Şimdi Ara

HATALI 16. KİMYA SORUSU İÇİN İPTAL DİLEKÇESİ (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
62
Cevap
0
Favori
2.330
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TechN9ne


    quote:

    Orijinalden alıntı: şinanay


    quote:

    Orijinalden alıntı: TechN9ne

    @şinanay madem bilmek zorundayız, o zaman neden altta bilgi veriliyor? Eğer altta bilgi veriliyorsa bu sınava hazırlık dönemimizde 'bilmek zorunda olmadığımız' bi bilgidir. Şahsen ben bilmiyordum ve kimse de bana bakın bu bundan daha aktiftir demedi ben bu soruları hep verilen sıralamaya göre yaptım ve bilmek de zorunda değilim. Bilmek zorunda olmadığım için de bana soruyu çözmem için parantez içinde bilgi veriyor. Ama o bilgiyi yanlış verirse nasıl çözücem?

    Sana soruda pi=5 dese sen pi=3 mü alıcaksın? Neden 3,1415... almıyosun? Bilmiyomusun o sayıyı sanki?

    daha önce verdiğim cevaplarda söylediğim gibi bu sorunun yanlışlığına birşey demiyorum bilgiyi yanlış vermiş ama bu bilgiyi sınav zamanına kadar öğrenememiş olman gerçekten üzücü ayrıca pi=5 ile bunun ne alakası var bunda eğer şıkları tek bir doğru seçenek(soruda verdiği bilgiye göre) olsaydı bu bilgiyi esas almanda bir sorun olmazdı ama göz göre göre diğer şıkların yanlış oldugunu bile bile işaretlemek gerçekten büyük kerizlik sorunun yanlış oldugunu düşünüp boş bırakılmışsa bu apayrı bir kerizlik

    ne demek ne alakası var sen diyosun ki ordaki bilgiye bakmadan çözmeniz gerekirdi çünkü zaten biliyo olmalısınız dedin eğer bilmemiz gereken bişi olsaydı parantez içinde verilmezdi direk sorgularlardı. ayrıca ne bu kerizlik vs hakaretler? kimse bu aktiflik sırasını ezberlemek zorunda değil eğer öyle olsaydı zaten öğretmenler de ayrıca uyarırlardı bunları bilin direk sorabilirler vs vs diye. sen soruya cevap ver sana parantez içinde pi=5 dese sen soruyu hangi pi değerine göre çözerdin?

    o bilgiyi bilmeniz gerekirdiden kastettiğim zorundalık değil bunca denemeye girerek veya test çözerek vb. şekilde aklında kalmış olması gerekir demekti ayrıca pi=5 içinse eğer öyle bir matematiksel veya bilimsel bi sabiti ne vermiş olursa olsun sorudaki kabul ederdim ki zaten muhtemelen şıklara ya 3 yada 5 i kabul ederek buldugun sonucu koyarlardı eğer 2sinide koysalardı o zmn o soru yanlış olurdu(aynı bu soru gibi) ama atıyorum biyolojide hayvanlar fotosentez yapar gibi bir bilgi verse onu kesinlikle doğru kabul etmezdim ve soruyuda kendi bilgime göre çözerdim kimyadaki bu soruda aynen ona benziyor. bence hayvanların fotosentez yaptığını düşünmekle Cu ve Ag'nin Zn den daha aktif oldugunu düşünmek arasında bi fark yok bunu doru kabul ettiğinde bu durum kerizlik olmuş oluyor keriz bu durum için hakaret deil hatta iltifat bile sayılabilir:):)




  • Şinanay özet geç adamın asabını bozma 1 soru çözmüşün artisleniyon söyle kaç netin var lys 2 de veya ne yaptın ygs de söyle de gazını alayım olmadı derece yapan elemanlarımızı da çağırırız yani 2 puan için girdiği hallere bak yanlış soruyu savunur hale gelmiş ayrıca bu soruyu doğru yaptım ve iptal olmasını istiyorum
  • @sekunden137 Size teşekkür etmeyi unutmuşum, kusura bakmayın. Teşekkür ederim duyarlılığınız ve dilekçeyi gönderdiğiniz için.

    @şinanay Valla umarım ÖSYM sizin gibi bir mantıkla bu soruyu kaynatmaz arada.

    @yagmur583 Böyle insanlarla asabınızı bozmayın. Savunuş şeklinden bile belli inanmadığı kendinin savunduğu şeye.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: şinanay


    quote:

    Orijinalden alıntı: TechN9ne


    quote:

    Orijinalden alıntı: şinanay


    quote:

    Orijinalden alıntı: TechN9ne

    @şinanay madem bilmek zorundayız, o zaman neden altta bilgi veriliyor? Eğer altta bilgi veriliyorsa bu sınava hazırlık dönemimizde 'bilmek zorunda olmadığımız' bi bilgidir. Şahsen ben bilmiyordum ve kimse de bana bakın bu bundan daha aktiftir demedi ben bu soruları hep verilen sıralamaya göre yaptım ve bilmek de zorunda değilim. Bilmek zorunda olmadığım için de bana soruyu çözmem için parantez içinde bilgi veriyor. Ama o bilgiyi yanlış verirse nasıl çözücem?

    Sana soruda pi=5 dese sen pi=3 mü alıcaksın? Neden 3,1415... almıyosun? Bilmiyomusun o sayıyı sanki?

    daha önce verdiğim cevaplarda söylediğim gibi bu sorunun yanlışlığına birşey demiyorum bilgiyi yanlış vermiş ama bu bilgiyi sınav zamanına kadar öğrenememiş olman gerçekten üzücü ayrıca pi=5 ile bunun ne alakası var bunda eğer şıkları tek bir doğru seçenek(soruda verdiği bilgiye göre) olsaydı bu bilgiyi esas almanda bir sorun olmazdı ama göz göre göre diğer şıkların yanlış oldugunu bile bile işaretlemek gerçekten büyük kerizlik sorunun yanlış oldugunu düşünüp boş bırakılmışsa bu apayrı bir kerizlik

    ne demek ne alakası var sen diyosun ki ordaki bilgiye bakmadan çözmeniz gerekirdi çünkü zaten biliyo olmalısınız dedin eğer bilmemiz gereken bişi olsaydı parantez içinde verilmezdi direk sorgularlardı. ayrıca ne bu kerizlik vs hakaretler? kimse bu aktiflik sırasını ezberlemek zorunda değil eğer öyle olsaydı zaten öğretmenler de ayrıca uyarırlardı bunları bilin direk sorabilirler vs vs diye. sen soruya cevap ver sana parantez içinde pi=5 dese sen soruyu hangi pi değerine göre çözerdin?

    o bilgiyi bilmeniz gerekirdiden kastettiğim zorundalık değil bunca denemeye girerek veya test çözerek vb. şekilde aklında kalmış olması gerekir demekti ayrıca pi=5 içinse eğer öyle bir matematiksel veya bilimsel bi sabiti ne vermiş olursa olsun sorudaki kabul ederdim ki zaten muhtemelen şıklara ya 3 yada 5 i kabul ederek buldugun sonucu koyarlardı eğer 2sinide koysalardı o zmn o soru yanlış olurdu(aynı bu soru gibi) ama atıyorum biyolojide hayvanlar fotosentez yapar gibi bir bilgi verse onu kesinlikle doğru kabul etmezdim ve soruyuda kendi bilgime göre çözerdim kimyadaki bu soruda aynen ona benziyor. bence hayvanların fotosentez yaptığını düşünmekle Cu ve Ag'nin Zn den daha aktif oldugunu düşünmek arasında bi fark yok bunu doru kabul ettiğinde bu durum kerizlik olmuş oluyor keriz bu durum için hakaret deil hatta iltifat bile sayılabilir:):)

    Eğer bir biyoloji sorusunda "Hayvanların fotosentez yapar." dese soru öncülünde tabi ki de onu doğru kabul edip soruyu çözmemiz gerekir. Çünkü zaten soru "bu bilgiye göre hazırlanmış" demektir o. Tutup da "hayır o öyle değil aslında böyle" deyip soruyu çözersen yanlış yapmış olursun aslında.




