Şimdi Ara

ABS Çok sık devreye giriyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
6.494
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba.

    Öncelikle sorun lastiklerden değil. Çünkü düz yolda sert fren yapınca devreye girmiyor (kızaklama da yapmıyor)

    Ancak bir yere dönerken yani direksiyon kırıkken frene hafif basınca bile hemen devreye girmeye başlıyor.

    Neden olabilir ?



  • Discursive D kullanıcısına yanıt
    Hocam fren diskiniz bitmis olabilir. Bir baktirin ona.
  • Ön ve arka balataları, ardından diskleri bir kontrol ettirin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aytürk

    Ön ve arka balataları, ardından diskleri bir kontrol ettirin.
    araç fiat mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinoplu

    araç fiat mı?

    Bence de fiat cok sorunlu bir marka meeela bu sorun docatoda bile var
  • Lastikler yeniyse ondandır, eskiyse fren balatalarına baktırın.
    Arabada esp varsa yapması normaldir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ufuk-34JD58 -- 5 Aralık 2014; 8:14:24 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinoplu

    araç fiat mı?

    Alıntıları Göster
    Balata yada disk bitmesi böyle bir sorun oluşturmaz. Çok ilginç bir problem . Ben genede sorunun lastikten olabileceğini düşünüyorum. Basınçlarını kontrol ettirin. Lastik deseni , yanal basınç ile değişen şekli ile bu sorun oluşabilir diye düşünüyorum. Ön düzen kontrolü yapmakta fayda var. Abs sensörlerinde sanmıyorum ki bir sorun olsun.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bana göre bu sorun kamberden kaynaklanıyor gibi geliyor. Manevrada açıdan dolayı tam tutuş sağlanamıyor diye düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MAXSTAR

    Bana göre bu sorun kamberden kaynaklanıyor gibi geliyor. Manevrada açıdan dolayı tam tutuş sağlanamıyor diye düşünüyorum.
    diskerinize baktırın lastik diş derinliğini ve basınçlarını kontrol edin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinoplu

    araç fiat mı?

    Evet. neden ki ? :)
  • Neden balata ve disklere baktırsın anlamadım. Şimdi bu ABS denen sistem eğer kızaklama yapacaksa devreye giriyor. Frenler iyi tutmuyorsa kızaklama yapmayacak demektir, bu şartlarda ABS devreye girer mi?

    Benim fikrim, dönüş yaptığın zeminde kum-toz varsa veya dönüş yaptığın sırada tekerlerin herhangi birinin üzerindeki yük azalıyor ve tekerin kızaklamasına sebep oluyorsa ABS devreye girebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    Balata yada disk bitmesi böyle bir sorun oluşturmaz. Çok ilginç bir problem . Ben genede sorunun lastikten olabileceğini düşünüyorum. Basınçlarını kontrol ettirin. Lastik deseni , yanal basınç ile değişen şekli ile bu sorun oluşabilir diye düşünüyorum. Ön düzen kontrolü yapmakta fayda var. Abs sensörlerinde sanmıyorum ki bir sorun olsun.

    Aracım ABS'ye çabuk düşüyordu, kontrol edildi ve arka fren balataları değişti. Şimdi eskisi gibi değil, ABS o kadar sık devreye girmiyor.

    @ofabiya, açıklayayım. Arka balatalar yeterli tutunmayı yapmayınca, ağırlık ön balatalara biniyor. Dolayısıyla siz aynı pedal basıncını yaptığınızda, aracı durdurmak için ön balatalara yük biniyor. Kilitlenmeyi önlemek için de ABS devreye giriyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Aytürk -- 5 Aralık 2014; 11:00:59 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aytürk

    quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    Balata yada disk bitmesi böyle bir sorun oluşturmaz. Çok ilginç bir problem . Ben genede sorunun lastikten olabileceğini düşünüyorum. Basınçlarını kontrol ettirin. Lastik deseni , yanal basınç ile değişen şekli ile bu sorun oluşabilir diye düşünüyorum. Ön düzen kontrolü yapmakta fayda var. Abs sensörlerinde sanmıyorum ki bir sorun olsun.

    Aracım ABS'ye çabuk düşüyordu, kontrol edildi ve arka fren balataları değişti. Şimdi eskisi gibi değil, ABS o kadar sık devreye girmiyor.

    @ofabiya, açıklayayım. Arka balatalar yeterli tutunmayı yapmayınca, ağırlık ön balatalara biniyor. Dolayısıyla siz aynı pedal basıncını yaptığınızda, aracı durdurmak için ön balatalara yük biniyor. Kilitlenmeyi önlemek için de ABS devreye giriyor.
    Fiat marea da aynen böyle.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Discursive


    quote:

    Orijinalden alıntı: sinoplu

    araç fiat mı?

    Evet. neden ki ? :)

    kullandığım araçlar içerisinde birtek fiat abs ye kafasına göre giriyordu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinoplu

    quote:

    Orijinalden alıntı: Discursive


    quote:

    Orijinalden alıntı: sinoplu

    araç fiat mı?

    Evet. neden ki ? :)

    kullandığım araçlar içerisinde birtek fiat abs ye kafasına göre giriyordu

    Alıntıları Göster
    Yokuş aşağı inerken yapılan frenlerde veya sizin olayınızdaki gibi sert dönüşlerde arka tekerlekler üzerinde yük çok azalır.
    Hatta pist yarışlarında görürüz, viraj içinde kalan arka teker yerden kesilir. Bu durumda yapılan frende arka teker hemen kilitlenir.
    Aracınız 4 teker ABS ise devreye girer. Ancak burada soru işareti olan nokta şu. Fren yük dağıtıcısı.
    Bu parça aracın tekerlekleri üzerindeki yük durumuna göre fren kuvvetini azaltıp arttırıyor. Üzerinde yük olmayan tekere fren kuvvetini göndermiyor.
    Belki sizin aracınızda bu parça arızalanmış, kirlenip tıkanmış olabilir. Bu nedenle hafif olan tekere de yüksek fren kuvveti uygulayarak kilitlenmesine neden olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: C4_1400

    Yokuş aşağı inerken yapılan frenlerde veya sizin olayınızdaki gibi sert dönüşlerde arka tekerlekler üzerinde yük çok azalır.
    Hatta pist yarışlarında görürüz, viraj içinde kalan arka teker yerden kesilir. Bu durumda yapılan frende arka teker hemen kilitlenir.
    Aracınız 4 teker ABS ise devreye girer. Ancak burada soru işareti olan nokta şu. Fren yük dağıtıcısı.
    Bu parça aracın tekerlekleri üzerindeki yük durumuna göre fren kuvvetini azaltıp arttırıyor. Üzerinde yük olmayan tekere fren kuvvetini göndermiyor.
    Belki sizin aracınızda bu parça arızalanmış, kirlenip tıkanmış olabilir. Bu nedenle hafif olan tekere de yüksek fren kuvveti uygulayarak kilitlenmesine neden olabilir.

    Hocam asıl arka frenler önemli, arka fren bitikken arabayı durdurmak çok zor.




  • Bahsettiğim olay ne sert dönüşlerde ne de kumlu, çakıllı yolda oluyor. Aksine tertemiz yolda bile yaptığı oluyor.

    @C4_1400
    O dediğinizi yapan bir valf olması lazım. Belki ondadır sorun. Ama dediğim gibi düz yoldayken sorun yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58


    quote:

    Orijinalden alıntı: C4_1400

    Yokuş aşağı inerken yapılan frenlerde veya sizin olayınızdaki gibi sert dönüşlerde arka tekerlekler üzerinde yük çok azalır.
    Hatta pist yarışlarında görürüz, viraj içinde kalan arka teker yerden kesilir. Bu durumda yapılan frende arka teker hemen kilitlenir.
    Aracınız 4 teker ABS ise devreye girer. Ancak burada soru işareti olan nokta şu. Fren yük dağıtıcısı.
    Bu parça aracın tekerlekleri üzerindeki yük durumuna göre fren kuvvetini azaltıp arttırıyor. Üzerinde yük olmayan tekere fren kuvvetini göndermiyor.
    Belki sizin aracınızda bu parça arızalanmış, kirlenip tıkanmış olabilir. Bu nedenle hafif olan tekere de yüksek fren kuvveti uygulayarak kilitlenmesine neden olabilir.

    Hocam asıl arka frenler önemli, arka fren bitikken arabayı durdurmak çok zor.

    Arabayı durduran büyük oranda ön frenlerdir. Arka frenler daha çok dengeleyici olarak görev yapar. Günümüz araçlarında araç boş iken arka frene tam güç uygulanmaz. Ağırlık arttıkça arka fren basıncı artar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aytürk

    quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    Balata yada disk bitmesi böyle bir sorun oluşturmaz. Çok ilginç bir problem . Ben genede sorunun lastikten olabileceğini düşünüyorum. Basınçlarını kontrol ettirin. Lastik deseni , yanal basınç ile değişen şekli ile bu sorun oluşabilir diye düşünüyorum. Ön düzen kontrolü yapmakta fayda var. Abs sensörlerinde sanmıyorum ki bir sorun olsun.

    Aracım ABS'ye çabuk düşüyordu, kontrol edildi ve arka fren balataları değişti. Şimdi eskisi gibi değil, ABS o kadar sık devreye girmiyor.

    @ofabiya, açıklayayım. Arka balatalar yeterli tutunmayı yapmayınca, ağırlık ön balatalara biniyor. Dolayısıyla siz aynı pedal basıncını yaptığınızda, aracı durdurmak için ön balatalara yük biniyor. Kilitlenmeyi önlemek için de ABS devreye giriyor.


    Üstadım kritik nokta arkadaş düz yolda problem olmuyor sadece dönüşlerde oluyor demiş. O nedenle balatada sıkıntı olsa düz yolda da sorun oluşturması gerekir.




  • Bence normal, hiç bir sorun yoktur
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.