Bir sıralı 6 silindir motor var ki yer yüzünde her konuda diğer tüm motorları unutmanıza vesile.. 2JZ diye yazılıyor ve okunuyor |
Hangisi daha dayanıklıdır ? Boxer - Sıralı - V Tipi ? (2. sayfa)
-
-
Aslında en uygun tasarım, maksimum silindir sayısıdır. Yani 4-6-8-12-16 diye arttıkça motorun çalışma düzeni iyileşir, gittikçe şiir gibi çalışmaya başlar.
10 silindir üzeri uç noktalara çıkmadan kıyaslarsak, aslında mekaniksel açıdan en ideal motor sıralı 6'dır. Birincil ve ikincil balans modları kendi içerisinde birbirini tam olarak karşılar. Yani motoru söküp bir masa üzerinde çalıştırsanız muhtemelen masa çok az titreşecektir.
V8 bu açıdan biraz ters kalıyor. Silindir sayısı arttığı için gelen bir denge hakim, ama arada V açısı olduğundan dolayı l6 kadar pürüzsüz değiller. Fakat v8'in olayı da zaten sahip olduğu bu dengesiz durum. V8 homurtusu denen şey oradan geliyor .
Ama bu tip karşılaştırmalar geçmişte kaldı diyebiliriz, artık motor tasarımı ve sönümlemelerini öyle iyi yapıyorlar ki, 3 hatta 2 silindir bile sırıtmıyor. Kaldı ki 4 silindir üstü, zaten modern araçlarda her halükarda çok iyi titreşimsizlik sunuyor.
-
Valla müdür benim eski s500 de marş basarken motorun ustune bozuk parayi koy devrilmezdi o derece ipek gibi bir motordu. Rolantide zaten calisiyor mu calismiyor mu belli bile degildi.
Şuan altimda idareten kullandigim 4 silindir 1.2tsi var, marş basarken butun araba silkeleniyor. Rolantisi falan keza acayip sarsintili ve dengesiz. Alt tarafi 1200cc 4 silindir motor sarsintiya gelince axor mubarekKisaca adilik ve kalitesizlik diz boyu
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Burada erişilebilir boxer motor olarak subaru araçlarını görüyorum.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KararanBitki -- 7 Eylül 2021; 16:22:19 > -
Ekleme için teşekkürler hocam. Biraz düşününce eski Amerikanlarda da bu motorların özellikle düşük modellerinde çok olduğu aklıma geldi.
Japonlarda da keza I6 bolca görülüyor. Ama yine de I6 dendiğinde ilk olarak Bmw E46 geliyor aklıma. Zaten oldum olası E46 GTR hayali kurarım. O da V8 ama olsun :)
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Hocam turkiyeye mazda veya subaru markalari cok niş kalan markalar (siz subaru dediginiz icin benzer niş markadan bahsetme ihtiyaci duydum), aldiginizda ikinci eli yavas oluyor, değerinin altinda anca satiliyor, bakimlari maliyetli, zor, ustasi az oluyor… Genel akim arac bakmanizi/almanizi tavsiye ederim… Ya da goze alarak bazi seyleri genel akimin tercihinin disinda araclara yonelebilirsiniz… Eger avrupa-abd gibi araclara alim gucumuzle rahat erisebiliyor olsak, 2. elde araclar bu ulkedeki gibi yuksek deger goruyor olmasa pazarda istenilen araca yonelinebilir fakat burasi turkiye, cok buyuk maliyetler odenerek alınan, alim gucune gore disten tirnaktan artirarak biriktiren ve arac alabilen bir halkiz.. Birazcik mecbur kaliyoruz begenmesek de genel akimin tercih ettigi modelleri almaya… En buyuk ornegi bu forumda mazda markasindan kotu bahsedeni pek bulamazsiniz ama hic birisi gidip de almaz, arastirmaz… Ulkede bu duzen olmasa eminim mazda markasi da subaru markasi da su anki rezil satis rakamlarinda olmazdi…
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
Motor kulaklarında kullandıkları kalitesiz malzemeden kaynaklı olabilir mi o sarsıntı zira 4 silindir o kadar olmamalı. 3 silindirli motorlar daha sarsıntılı bana görequote:
Orijinalden alıntı: The Division Bell
Valla müdür benim eski s500 de marş basarken motorun ustune bozuk parayi koy devrilmezdi o derece ipek gibi bir motordu. Rolantide zaten calisiyor mu calismiyor mu belli bile degildi.
Şuan altimda idareten kullandigim 4 silindir 1.2tsi var, marş basarken butun araba silkeleniyor. Rolantisi falan keza acayip sarsintili ve dengesiz. Alt tarafi 1200cc 4 silindir motor sarsintiya gelince axor mubarekKisaca adilik ve kalitesizlik diz boyu
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Hayir değil. Bloğun kendisi sarsintili. Uzerine elini koy anlarsin zaten.
3 silindirleri zaten konusmaya bile gerek yok. Tam bir fecaat.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben en sarsıntısız motor olarak nissan almerada gördüm 1.5 motordu ama rölantide dahi hiç titremezdi içeride otururken motor stop diye kaç kez tekrar marşa bastığımı hatırlamıyorum bile...quote:
Orijinalden alıntı: The Division Bell
Hayir değil. Bloğun kendisi sarsintili. Uzerine elini koy anlarsin zaten.
3 silindirleri zaten konusmaya bile gerek yok. Tam bir fecaat.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Motor çalışırken marş motorunun devreye girmesini engelleyen bir sistem var mıydı hocam yoksa dişlileri birbirine mi sürttürdünüz?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Benim audideki 1.4 tfsi da sarsıntılı. Hele statt stop zıkkımı devreye girdiğinde bazen korkuyorum lan ne oluyor kim sallıyor arabayı diye…😁
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Birbirine sürtmek ne kelime çıkan sesten korkuyordum ama bunu yaptığımdan dolayı sanırım mars motorunun kömür bitmişti değiştirmiştim o engelleyen sistem almerada yok hocam...quote:
Orijinalden alıntı: Oh Long JohnsonMotor çalışırken marş motorunun devreye girmesini engelleyen bir sistem var mıydı hocam yoksa dişlileri birbirine mi sürttürdünüz?
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Levorg alma düşüncem var ama boxer motor beni korkutuyor.
Harici benzer yıl-model-özellik olarak 4x4 station araç yok.
-
A4 avant düşünebilirsiniz eğer bütçe uygunsa. Bende 2 çeker avant var ve memnunum. Ama bir sonraki inşallah 4 çeker sw olacak…
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam sw zaten genel akimda olmayan bir karoser, o zaman yapistirin gitsin 😅 binin keyfinize bakin bosverin uc-bes masraf cikarsa da… Mumkun oldugunca dusuk km de bir arac almaya bakin o zaman ki bu korkularinizi ya daha gec yasayin ya da belki hic yasamadan elden cikarmis olursunuz…
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Uzun süreli kullanma düşüncem olduğu için levorg düşünüyordum ama boxer motor bunu eledi gibi.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X