Şimdi Ara

Hangi yolda daha az yakıt tüketilir? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
0
Favori
1.065
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Forum değil sanki öss... Eski tabir tabii şimdi ne diyorlar bilmiyorum

    Dünde iki araç 50 km. hızla çarparsa faln diye başlayan bir konu vardı
  • Şu akaryakıt fiyatları yüzünden düştüğümüz hale bakın. 0.1 Litrenin bile hesabını yapar hale geldik. 10 sene öncesine kadar kimse yakıt hesabı yapmazdı.
  • Çoook denedim, tabi ki B şıkkı.

    Belki araç dizel ise ve yokuş çok tatlı ise, düz yolla benzer sonuçlar çıkabilir.

    Bir de A şıkkındaki ipi çekip düzleştirince dada uzun oluyor
  • aloo burası türkiye benzin 5 tl...hangi yoldan gidersen git çok yakacak araba



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi falken34 -- 14 Mart 2014; 16:42:19 >
  • Grafikteki ilk çizginin tepesine basinca düz çizgiden daha uzun oluyor zaten

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence de B
  • Kocaelinde ana yola böyle inişli çıkışı tüneller yapıldı, heryere neredeyse bir tüneli geçiyorsunuz ikincisi geliyor hemen.
    Vallahi yakıt tüketimi arttı bu belediye sagolsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilteris_

    İniş kısmı sonunda viraj ya da durmanızı yavaşlamanızı gerektirecek bir faktör yoksa, inerken tamamen 5. viteste ve frene dokunmadan inerserniz aynı yakacağını düşünüyorum. Fakat "a" yolu iniş + çıkış şekilde düz olan "b" yolundan daha uzun olur. O yüzden düz yol daha az yakıtla kat edilebilir.

    Engebeli şehirlerde şehir içi tüketimin fazla olmasının sebebi, tırmanırken fazladan yakıt yakarak kazandığınız potansiyel enerjiyi, yokuşu inerken fren yaparak öldürmemizdir. Aslında düz yolda da fren yaparak potansiyel enerjiyi öldürürüz. O yüzden güvenliği tehdit edecek bir durum yoksa frene basmaktan kaçınınız. BMW gibi bazı firmalar KERS benzeri teknolojiler ile fren ile ölen potansiyel enerjiyi geri kazanarak şehir içi yakıt tüketimini ciddi oranda azaltmıştır.

    Adam akıllı bir cevap.

    Hep yazılmıştır fren yapmaktan kaçının diye. Fren arabanın yakıtla kazandığı potasiyel+kinetik enerjiyi sürtünme yöntemiyle ısı enerjisine dönüştürerek yok eder.paracıklar yol katedmek yerine ısıya gider.Yukardaki soruda eğimin açısı oldukça önemli olacaktır.Zirvede iken kazanılan potansiyel enerjinin tamamın kinetik enerjiye dönüştürülebilirse yakıt farkı oluşmaz.Burada mesafeyi kısıtlayarak bi anlamda artık potansiyel enerji kalıyor.Arkadşında dediği gibi iniş kısmının önü açık olursa araba bi miktar daha gaza basmadan sıfır yakıtla gidebilir. Araç yokuş çıkarken bi yandan ilave yükseklik kazandırmak için ek yakıt harcayacak.Fizik kanunları. KAr topunu tepeye yuvalayarak çıkarırken verilen enerji tepeden aşağı kendilinden yuvarlanıp taki durana kadar üzerindeki potansiyel enerjiyi kinetik enerjiye çevirecektir. Kar topu aşağı yuvarlanırken siz önüna taş koyarsanız fren yaptırmış olursunuz.

    Siz en iyisi en güvenli yolu tercih edin.




