Şimdi Ara

HANGİ FREN BALATASI ? ( ANA KONU ) (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
179
Cevap
4
Favori
180.897
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar ben bugün aracımın disklerini tornalattım, sıfır Ferodo marka balata taktırdım. Yalnız şöyle bir durum var, frene basınca metal sürtme sesi gibi bir uğultu oluyor. Takan frenciyle görüştüm, disk ve balatanın alışması gerekiyor. Bu da 150-200 km’dir dedi. Bu doğru mu acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erAn_

    Arkadaşlar ben bugün aracımın disklerini tornalattım, sıfır Ferodo marka balata taktırdım. Yalnız şöyle bir durum var, frene basınca metal sürtme sesi gibi bir uğultu oluyor. Takan frenciyle görüştüm, disk ve balatanın alışması gerekiyor. Bu da 150-200 km’dir dedi. Bu doğru mu acaba?
    Doğru alışma süresi var. Balatanın üstünde bi tabaka varmış o tabaka 200-300 km sonra bitiyomuş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kale balatayı tavsiye etmem. Aracın fren mesafesi ciddi derecede uzuyor ve ciyaklamasa da sürtme sesi inanılmaz fazla. Fren pedalı da oldukça sertti Kale balatada. Ayrıca 4 sene sonra değiştirdim, söktüğümde balatanın biri içten çatlamıştı.

    En son Ate balata takıldı. Orjinal Magneti Marelli disklerle beraber. Ate'de fren mesafesi kısaldı, sürtme sesi yok oldu ve pedal yumuşadı. Diğer 0 km olanla arasında neredeyse fark kalmadı.

    Fabrikasyon balataları yanlış hatırlamıyorsam 16 yıl, Kale'leri 4 yıl kullanabildim. Ate'de 10 yıl civarı bir ömür bekliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ..Raptor.. kullanıcısına yanıt
    Zaten Kale nasıl bu kadar övülüyor anlamış değilim. Ben de eski aracım Cruze’da kullandım önlerde. Pek hoşlanmmıştım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • erAn_ kullanıcısına yanıt
    tornalatmaya kaç lira aldılar hocam

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: |RS|

    Ate alin.
    20 binde ötüp diski çizmeye başlamıştı ve değiştirdim

    bir daha ate almam..

    çok sert.
  • Eski ve yeni aracında da trw kullandım uzun gitti ama hep ses yaptı. Memnun kalmadım. Ferodo ses yapmıyor ömrü de çok kısa değil. Tavsiye ediyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ..Raptor..

    Kale balatayı tavsiye etmem. Aracın fren mesafesi ciddi derecede uzuyor ve ciyaklamasa da sürtme sesi inanılmaz fazla. Fren pedalı da oldukça sertti Kale balatada. Ayrıca 4 sene sonra değiştirdim, söktüğümde balatanın biri içten çatlamıştı.

    En son Ate balata takıldı. Orjinal Magneti Marelli disklerle beraber. Ate'de fren mesafesi kısaldı, sürtme sesi yok oldu ve pedal yumuşadı. Diğer 0 km olanla arasında neredeyse fark kalmadı.

    Fabrikasyon balataları yanlış hatırlamıyorsam 16 yıl, Kale'leri 4 yıl kullanabildim. Ate'de 10 yıl civarı bir ömür bekliyorum.
    Arabada retarder mi var?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Akhenatonnn kullanıcısına yanıt
    Sadece önler araç üzerinde tornalandı. 100 TL aldılar. 2 sene önce 50-60 liraydı ama her şey pahalandı. Biraz pahalı bana kalırsa ama bildiğim bir yer olduğu için oraya gidiyorum hep. Araç 2016 Kia Cerato.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • erAn_ kullanıcısına yanıt
    bayaa almışlar sökebilsem iş yerinde kendim hallederdim.benim arabanın diskleri 150 lira öyleyse sıfır alayım yedekte dursun

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: boraycan

    Arabada retarder mi var?

    Alıntıları Göster
    Keşke olsada dinlesek hocam

    ABS bile yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ..Raptor..

    Keşke olsada dinlesek hocam

    ABS bile yok

    Alıntıları Göster
    O zaman yilda 2-3 bin km yapıyorsunuz. Yoksa balata 16 yıl gitmez:) disk neyse de balata çok tuhaf geldi:)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ..Raptor..

    Kale balatayı tavsiye etmem. Aracın fren mesafesi ciddi derecede uzuyor ve ciyaklamasa da sürtme sesi inanılmaz fazla. Fren pedalı da oldukça sertti Kale balatada. Ayrıca 4 sene sonra değiştirdim, söktüğümde balatanın biri içten çatlamıştı.

    En son Ate balata takıldı. Orjinal Magneti Marelli disklerle beraber. Ate'de fren mesafesi kısaldı, sürtme sesi yok oldu ve pedal yumuşadı. Diğer 0 km olanla arasında neredeyse fark kalmadı.

    Fabrikasyon balataları yanlış hatırlamıyorsam 16 yıl, Kale'leri 4 yıl kullanabildim. Ate'de 10 yıl civarı bir ömür bekliyorum.
    Bu tarz parçaları yıla göre degil km göre ne kadar kullandıgınızı belirtin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erAn_

    Zaten Kale nasıl bu kadar övülüyor anlamış değilim. Ben de eski aracım Cruze’da kullandım önlerde. Pek hoşlanmmıştım.
    Yani hocam kale balata ile maksimum 10-15K yol yapmıştır araba. Neredeyse 3-5 dağ inişinde balatanın yüzeyi sıcaktan kavrulmuş hale gelmiş. Çıkan balataların yüzeyi cam gibi kayıyordu.

