Şimdi Ara

Hangi yolda daha az yakıt tüketilir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
0
Favori
1.077
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle berbat paint çizimi için kusura bakmayın =)

    A ve B yolları eşit mesafededir. (2km) Şekilde de görüldüğü gibi A yolu yolun 1. km'sine kadar tırmanış gerektirmekte, diğer km'sinde ise çıkılan yokuş ile aynı derecede bir iniş bulundurmaktadır.

    B yolu ise tamamen bir düzlem şeklinde olup en ufak bir yokuş veya iniş bulundurmamaktadır.

    Temsili aracımız 1000kg ağırlığında 1400cc benzinli manuel vites bir araç olsun.

    Amacımızın mümkün olduğunca az yakıt harcamak oldugunu düşünürsek bu iki yoldan hangisi daha avantajlı olacaktır? Ve ya 2 yolda da eşit miktarda yakıt tüketimi mi olacaktır?

     Hangi yolda daha az yakıt tüketilir?







  • Düz yolda yakıt tüketimi her zaman daha azdir. A daki eğim arttikca yakitta surekli artar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozbayram

    Düz yolda yakıt tüketimi her zaman daha azdir. A daki eğim arttikca yakitta surekli artar.

    Tamam ama a'da yolun inis kısmında hic yakit harcamayacak?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: visibleghost


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozbayram

    Düz yolda yakıt tüketimi her zaman daha azdir. A daki eğim arttikca yakitta surekli artar.

    Tamam ama a'da yolun inis kısmında hic yakit harcamayacak?

    B'de harcamaz ama a'da yakmasi gerekenin 2 katindan daha fazla yakar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet bencede düz yolda daha az yakar
  • Yokuşlu yolda çıkarken 15 litre civarı tuketse inerken sıfıra düşse bile 7.5 litreye denk gelir, düz yolda 5.5 litreyi geçmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yakıt tüketimi yokuşun dikliği ile doğru orantılı bir şekilde değil, katlanarak arttığı için düz güzergahta daha az yakar.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • yokuşun uzunluğuna bakar 1 km yokuşta kesinlikle cok yakar.
    ancak iyi bir sürücü (ben gibi ) kısa mesafeli yokuş çıkmadan iyi bir süratle gelir 100 110 gibi
    yokuşu çıkarken aracının süratini gaza daha daha az basarak azaltır .Yokuş inerken
    sıfır tüketimle avantaj yakalayabilir.
  • Hedefe alternatif yollar oldugunda daha duz olan yolu tercih etmek daha mantikli olacaktır o halde. Cevaplariniz için tesekkurler :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Düz yolda sabit gittiği için b şıkkı
  • İniş kısmı sonunda viraj ya da durmanızı yavaşlamanızı gerektirecek bir faktör yoksa, inerken tamamen 5. viteste ve frene dokunmadan inerserniz aynı yakacağını düşünüyorum. Fakat "a" yolu iniş + çıkış şekilde düz olan "b" yolundan daha uzun olur. O yüzden düz yol daha az yakıtla kat edilebilir.

    Engebeli şehirlerde şehir içi tüketimin fazla olmasının sebebi, tırmanırken fazladan yakıt yakarak kazandığınız potansiyel enerjiyi, yokuşu inerken fren yaparak öldürmemizdir. Aslında düz yolda da fren yaparak potansiyel enerjiyi öldürürüz. O yüzden güvenliği tehdit edecek bir durum yoksa frene basmaktan kaçınınız. BMW gibi bazı firmalar KERS benzeri teknolojiler ile fren ile ölen potansiyel enerjiyi geri kazanarak şehir içi yakıt tüketimini ciddi oranda azaltmıştır.
  • b şıkkı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: visibleghost


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozbayram

    Düz yolda yakıt tüketimi her zaman daha azdir. A daki eğim arttikca yakitta surekli artar.

    Tamam ama a'da yolun inis kısmında hic yakit harcamayacak?

    Arkadaşlar cevabı yazmışlar zaten. Çıkarken inistekinin farkını fazlasiyla yakar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yol miktarı 2 km olduğundan düz yolda daha az yakar. şayet yol 2km den daha fazla olsa veya dik bir çıkış ve uzun bir iniş olsa daha az yakardı denilebilir. bence yolun uzunluğuyla alakalı bir durum. ben buna benzer 5 km lik yolu alıyorum hergün. hemen hemen aynı yakıyor ikisinde de. hatta yokuşlu inişli yolda daha fazla yakıyor gibiyim...
  • Buna benzer yolu gidip geliyorum her gün ( Şile )

    Çıkarken de düz yolda a hızım sabit 90 . Opel Astra H

    Çıkarken 8-10 arası oynuyor tüketim . Düz yolda 3-3.5-4 arası .
  • Otobanlar inşaa edilirken viyadükler tüneller doldurulan çukurlar ve kesilen tepelerle mümkün olduğunca düz bir yol yapılır, araçlar az yakıt tüketsin diye

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: visibleghost

    Öncelikle berbat paint çizimi için kusura bakmayın =)

    A ve B yolları eşit mesafededir. (2km) Şekilde de görüldüğü gibi A yolu yolun 1. km'sine kadar tırmanış gerektirmekte, diğer km'sinde ise çıkılan yokuş ile aynı derecede bir iniş bulundurmaktadır.

    B yolu ise tamamen bir düzlem şeklinde olup en ufak bir yokuş veya iniş bulundurmamaktadır.

    Temsili aracımız 1000kg ağırlığında 1400cc benzinli manuel vites bir araç olsun.

    Amacımızın mümkün olduğunca az yakıt harcamak oldugunu düşünürsek bu iki yoldan hangisi daha avantajlı olacaktır? Ve ya 2 yolda da eşit miktarda yakıt tüketimi mi olacaktır?

     Hangi yolda daha az yakıt tüketilir?

    Sen yokuş yukarı yürürkenmi daha çok efor sarfedersin,yoksa düz yolda yürürkenmi.?




  • test ettim ve sonuçlar şu şekilde:


    dümdüz uzun yolda aracım ortalama 22 kuruş yaktı.

    inişli çıkışlı yolda ise 27 kuruş yaktı.
  • hadi şi daha da kolaylaştıralım iniş yolunu tamamen kaldıralım araç sadece yokuş çıksın ama yolu da 1km olsun yine daha çok yakacaktır fizik bilen açıklasın
  • yokuş çıkarken mecburen vites küçültüp devir yükseltmek ve daha çok gaza basmak zorunda kalacaksınız..ve yüksek devir olduğu için daha fazla yakıt harcayacak..Düz yolda sabit gaz ile gideceğinizden araçta çırpınma olmayacak ve yokuşa nazaran az yakıt tüketeceksiniz.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.