Ben, SRO'daki "parry ratio" ve "hit/attack ratio" değerlerinin çalıştığını sanmıyorum.
Şimdi ne alaka diyeceksiniz?
Anlatayım; Benim RPG oyunu geçmişim SRO'dan ibaret değil. Bayağı bir RPG oynadım. Ve her oyun türünün kendine has bir lugatı vardır. Bu bağlamda baktığımızda;
parry ratio: savuşturma oranı hit/attack ratio: isabetli vuruş oranı
anlamlarına gelmektedir. Ve sistemi düzgün çalışan bir RPG'de asla ve asla bütün vuruşlarınız isabetli olmaz. Muhakkak ıskaladığınız zamanlar olur. İşte; "hit ratio"nuz ne kadar yüksekse o kadar sık isabetli vuruş yaparsınız yani az ıskalarsınız. Ve yine "parry ratio"nuz ne kadar yüksekse size gelen saldırıları o kadar sık savuşturursunuz yani rakip ıskalar.
Şimdi SRO'ya baktığımızda, "Miss" (ıskalama) olgusu yoktur. Buradan hareketle de parry ratio ve hit ratio değerleri SRO'da "havada kalıyor"!
Şimdi birileri "hade len!" diyecek. Onlara da söyle cevap vereyim;
Sizin deyiminizle, hit ratio'nuz ne kadar yüksekse o kadar sıklıkla maksimum düzeyde vuruşlar yaparsınız. Ben de bu teoriye cevaben şu örneği vermek istiyorum: Elimde 10 degree Seal of Sun Bow var. +9. Silahın üzerindeki attack rating değeri (blue'lar ile yapılan artırımlarla birlikte) 361. Ve bildiğiniz üzere, Pacheon yapılandırmasına sahip bir karakter oyundaki en yüksek attack/hit ratio değerine sahip olur. Benim de, 100 lvl cap'inde, Pre-PLUS varken, blue hawk aktifken (tabi ki 12 lvl), pasif skill maksimum düzeydeyken ve bir de "hit scroll" (attack rating + %30) aktifken, karakterimin hit/attack ratio değeri, şu an tam olarak hatırlamıyorum; ama, yaklaşık 750 gibi bir değeri buluyordu. Ve ne kerametse benim vuruşlarım, hiç bir şekilde, daha sık aralıklarla maksimum vuruşlar haline gelmiyordu.
Buyur burdan yak.
Hep aklımdadır bu konu; canım da sıkılmışken yazayım dedim
EDIT: Şayet, bu mesaja cevaben bir şeyler yazacaksanız, lütfen bir dayanak noktası göstererek yazın. Hiç yok yere, ukala bir tavra bürünerek yazılmış mesajlarla uğraştırmayın beni. Benim bilgi düzeyime laf atmak yerine, kendi bildiklerinize bir daha göz gezdirin.
sana kesinlikle katılıyorum.silkroad hariç çoğu rpg oyunda bu terimler oyunun nerdeyse temelini oluşturur ama silkroad da miss bile yok.
örneğin diablo II rpg tarzını temel taşlarındandır ve örnek alınan bi oyundur ve burda ilk levellarda vurdugunuz 5 taneden 4ünü ıskalarsınız.max levela gelen item kasmış bi karakter bile 5 vuruşundan en az 1ini yine ıskalar ki olması gereken de böyledir bence..
silkroadda miss olayının olmaması bu kavramları da boşluğa çıkartıp yeni yorumlara açık hale getiriyor..
GWOD II de oynadınmı diablo2
quote:
Orijinalden alıntı: 3ddark
quote:
Orijinalden alıntı: cerberuss blaze
quote:
Orijinalden alıntı: shruikan
Ben, SRO'daki "parry ratio" ve "hit/attack ratio" değerlerinin çalıştığını sanmıyorum.
Şimdi ne alaka diyeceksiniz?
Anlatayım; Benim RPG oyunu geçmişim SRO'dan ibaret değil. Bayağı bir RPG oynadım. Ve her oyun türünün kendine has bir lugatı vardır. Bu bağlamda baktığımızda;
parry ratio: savuşturma oranı hit/attack ratio: isabetli vuruş oranı
anlamlarına gelmektedir. Ve sistemi düzgün çalışan bir RPG'de asla ve asla bütün vuruşlarınız isabetli olmaz. Muhakkak ıskaladığınız zamanlar olur. İşte; "hit ratio"nuz ne kadar yüksekse o kadar sık isabetli vuruş yaparsınız yani az ıskalarsınız. Ve yine "parry ratio"nuz ne kadar yüksekse size gelen saldırıları o kadar sık savuşturursunuz yani rakip ıskalar.
Şimdi SRO'ya baktığımızda, "Miss" (ıskalama) olgusu yoktur. Buradan hareketle de parry ratio ve hit ratio değerleri SRO'da "havada kalıyor"!