  • @x--treme Rica ederim. Ben de bu soruya itiraz etmenin yollarını araştırmıştım ama ne yazık ki ÖSYM kendine aşırı derecede güvendiği için sitesinde bununla ilgili yapılacak bir şey yazmamış. Genel Amaçlı Dilekçe'nin bu işe yarayacağını pek düşünmesem de dikkate alabileceklerini umuyorum.

    Bakın TÜBİTAK bile yaptığı olimpiyat birinci aşamasının başına şöyle bir not düşmüş.

    quote:

    Sorularda bir yanlıslık olması düsük bir olasılıktır. Bu durumda size düsen, en doğru olduğunu düsündüğünüz seçeneği isaretlemenizdir. Böyle bir seyin olması durumunda sınav akademik kurulu gerekeni yapacaktır. Sınava giren aday eğer bir sorunun yanlıs olduğundan emin ise, sınav soruları ve cevap anahtarı TÜBİTAK’ın internet sayfasında (http://www.tubitak.gov.tr/) yayınlandıktan sonra 5 isgünü içerisinde, kanıtları ile birlikte, itiraz için TÜBİTAK’a basvurması gerekir. Bu tarihten sonra yapılacak basvurular isleme konulmayacaktır.


    TÜBİTAK bile hata yapabileceğini düşünüp böyle bir not düşerken ÖSYM'nin sınav kitapçığına düştüğü nota bakalım.


    quote:

    3. Bu kitapçıklardaki testlerde yer alan her sorunun sadece bir doğru cevabı vardır. Bir soru için birden çok cevap yeri işaretlenmişse o soru yanlış cevaplanmış sayılacaktır.

    5. Bu testler puanlanırken her testteki doğru cevaplarınızın sayısından yanlış cevaplarınızın sayısının dörtte biri düşülecek ve kalan sayı o testle ilgili ham puanınız olacaktır. Bu nedenle, hakkında hiçbir fikriniz olmayan soruları boş bırakınız. Ancak, soruda verilen seçeneklerden birkaçını eleyebiliyorsanız kalanlar arasında doğru cevabı kestirmeye çalışmanız yararınıza olabilir.



    Yorum size kalmış. İki kurum arasındaki fark.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sekunden137


    quote:

    Orijinalden alıntı: şinanay


    quote:

    Orijinalden alıntı: TechN9ne


    quote:

    Orijinalden alıntı: şinanay


    quote:

    Orijinalden alıntı: TechN9ne

    @şinanay madem bilmek zorundayız, o zaman neden altta bilgi veriliyor? Eğer altta bilgi veriliyorsa bu sınava hazırlık dönemimizde 'bilmek zorunda olmadığımız' bi bilgidir. Şahsen ben bilmiyordum ve kimse de bana bakın bu bundan daha aktiftir demedi ben bu soruları hep verilen sıralamaya göre yaptım ve bilmek de zorunda değilim. Bilmek zorunda olmadığım için de bana soruyu çözmem için parantez içinde bilgi veriyor. Ama o bilgiyi yanlış verirse nasıl çözücem?

    Sana soruda pi=5 dese sen pi=3 mü alıcaksın? Neden 3,1415... almıyosun? Bilmiyomusun o sayıyı sanki?

    daha önce verdiğim cevaplarda söylediğim gibi bu sorunun yanlışlığına birşey demiyorum bilgiyi yanlış vermiş ama bu bilgiyi sınav zamanına kadar öğrenememiş olman gerçekten üzücü ayrıca pi=5 ile bunun ne alakası var bunda eğer şıkları tek bir doğru seçenek(soruda verdiği bilgiye göre) olsaydı bu bilgiyi esas almanda bir sorun olmazdı ama göz göre göre diğer şıkların yanlış oldugunu bile bile işaretlemek gerçekten büyük kerizlik sorunun yanlış oldugunu düşünüp boş bırakılmışsa bu apayrı bir kerizlik

    ne demek ne alakası var sen diyosun ki ordaki bilgiye bakmadan çözmeniz gerekirdi çünkü zaten biliyo olmalısınız dedin eğer bilmemiz gereken bişi olsaydı parantez içinde verilmezdi direk sorgularlardı. ayrıca ne bu kerizlik vs hakaretler? kimse bu aktiflik sırasını ezberlemek zorunda değil eğer öyle olsaydı zaten öğretmenler de ayrıca uyarırlardı bunları bilin direk sorabilirler vs vs diye. sen soruya cevap ver sana parantez içinde pi=5 dese sen soruyu hangi pi değerine göre çözerdin?

    o bilgiyi bilmeniz gerekirdiden kastettiğim zorundalık değil bunca denemeye girerek veya test çözerek vb. şekilde aklında kalmış olması gerekir demekti ayrıca pi=5 içinse eğer öyle bir matematiksel veya bilimsel bi sabiti ne vermiş olursa olsun sorudaki kabul ederdim ki zaten muhtemelen şıklara ya 3 yada 5 i kabul ederek buldugun sonucu koyarlardı eğer 2sinide koysalardı o zmn o soru yanlış olurdu(aynı bu soru gibi) ama atıyorum biyolojide hayvanlar fotosentez yapar gibi bir bilgi verse onu kesinlikle doğru kabul etmezdim ve soruyuda kendi bilgime göre çözerdim kimyadaki bu soruda aynen ona benziyor. bence hayvanların fotosentez yaptığını düşünmekle Cu ve Ag'nin Zn den daha aktif oldugunu düşünmek arasında bi fark yok bunu doru kabul ettiğinde bu durum kerizlik olmuş oluyor keriz bu durum için hakaret deil hatta iltifat bile sayılabilir:):)

    Eğer bir biyoloji sorusunda "Hayvanların fotosentez yapar." dese soru öncülünde tabi ki de onu doğru kabul edip soruyu çözmemiz gerekir. Çünkü zaten soru "bu bilgiye göre hazırlanmış" demektir o. Tutup da "hayır o öyle değil aslında böyle" deyip soruyu çözersen yanlış yapmış olursun aslında.

    şinanay çok saçma bir şeyi savunuyorsun.Orada ne bilgi verdiyse ona göre çözersin soruyu. Birde senin mantığına göre pi=3 de yanlış sen pi=3,14... den çöz o zaman her soruyu...




  • Bu hatalı soru işleri özellikle kimyada hep bize mi denk geliyo ne şans böyle ya.Çok iyi hatırlıyorum 2007 OKS' de yanlış yapmıştım son gün iptal edilmişti soru

     HATALI 16. KİMYA SORUSU İÇİN İPTAL DİLEKÇESİ

    Şöyle bir soruydu.Cevabı D demişlerdi bariz gözüküyor işte B olduğu.
    Bu sorunun iptal edilmesi için mahkemeye başvurmuşlardı 2-3 tane de üniversite hocası getirmişlerdi galiba.Bence böyle dilekçelerle zor iptal olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi awesmart -- 5 Temmuz 2011; 12:54:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sekunden137


    quote:

    Orijinalden alıntı: şinanay


    quote:

    Orijinalden alıntı: TechN9ne


    quote:

    Orijinalden alıntı: şinanay


    quote:

    Orijinalden alıntı: TechN9ne

    @şinanay madem bilmek zorundayız, o zaman neden altta bilgi veriliyor? Eğer altta bilgi veriliyorsa bu sınava hazırlık dönemimizde 'bilmek zorunda olmadığımız' bi bilgidir. Şahsen ben bilmiyordum ve kimse de bana bakın bu bundan daha aktiftir demedi ben bu soruları hep verilen sıralamaya göre yaptım ve bilmek de zorunda değilim. Bilmek zorunda olmadığım için de bana soruyu çözmem için parantez içinde bilgi veriyor. Ama o bilgiyi yanlış verirse nasıl çözücem?

    Sana soruda pi=5 dese sen pi=3 mü alıcaksın? Neden 3,1415... almıyosun? Bilmiyomusun o sayıyı sanki?

    daha önce verdiğim cevaplarda söylediğim gibi bu sorunun yanlışlığına birşey demiyorum bilgiyi yanlış vermiş ama bu bilgiyi sınav zamanına kadar öğrenememiş olman gerçekten üzücü ayrıca pi=5 ile bunun ne alakası var bunda eğer şıkları tek bir doğru seçenek(soruda verdiği bilgiye göre) olsaydı bu bilgiyi esas almanda bir sorun olmazdı ama göz göre göre diğer şıkların yanlış oldugunu bile bile işaretlemek gerçekten büyük kerizlik sorunun yanlış oldugunu düşünüp boş bırakılmışsa bu apayrı bir kerizlik

    ne demek ne alakası var sen diyosun ki ordaki bilgiye bakmadan çözmeniz gerekirdi çünkü zaten biliyo olmalısınız dedin eğer bilmemiz gereken bişi olsaydı parantez içinde verilmezdi direk sorgularlardı. ayrıca ne bu kerizlik vs hakaretler? kimse bu aktiflik sırasını ezberlemek zorunda değil eğer öyle olsaydı zaten öğretmenler de ayrıca uyarırlardı bunları bilin direk sorabilirler vs vs diye. sen soruya cevap ver sana parantez içinde pi=5 dese sen soruyu hangi pi değerine göre çözerdin?

    o bilgiyi bilmeniz gerekirdiden kastettiğim zorundalık değil bunca denemeye girerek veya test çözerek vb. şekilde aklında kalmış olması gerekir demekti ayrıca pi=5 içinse eğer öyle bir matematiksel veya bilimsel bi sabiti ne vermiş olursa olsun sorudaki kabul ederdim ki zaten muhtemelen şıklara ya 3 yada 5 i kabul ederek buldugun sonucu koyarlardı eğer 2sinide koysalardı o zmn o soru yanlış olurdu(aynı bu soru gibi) ama atıyorum biyolojide hayvanlar fotosentez yapar gibi bir bilgi verse onu kesinlikle doğru kabul etmezdim ve soruyuda kendi bilgime göre çözerdim kimyadaki bu soruda aynen ona benziyor. bence hayvanların fotosentez yaptığını düşünmekle Cu ve Ag'nin Zn den daha aktif oldugunu düşünmek arasında bi fark yok bunu doru kabul ettiğinde bu durum kerizlik olmuş oluyor keriz bu durum için hakaret deil hatta iltifat bile sayılabilir:):)

    Eğer bir biyoloji sorusunda "Hayvanların fotosentez yapar." dese soru öncülünde tabi ki de onu doğru kabul edip soruyu çözmemiz gerekir. Çünkü zaten soru "bu bilgiye göre hazırlanmış" demektir o. Tutup da "hayır o öyle değil aslında böyle" deyip soruyu çözersen yanlış yapmış olursun aslında.

    eğer soru ona göre hazırlanmış olsaydı zaten şıklara hayvanların fotosentez yapmadığı bir ihtimali içeren şık koymazlardı benim söylemek istediğim şıklarda her iki durumuda doğru kabul eden birer cevap olsaydı ben hayvanların fotosentez yaptığını yanlış kabul eden şıkkı işaretlerdim. Zaten o yüsden bu sorunun bende hatalı olduğunu söylüyorum fakat kalkıp kimse bana yok soruda öyle verdi diğer 3 şık doğru ne yapcağıma karar veremedim demesin o sorunun herkesin bildiği gibi o bilgiyi doğru kabul ederek hazırlanmış olma ihtimali yok zaten. Senin dediğin tip sorular böylesine net olarak bilinmeyen bir bilgi üzerine verildimi olur.Yani her iki bilginin de doğru olma ihtimali oldugu zaman olur.o zaman Adamın verdiğine göre çözersin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: şinanay


    quote:

    Orijinalden alıntı: sekunden137


    quote:

    Orijinalden alıntı: şinanay


    quote:

    Orijinalden alıntı: TechN9ne


    quote:

    Orijinalden alıntı: şinanay


    quote:

    Orijinalden alıntı: TechN9ne

    @şinanay madem bilmek zorundayız, o zaman neden altta bilgi veriliyor? Eğer altta bilgi veriliyorsa bu sınava hazırlık dönemimizde 'bilmek zorunda olmadığımız' bi bilgidir. Şahsen ben bilmiyordum ve kimse de bana bakın bu bundan daha aktiftir demedi ben bu soruları hep verilen sıralamaya göre yaptım ve bilmek de zorunda değilim. Bilmek zorunda olmadığım için de bana soruyu çözmem için parantez içinde bilgi veriyor. Ama o bilgiyi yanlış verirse nasıl çözücem?

    Sana soruda pi=5 dese sen pi=3 mü alıcaksın? Neden 3,1415... almıyosun? Bilmiyomusun o sayıyı sanki?

    daha önce verdiğim cevaplarda söylediğim gibi bu sorunun yanlışlığına birşey demiyorum bilgiyi yanlış vermiş ama bu bilgiyi sınav zamanına kadar öğrenememiş olman gerçekten üzücü ayrıca pi=5 ile bunun ne alakası var bunda eğer şıkları tek bir doğru seçenek(soruda verdiği bilgiye göre) olsaydı bu bilgiyi esas almanda bir sorun olmazdı ama göz göre göre diğer şıkların yanlış oldugunu bile bile işaretlemek gerçekten büyük kerizlik sorunun yanlış oldugunu düşünüp boş bırakılmışsa bu apayrı bir kerizlik

    ne demek ne alakası var sen diyosun ki ordaki bilgiye bakmadan çözmeniz gerekirdi çünkü zaten biliyo olmalısınız dedin eğer bilmemiz gereken bişi olsaydı parantez içinde verilmezdi direk sorgularlardı. ayrıca ne bu kerizlik vs hakaretler? kimse bu aktiflik sırasını ezberlemek zorunda değil eğer öyle olsaydı zaten öğretmenler de ayrıca uyarırlardı bunları bilin direk sorabilirler vs vs diye. sen soruya cevap ver sana parantez içinde pi=5 dese sen soruyu hangi pi değerine göre çözerdin?

    o bilgiyi bilmeniz gerekirdiden kastettiğim zorundalık değil bunca denemeye girerek veya test çözerek vb. şekilde aklında kalmış olması gerekir demekti ayrıca pi=5 içinse eğer öyle bir matematiksel veya bilimsel bi sabiti ne vermiş olursa olsun sorudaki kabul ederdim ki zaten muhtemelen şıklara ya 3 yada 5 i kabul ederek buldugun sonucu koyarlardı eğer 2sinide koysalardı o zmn o soru yanlış olurdu(aynı bu soru gibi) ama atıyorum biyolojide hayvanlar fotosentez yapar gibi bir bilgi verse onu kesinlikle doğru kabul etmezdim ve soruyuda kendi bilgime göre çözerdim kimyadaki bu soruda aynen ona benziyor. bence hayvanların fotosentez yaptığını düşünmekle Cu ve Ag'nin Zn den daha aktif oldugunu düşünmek arasında bi fark yok bunu doru kabul ettiğinde bu durum kerizlik olmuş oluyor keriz bu durum için hakaret deil hatta iltifat bile sayılabilir:):)

    Eğer bir biyoloji sorusunda "Hayvanların fotosentez yapar." dese soru öncülünde tabi ki de onu doğru kabul edip soruyu çözmemiz gerekir. Çünkü zaten soru "bu bilgiye göre hazırlanmış" demektir o. Tutup da "hayır o öyle değil aslında böyle" deyip soruyu çözersen yanlış yapmış olursun aslında.

    eğer soru ona göre hazırlanmış olsaydı zaten şıklara hayvanların fotosentez yapmadığı bir ihtimali içeren şık koymazlardı benim söylemek istediğim şıklarda her iki durumuda doğru kabul eden birer cevap olsaydı ben hayvanların fotosentez yaptığını yanlış kabul eden şıkkı işaretlerdim. Zaten o yüsden bu sorunun bende hatalı olduğunu söylüyorum fakat kalkıp kimse bana yok soruda öyle verdi diğer 3 şık doğru ne yapcağıma karar veremedim demesin o sorunun herkesin bildiği gibi o bilgiyi doğru kabul ederek hazırlanmış olma ihtimali yok zaten. Senin dediğin tip sorular böylesine net olarak bilinmeyen bir bilgi üzerine verildimi olur.Yani her iki bilginin de doğru olma ihtimali oldugu zaman olur.o zaman Adamın verdiğine göre çözersin

    anlama konusunda bir kıtlığın var heralde senin benim eğer pi=4 verip şıklarda pi=3 veya pi=3.14 e göre çözülerek doğru çıkacak bir şık olmaz zaten eğer öyle bir şık olursa bu soru gibi hatalı olur zaten o yüsden bu soruya hatalı diyorum ama gidip normalde Zn'nin Cu'dan aktif oldugunu bile bile gidip yok soruda böyle vermiş o zaman Cu Zn'den aktiftir ve buna göre 3 şık doğru olur kararsız kaldım halbuki öbür bilgimi kullansam tek bir yanıt var ama yinede onu doru kabul edemem diye düşünülmesinin saçma oldugunu savunuyorum ben sadece




  • Sorunun iptali şart soruyu bende doğru yaptm ama neyin neyden aktif olup olmadıgını ordaki sıraya göre çözersin tabikide bunca denemede bana neyin neyden aktif olduğunu verseydi bende ona göre çözerdim her defasında soruyu.
  • @final impact

    anlama konusunda bir kıtlığın var heralde senin benim eğer pi=4 verip şıklarda pi=3 veya pi=3.14 e göre çözülerek doğru çıkacak bir şık olmaz zaten eğer öyle bir şık olursa bu soru gibi hatalı olur zaten o yüsden bu soruya hatalı diyorum ama gidip normalde Zn'nin Cu'dan aktif oldugunu bile bile gidip yok soruda böyle vermiş o zaman Cu Zn'den aktiftir ve buna göre 3 şık doğru olur kararsız kaldım halbuki öbür bilgimi kullansam tek bir yanıt var ama yinede onu doru kabul edemem diye düşünülmesinin saçma oldugunu savunuyorum ben sadece
  • quote:

    Orijinalden alıntı: şinanay


    quote:

    Orijinalden alıntı: sekunden137


    quote:

    Orijinalden alıntı: şinanay


    quote:

    Orijinalden alıntı: TechN9ne


    quote:

    Orijinalden alıntı: şinanay


    quote:

    Orijinalden alıntı: TechN9ne

    @şinanay madem bilmek zorundayız, o zaman neden altta bilgi veriliyor? Eğer altta bilgi veriliyorsa bu sınava hazırlık dönemimizde 'bilmek zorunda olmadığımız' bi bilgidir. Şahsen ben bilmiyordum ve kimse de bana bakın bu bundan daha aktiftir demedi ben bu soruları hep verilen sıralamaya göre yaptım ve bilmek de zorunda değilim. Bilmek zorunda olmadığım için de bana soruyu çözmem için parantez içinde bilgi veriyor. Ama o bilgiyi yanlış verirse nasıl çözücem?

    Sana soruda pi=5 dese sen pi=3 mü alıcaksın? Neden 3,1415... almıyosun? Bilmiyomusun o sayıyı sanki?

    daha önce verdiğim cevaplarda söylediğim gibi bu sorunun yanlışlığına birşey demiyorum bilgiyi yanlış vermiş ama bu bilgiyi sınav zamanına kadar öğrenememiş olman gerçekten üzücü ayrıca pi=5 ile bunun ne alakası var bunda eğer şıkları tek bir doğru seçenek(soruda verdiği bilgiye göre) olsaydı bu bilgiyi esas almanda bir sorun olmazdı ama göz göre göre diğer şıkların yanlış oldugunu bile bile işaretlemek gerçekten büyük kerizlik sorunun yanlış oldugunu düşünüp boş bırakılmışsa bu apayrı bir kerizlik

    ne demek ne alakası var sen diyosun ki ordaki bilgiye bakmadan çözmeniz gerekirdi çünkü zaten biliyo olmalısınız dedin eğer bilmemiz gereken bişi olsaydı parantez içinde verilmezdi direk sorgularlardı. ayrıca ne bu kerizlik vs hakaretler? kimse bu aktiflik sırasını ezberlemek zorunda değil eğer öyle olsaydı zaten öğretmenler de ayrıca uyarırlardı bunları bilin direk sorabilirler vs vs diye. sen soruya cevap ver sana parantez içinde pi=5 dese sen soruyu hangi pi değerine göre çözerdin?

    o bilgiyi bilmeniz gerekirdiden kastettiğim zorundalık değil bunca denemeye girerek veya test çözerek vb. şekilde aklında kalmış olması gerekir demekti ayrıca pi=5 içinse eğer öyle bir matematiksel veya bilimsel bi sabiti ne vermiş olursa olsun sorudaki kabul ederdim ki zaten muhtemelen şıklara ya 3 yada 5 i kabul ederek buldugun sonucu koyarlardı eğer 2sinide koysalardı o zmn o soru yanlış olurdu(aynı bu soru gibi) ama atıyorum biyolojide hayvanlar fotosentez yapar gibi bir bilgi verse onu kesinlikle doğru kabul etmezdim ve soruyuda kendi bilgime göre çözerdim kimyadaki bu soruda aynen ona benziyor. bence hayvanların fotosentez yaptığını düşünmekle Cu ve Ag'nin Zn den daha aktif oldugunu düşünmek arasında bi fark yok bunu doru kabul ettiğinde bu durum kerizlik olmuş oluyor keriz bu durum için hakaret deil hatta iltifat bile sayılabilir:):)

    Eğer bir biyoloji sorusunda "Hayvanların fotosentez yapar." dese soru öncülünde tabi ki de onu doğru kabul edip soruyu çözmemiz gerekir. Çünkü zaten soru "bu bilgiye göre hazırlanmış" demektir o. Tutup da "hayır o öyle değil aslında böyle" deyip soruyu çözersen yanlış yapmış olursun aslında.

