Şimdi Ara

hız devir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
913
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar 2000 model 1.6 bora aldım yalnız aracın hız ve devir saati birbini tutmuyor birinci vitesden 2 attıgımda bir sürtme sesi geliyor herzaman degil ama bide 3000 devirde sonra çok bagırıyor devir yüksek ama hız düşük... sorun nedir acaba baskı balata birmiş olabilirmi?



  • "hız devir saati birbirini tutmuyor" dan kastettiğiniz nedir? araç hızlanmadan devir saati yükseliyor mu? yani araç aynı hızda ama devir saati aniden gaza basınca yükseliyor mu? cevabınız evet ise bir de dik yokuşlarda kalkış denemesi yapın. kaçırma, yani araç hızlanmadan motor devrinin hızla yükselmesi oluyorsa sorun debriyaj balatasındadır. motorun bağırması ve aracın gitmemesi ise genel olarak aracınızın vites oranlarıyla alakalıdır. aracınız üzerinde 8 valve 1.6 SR motor, yani kasaya göre zayıf bir motor bulunduğundan vites oranları kısa tasarlanmıştır. ayrıca 8 valve olduğu için yüksek devirde 16 valve in perrformansını gösteremeyecektir. ama tekrar belirtmek isterim ki aracınızın vites oranları kısadır. düşük hızda yüksek devrin genel sebebi budur.

    eğer yokuşta veya sert kalkışta aracınızın balatasını test etmişseniz ve kaçırmıyorsa vites dişli oranlarına alışmanız gerekir...

    iyi günler...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    "hız devir saati birbirini tutmuyor" dan kastettiğiniz nedir? araç hızlanmadan devir saati yükseliyor mu? yani araç aynı hızda ama devir saati aniden gaza basınca yükseliyor mu? cevabınız evet ise bir de dik yokuşlarda kalkış denemesi yapın. kaçırma, yani araç hızlanmadan motor devrinin hızla yükselmesi oluyorsa sorun debriyaj balatasındadır. motorun bağırması ve aracın gitmemesi ise genel olarak aracınızın vites oranlarıyla alakalıdır. aracınız üzerinde 8 valve 1.6 SR motor, yani kasaya göre zayıf bir motor bulunduğundan vites oranları kısa tasarlanmıştır. ayrıca 8 valve olduğu için yüksek devirde 16 valve in perrformansını gösteremeyecektir. ama tekrar belirtmek isterim ki aracınızın vites oranları kısadır. düşük hızda yüksek devrin genel sebebi budur.

    eğer yokuşta veya sert kalkışta aracınızın balatasını test etmişseniz ve kaçırmıyorsa vites dişli oranlarına alışmanız gerekir...

    iyi günler...




    hocam verdigin cevaplar için teşşekür edrerim evet araç düşük hızda iken devir yüksek oluyor ben daha önce 1.6 focus kulanıyordum bana bora biraz hantal geldi galiba bora 8 valve oldugu için acaba focus 16 valvemimiydi?




  • evet focus 16 valve bir motora sahip. yalnız sizin aracınızdaki 1.6 SR 8 valve motor da sorunsuzluğu ile bilinen düşük devirde torku iyi bir motordur.

    focusa göre özellikle kalkış ve hızlanmalarda biraz hantal kalacaktır boranız. yalnız uzun yolda hızını aldıkça sizi üzmeyecektir.

    hayırlı olsun. kazasız belasız kullanın...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    evet focus 16 valve bir motora sahip. yalnız sizin aracınızdaki 1.6 SR 8 valve motor da sorunsuzluğu ile bilinen düşük devirde torku iyi bir motordur.

    focusa göre özellikle kalkış ve hızlanmalarda biraz hantal kalacaktır boranız. yalnız uzun yolda hızını aldıkça sizi üzmeyecektir.

    hayırlı olsun. kazasız belasız kullanın...




    bugün aracı tamirceye götürdüm baskı balata bitmiş tahminlerim dogru çıktı ne yapalım saglık olsun...
  • bora nın 3 üncü vitesi çok hızlıdır. emsallerine göre performans bakımından az geridedir ama o 3 üncü viteste onların ensesinde olacaktır
  • doğanla 70 80le çıktığım rampayı bora ile 3. viteste 120 ile çok rahat çıkıyorum
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.