Şimdi Ara

Her Frende Abs devreye Girer mi?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
35
Cevap
0
Favori
42.644
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar son günlerde dikkatimi çekiyor. Neredeyse 10 frenimden 6 sında ABS devreye giriyor. Bu normal mi? Mıcır, ıslak zemin, kaygan zemin tamam da düz yolda kuru yolda asfaltta niye devreye giriyor?
    Birisi abs nin çalışma prensibini anlatabilir mi?
    Şimdidedn Teşekkürler



  • Yok mu bilgisi olan?
  • ABS nin sadece sert frenlerde devreye girmesi gerekir.
    Zaten sert fren yaptığında fren pedalından ABS nin devreye girdiğini anlarsın
    En iyi çözüm servise gitmek
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Nahli

    Arkadaşlar son günlerde dikkatimi çekiyor. Neredeyse 10 frenimden 6 sında ABS devreye giriyor. Bu normal mi? Mıcır, ıslak zemin, kaygan zemin tamam da düz yolda kuru yolda asfaltta niye devreye giriyor?
    Birisi abs nin çalışma prensibini anlatabilir mi?
    Şimdidedn Teşekkürler




    ani frenlemelerde deveye girer ABS.
    ABS, taşıt araçlarının her türlü yük durumunda bütün yol koşullarında ve çeşitli süratlerdeki zorunlu durumlarda yapılacak ani frenlemelerde tekerleklerin kitlenmesini önleyerek direksiyondaki tam hakimiyeti sağlayan sistemlere verilen ad. ABS, Almanca Antiblockier-system veya İngilizce Anti-lock Braking System ifadelerinin kısa yazım biçimidir. Kilitlenmeyen fren sistemi anlamına gelir.

    ABS fren durumunda her bir tekerleğin devir sayısındaki değişikliği bir kontrol ünitesi aracılığı ile denetleyen bir sistemdir. Dönüş sayısının ani düşmesi (örneğin kaygan zeminde fren yapma durumunda) ve tekerleğin kilitlenmesi durumunda kontrol ünitesi otomatik olarak fren basıncını düşürür. Tekerlek tekrar hızlanınca fren basıncını tekrar yükselterek tekerlek frenlenir. Bu aşama saniyede birçok kez gerçekleşir. Sağ ve sol tarafın ayrı zeminlerde olması halinde bile (örneğin sağ tekerlekler ıslak sol tekerlekler kuru zeminde) herhangi bir kilitlenme veya kayma söz konusu değildir. Bu sayede direksiyona hakimiyet tam, fren mesafesi oldukça kısadır.
    Örneğin mıcır gibi belli zeminlerde veya sert zemin üzerinde kar olduğunda ABS fren mesafesinin uzamasına yol açabilir.

    Fizik kanunlarının dışına asla çıkılamaz, yani çeşitli fizik kanunları her zaman mevcuttur. Islak zeminde ABS söz konusu olsa bile fren mesafesi kuru zeminden daha fazladır. Fren sırasında çeşitli doğal kanunlar her zaman söz konusudur. Bunları hiçbir şey önleyemez. Amaç bu kanunların optimal olarak kullanmaktır. Bir sürücü eğer bir viraja mümkün olan en yüksek sınır süratinden daha yüksek bir süratle girerse ABS ona ancak otomobilin buzda kaymamasına yardımcı olacağı kadar yardım edebilir. Sensörler devamlı olarak yavaşlamanın her anında tekerleklerin doğru devir sayısında olup olmadıklarını hassas olarak kaydeder. Tekerleklerden birisinin devir sayısının çok düşük olması halinde kilitlenme tehlikesi fren basıncı o tekerlekteki sensör tarafından azaltılır bu suretle tekerlek tekrar normal dönüş süratine ulaşır tehlikeli duruş hali ortadan kalkar fren durumundaki normal hızıyla dönmeye başlar bu anda tekrar o tekerlekteki fren basıncı sensör tarafından yükseltilir. Yeniden kilitlenme olursa aynı olay tekrarlanır




  • Wikipedia bilgileriiçin teşekkür ederim bucegu60.
    Lakin benim aradığım şu. 10 frenden 6sının ABS olması bir sorun teşkil eder mi?
    SĞL
  • Her ani fren ABS MİDİR?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Nahli

    Wikipedia bilgileriiçin teşekkür ederim bucegu60.
    Lakin benim aradığım şu. 10 frenden 6sının ABS olması bir sorun teşkil eder mi?
    SĞL


    yani sorun olabilir.ama sizin ne şekilde frene bastığınıza bağlı.sadece ani frenlemelerde girer.ama ıslak zeminlerde daha erken girer.ama sen normal yolda diyorsun.bence servise git.
    allah korusun fren sistemi bu.bişey olmasın.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Lastikleri ve fren balatalarını kontrol etti. Kabak lastikle yapılan frende araba daha cabuk kayacagı ıcın ABS cabuk devreye girer...
  • Araç 2 yaşında 17 binde ve lastik diş derinliği iyi seviyede(denmişti)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Nahli

    Araç 2 yaşında 17 binde ve lastik diş derinliği iyi seviyede(denmişti)




    toyotalarda b.a. (breake asist) vardir. yani illa panik fren değil dozaj biraz arttimi yoldaki lastiklerden biri farkli tutunsun abs girer.

    genelde tüm japon araclarinda alman araclarina gore hep devreye once girer.

    ama cok sürekli oluyorsa lastik basinclarin düzensizdir yada eşit erimemistir lastiklerin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ceyhunberber -- 23 Ocak 2008; 14:27:34 >
  • Teşekkürler ceyhunberber.
    Lastik havalarını kontrol ettirip gerekirse lastikleri yer değiştireyim.
    sğl
  • Her zaman girmez mesela ben kullandığımda sert fren yapınca birşey olmuyor ama 20 ile giderken zemin buzsa frene dokunduğumda hemen fren pedalı vurmaya başlıyor.Yani aracın zemine tutunmasında bir problem olması veya çok ani sert fren yapmanız gerekiyor
  • Sert frende devreye girer diye bir kural yok mesela ben , sıfır kuru asfaltta yeni lastiklerle 80km hızla freni dipledim abs devreye girmeden durdum , her zaman abs zemine göre devreye girer , ıslak yolda fren yapmakla kuru asfaltta fren yapmak arasında fark var.
  • Abs sadece tekerler kilitleneceği zaman devreye girer.

    Benim aracım 16.000 km de ve bugüne kadar sadece 5 kere devreye girdi neden?

    Çünkü fazlasıyla kontrollü ve öndeki araçla yeterli kadar takip mesafesi koyarak araç kullanıyorum.

    Abs lerin devreye girdiği 4 yer buz kaplı asfalt,biri önüme çıkan köpeğe vurduğum yoldu!
  • Esmerce arkadaş.
    Valla senin bulunduğun yerde yollar epey iyimiş.
    Benim hergün ilk frenim abs neden?
    Çünkü evim 65 derece eğimde. Aşağı iniyorum ve yol , çalışmalar nedeni ile çakıl dolu. Ha eğer 20km hıza ulaşmazsam problem yok.Ama hız 21km oldumu başlıyor pedal vurmaya.
    Şimdi Bursa merkezdeyim. Bursa'da yolları bilen bilir ki şu an her yer çakıl.
    Neyse bir önceki cevabım da dediğim gibi lastik havaları kontrol edilip yerleri değiştirilecek.
    Kazasız sürüşler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Nahli

    Esmerce arkadaş.
    Valla senin bulunduğun yerde yollar epey iyimiş.
    Benim hergün ilk frenim abs neden?
    Çünkü evim 65 derece eğimde. Aşağı iniyorum ve yol , çalışmalar nedeni ile çakıl dolu. Ha eğer 20km hıza ulaşmazsam problem yok.Ama hız 21km oldumu başlıyor pedal vurmaya.
    Şimdi Bursa merkezdeyim. Bursa'da yolları bilen bilir ki şu an her yer çakıl.
    Neyse bir önceki cevabım da dediğim gibi lastik havaları kontrol edilip yerleri değiştirilecek.
    Kazasız sürüşler.



    Arkadaşım büyük ihtimal balataların btimiş ama 17.000 kmde bu zor bi ihtimal. zaten bitse daha balata ikaz lambaların yanması lazım.

    Fren pedalının hassasiyet ayarıda bozulmuş olabilir ki buda biraz düşük ihtimal. Sen en iyisi servise götür demekten başka birşey elimden gelimiyor şuanda.




  • @nahli

    Aslında yollarımız pek düzgün değil ama seninkiyle kıyaslayınca otoban gibi kalıyor.

    Çok dik eğimlerde iniş esnasında abs nin çalışması kadar doğal birşey yok,hele birde gevşek zeminden bahsetmişsin k gayet gayet doğal!

    Bu aralar Bursa ya gelmeyeyim en iyisi
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hedo5


    quote:

    Orjinalden alıntı: Nahli

    Esmerce arkadaş.
    Valla senin bulunduğun yerde yollar epey iyimiş.
    Benim hergün ilk frenim abs neden?
    Çünkü evim 65 derece eğimde. Aşağı iniyorum ve yol , çalışmalar nedeni ile çakıl dolu. Ha eğer 20km hıza ulaşmazsam problem yok.Ama hız 21km oldumu başlıyor pedal vurmaya.
    Şimdi Bursa merkezdeyim. Bursa'da yolları bilen bilir ki şu an her yer çakıl.
    Neyse bir önceki cevabım da dediğim gibi lastik havaları kontrol edilip yerleri değiştirilecek.
    Kazasız sürüşler.



    Arkadaşım büyük ihtimal balataların btimiş ama 17.000 kmde bu zor bi ihtimal. zaten bitse daha balata ikaz lambaların yanması lazım.

    Fren pedalının hassasiyet ayarıda bozulmuş olabilir ki buda biraz düşük ihtimal. Sen en iyisi servise götür demekten başka birşey elimden gelimiyor şuanda.



    Fren pedalının hassasiyet ayarı olduğunu bilmiyordum,kullandığım yeni Corolla pedal hassasiyeti açısından daha önce kullanmış olduğum tüm araçlarımdan daha yetersiz geliyor.




  • Fren balataları zamanla çapak yapıyor frenledikçe bu da neden olabiliyor bilen bir kişi veya servis tarafından zımparalanır fren balatası iyi hale getirilirse sorun kalacağını zannetmiyorum .
  • abs gereğinden fazla ve yersiz zamanlarda pedal seviyesi bakımından çok basılmadıkça devreye her firene basmada girmemesi gerekiyor.

    servis gerektiren bir durum yada bakım gerekli kannatindeyim.


    saygılarımla...
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.