibaret.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RealW

    Nasıl kaderi inkar eden yok ? Ben kaderi amentu'nun içine katmıyorum diyen kim peki ? Kur'an eşittir Peygamber diyorsunuz ama hani Peygamberin (Aleyhi Salatu ve Selam) verdiği Kur'an'da olmayan hükümler nerede ? Neden bu sözlere uydurma diyorlar ?

    Ayrıca cübbeli kaderi falan kısıtlamıyor. Sadece diyor ki Peygamberimiz (Aleyhi Salatu ve Selam) kader konusunda konuşmayı men etmiştir.

    Topyekün kaderi inkar ediyor iddaası derin bir iddiaa. Rollerin insanlara verilmesi neticesindeki anlayışa inkar var. Roller tanıtılmıştır, yahu ayetler var zaten. Bunu akıl ile düşünen her birey için gayet net. ALLAH'ın ilmi olan kaderi, kula nispet etmiştir. Burada iman edilen husus budur. Müşriklerin; Allah dileseydi böyle olmazdık dedigini unutmayın. Ayeti yazdım yukarıda ne bilginiz var bunun üzerine yalan ve kuruntular içinde olduğunu buyuruyor Allah azze ve celle.

    Kadere imanın altını çiziyoeum daha net görebilesiniz diye:


    quote:


    Bu iradeli varlıklar için geçerlidir. Bunun bir adına da "dinamik kader" diyebiliriz. Çünkü Allah iradeli varlıklara irade verirken onların dilemesini dilemiştir. Onların dilemesi "kader"dir. İradeli varlıklara iradeyi kader kılan Allah'tır. Onlar irade yokmuş gibi hareket ettiklerinde "kaderlerine karşı gelmiş" olurlar.

    İradelerini kullandıklarında "kadere" iman etmiş ve tabi olmuş olurlar.

    Dinamik kadere tabi varlıklar Allah'ın dinamik müdahalesine maruz kalırlar. Yani Allah'ın dilemesiyle iradeli varlıkların dilemesi arasında nedensellik ilişkisi vardır. Bu da ilahi bir kaderdir. "Allah dilemedikçe siz asla dileyemezsiniz". Bu mealdeki ayetlerin tümü Allah'ın insana verdiği iradeye işaret eder. Yani insana irade veren Allah bununla insanın "dilemesini" dilemiştir. İşte bunun anlamı budur.
    Bu ilk dilemenin ardından gelen ilahi dilemeler insanın dilemesini dikkate alır. Yani insan iyiyi dilemişse, Allah bunu görür ve ona göre kendi dileğini tecelli ettirir. İnsan kötüyü dilemişse, Allah bunu da görür ve kendi mutlak iradesini buna göre tecelli ettirir.
    Böyle olmasaydı günah ve sevap olmazdı. Doğru ve yanlış olmazdı. Cennet ve cehennemin var oluş sebebi kalmazdı. İnsan iradesi işlevsiz kalır, hiçbir işe yaramazdı. İnsan iradesi ile ilahi irade arasındaki sebep-sonuç ilişkisinin en güzel delili Ra'd suresinin 11. ayetidir:
    "Bir toplumun bireyleri kendi benliklerini değiştirmedikçe, Allah o toplumun halini değiştirmez."



    Kadere iman; Ben yedim bu haltı kendi iradem ile tanitilan bu rollerin yanliş olanini BEN seçtim.

    Diğer türlüsü; Zaten bana yazılmış bir husus, ben yaptim ama Allah öyle dilemiş= En'âm 148

    6/EN'ÂM-148:

    Allah’a ortak koşanlar diyecekler ki: “Eğer Allah dileseydi, biz de ortak koşmazdık, babalarımız da. Hiçbir şeyi de haram kılmazdık.” Onlardan öncekiler de (peygamberlerini) böyle yalanlamışlardı da sonunda azabımızı tatmışlardı. De ki: “Sizin (iddialarınızı ispat edecek) bir bilginiz var mı ki onu bize gösteresiniz? Siz ancak kuruntuya uyuyorsunuz ve siz sadece yalan söylüyorsunuz.”


    Müşriklerin yanlış icinde oldugunu, Allah öyle diledi dediği ve Allah'ın yalan ve kuruntular icinde olduklarini buyurması.

    Hangisini iman edicem. KENDİ KENDİME yazik ettigimi Kurani Kerimde beyan eden Allah'ın buyurduğu gibi ne ekersem onu biçerime mi. Yoksa bana bahşedilen Allah böyle dilemiş benim elimden hiçbirşey gelmez ben ne yaparsam yapayim bu değişmeze mi. Yani haşa ALLAH beni zulüm görmem icin yaratmis. Aslinda yarattigi gibi de fitratima uygun davranmisim. Nerede burada özgür irade, nerede secicilik. Elbette ALLAH biliyor benim akıbetimi, ama O'nun yaratması üzerine degil akibetim ayetlerde görülmüyou ben yazık ediyorum ben kendim.

    Burada inanmayan arkadaslarda defalarca dem vurdugu konulardan biri çünkü istismar ediliyor. Roller verilmedi roller tanitildi, iyilik ve kötülük var senin secimjne bağlı. Allah seni beni kötülük üzerine yaratmadı.



    Evet , peygamber eşittir Kuran.
    Hadisleri Kuran ile tasdik etmek gerekir, Kitabın süzgecinden geçerek. Ben nasıl emin olucam, hadisler toplanmis hepsi doğru. Hmm madem öyle o zaman birde Kurana bakayım desem yanlış mı olur?


    Bu mesaja eklenen görseller:




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rebellion -- 8 Nisan 2016; 17:20:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • SultanHakim S kullanıcısına yanıt
    Bunlara rağmen diğer binlerce hadise bakıyor onlara değer veriyor ve kaynak kabul ediyor inanıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akinci

    Bunlara rağmen diğer binlerce hadise bakıyor onlara değer veriyor ve kaynak kabul ediyor inanıyorum.
    .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SultanHakim -- 8 Nisan 2016; 17:50:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SultanHakim


    quote:

    Orijinalden alıntı: Akinci

    Bunlara rağmen diğer binlerce hadise bakıyor onlara değer veriyor ve kaynak kabul ediyor inanıyorum.

    Cehennemde başarılar

    "Sol elinizle yemeyiniz, içmeyiniz; çünkü şeytan sol eliyle yer içer" (Hanbel 2/8,33).

    Mesela bunun gibi hadislerde ilginç olan bir şey yok. Ancak diğerlerine bir göz atıp geleceğim inşaallah. Ayrıca arkadaşın dediği önemli. Şimdi senin burada getirdiğin hadislerin toplamı belli. Peki diğer binlerce hadise ne oldu ? Eğer sana zor geliyorsa de ki bana zor geliyor onun için uygulamıyorum. Eğer sırf zor geldiği için uydurma diyorsan bu çok büyük bir hatadır. Başkalarının kafasınında karışmasına sebep oluyorsun.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • SultanHakim S kullanıcısına yanıt
    Mesela şu iki hadisi açıklayalım;

    "Peygamber hiç bir vakit ayak üstünde işemedi" (Hanbel 4/196; 6/136,192,213).

    "Peygamberin ayak üstünde işediğini gördüm" (Buhari 4/60,62; Hanbel 4/246; 5/382,394).

    Birinde Peygamberimiz (Aleyhi Salatu ve Selam) ortamın pis olması durumunda ayakta bevletmiştir. Ortam pis olmadığı sürece Resulullah (Aleyhi Salatu ve Selam) oturarak bevletmiştir.

    Hepsinin mantıklı bir açıklaması var. Burada sırf sana ilginç geliyor diye milletin aklını karıştırmak ve karıştırmanız çok yanlıştır. Bunun vebalini öbür dünyada veremezsiniz.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.