Şimdi birileri "hade len!" diyecek. Onlara da söyle cevap vereyim;
Sizin deyiminizle, hit ratio'nuz ne kadar yüksekse o kadar sıklıkla maksimum düzeyde vuruşlar yaparsınız. Ben de bu teoriye cevaben şu örneği vermek istiyorum: Elimde 10 degree Seal of Sun Bow var. +9. Silahın üzerindeki attack rating değeri (blue'lar ile yapılan artırımlarla birlikte) 361. Ve bildiğiniz üzere, Pacheon yapılandırmasına sahip bir karakter oyundaki en yüksek attack/hit ratio değerine sahip olur. Benim de, 100 lvl cap'inde, Pre-PLUS varken, blue hawk aktifken (tabi ki 12 lvl), pasif skill maksimum düzeydeyken ve bir de "hit scroll" (attack rating + %30) aktifken, karakterimin hit/attack ratio değeri, şu an tam olarak hatırlamıyorum; ama, yaklaşık 750 gibi bir değeri buluyordu. Ve ne kerametse benim vuruşlarım, hiç bir şekilde, daha sık aralıklarla maksimum vuruşlar haline gelmiyordu.
Buyur burdan yak.
Hep aklımdadır bu konu; canım da sıkılmışken yazayım dedim
EDIT: Şayet, bu mesaja cevaben bir şeyler yazacaksanız, lütfen bir dayanak noktası göstererek yazın. Hiç yok yere, ukala bir tavra bürünerek yazılmış mesajlarla uğraştırmayın beni. Benim bilgi düzeyime laf atmak yerine, kendi bildiklerinize bir daha göz gezdirin.
sana kesinlikle katılıyorum.silkroad hariç çoğu rpg oyunda bu terimler oyunun nerdeyse temelini oluşturur ama silkroad da miss bile yok.
örneğin diablo II rpg tarzını temel taşlarındandır ve örnek alınan bi oyundur ve burda ilk levellarda vurdugunuz 5 taneden 4ünü ıskalarsınız.max levela gelen item kasmış bi karakter bile 5 vuruşundan en az 1ini yine ıskalar ki olması gereken de böyledir bence..
silkroadda miss olayının olmaması bu kavramları da boşluğa çıkartıp yeni yorumlara açık hale getiriyor..
GWOD II de oynadınmı diablo2
kısa bir süre oynadım ondan önce saf gibi battle.net'ten oynuyordum
demek istediğim World Of warcraft oynayanlar bilir miss absort gibi kavramlar silkroadda boşta kalıyor cocuk oynu gibi oluyor demek istedim orada parry ratio ve hit ratio demişler ama havada olay bu =)BRO
quote:
Orijinalden alıntı: sano
Bu akşam oyuna girebilirsem (malum haftasonu yoğunluğu) attack rating'le alakalı bir deneme yapayım, hatta pre'si olan arkadaşlar girme derdi olmadıkları için daha rahat bir deneme yapabilirler.
Demiştim,
gecenin ilerleyen saatlerinde canım sıkılınca bu yazdığım aklıma geldi ve 69 level wizardla mangyang'larda bir deneme yapmaya karar verdim. Mangyang'lara attack rating scrool'u olmadan yaptığım 100 vuruşun toplam değeri 2607870, %30 attack rating scrool'u kullanarak yaptığım 100 vuruşun toplamı ise 2148696, scrool vuruşları yükseltmek yerine alçaltmış gibi oldu ama bence scrool aslında vuruşlara etki etmediği için ikinci 100 adet vuruşun toplam değeri şans eseri daha az çıktı, birincisine çok yakın veya biraz daha yüksek de çıkabilirdi ama ben şahsen %30 olmasa da en azından %20'lik bir artış bekliyordum (%21'lik bir azalış oldu ). Tabi scrool'un pek bir işe yaramamaması attack rating arttıran stone'ların da böyle olduğunu göstermez, artık onu da başka arkadaş denesin.
quote:
Orijinalden alıntı: sano
quote:
Orijinalden alıntı: sano
Bu akşam oyuna girebilirsem (malum haftasonu yoğunluğu) attack rating'le alakalı bir deneme yapayım, hatta pre'si olan arkadaşlar girme derdi olmadıkları için daha rahat bir deneme yapabilirler.
Demiştim,
gecenin ilerleyen saatlerinde canım sıkılınca bu yazdığım aklıma geldi ve 69 level wizardla mangyang'larda bir deneme yapmaya karar verdim. Mangyang'lara attack rating scrool'u olmadan yaptığım 100 vuruşun toplam değeri 2607870, %30 attack rating scrool'u kullanarak yaptığım 100 vuruşun toplamı ise 2148696, scrool vuruşları yükseltmek yerine alçaltmış gibi oldu ama bence scrool aslında vuruşlara etki etmediği için ikinci 100 adet vuruşun toplam değeri şans eseri daha az çıktı, birincisine çok yakın veya biraz daha yüksek de çıkabilirdi ama ben şahsen %30 olmasa da en azından %20'lik bir artış bekliyordum (%21'lik bir azalış oldu ). Tabi scrool'un pek bir işe yaramamaması attack rating arttıran stone'ların da böyle olduğunu göstermez, artık onu da başka arkadaş denesin.
helal olsun ya ben çok üşenirdim denemye ama bence stone la scroll arasında bi fark olmaz sonuçta ikisi de aynı etkiyi yani atack rating artışı sağlıyor..
quote:
Orijinalden alıntı: hılmı
demek istediğim World Of warcraft oynayanlar bilir miss absort gibi kavramlar silkroadda boşta kalıyor cocuk oynu gibi oluyor demek istedim orada parry ratio ve hit ratio demişler ama havada olay bu =)BRO
Wow'da missi var absordu var evade'yi var immune'si var bilmemnesi var. Sroya bunları getiremezsin
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme