Yok abi, ondan değil. Hani airbag açılırsa çocuğa çarpar ve yaralar diye...
quote:
Orijinalden alıntı: ABABA2307
Yok abi, ondan değil. Hani airbag açılırsa çocuğa çarpar ve yaralar diye...
Acil servis'te , ön koltukta airbag yüzünden kafası kopmuş/kopmak üzere olan vakalar görmüş arkadaşlar vardı.
peki,airbagın tam önüne hamsileri dizip kaza yapsak,ayıklanır mı kafa koparma muhabbetini ilk ve tek duyduğum olay;90lı yıllarda bir mercedesin ön koltuğundaki çocuktu ki,o da nomal şekilde oturmuş ve boyu kısa kalıp da ,kaza yapılınca hava yastığı amacının dışında bir yere çarpmış,v.s v.s. ama çocuk koltuğu,örneğin;bebeği ile tek başına seyahat eden bir ebeveynin,seyir halinde gerekli müdahale(biberonunu,emziğini verme gibi) edebilmesi için ön koltuğa monte edilebilmelidir.. her baabyiğidin harcı değil,seyir halinde arka koltuktaki bebeye ulaşabilmek bence ön havayastığı iptali fonksiyonunun nedenlerinden biri de bu olabilir..
ilginç...
tarlaya uçmuş arkadaş ve arabanın kontrolünü tam kaybetmemiş belkide tarlada arabayı toparlama imkanı bulabilrimiş... bu anda airbag patlasa zaten yürüyen arabanın içindeki şok'u düşünebiliyormusunuz... işte açılsaydı o kaza yaptırabilridi bir yerden kaçmaya çalışırken o anın şokuyla daha kötü olabilirdi...
benim direk yüzüme patladı sağolsun arkadaşla giderken bir araba ile kapışıyorduk... ford focus ST... ara sokaklarda logar kapağını ortaladık logar kapağının sağında solunda hafif cukur hönk diye karteri koyduk.. kartere sensör koyuyorlar... Türk yollarını düşünmeden :)
hondanın çok iyi frenlerinin olmayışını anladım 50km den 0km ye zınk diye inerse havayastığı açılır diye. hondanız lifteyken çalıştırıp vitese takarsanız hemen yüksek hızlara çıkacaktır ve frene basınca zınk diye duracaktır yine açıldı hava yastıkları şaka şaka emniyet kemeri takılmış olmalı birde çapmanın hızı 50km olmalı vs derler kaza yapan arkadaşımıza çok geçmiş olsun. yukarıda yazdıklarım ababa abime takılmamdandır.
Hayalgücün süper! O yüzden balans ayarlarını üstünde değil, lastiği söküp balans makinesinde yapıyorlar ya zati
Konuyu gördüm hortlatıyım dedim
Dostum geçmiş olsun. Ucuz atlatmışsın.
Sevgili airbag uzmanları size bir sorum olucak.
Demişsiniz ya yok söyle açılır yok sundan acılır.
30-40 bilemedin 50 km ile giderken logara girip lastik yardım 4 ay önce kadar. ( Kapak döndü ön taraf gecti vuruntulu bir sekilde arka teker girdi cıktı sanırım neyse)
Hava hafif yagmurluydu kavsakta saga dönüste yolu dik kesen yol genişliginde pes pese logarlar.
Ben yaklasık 20-25 metre ilerde sagda stetmeyi takarken aynı yere bi civic girdi cıktı. yeni kasa bembeyaz.
lastiklerin ikisinide yardı fakat o arac nasıl butun airbagleri actı da Koca levhaya vurup tarlaya ucan civic acmadı???
Konuyu görünce yazmadan duramadım. Hangisinde sıkıntı var uzmanlar??
Sizce logara girdiginizde mi calıscak o sensorler yoksa tarlaya ucarken mı???
Adamı görünce bıraktım gittim yanına gecmiş olsun dedim.
adam indi arabaya baktı hiç bir sey yok sol iki lastik janta oturmus en kotu ihtimal on takımda sıkıntı yasıycak
Basladı küfür etmeye airbaginede logarınada jantınada diye. :)
Sizce neden böyle bir durum oldu.
Yazmadan duramadım
Arkadasım nereye gerekiyorsa basvur hakkını ara bir airbag 2 bin 3 bin lira olsa bile serviste sonucta hayatını kurtarır.
Açılmamıs olması bir kar degil yani senin acından.
Ama logara dustugunde acılıyorsa işte o zaman sorun ( perte de veremezsin logara düştüm deyip )
ababa cevapları bekliyorum hala.
Ani bir duraklama yerine düzgün bir hız düşüşü yaşadıysanız normaldir.
Çok geçmiş olsun !
quote:
Orijinalden alıntı: lord66
ababa cevapları bekliyorum hala.
forcun'un anlattığı olaydaki soruya galiba?
Tahminimce, yastıkları açılan civic kapaksız rögara düşmüş. Forcun geçerken kapağı yerinden fırlattırmış. İkinci civic geçerken de önce ön lastik boşluğua girdiğinden (haliyle), ön lastiğin çukura inip, karşı duvara vurduğu anda anlık bir hız kaybı algılayan sensörler de yastıkları açmıştır diye düşünüyorum.
tarla yumuşak ya şimdi, herhalde yüksek ve ani bir ivme değişikliği algılamadı sensörler, ancak logara (rögar olacaktı sanırım doğrusu) düşerseniz mazallah sıkıntılı. belki de kokuya dayanamayıp açıldı airbagler
abi ne hız kaybı falan. Diğer arabalarda var mı bilmiyorum ama hondalarda öyle bir şey yok.
bildiğin darbe sensörü var arabada.Titreşime duyarlı.şalter gibi düşün. attırdınmı airbag patlar. attırmassan patlamaz bu kadar basit.
yağ değiştirme kanalına giremeyip de airbag açan çok araba var. bildiğiniz gibi yağ değiştirme kanalına maksimum 5-6 km/s ile girersiniz.
ayrıca dava açıp da kazanmanız için o sensörün atmış olmasına rağmen airbag in açılmamış olması lazım. parçada arıza olması lazım.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme