Şimdi Ara

Her Frende Abs devreye Girer mi? (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
35
Cevap
0
Favori
42.485
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • abi abs nin kıymetini bilin
    benim pejoda abs yok
    ankaradada kar yagıyo su an
    armadanın önünde frene sert asılmama ragmen kilitlendi ve önceki corollayı öpüyordum az kalsın
    bi daha karda abs siz aracla hayatta cıkmam
  • yORUMLAR İÇİN TÜM ARKADAŞLARA TEŞEKKÜRLER.
    Bir an önce servisin yolları taştan.
    Yalnız birşey soracağım. Bu araçlarda garantide şöyle bir ibare var:
    Parçaların normal yıpranma ve aşınmaları.
    Şimdi bir parçanın, balata, disk debriyaj diski, buji vs bunların normal yıpranma süreleri ne kadardır?
    Ben servise gitsem ve bana deselerki balatalarınız yada her ne ise adı geçecek parça yıpranmış. Ben bu parçanın normal zamanda mı yoksa olağandan önce mi yıprandığını nasılbileceğim. Adama inanamaktan başka yolumda olmalı.
    Mesela şöyle bir bilgi var mı bir yerde? (Hani aldığımız üründe Son kullanma tarihi olur ya. Maksimum etki ile bozulacak en kısa zamanı gösteren kriter gibi)
    Balata 20bin km
    Disk 30bin km vs.
    Bilen varsa yazsın.
    Teşekkürler...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Nahli

    Araç 2 yaşında 17 binde ve lastik diş derinliği iyi seviyede(denmişti)




    dostum bende 2006 corolla sedan var bizdede aynı sorun vardı 17500 de arabam.
    17000 km de iken araba yaklaşık 60 km hızla giderken frene bastım araba durmadı 20-30 metre sürükledi ve kaza yaptım neyse tamire girdi araba kaporta boya yaptılar frenlera bakın dedim hiç bakmamışlar sağolsunlar toyota gedizler tarabya sonra bayram öncesi bi bakıma sokayım dedim gittim ki iyiki gitmişim araba daha 17500 de fren balataları bitmiş ve abs yi körükleyen bi ufak parça varmış oda paslanmış ufak parçayı garantiden değiştirdiler fren balatalarına 193 ytl bayıldım söve söve kavga dövüş. arabayı servisten çıkardım arabanın frenleri ilk defa bu kadar güzel tutar hale geldi.


    saygılarımla...




  • Geçmiş olsun .
    İşte sorduğum tamda bu.
    17500de balata bitmesi normall mi?
    Yok mu bunun standartı?
    Bir bilgisi olana başvurulur.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Nahli

    Geçmiş olsun .
    İşte sorduğum tamda bu.
    17500de balata bitmesi normall mi?
    Yok mu bunun standartı?
    Bir bilgisi olana başvurulur.





    normal olmasa gerek zaten arabayı hor kullanmıyoruz ama bi yerde bi aksilik var 100000 de golf var daha fren balatası değişmemiş toyotadan iyi tutuyor frenleri
  • 17.500 de balataların bitmesi normal. Bende dahil çevremdeki bir çok kişi 20 bin km de ilk balatalarını değiştiriyorlar. Bunlar içinde 20 yıllık şöför de var 2 yıllık şöförde...
  • 50 kere ani fren yada sert fren yaparsaniz 50 sindede abs ye girer abs zaten tekerlegi kitlememek icin vardi arabayi nereye yönlendirirseniz fren halinde o tarafa gider abs li arabada abs siz arabada ise düz gider abs arabadan arabaya değişir ayari kimi arabada hemen devreye girer kimiarabada gec girer ama her arabada ani frende girer örnek 2006 makyajli meganda hemen giriyor abs ye 2007 honda crv de hemen girmiyor
    ne kadar gec girerse o kadar iyidir
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hedo5


    quote:

    Orjinalden alıntı: Nahli

    Esmerce arkadaş.
    Valla senin bulunduğun yerde yollar epey iyimiş.
    Benim hergün ilk frenim abs neden?
    Çünkü evim 65 derece eğimde. Aşağı iniyorum ve yol , çalışmalar nedeni ile çakıl dolu. Ha eğer 20km hıza ulaşmazsam problem yok.Ama hız 21km oldumu başlıyor pedal vurmaya.
    Şimdi Bursa merkezdeyim. Bursa'da yolları bilen bilir ki şu an her yer çakıl.
    Neyse bir önceki cevabım da dediğim gibi lastik havaları kontrol edilip yerleri değiştirilecek.
    Kazasız sürüşler.



    Arkadaşım büyük ihtimal balataların btimiş ama 17.000 kmde bu zor bi ihtimal. zaten bitse daha balata ikaz lambaların yanması lazım.

    Fren pedalının hassasiyet ayarıda bozulmuş olabilir ki buda biraz düşük ihtimal. Sen en iyisi servise götür demekten başka birşey elimden gelimiyor şuanda.

    balata ikaz lambası nedir? hiç öyle bir şey görmedim.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ceyhunberber

    quote:

    Orjinalden alıntı: Nahli

    Araç 2 yaşında 17 binde ve lastik diş derinliği iyi seviyede(denmişti)




    toyotalarda b.a. (breake asist) vardir. yani illa panik fren değil dozaj biraz arttimi yoldaki lastiklerden biri farkli tutunsun abs girer.

    genelde tüm japon araclarinda alman araclarina gore hep devreye once girer.

    ama cok sürekli oluyorsa lastik basinclarin düzensizdir yada eşit erimemistir lastiklerin

    brake asist her toyota'da yok, avensis elegant ve yeni corolla ile auris'te var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nahli

    Arkadaşlar son günlerde dikkatimi çekiyor. Neredeyse 10 frenimden 6 sında ABS devreye giriyor. Bu normal mi? Mıcır, ıslak zemin, kaygan zemin tamam da düz yolda kuru yolda asfaltta niye devreye giriyor?
    Birisi abs nin çalışma prensibini anlatabilir mi?
    Şimdidedn Teşekkürler




    firene asılırsan abs devreye girer normal olarak devreye girmez deneyip görebilirsin istersen
  • toyotalarda genelde benim izlenimin abs devreye çabuk giriyor. Ani frenlerin tamamında, kontrollü fren kullansanız da eğer yolda eğim varsa yine çoğunlukla yavaşlama değil de durma gerektiğinde devreye giriyor. Kendi tecrübelerim, farklı tecrübeleri de olan mutlaka vardır. 50 bin bakımına gittim hala balatalar üstünde, değişmedi. Bakalım 60 bini atlatabilecek miyiz.
  • Frene asılmakla abs nin alaksı yok!

    ABS sen frene bastığında ön tekerleklerinle arka tekerleklerin aynı hızda dönmeyince deverye giriyor. Çünkü frene bastığında ön tekerlekler fren yapar ve eğer lastiklerin kötüyse, yol kötüyse, sende LANK! diye frene basıyorsan ön tekerlekler kitlenir ve abs devreye girer. Eğer çok büyük anormallik varsa en ufak frene dokunuşunda bile abs devreye giriyorsa servise sor...
  • abs nin kısa tanımı fren esnasında kilitlenen lastiğe giden fren gücünü düşürerek öbür lastiklerle aynı turda dönmesini sağlamaktır. lastik kitlemediğinden arac sağa yada sola kaymaz. abs devreye girince durma mesafeside uzar........
  • frene yavaşta bassanız lastik dönme turları farklıysa abs devreye girer. cok sık devreye girmesi genelde lastiklerden yada fren balatalarından olur........
  • Aynı sorundan bende 3 yıldır mustaribim.


    Benim arabada ön lastikler, disk ve balata değişti önde arkalar kampanada değişmedi akü değişti

    fren hidroliği değişmedi bu 3yıllık süre zarfında ama hala abs çok çabuk devreye giriyor. Sebebini öğrenirseniz buraya da yazarsanız sevinirim.


    Lastikler Dunlop 195/55 R16 87V SP Sport FM800 araç clio 4 sport tourer.

    Önler 1 yıllık 15bin arkalar arkalar 2 yıllık 30 bin kmde. Araçta böyle bir sorun yoktu ama son 3 yıldır var.

  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.