    eğer soru ona göre hazırlanmış olsaydı zaten şıklara hayvanların fotosentez yapmadığı bir ihtimali içeren şık koymazlardı benim söylemek istediğim şıklarda her iki durumuda doğru kabul eden birer cevap olsaydı ben hayvanların fotosentez yaptığını yanlış kabul eden şıkkı işaretlerdim. Zaten o yüsden bu sorunun bende hatalı olduğunu söylüyorum fakat kalkıp kimse bana yok soruda öyle verdi diğer 3 şık doğru ne yapcağıma karar veremedim demesin o sorunun herkesin bildiği gibi o bilgiyi doğru kabul ederek hazırlanmış olma ihtimali yok zaten. Senin dediğin tip sorular böylesine net olarak bilinmeyen bir bilgi üzerine verildimi olur.Yani her iki bilginin de doğru olma ihtimali oldugu zaman olur.o zaman Adamın verdiğine göre çözersin

    Haklısın. Üç şık arasında kalıp hala o bilginin doğru verildiğini düşünmek biraz garip olur. Ben yanlış anlamışın seni kusura bakma. Ama sınav anı olduğu için insanın ne yapacağı belli olmuyor. Mesela ben bu soruda sadece iki şık arasında kaldım. (Cu ve Ag'nin HCL ile tepkimeye sokulduğu) Cu'yu da kendi bilgimle eledim ve Ag'yi işaretledim. Meğer Ag de aynı merettenmiş. Sonuç olarak böyle bir hatanın yapılmaması gerekirdi. Bu soruyla gereğinden fazla uğraşan insanlar var. Aynı şekilde kimyada iki soru daha var ama onlardaki hata sadece Türkçe yetersizliği olduğu için bir şey yapılamaz bence.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: King_Leoric31

    Sorunun iptali şart soruyu bende doğru yaptm ama neyin neyden aktif olup olmadıgını ordaki sıraya göre çözersin tabikide bunca denemede bana neyin neyden aktif olduğunu verseydi bende ona göre çözerdim her defasında soruyu.

    zaten bunca denemede veriyodu o bilgiyi genelde ve bilginin doğrusunun o oldugunu öğrenmen gerekiyo orda kalkıp her defasında bu sıralama tam terside olabilir ama ben sorunun verdiğine göre çözücem demiyosundur heralde sorunun iptali konusunda bir itirazım yokta madem her ne olursa olsun ordaki bilgiyi esas almak gerektiğini düşünüyorsun niye verdiği bilgiye göre kesinlikle yanlış cevabı işaretledinki o zaman kalkıp burda kahramanlık yapmana gerek yok soru iptal olmamalı demiyorum ben zaten
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sekunden137


    quote:

    Orijinalden alıntı: şinanay


    quote:

    Orijinalden alıntı: sekunden137


    quote:

    Orijinalden alıntı: şinanay


    quote:

    Orijinalden alıntı: TechN9ne


    quote:

    Orijinalden alıntı: şinanay


    quote:

    Orijinalden alıntı: TechN9ne

    @şinanay madem bilmek zorundayız, o zaman neden altta bilgi veriliyor? Eğer altta bilgi veriliyorsa bu sınava hazırlık dönemimizde 'bilmek zorunda olmadığımız' bi bilgidir. Şahsen ben bilmiyordum ve kimse de bana bakın bu bundan daha aktiftir demedi ben bu soruları hep verilen sıralamaya göre yaptım ve bilmek de zorunda değilim. Bilmek zorunda olmadığım için de bana soruyu çözmem için parantez içinde bilgi veriyor. Ama o bilgiyi yanlış verirse nasıl çözücem?

    Sana soruda pi=5 dese sen pi=3 mü alıcaksın? Neden 3,1415... almıyosun? Bilmiyomusun o sayıyı sanki?

    daha önce verdiğim cevaplarda söylediğim gibi bu sorunun yanlışlığına birşey demiyorum bilgiyi yanlış vermiş ama bu bilgiyi sınav zamanına kadar öğrenememiş olman gerçekten üzücü ayrıca pi=5 ile bunun ne alakası var bunda eğer şıkları tek bir doğru seçenek(soruda verdiği bilgiye göre) olsaydı bu bilgiyi esas almanda bir sorun olmazdı ama göz göre göre diğer şıkların yanlış oldugunu bile bile işaretlemek gerçekten büyük kerizlik sorunun yanlış oldugunu düşünüp boş bırakılmışsa bu apayrı bir kerizlik

    ne demek ne alakası var sen diyosun ki ordaki bilgiye bakmadan çözmeniz gerekirdi çünkü zaten biliyo olmalısınız dedin eğer bilmemiz gereken bişi olsaydı parantez içinde verilmezdi direk sorgularlardı. ayrıca ne bu kerizlik vs hakaretler? kimse bu aktiflik sırasını ezberlemek zorunda değil eğer öyle olsaydı zaten öğretmenler de ayrıca uyarırlardı bunları bilin direk sorabilirler vs vs diye. sen soruya cevap ver sana parantez içinde pi=5 dese sen soruyu hangi pi değerine göre çözerdin?

    o bilgiyi bilmeniz gerekirdiden kastettiğim zorundalık değil bunca denemeye girerek veya test çözerek vb. şekilde aklında kalmış olması gerekir demekti ayrıca pi=5 içinse eğer öyle bir matematiksel veya bilimsel bi sabiti ne vermiş olursa olsun sorudaki kabul ederdim ki zaten muhtemelen şıklara ya 3 yada 5 i kabul ederek buldugun sonucu koyarlardı eğer 2sinide koysalardı o zmn o soru yanlış olurdu(aynı bu soru gibi) ama atıyorum biyolojide hayvanlar fotosentez yapar gibi bir bilgi verse onu kesinlikle doğru kabul etmezdim ve soruyuda kendi bilgime göre çözerdim kimyadaki bu soruda aynen ona benziyor. bence hayvanların fotosentez yaptığını düşünmekle Cu ve Ag'nin Zn den daha aktif oldugunu düşünmek arasında bi fark yok bunu doru kabul ettiğinde bu durum kerizlik olmuş oluyor keriz bu durum için hakaret deil hatta iltifat bile sayılabilir:):)

    Eğer bir biyoloji sorusunda "Hayvanların fotosentez yapar." dese soru öncülünde tabi ki de onu doğru kabul edip soruyu çözmemiz gerekir. Çünkü zaten soru "bu bilgiye göre hazırlanmış" demektir o. Tutup da "hayır o öyle değil aslında böyle" deyip soruyu çözersen yanlış yapmış olursun aslında.

    eğer soru ona göre hazırlanmış olsaydı zaten şıklara hayvanların fotosentez yapmadığı bir ihtimali içeren şık koymazlardı benim söylemek istediğim şıklarda her iki durumuda doğru kabul eden birer cevap olsaydı ben hayvanların fotosentez yaptığını yanlış kabul eden şıkkı işaretlerdim. Zaten o yüsden bu sorunun bende hatalı olduğunu söylüyorum fakat kalkıp kimse bana yok soruda öyle verdi diğer 3 şık doğru ne yapcağıma karar veremedim demesin o sorunun herkesin bildiği gibi o bilgiyi doğru kabul ederek hazırlanmış olma ihtimali yok zaten. Senin dediğin tip sorular böylesine net olarak bilinmeyen bir bilgi üzerine verildimi olur.Yani her iki bilginin de doğru olma ihtimali oldugu zaman olur.o zaman Adamın verdiğine göre çözersin

    Haklısın. Üç şık arasında kalıp hala o bilginin doğru verildiğini düşünmek biraz garip olur. Ben yanlış anlamışın seni kusura bakma. Ama sınav anı olduğu için insanın ne yapacağı belli olmuyor. Mesela ben bu soruda sadece iki şık arasında kaldım. (Cu ve Ag'nin HCL ile tepkimeye sokulduğu) Cu'yu da kendi bilgimle eledim ve Ag'yi işaretledim. Meğer Ag de aynı merettenmiş. Sonuç olarak böyle bir hatanın yapılmaması gerekirdi. Bu soruyla gereğinden fazla uğraşan insanlar var. Aynı şekilde kimyada iki soru daha var ama onlardaki hata sadece Türkçe yetersizliği olduğu için bir şey yapılamaz bence.

    tabiki böyle bir hatanın yapılmaması gerekirde o konuda katılıyorum sonuçta bu adamlar o kadar uğraşıp 30 tane soru hazırlıyorlar böylesine basit bir hata yapmaları oldukça saçma ben sadece sırf o sıralamayı yanlış verilmesine dayanılarak sorunun yanlış çözülebileceğine inanmıyorum ama tabi insan belki normalde ayıracağı vakitten biraz daha fazlasını ayırmış olabilir sırf bu yanlış bilgi yüzünden ona lafım yok zaten




  • quote:

    Orijinalden alıntı: şinanay


    quote:

    Orijinalden alıntı: sekunden137


    quote:

    Orijinalden alıntı: şinanay


    quote:

    Orijinalden alıntı: sekunden137


    quote:

    Orijinalden alıntı: şinanay


    quote:

    Orijinalden alıntı: TechN9ne


    quote:

    Orijinalden alıntı: şinanay


    quote:

    Orijinalden alıntı: TechN9ne

    @şinanay madem bilmek zorundayız, o zaman neden altta bilgi veriliyor? Eğer altta bilgi veriliyorsa bu sınava hazırlık dönemimizde 'bilmek zorunda olmadığımız' bi bilgidir. Şahsen ben bilmiyordum ve kimse de bana bakın bu bundan daha aktiftir demedi ben bu soruları hep verilen sıralamaya göre yaptım ve bilmek de zorunda değilim. Bilmek zorunda olmadığım için de bana soruyu çözmem için parantez içinde bilgi veriyor. Ama o bilgiyi yanlış verirse nasıl çözücem?

    Sana soruda pi=5 dese sen pi=3 mü alıcaksın? Neden 3,1415... almıyosun? Bilmiyomusun o sayıyı sanki?

    daha önce verdiğim cevaplarda söylediğim gibi bu sorunun yanlışlığına birşey demiyorum bilgiyi yanlış vermiş ama bu bilgiyi sınav zamanına kadar öğrenememiş olman gerçekten üzücü ayrıca pi=5 ile bunun ne alakası var bunda eğer şıkları tek bir doğru seçenek(soruda verdiği bilgiye göre) olsaydı bu bilgiyi esas almanda bir sorun olmazdı ama göz göre göre diğer şıkların yanlış oldugunu bile bile işaretlemek gerçekten büyük kerizlik sorunun yanlış oldugunu düşünüp boş bırakılmışsa bu apayrı bir kerizlik

    ne demek ne alakası var sen diyosun ki ordaki bilgiye bakmadan çözmeniz gerekirdi çünkü zaten biliyo olmalısınız dedin eğer bilmemiz gereken bişi olsaydı parantez içinde verilmezdi direk sorgularlardı. ayrıca ne bu kerizlik vs hakaretler? kimse bu aktiflik sırasını ezberlemek zorunda değil eğer öyle olsaydı zaten öğretmenler de ayrıca uyarırlardı bunları bilin direk sorabilirler vs vs diye. sen soruya cevap ver sana parantez içinde pi=5 dese sen soruyu hangi pi değerine göre çözerdin?

    o bilgiyi bilmeniz gerekirdiden kastettiğim zorundalık değil bunca denemeye girerek veya test çözerek vb. şekilde aklında kalmış olması gerekir demekti ayrıca pi=5 içinse eğer öyle bir matematiksel veya bilimsel bi sabiti ne vermiş olursa olsun sorudaki kabul ederdim ki zaten muhtemelen şıklara ya 3 yada 5 i kabul ederek buldugun sonucu koyarlardı eğer 2sinide koysalardı o zmn o soru yanlış olurdu(aynı bu soru gibi) ama atıyorum biyolojide hayvanlar fotosentez yapar gibi bir bilgi verse onu kesinlikle doğru kabul etmezdim ve soruyuda kendi bilgime göre çözerdim kimyadaki bu soruda aynen ona benziyor. bence hayvanların fotosentez yaptığını düşünmekle Cu ve Ag'nin Zn den daha aktif oldugunu düşünmek arasında bi fark yok bunu doru kabul ettiğinde bu durum kerizlik olmuş oluyor keriz bu durum için hakaret deil hatta iltifat bile sayılabilir:):)

    Eğer bir biyoloji sorusunda "Hayvanların fotosentez yapar." dese soru öncülünde tabi ki de onu doğru kabul edip soruyu çözmemiz gerekir. Çünkü zaten soru "bu bilgiye göre hazırlanmış" demektir o. Tutup da "hayır o öyle değil aslında böyle" deyip soruyu çözersen yanlış yapmış olursun aslında.

    eğer soru ona göre hazırlanmış olsaydı zaten şıklara hayvanların fotosentez yapmadığı bir ihtimali içeren şık koymazlardı benim söylemek istediğim şıklarda her iki durumuda doğru kabul eden birer cevap olsaydı ben hayvanların fotosentez yaptığını yanlış kabul eden şıkkı işaretlerdim. Zaten o yüsden bu sorunun bende hatalı olduğunu söylüyorum fakat kalkıp kimse bana yok soruda öyle verdi diğer 3 şık doğru ne yapcağıma karar veremedim demesin o sorunun herkesin bildiği gibi o bilgiyi doğru kabul ederek hazırlanmış olma ihtimali yok zaten. Senin dediğin tip sorular böylesine net olarak bilinmeyen bir bilgi üzerine verildimi olur.Yani her iki bilginin de doğru olma ihtimali oldugu zaman olur.o zaman Adamın verdiğine göre çözersin

    Haklısın. Üç şık arasında kalıp hala o bilginin doğru verildiğini düşünmek biraz garip olur. Ben yanlış anlamışın seni kusura bakma. Ama sınav anı olduğu için insanın ne yapacağı belli olmuyor. Mesela ben bu soruda sadece iki şık arasında kaldım. (Cu ve Ag'nin HCL ile tepkimeye sokulduğu) Cu'yu da kendi bilgimle eledim ve Ag'yi işaretledim. Meğer Ag de aynı merettenmiş. Sonuç olarak böyle bir hatanın yapılmaması gerekirdi. Bu soruyla gereğinden fazla uğraşan insanlar var. Aynı şekilde kimyada iki soru daha var ama onlardaki hata sadece Türkçe yetersizliği olduğu için bir şey yapılamaz bence.

    tabiki böyle bir hatanın yapılmaması gerekirde o konuda katılıyorum sonuçta bu adamlar o kadar uğraşıp 30 tane soru hazırlıyorlar böylesine basit bir hata yapmaları oldukça saçma ben sadece sırf o sıralamayı yanlış verilmesine dayanılarak sorunun yanlış çözülebileceğine inanmıyorum ama tabi insan belki normalde ayıracağı vakitten biraz daha fazlasını ayırmış olabilir sırf bu yanlış bilgi yüzünden ona lafım yok zaten

    Sıralama yüzünden uzun süre o soruda duran ve soruyu yanlış yapan biri tam karşında duruyor şu anda. Aktiflik sorularını zaten hiç sevmedim. Nasıl olsa sıralama veriyorlar diye de çok fazla "hangisi daha aktif" diye öğrenme ihtiyacı duymadım. Soru çöze çöze aklımda kalan birkaç tanesi var o kadar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: şinanay

    @final impact

    anlama konusunda bir kıtlığın var heralde senin benim eğer pi=4 verip şıklarda pi=3 veya pi=3.14 e göre çözülerek doğru çıkacak bir şık olmaz zaten eğer öyle bir şık olursa bu soru gibi hatalı olur zaten o yüsden bu soruya hatalı diyorum ama gidip normalde Zn'nin Cu'dan aktif oldugunu bile bile gidip yok soruda böyle vermiş o zaman Cu Zn'den aktiftir ve buna göre 3 şık doğru olur kararsız kaldım halbuki öbür bilgimi kullansam tek bir yanıt var ama yinede onu doru kabul edemem diye düşünülmesinin saçma oldugunu savunuyorum ben sadece

    kimyadan sadece 2 yanlışım var biri bu diğeri pka ve ben bu sıralamayı hiçbir zaman ezberlememiştim sorun burada zaten sen biliyormuşsun yapmışsın zaten birşey diyende yok ama öyle mutlaka herkes bilmeli bunu bilmeyen sınava girmesin gibi şeyler hatalı bence .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sekunden137


    quote:

    Orijinalden alıntı: şinanay


    quote:

    Orijinalden alıntı: sekunden137


    quote:

    Orijinalden alıntı: şinanay


    quote:

    Orijinalden alıntı: sekunden137


    quote:

    Orijinalden alıntı: şinanay


    quote:

    Orijinalden alıntı: TechN9ne


    quote:

    Orijinalden alıntı: şinanay


    quote:

    Orijinalden alıntı: TechN9ne

    @şinanay madem bilmek zorundayız, o zaman neden altta bilgi veriliyor? Eğer altta bilgi veriliyorsa bu sınava hazırlık dönemimizde 'bilmek zorunda olmadığımız' bi bilgidir. Şahsen ben bilmiyordum ve kimse de bana bakın bu bundan daha aktiftir demedi ben bu soruları hep verilen sıralamaya göre yaptım ve bilmek de zorunda değilim. Bilmek zorunda olmadığım için de bana soruyu çözmem için parantez içinde bilgi veriyor. Ama o bilgiyi yanlış verirse nasıl çözücem?

    Sana soruda pi=5 dese sen pi=3 mü alıcaksın? Neden 3,1415... almıyosun? Bilmiyomusun o sayıyı sanki?

    daha önce verdiğim cevaplarda söylediğim gibi bu sorunun yanlışlığına birşey demiyorum bilgiyi yanlış vermiş ama bu bilgiyi sınav zamanına kadar öğrenememiş olman gerçekten üzücü ayrıca pi=5 ile bunun ne alakası var bunda eğer şıkları tek bir doğru seçenek(soruda verdiği bilgiye göre) olsaydı bu bilgiyi esas almanda bir sorun olmazdı ama göz göre göre diğer şıkların yanlış oldugunu bile bile işaretlemek gerçekten büyük kerizlik sorunun yanlış oldugunu düşünüp boş bırakılmışsa bu apayrı bir kerizlik

    ne demek ne alakası var sen diyosun ki ordaki bilgiye bakmadan çözmeniz gerekirdi çünkü zaten biliyo olmalısınız dedin eğer bilmemiz gereken bişi olsaydı parantez içinde verilmezdi direk sorgularlardı. ayrıca ne bu kerizlik vs hakaretler? kimse bu aktiflik sırasını ezberlemek zorunda değil eğer öyle olsaydı zaten öğretmenler de ayrıca uyarırlardı bunları bilin direk sorabilirler vs vs diye. sen soruya cevap ver sana parantez içinde pi=5 dese sen soruyu hangi pi değerine göre çözerdin?

    o bilgiyi bilmeniz gerekirdiden kastettiğim zorundalık değil bunca denemeye girerek veya test çözerek vb. şekilde aklında kalmış olması gerekir demekti ayrıca pi=5 içinse eğer öyle bir matematiksel veya bilimsel bi sabiti ne vermiş olursa olsun sorudaki kabul ederdim ki zaten muhtemelen şıklara ya 3 yada 5 i kabul ederek buldugun sonucu koyarlardı eğer 2sinide koysalardı o zmn o soru yanlış olurdu(aynı bu soru gibi) ama atıyorum biyolojide hayvanlar fotosentez yapar gibi bir bilgi verse onu kesinlikle doğru kabul etmezdim ve soruyuda kendi bilgime göre çözerdim kimyadaki bu soruda aynen ona benziyor. bence hayvanların fotosentez yaptığını düşünmekle Cu ve Ag'nin Zn den daha aktif oldugunu düşünmek arasında bi fark yok bunu doru kabul ettiğinde bu durum kerizlik olmuş oluyor keriz bu durum için hakaret deil hatta iltifat bile sayılabilir:):)

    Eğer bir biyoloji sorusunda "Hayvanların fotosentez yapar." dese soru öncülünde tabi ki de onu doğru kabul edip soruyu çözmemiz gerekir. Çünkü zaten soru "bu bilgiye göre hazırlanmış" demektir o. Tutup da "hayır o öyle değil aslında böyle" deyip soruyu çözersen yanlış yapmış olursun aslında.

    eğer soru ona göre hazırlanmış olsaydı zaten şıklara hayvanların fotosentez yapmadığı bir ihtimali içeren şık koymazlardı benim söylemek istediğim şıklarda her iki durumuda doğru kabul eden birer cevap olsaydı ben hayvanların fotosentez yaptığını yanlış kabul eden şıkkı işaretlerdim. Zaten o yüsden bu sorunun bende hatalı olduğunu söylüyorum fakat kalkıp kimse bana yok soruda öyle verdi diğer 3 şık doğru ne yapcağıma karar veremedim demesin o sorunun herkesin bildiği gibi o bilgiyi doğru kabul ederek hazırlanmış olma ihtimali yok zaten. Senin dediğin tip sorular böylesine net olarak bilinmeyen bir bilgi üzerine verildimi olur.Yani her iki bilginin de doğru olma ihtimali oldugu zaman olur.o zaman Adamın verdiğine göre çözersin

    Haklısın. Üç şık arasında kalıp hala o bilginin doğru verildiğini düşünmek biraz garip olur. Ben yanlış anlamışın seni kusura bakma. Ama sınav anı olduğu için insanın ne yapacağı belli olmuyor. Mesela ben bu soruda sadece iki şık arasında kaldım. (Cu ve Ag'nin HCL ile tepkimeye sokulduğu) Cu'yu da kendi bilgimle eledim ve Ag'yi işaretledim. Meğer Ag de aynı merettenmiş. Sonuç olarak böyle bir hatanın yapılmaması gerekirdi. Bu soruyla gereğinden fazla uğraşan insanlar var. Aynı şekilde kimyada iki soru daha var ama onlardaki hata sadece Türkçe yetersizliği olduğu için bir şey yapılamaz bence.

