okuması biraz uzun olacak lakin sizden sonuna kadar okumanızı rica ediyorum. okuyun ki hepsiburada, msi ve sinerji bilgisayarın nasıl bir ürün desteklerinin olduğunu görün, benim gibi kötü tecrübe edinmeyin.
uzun süredir masaüstü bilgisayar toplamayı düşünüyordum. parayı denkleştirdikten sonra 18.12.2019 gecesi büyük bir hevesle parçaları sipariş etmeye başladım. uzun süredir internetten böyle pahalı parçalar söylemediğim için biraz daha güvenilir sitelerden almak istedim. arkadaşlarıma da sorarak ürünleri çeşitli sitelerden almaya başladım. bazı sitelerde mağazadan alım seçeneği vardı. istanbul'da yaşadığım için, istanbul içinde bu hizmeti veren mağazaları da tercih ettim. bilen bilir bunu yapma sebebim istanbul'dan istanbul'a söylediğim siparişlerin gelmesinin başka illerden söylediğim siparişlerden çok daha uzun sürmesiydi. sinerji bilgisayar da bu mağazalardan biriydi. ertesi gün altunizade'ye gidip "sinerji" firmasından "msı mpg z390 gaming edge ac" anakartını ve msi ekran kartını aldım. diğer parçalarda sadece kargo seçeneği olduğu için kargoların gelmesini bir süre bekledim. bu süreç yaklaşık bir hafta sürdü.
bilgisayarı çalıştırmak için gerekli parçalar adresime ulaştığı zaman büyük bir neşeyle kurulum aşamasına geçtim. arkadaşımın da yardımıyla birlikte kasa kurulumunu tamamladık. sevinçli bir şekilde kasanın güç düğmesine bastım. işletim sistemini, gerekli kurulumları, sürücü kurulumlarını tamamladım. bundan sonra bir takım testler yapmaya başladım. kulaklığı takınca sadece sol kulaklıktan (sol kanaldan) ses geldiğini fark ettim. sağ kulaklıktan hiçbir şekilde ses gelmiyordu. yorulduğumuz için diğer gün daha sakin bir şekilde tekrar bakmaya karar verdik.
ertesi gün olduğunda hepsiburada adlı siteden aldığım "seagate ironwolf hdd" adresime ulaştı. kurulumu nasıl yaptın diyenler için bu aşamaya kadar elimde ssd vardı. harddiski sisteme takıp tekrar açma düğmesine bastığımda harddiskten sürekli bir şekilde bip sesi geldiğini fark ettim ve bilgisayar geç açıldı. harddiski söktüğümde bilgisayar eskisi gibi açılıyordu. hemen iade talebi oluşturup aldığım ürünü 24.12.2019 tarihinde hepsiburada'ya geri gönderdim. iade notuna "ürünü kasaya taktıktan sonra bip sesi gelmeye başladı ve ürün bilgisayarda tanımlanamadı. aynı zamanda sistemin geç açılmasına sebep oluyor. ürünün yenisiyle değişimini talep ediyorum." yazdım. araya giden bu talihsizlik sonrası (ki devamında bu konuya geri döneceğim) diğer soruna tekrar döndüm.
konuyla alakalı araştırmaları yaptığımda linkini verdiğim bu konuda aynı hatayı almış bir kullanıcı olduğunu ve daha sonra garanti kapsamında ürünün değiştirildiğini öğrendim. daha sonrasında ürünü hemen söküp güzelce kutusuna koyup altunizade'ye gidip mağazada iadeye verdim ve düzeltilmesini istedim. iade nedeni olarak "arkadaki ön hoparlör jackında arıza var. sesi sadece sol kanaldan veriyor. farklı kulaklıklarda test edildi. aynı hoparlörler ve kulaklıklar farklı cihazlarda da test edildi. sorun anakarttan kaynaklı gibi görülüyor. öncelikle değişim talep ediyorum. diğer durumda iadesini istiyorum" yazdım. bir hafta bile geçmediğini, diğer ürünlerin kargolarını alıp kurulumu yapınca direkt iade ettiğimi söyledim. firmadaki yetkili bana ürünü msi servisine (servis point) benim götürmemin daha iyi olacağını, garanti işlemleriyle onların ilgilendiğini söyledi. ben ise ürünü aldığım firmanın beni mağdur etmeyeceğini düşündüğümden, gerek kargoda gerekse çıkacak herhangi bir aksilikte bunun hem benim açımdan hem de onların açısından daha sağlıklı bir süreç doğuracağını ifade ettim. birkaç gün bekledikten sonra bana bir telefon geldi. sorunun kullanıcı hatalı olduğu söylenildi. "anakartın kontrolleri sırasında pcb üzerinde kırık komponent tespit edildi. fiziksel hasarlı ürünler garanti kapsamına girmemektedir. ürünün ücretli tamiri denenebilir. fiyat 40$+kdv'dir. ürünün tamiri hassas ve riskli olduğu için tamirinin olmama ihtimalide mevcuttur. bu bilgi ışığında onay veriniz." ifadesi kullanıldı. ben ürünü temiz bir şekilde teslim ettiğimi, kapalı bir devredeki sorundan kaynaklı verdiğimi söyledim. bu kronik sorunun uluslararası forumlarda da belirtildiğini söyledim. ürünün fotoğrafları bana atıldığında kenarda bir darbe olduğunu gördüm. ben verirken bu darbe de yoktu. şaka gibi olansa sorunun çözülememe durumu olduğunu söylemeleriydi.
ürünü teslim alıp eve götürüp incelediğimde statik elektrikten etkilenmemesi için özel poşetlerde satılan bu kadar değerli bir bilgisayar parçasının üzerine direkt olarak kargo firmasının etiket yapıştırdığını (kargo etiketi) (benim tertemiz teslim ettiğim ürüne gösterdikleri ultra hassasiyeti belirtmek için bunu özellikle yazıyorum) ve benim hatam olduğunu söyledikleri kırığı tekrar inceledim. (anakartın fotosu) anakartın belli noktalarının da darbe aldığını fark ettim. (hasarlı kısım) neyse ki bilinçli bir tüketici olduğumdan anakartı tekrar çalıştırmayıp, aynı şekilde kutusunda tuttum. çünkü çalıştırdığım takdirde başka hatalar çıkarsa üstüme yıkacaklarını biliyorum. ürün için hemen tüketici hakem heyetine başvuruda bulundum. bana sürecin 3 ay kadar sürebileceğini söylediler. sakin bir insan olsam bile bu süreç sinirlerimi baya yıprattı.
hepsiburada'dan aldığım ve iadeye yolladığım ürün için 2 veya 3 günde bir müşteri hizmetlerine telefon ettim. çünkü sitede bana herhangi bir geri dönüş yapılmıyor, ürünümün son durumunu öğrenemiyordum. bu 3 hafta boyunca devam etti. insanların sabrının sınandığı dönemler olduğunu bilecek yaştayım. ama bir firmanın sizi kendi paranızla rezil etmesi, sizle resmen dalga geçmesi artık tahammül edebileceğim noktayı geçmişti. iki gün önce (08.01.2020) sürecin durumunu öğrenmek için tekrar telefon ettim. müşteri temsilcisi bana konuyla alakalı ilgili birime tekrar haber verildiğini, beklemede kalmamı söyledi. neyse sürecin sonu güzel olsun diyerek sakince telefonu kapadım. ertesi gün uyandığımda uygulamadan iade sürecini tekrar kontrol ettim. "başvurunuz uygun bulunmadı" ibaresini gördüğümde artık bana tak etti, kan beynime sıçradı. müşteri temsilcisine bağlandım. sipariş numaramı söyledim. bana artık ezberlediğim iade sürecini tekrar etti. "gönderdiğiniz ürün 25 aralık 2019 tarihinde bize ulaşmış gözüküyor." ifadesini kullandı. iademin uygun bulunmama sebebinin ne olduğunu sorduğumdaysa artık sinirden gülmeye başladım. çünkü müşteri temsilcisi bana sebep olarak "kargonuz bize ulaşmamış gözüküyor" dedi. "ne dediğinizin farkında mısınız? ürün 3 haftadır sizin elinizde zaten" dedim. "bunu kendi dilinizle söyleyip bana kargo ulaşmadı diyorsunuz." dedim. hatayı fark edip özür diledi. bugüne kadar kendini türkiye'nin en iyi alışveriş sitelerinden biri olarak tanıtan hepsiburada adlı şirket nasıl oluyor da beni 3 hafta boyunca böyle oyalayabiliyor çok şaşırmıştım. her işlem için benim koşturmam, herhangi bir güncellemenin bana iletilmemesi işin kalitesini bana güzel bir biçimde yansıtmıştı. benim normal bir kullanıcı olarak bu hatayı söylememe rağmen böyle devasa (!) bir şirketin yazılımcıları, testerları nasıl oluyor da bu kadar basit bir test case'i kaçırmış olabilirler aklım almıyordu. müşteri temsilcisi bana gerekli dönüşün yapılacağını söyledi. ama artık canıma tak ettiği için bu konuyu açma gereksinimi duydum.
aranızdan bazıları bana şirket yapılarını, süreçlerin böyle işlemediğini, hataların benim sandığım gibi olmadığını, ürünleri yanlış kullandığımı söyleyebilir veya başka konular hakkında nutuk vermeye kalkabilir. iyi bir üniversiteden mezun bir bilgisayar mühendisi olduğumu, bilgisayarlara ve parçalarına çocuğum gibi davrandığımı, bunu para kovalamak için yapmadığımı sadece hakkımı savunmak için bu işlerin peşine düştüğümü belirtmek isterim. eğer bir işi iyi yaptığınızı savunuyorsanız, bu kadar reklam yapıyorsanız, üstüne de böyle kaliteli hizmet (!) veriyorsanız bir zahmet bu işi bir daha yapmayın. neredeyse 1 ay boyunca süren bu sıkıntılı süreçte yapmam gereken birçok projeyi ertelemek zorunda kaldım veya kaçırdım, yaptığım çoğu iş yarım kaldı (diğer bilgisayarımı yeni bilgisayarı toplamak için satmıştım), koşturmacalarda ekstra yoruldum, kargo bekleme sürecinin gerginliğini atmam gerekirken (kargo beklemenin zorluğunu bilmeyen yoktur heralde :d) daha da stres oldum, anlayacağınız bu olaylar esnasında yıprandım. herhangi bir ön yargı oluşmaması adına yazının sonunda bu bilgileri yazma gereği duydum. umarım başkaları benim yaşadığım mağduriyetlerin aynılarını yaşamaz.
Ürünlerle ilgili yapmam gereken ekstra hukuksal başvurular konusunda da bilgilendirirseniz sevinirim.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme