Şimdi Ara

Hani sıralı sistem LPG arabaya zarar vermiyordu? (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
127
Cevap
1
Favori
20.816
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 10 senedir Granadamızda LPG mevcut.Tek sorun LPG yi taktırdığında silindir kapak contalarını döküm yaptırmak ondan sonra hiçbir zararı yok.Çünkü LPG nin kalorisi diğer yakıtlara göre çok yüksettik bildiğin eritiyor aliminyumu zamanla.10 senedir hiç LPG ile bir sorun karşılaşmadım.

    Geçmiş olsun bu arada.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi unforgiv3n -- 18 Şubat 2011; 21:52:45 >
  • yazdığım yorumun arkasındayım.. sıralı sistem lpg yeni nesil lpi ye nazaran daha sorunludur.. arıza lambası yanması,ayar istemesi,çekişten düşmesi.. bu tür sorunlar yeni nesil sistemle tarih oluyor.. ben de maddi durumum el verince taktıracağım bu sistemden..
  • Üzüldüm doğrusu.Bu sorun değil ama 2004 modeldi sanırım bir ahbabımızın aldığı toyota rav4'ün beyni değiştirildi.Ustada kesinlikle bunun lpg'den kaynaklandığını söylemiş.Bu ecu denen şey sanırım.Çok anlamıyorum ama bu tip bir sorun vardı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg




    yazdığım yorumun arkasındayım.. sıralı sistem lpg yeni nesil lpi ye nazaran daha sorunludur.. arıza lambası yanması,ayar istemesi,çekişten düşmesi.. bu tür sorunlar yeni nesil sistemle tarih oluyor.. ben de maddi durumum el verince taktıracağım bu sistemden..



    Her ne kadar burada bahsettiğin sorunların hiçbirini Teleflex lpg kitimde yaşamamış olsam da yeni nesil sıvı lpfi sisteminin daha sorunsuz olacağına katılıyorum arkadaşım.


    Haluk
  • haluk23,


    demek ki sizin teleflex kitiniz gerçekten de kaliteli ve aracın ecusu ile uyumsuzluk yaşamayan bir sistem.. ama sizinki gibi sistemlerin sayısı çok azdır..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    haluk23,

    demek ki sizin teleflex kitiniz gerçekten de kaliteli ve aracın ecusu ile uyumsuzluk yaşamayan bir sistem.. ama sizinki gibi sistemlerin sayısı çok azdır..


    Öyle memnun kaldım ki anlatamam.

    Zaten sıvı sistemi getiren Vialle gibi Teleflex te Hollanda malı. Aşağıdaki linkte diğer lpg sistemlerinden farkları anlatılıyor zaten.

    Kendi aracımdan ayrı 6 araca daha taktırdım.

    Sıfır problem.

    Zaten 3 yıl - 150.000 km garantili ve de linkte de anlatıldığı üzere araçta bahsettiğin problemlerin olmayacağı da sözleşmeyle taahhüt altına alınıyor.


    http://www.teleflexgfiturkiye.com/En-Iy%C4%B1-Lpg.html


    Ama dedim ya, bir dahaki benzinli aracıma Vialla lpfi sıvı sistem taktıracağım.


    Bu arada Viallenin alttaki sitesinde lpi yazıyor ama tüm markalara takılan sistemin adı lpfi.

    Temelde aynı sistem ama lpi birkaç markaya uygunken yazılım sayesinde lpfi tüm marka modellere uyumlu :)

    http://vialle.com.tr/neden_vialle_lpi.aspx


    Saygılar, sevgiler.


    Haluk




  • keşke herkesin kiti böyle kaliteli olabilse de lpg insanların burnundan gelmese...
  • Benim merak ettiğim bir konu var..Ülkemizde Mercedes SLK'ya lpg taktıranlar az da olsa var..Fakat yurt dışında epey fazla olması gözüme çarptı..Bu tarz araçlarda kullanılması gereken sistem vialle ve teleflexmidir?Öyleyse nedendir?
  • Forumda bahsi geçen aynı sorunu arkadaşım fiesta van dizel motorda yaşadı ve conta yaktı. Sorun lp benzin dizel olması değil. Sorun mekanik elektronik aksamların her an bozulma riski taşıması. Kusurlu insanların yaptığı hiçbir şey kusursuz olamaz
  • Arkadaşlar herkez ucuz seyahet etmek istiyor ama kimsede arabasının başına bi hal gelsin istemiyor,tabii en olması gerekende bu ama ülkemiz şartları...

    Benzinli araçlar üretilirken motorun ayarları, yanma odaları,sıkıştırma oranları motorda kullanılacak malzemelerin kaliteleri vs.. benzinin özelliklerine göre dizayn ediliyor.Araç fabrikadan bu şartları taşıyarak çıkıyor.Biz motora LPG denen bir gaz yolluyoruz oktanı,yanma sıcaklığı kalorisi farklı bu gazın.Sonuç olarak araçlarda illaki bir takım teknik sorunlarla karşılacak buna karşı hazır olmamız, bu riski göze almamız gerekiyor.

    Kaldı ki tartışmanın ilk sayfasında arkadaşın biri okulda bulduğu bilimsel bir makaleden bir kesit yayımlamış, eğer okuduysanız ; motor ömrü ile ilgili net bir sonuç verememekle birlikte, sadece benzin dışındaki(benzinli araçları kast ediyorum) yakıtların motor içi bazı parçalardanormalin üzerinde sıcaklık gerilmesine neden olduğu yönünde. Aslında buda kısaca bize açıklıyorki hararet fazla deformasyonda o oranda daha fazla...Kısacası LPGnin motora zararlı oldunu belirlemek için iki tane aynı marka araba alınıp, birisin lpg birisini benzinle aynı pist üzerinde, aynı koşullarda denenip örneğin, 400000 km gibi bi sürede motorunu açıp bakmak, LPG motora zararlımıdır sorusuna en yakın doğru cevabı bize verecektir.

    Özetle ortada bir gerçek varki benzin 4200 lpg ise 2300 aracın motoru 500000 km mi gidecek varsın 400000 gitsin arada yaptığınız kar zaten size birkaç motor yaptırır....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: noplaceforchance


    quote:

    Orjinalden alıntı: Sansar_Selim


    quote:

    Orjinalden alıntı: noplaceforchance

    Geçmiş olsun arkadaşım.
    Herşeyi anladım da şu "adli süreci başlatacağım, dava açacağım" olayını anlamadım.
    Sen dava açınca mahkeme "haa demek öyle hemen söyleyeyim de o firma senin arabanın parasını tıkıt tıkır ödesin. Sizi gidi lpgci firmalar siziii" mi diyecek sanıyorsun?
    Arabandaki hasarın lpg'ye bağlı olduğunu nasıl ispatlayacaksın? Ya firma "adam arabasını hor kullanmış kötü kullanmış ondan olmuş" derse ne yapacaksın? Aksini ispatlaman nasıl mümkün olacak? Hor kullanılan benzinli ya da dizel araçlarda da düşük kilometrede pek çok motor hasarı oluşabiliyor, biliyorsun? Bu durumda bilirkişi olarak sanayideki ustanı mı götürmeyi düşünüyorsun?
    Eminim ki firmanın elinde yapılmış mühendislik çalışmaları vardır. Sen bunlarla nasıl baş edeceksin?
    Sana şunu söyleyeyim: Böyle bir dava açarsan hem zaman hem de para kaybedersin. Mahkemelere gider gelirsin sürekli. Sonuçta da hem kendi avukatının, hem firmanın avukatının hem de mahkemenin masraflarını ödersin. Üstelik bir de firma "bizi böyle haksız suçlamalarla oyaladı zamanımızı çaldı" diye tazminat davası açarsa işin yaş olur.
    Bence bu mahkeme işine hiç girme. Başına iş alırsın.



    lpg firmasımısın?

    bundan daha iyi göz korkutulamazdı



    LPG firmalarıyla falan ilgim yok.
    Araçlarımda da LPG yoktur.
    Sadece hukuktan anlayan birisiyim, o kadar.




    Hukuki konuda yanıltıcı bilgilendirme yapmayın lütfen.
    Eğer arkadaşın motorundaki hasar lpg montajından yada lpg kitinden kaynaklı ise adli süreç sonunda zararını, yargılama giderini, eğer bir avukatı varsa vekalet ücretini hatta ve hatta bu arıza sebebiyle aracından yoksun kalmasından sebep uğradığı zararların tekmilini bal gibi tahsil eder. Bundan çok daha ekstrem durumlarda davanın lehe sonuçlandığına sayısız kez tanık oldum. Tereddütü olan varsa somutlaştırabilirim. Saygılar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi In absentia -- 11 Mayıs 2011; 12:27:13 >




  • arkadaşlar bu forumda herkesin atladığı bir konu var.. dünyanın en kaliteli kiti hollanda malı prins dir. diğerleri sonra gelir .. brc ise bu kitlerin kategorisinde bile değildir. prinsin şu an direkt likit enjeksiyon sistemi mevcut olup sadece yurt dışında uygulanmaktadır. bize ne zaman gelir belli değil ama şu bir gerçekki temsanın elinde vialle gibi kaliteli bir sistem heba olup gitmiştir. (tecrübeli usta ve montaj sıkıntısı) hali hazırda prinsin vsi2 sistemine valv care denen bir sistem eklenerek bahsettiğiniz yüksek devirlerde valv eritme problemi minimale indirilmiştir. tabiki bunun bir maliyeti vardır. eğer aracıma uzun süreli kafam rahat ve istediğim gibi gaza basarak binmek istiyorum diyorsanız önünüzde 2 seçenek vardır.. kaliteli bir kit ve iyi bir ustaya yaptırılmış bir montaj olmassa olmazdır.. ikincisi ya en baştan valvleri çelik valvle değiştirmek(bence buna gerek yok zaten bişey olursa yine değişilecektir) yada aracı kullanıp sıkıntı olduğunda ( olana rastlamadım sadece yüksek devirli turbo motorlarda sorun oluyor örnek opel insignia) (ki o zamana kadar minimum 50.000 km yapılmış olur ve masrafın 2 katı para ceptedir, ) çelik valvle değişim yapılıp yola devam etmek.. sonuçta her halükarda maksimum verilecek masraf çelik valv parasıdır ki bu lpg den elde edilen kazancın yanında bişey sayılmaz.. çelik valv takıldı ise zaten istediğiniz kadar aracınızı kullanabilirsiniz.. sonuç şu: iyi bir kit ve usta(ilk sırada prins sonra diğerleri bence)... herkese kazasız şürüşler.. (bu arada aracım 2011 model olup üstünde prins takılıdır 15.000 km olup en ufak bir sorunla karşılaşmadım.. diğer hollanda kitlerininde aynı kalitede olduğunu düşünmekteyim)




  • 2004 Model Ford Focus'umda atiker marka sıralı lpg sistemi mevcut, yaşadığınız olayın lpg'den kaynaklandığını sanmıyorum. Zira Focus'lar lpg ile gayet uyumlu bir motora sahip.
  • Prins brc vialle isterseniz zonta marka olsun farketmez lpg motora eklenen bir kanserdir ne zaman ne olacagi belli olmaz. Bir seyin orginali en saglikli calisanidir. Orginalinde Lpg icin uretilmis motorlara sahip degiliz!

    Lpg guvenli (montaj ve bakim saglamsa) ve cevrecidir bunada katiliyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.yanlış montaj yaparsan sıralı ayda sırasız zarar verir.
    2.lpgye uygun olmayan arabaya lpg montajı yaparsan zarar verir.
    3.kötü lpg kullanırsan zarar verir
    4.lpgnin bakımını yaptırmazsan zarar verir.
    5.arabanda çeyrek deponun altında benzin bulundurursan zarar verir.

    sen bunların hepsini yaptınmı lpgye çamur atıyorsun?

    80 bin km lpg ile yol yapmışsın ortalama 8 bin tl para cebinde kalmış daha ne istersin breee ??
  • taksicilerin motorları eriyormuş her sene yeni motor alıyorlarmış

    ah ulan lpg sen ne biçim bi yakıtsın
  • hastaya yanlış ilaç yada yanlış şekilde ilaç verirsen hasta iyileşmez yada ölür lpgde böyle bişey.
  • bende 2009'dan beri lpgli araç kullanıyorum 45bin km yol yaptım. her iki aracında bakımlarını zamanında yaptım. aynı yerden lpg aldım (shell) ama iki aracımda da motorda su eksiltti. (lpgnin kronik sorunlarından sadece biri) sorun diyince illa aklınıza motoru elinize mi almak geliyor?

    sizden objektiflik bekleyende kabahat. he he lpg iyidir candır mükemmeldir. benzinle arasında bu kadar fiyat farkı olmasa dönüp yüzüne bile bakmazsınız.
  • focus 1 kasa 1.6 zetec se 100 bg aracımla 124 bindeyken yıllardır lpg taktırdıgım bı ustama taktırtım 175 bindeyim şu an sadece 1 kere lpg fıltresını degıstırmeye gıttım Allaha şükür. bu aralar enjektörlerın sesı çogaldı bı tek ama çekişte düşme fazla yakmada yok heralde psıkolojik lpg zararlı motorun ömrü gidiyo falan hikaye gidiyosa bile 50 binde 80 binde gidecegine inanmıyorum duzgun montajlı bir kitin
  • olayla direk ilgili değil belki ama bu haftasonu honda efe plazaya gittim yeni civic, lpg montajı, garanti olayını sordum, normalde 6 yıl olan garanti süresi lpg takılınca 3 yıla düşüyor dedi. Lpg zararlı mıdır yararlı mıdır bilmem ama sonuçta benzinle gitmek üzere tasarlanmış bir aracın karaketirsitiğine de aykırıdır bence. ha bu devirde benzin bir hastalıksa onun ilacı da lpg dir, tabi her ilaçta olduğu gibi bazı bünyede yan etkiler gösterebilir
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.