    Muhtemelen malzeme dayanıklı olmayınca birkaç uzun soluklu inişte aşırı ısıdan özelliğini yitirdi. Belki konya gibi bir şehir içinde sorunsuz kullanılır yanmayacağı için.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: boraycan

    O zaman yilda 2-3 bin km yapıyorsunuz. Yoksa balata 16 yıl gitmez:) disk neyse de balata çok tuhaf geldi:)

    Alıntıları Göster
    Aynen hocam, tatilden tatile yada haftasonu kullanıyorum arabayı. Balatalarda kaleden önceki balataları hatırlamıyorum arada değiştiyse muhtemelen 8 yıllık Bosch takmış olabilirim. Onun için arabanın arşivine bakmam lazım.

    Diskleri son Ate'lerle birlikte değiştirdim, net 19 sene fabrikasyon diskleri kullanmış oldum

    Şu anda 85.000 km'de araba.

    Arka kampanalarda net 15 yıl hiç açılmadı, en son 15. Yılda arka fren merkezlerinden biri hidrolik kaçırmaya başlayınca komple balata-merkez vs yenilendi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alembizim

    Bu tarz parçaları yıla göre degil km göre ne kadar kullandıgınızı belirtin.

    Alıntıları Göster
    Hocam yılda 3-4 bin km yapan ve bu km'de sürekli Bolu dağı, torosları, göcek dağını, ölüdenizi ve yazamadığım birçok diğer geçidi tırmanıyorum.

    KM olarak değer vermem çok doğru olmaz zira araba az km'de ağır kullanım şartlarında çalışıyor. 20 yıldır da parçaları km'den çok yıla göre değiştiriyorum ben. Parçaların km olduğu kadar yıl olarakta belli bir ömrü var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ..Raptor..

    Hocam yılda 3-4 bin km yapan ve bu km'de sürekli Bolu dağı, torosları, göcek dağını, ölüdenizi ve yazamadığım birçok diğer geçidi tırmanıyorum.

    KM olarak değer vermem çok doğru olmaz zira araba az km'de ağır kullanım şartlarında çalışıyor. 20 yıldır da parçaları km'den çok yıla göre değiştiriyorum ben. Parçaların km olduğu kadar yıl olarakta belli bir ömrü var.

    Alıntıları Göster
    Kullandıgınız da araç. Mesela 10 ton yüklenecek bir kamyona 15 ton yüklerseniz bu agır çalışma koşulu olur.

    ''Bolu dağı, torosları, göcek dağını, ölüdenizi ve yazamadığım birçok diğer geçidi tırmanıyorum.'' Bunlar agır koşul felan degil.Evet bu rampalar araçiçin zorlu ama ağır koşullar degil.

    Asıl ağır olan bence aracınızın uzun süre yatması ve geç parça degişimi.


    Evet yıl olarak da ömrü var fakat km belirtmeden 15 yıl kullandım derseniz iş başka tarafa gidiyor.

    Kaç km kaç/yıl kullanıyorsanız onu yazın. Siz km dolduramıyorsunuz yıldan dolayı degiştiriyorsunuz ama degişimaralıgında km yerine yıl belirtiyorsunuz.

    Ayrıca az km dahi yapsanız bahsettiginiz süreler bu tarz sarf parçalar için bile bence çok fazla.

    Bir balata 16 yıl kullanmak hemde fren sisteminde bence tehlikeli. Ya km yaın yada bu degişimleri maksimum 5 yıl gibi sürelere indirin.
    Yazdıgınız süreler çok fazla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alembizim -- 28 Nisan 2020; 13:51:8 >




  • ..Raptor.. kullanıcısına yanıt
    Kale’lerde yazın sık frenlemede koku sorunu da oluyordu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ..Raptor..

    Kale balatayı tavsiye etmem. Aracın fren mesafesi ciddi derecede uzuyor ve ciyaklamasa da sürtme sesi inanılmaz fazla. Fren pedalı da oldukça sertti Kale balatada. Ayrıca 4 sene sonra değiştirdim, söktüğümde balatanın biri içten çatlamıştı.

    En son Ate balata takıldı. Orjinal Magneti Marelli disklerle beraber. Ate'de fren mesafesi kısaldı, sürtme sesi yok oldu ve pedal yumuşadı. Diğer 0 km olanla arasında neredeyse fark kalmadı.

    Fabrikasyon balataları yanlış hatırlamıyorsam 16 yıl, Kale'leri 4 yıl kullanabildim. Ate'de 10 yıl civarı bir ömür bekliyorum.
    olduğu gibi rafa koysan 16 yılda çürür zaten.istanbulda frenler 20-30 bin km de bitiyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • erAn_ kullanıcısına yanıt
    Bende de ferodo var, ilk 500-600 km kadar cıyak cıyak öttüler. Sonra ses zamanla azaldı, ve bir daha en ufak seslerini duymadım. Ferodo böyle diyorlar, ilk alışma süreci biraz uzun sürüyor ve ses yapıyor, ama sonrası iyi.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.