  • Bunlara ilaveten eğer yapabilirseniz vites yükseltmelerde çok sabırlı olunuz.Adete arabanın kağnı gibi olsun.Gazı ezmeyin. Gaza biraz bastıkdan sonra sabırla arabanın hızlanmasını bekleyiniz. Işıklara yaklaşırken yapabilirseniz aracı tamamen durdurmayınız. Önceden ağır ağır yavaşlayarak ışıkları hiç durmadan geçmeye çalışın.Kırmızıda geçin demiyorum.Kırmızı bitene kadar aracaınız hareketi kesilmesin. Sözün özü fren yapmayın.Gazı ezmeyin.Aracınızı torkun en yüksek, devrin en düşük olduğu konumda sürün.
    Şehir içinde bu şekilde kullanınca arkadakiler saydırıyor olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acar60 -- 14 Mart 2014; 21:13:22 >
  • Yokus sonunda yol duzlesiyorsa ve siz yokus boyunca kazandiginiz kinetik enerjiyi hic frene basmadan arabayi ilerletmek icin kullanabilecekseniz iki arac ta yaklasik ayni tuketir. Obur turlu duz yoldaki daha az tuketir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mesafe esit hiz esit ise , yakitta esit olur .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bahsedilen iki şekilde incelendiğinde düz yolda az yakar,

    yeni bir soru sorayım, önce 1 km iniş sonra 1 km çıkış olursa sonuç nasıl olur? inişte hızımızı 160 lara arttırsak çıkışta yavaşlayarak 90 ile devam etsek? düz yolu da 120 sabit olarak kabul edelim. Bu durumda aynı yakargibi geldi,

    Yani işin özü engebeli yollarda az yaktırmanın formülü rahat hızlanan yerlerde nispeten hızımızı arttırıyoruz, yokuşlarda nispeten azaltıyoruz. Önemli not, düz yolda her zaman daha az yakıt harcarsınız.
  • Bu iki parkurun da eşit çıkabilmesi ancak korunumlu kuvvetler etkisinde bir hareket olduğu zaman mümkündür.

    Ne yazık ki araç hareketinde korunumlu olmayan sürtünme diye bela bir kuvvet var. Bu sebeple sürtünme sebebiyle farklılıklar oluşacaktır.

    Ayrıca yolun hangi hızlarla, hangi viteste katedileceği gibi birçok anılmayan detay özellik de işin içine girdiğinde rampanın maliyetli olduğunu destekleyeceklerdir.

    Eski bir gündelik parkurumda bu durum söz konusuydu ve dizel araç varken bile 1,5 km daha uzun olan düz parkuru tercih ederdim.
  • Düz yolda daha az yakar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her ne olursa olsun, değişkenlik her zaman daha masraflıdır.
    Örnek vermem gerekirse 90 KM sabit hızla gitmek, 120'ye hızlanıp arabayı 60 KM'ye kadar salıp tekrar 120'ye hızlanıp 60'a salmaktan daha az yakar.
    Bu yüzden düzlemin hiç değişmemesi daha az yaktıracaktır.

    ANCAK
    Araç hızını almış bir halde rampaya gelirse (Atıyorum 120 KM ile geldi) ve rampada gaza basma miktarı değişmeyip araba kendi hızıyla rampayı çıkarsa rampa aşağı da yakıt yakmayacağı için düz yola göre belki az yakabilir diyeceğim ama,
    Rampa yukarı çıkarken ve rampa aşağı inerken kaybedilen ve kazanılan enerji sıfıra denklemez. Yani ekside kalırsınız.
    Rampaya 120 ile vurursunuz, araç 90 KM'ye kadar hız kaybeder, sonraki inişinizde 120 KM'ye kadar hızlanamazsınız (Tabi rakım değişimi 0 olana kadar sabit eğim ile yükselip alçalırsanız). Dolayısı ile düz yol her zaman için daha tasarrufludur.




  • yukarıda bi arkadaş demiş ya, a yı çekince daha uzun diye, burda yakıt tüketimini arttıran iki faktör var, hem yokuş yukarı çıkılması, hem katedilen mesafenin artması, her türlü ilk seçenekte fazla yakar ...
  • millet akaryakıt fiyatlarından dolayı neleri düşünmeye başlamış



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mr.Mezarci -- 15 Mart 2014; 9:27:00 >
  • aksaray - konya arası büyük bir düzlük var bilen bilir. 90 km hızla gidildiğinde o yolu 20 tl ye geçiyor dizel megane... mesafe yaklaşık olarak 150 km
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fulsac

    Otobanlar inşaa edilirken viyadükler tüneller doldurulan çukurlar ve kesilen tepelerle mümkün olduğunca düz bir yol yapılır, araçlar az yakıt tüketsin diye

    öyle yapılır da onun amacı yakıt tüketimi değil sürüş güvenliğidir
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.