    tabiki böyle bir hatanın yapılmaması gerekirde o konuda katılıyorum sonuçta bu adamlar o kadar uğraşıp 30 tane soru hazırlıyorlar böylesine basit bir hata yapmaları oldukça saçma ben sadece sırf o sıralamayı yanlış verilmesine dayanılarak sorunun yanlış çözülebileceğine inanmıyorum ama tabi insan belki normalde ayıracağı vakitten biraz daha fazlasını ayırmış olabilir sırf bu yanlış bilgi yüzünden ona lafım yok zaten

    Sıralama yüzünden uzun süre o soruda duran ve soruyu yanlış yapan biri tam k

    söylediğine göre sen o bilgiyi bilmiyomuşsun(bilmemende ayrı mesele:) ) benim söylediğim ise o sıralamanın öyle olmadıgını bile bile soruda verdiğini düşünerek çözmenin saçma olması sonuçta soruda verdiği bilgiye göre tek doğru cevap bile olsa yinede insan biraz şüphelenir halbuki burada 3 tane doru cevap oluyo




  • quote:

    Orijinalden alıntı: şinanay

    söylediğine göre sen o bilgiyi bilmiyomuşsun(bilmemende ayrı mesele:) ) benim söylediğim ise o sıralamanın öyle olmadıgını bile bile soruda verdiğini düşünerek çözmenin saçma olması sonuçta soruda verdiği bilgiye göre tek doğru cevap bile olsa yinede insan biraz şüphelenir halbuki burada 3 tane doru cevap oluyo


    Evet bilmiyordum. Ama sınav esnasında 3 şık değil 2 şık arasında kaldım ve o zaman bile sorunun hatalı olduğunu düşünmedim. Ayrıntı bilgi vardır dedim (kimyada her zaman oluyor bilirsiniz). O yüzden yanlış yaptım. @FinaL_İmPacT'in de belirttiği gibi yukarıdaki bir mesajında "Şunu söylemeliyim ki bir öğrenci sınava girene kadar Ag ve Cu'nun Zn'den daha aktif olmadığını öğrenememişse o öğrencinin boşuna sınava girmesine hiç gerek yok!!!" demişsin. Bu mantık yanlış. Kimyada bir konuyu bilmiyorum diye sınava girmemin gereksiz olması durumu komik.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sekunden137

    quote:

    Orijinalden alıntı: şinanay

    söylediğine göre sen o bilgiyi bilmiyomuşsun(bilmemende ayrı mesele:) ) benim söylediğim ise o sıralamanın öyle olmadıgını bile bile soruda verdiğini düşünerek çözmenin saçma olması sonuçta soruda verdiği bilgiye göre tek doğru cevap bile olsa yinede insan biraz şüphelenir halbuki burada 3 tane doru cevap oluyo


    Evet bilmiyordum. Ama sınav esnasında 3 şık değil 2 şık arasında kaldım ve o zaman bile sorunun hatalı olduğunu düşünmedim. Ayrıntı bilgi vardır dedim (kimyada her zaman oluyor bilirsiniz). O yüzden yanlış yaptım. @FinaL_İmPacT'in de belirttiği gibi yukarıdaki bir mesajında "Şunu söylemeliyim ki bir öğrenci sınava girene kadar Ag ve Cu'nun Zn'den daha aktif olmadığını öğrenememişse o öğrencinin boşuna sınava girmesine hiç gerek yok!!!" demişsin. Bu mantık yanlış. Kimyada bir konuyu bilmiyorum diye sınava girmemin gereksiz olması durumu komik.


    önceden söyledim yine söylüyorum bilmen gerekirden kastettiğim öyle bir zorunluluk değil sadece nasıl F=ma yı bilmen gerekiyorsa(bilmeden sınava girebilirsin tabiki yasal olarak bir bilme zorunluluğunuz yok) bnce Zn'nin de Cu'dan aktif oldugunu bilmen gerekir siz kendinizce bunu bi zorunluluk gibi göstermeye çalıştıgımı kastetmişsinizde anlayamamışsınız beni. Ayrıca aktiflik sıralaması olarak tabiki ag mi yoksa cu mu daha aktif bilmek zorunda değiliz(bilmemizde gerekmez) fakat bnce Zn ve Al nin diğerlerinden aktif oldugunu bilmemiz gerek diye düşnüyorum bu sınavda iyi birşeyler yapmayı birazcık bile önemseyen biri zaten bunu biliyordur kalkıp sıralama böyle verilmiş yapacak birşey yok 3 yada snn gibi 2 şık arasından birini seçmek zorundayım gbi düşüneceğini sanmıyorum kendimizi kandırmayalım kimse gelipte bana Zn nin Ag veya Cu dan daha aktif odugunu bilmemiz gerekmiyo yada bilmiyorumda demesin bnce böyle demek daha komik bir durum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: şinanay


    quote:

    Orijinalden alıntı: sekunden137

    quote:

    Orijinalden alıntı: şinanay

    söylediğine göre sen o bilgiyi bilmiyomuşsun(bilmemende ayrı mesele:) ) benim söylediğim ise o sıralamanın öyle olmadıgını bile bile soruda verdiğini düşünerek çözmenin saçma olması sonuçta soruda verdiği bilgiye göre tek doğru cevap bile olsa yinede insan biraz şüphelenir halbuki burada 3 tane doru cevap oluyo


    Evet bilmiyordum. Ama sınav esnasında 3 şık değil 2 şık arasında kaldım ve o zaman bile sorunun hatalı olduğunu düşünmedim. Ayrıntı bilgi vardır dedim (kimyada her zaman oluyor bilirsiniz). O yüzden yanlış yaptım. @FinaL_İmPacT'in de belirttiği gibi yukarıdaki bir mesajında "Şunu söylemeliyim ki bir öğrenci sınava girene kadar Ag ve Cu'nun Zn'den daha aktif olmadığını öğrenememişse o öğrencinin boşuna sınava girmesine hiç gerek yok!!!" demişsin. Bu mantık yanlış. Kimyada bir konuyu bilmiyorum diye sınava girmemin gereksiz olması durumu komik.


    önceden söyledim yine söylüyorum bilmen gerekirden kastettiğim öyle bir zorunluluk değil sadece nasıl F=ma yı bilmen gerekiyorsa(bilmeden sınava girebilirsin tabiki yasal olarak bir bilme zorunluluğunuz yok) bnce Zn'nin de Cu'dan aktif oldugunu bilmen gerekir siz kendinizce bunu bi zorunluluk gibi göstermeye çalıştıgımı kastetmişsinizde anlayamamışsınız beni. Ayrıca aktiflik sıralaması olarak tabiki ag mi yoksa cu mu daha aktif bilmek zorunda değiliz(bilmemizde gerekmez) fakat bnce Zn ve Al nin diğerlerinden aktif oldugunu bilmemiz gerek diye düşnüyorum bu sınavda iyi birşeyler yapmayı birazcık bile önemseyen biri zaten bunu biliyordur kalkıp sıralama böyle verilmiş yapacak birşey yok 3 yada snn gibi 2 şık arasından birini seçmek zorundayım gbi düşüneceğini sanmıyorum kendimizi kandırmayalım kimse gelipte bana Zn nin Ag veya Cu dan daha aktif odugunu bilmemiz gerekmiyo yada bilmiyorumda demesin bnce böyle demek daha komik bir durum

    Anladığım kadarıyla sen ilk 1000 içindeki öğrencileri kastediyorsun bilmesi gerekir diye. Haklı olabilirsin tabi. O cümlenden bu anlaşılmıyor olsa da sanırım bunu kastediyorsun.




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.