Şimdi Ara

Hala Sıfır Aldığında Rodaj Yapan Var Mı? [CEVAPLAR ÖNEMLİ] (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
14.577
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git

Hala Sıfır Aldığında Rodaj Yapan Var Mı? [CEVAPLAR ÖNEMLİ]


(En Son Oy Tarihi: 9.12.2024)
Giriş
Mesaj
  • 200₺ Yakıt koyar ve gazlamaya çıkarım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motorlu olan açılan herşeyde rodaj kurallarına uyarım. Mesela bugün jeneratörün yağını değiştirdim. Çapakları atmak adına. Daha dikkat ettiğim çok şey var.



    Bu iş için para ödemem. Çünkü rodaj benim için bir keyif ciddi bir zevk. Rodaj sadece motor için değil. Şanzımandan tut fren ve bilmem nereye kadar alışma aşaması var. Ben bunların gerçek yol şartlarında yapılmasından yanayım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yolda yapmak daha uygun.

    Hem gezilir hem araç tanınır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şu rodajı bakımı vs neden bazı insanlar önemsemiyor anlayamıyorum. Motor sopukjen dip gaz yapanlar vs arabayı bilgisayar falan sanıyor heralde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence tutmaz kimse büyük hayallerle aldığı teslimi için gün saydığı ilk içine oturduğunda depoyu doldurup (ki muhtemelen ilk ve son depoyu fullemesi olacaktır) çoluğu çocuğu uzak bir yere sadece araba sürmek için yemeğe çay içmeye götürdüğu aracını verip üzerine de 200₺ verip rodajini yaptırayım diye düşünmez.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • https://www.youtube.com/watch?v=LBWsslaAGrg

    Rodaj yapılmalıdır ama yol şartlarında.
  • Astra 1.4t aracımda ilk 1000 kilometre dikkat ettim sadece.
  • Megane IV kitapçığında rodaj için bir başlık konulmuş ve ilk 1000km boyunca 3000 deviri ve 120km/s hızı geçmekten kaçınmak gerektiğini; motorun asıl gücünü 3000km'den sonra göstereceğini belirtmişler.



    Pistonlar ve motor bloğu ne kadar hassas cihazlarda ölçülüp yapılsa da bu parçaların birbirine alışıp iz yapması gerekir ki zamanla sürtünme en aza insin. Eğer yer yapmadan yüksek devir çevrilirse pistonlar aşırı ısınır, motor yağı görevini yerine getiremez ve sürtünme kuvveti artıp hatalı bir iz yapabilir. Bu da kısa vadede değil ancak km arttıkça yağ eksiltmelere ve kompresyon kaybından dolayı performans kaybına da sebep olabilir :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.