Şimdi Ara

Hız göstergesi niye takılı kalır? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
45
Cevap
1
Favori
20.741
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16


    quote:

    Orijinalden alıntı: Pardon Theory


    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Bunu şöyle düşünün. Zemberekli bir fırıldak hayal edin. Gaza bastıkça zemberek yayı geriliyor. Buna bağlı olarak km ibresi yukarı doğru yükseliyor. Şiddetli çarpışmada zemberek kırılıyor. Ya da ibreye hareketi sağlayan lastik kopuyor. İbre geri toplanmıyor. En son neredeyse orada kalıyor. Bunun gibi bir şey işte.

    Şimdi de kendimi yalanlıyorum. Vites boşta iken gaza basınca ibre neden yükselmiyor. Hadi buyur burdan yak şimdi.


    Hız göstergesi ; genelde tekerlek şaftlarından ya da göbeklerinden ölçüm yapan sensör kullanır. Sensör, birim zamanda karşısından geçen dişleri (şekilde görülen mili üzerindeki dişler) sayar. Şekillerde görebilirsiniz.




    abs siz bir araçta freni köklediğimizde lastikler kilitlenecek ve bahsedilen dişli dönmeyecek bu durumda hız göstergesinin 0 ı göstermesi gerekmez mi
    yada sensör 4 lastikten mi ölçüm yapıyor ön lastikler kilitli fakat arka lastikler dönmeye devam ettiği için mi hız 0 olarak ölçülmüyor


    Eğer bu tip sensör ile ölçüm yapılıyor ise tüm lastikerden ölçüm yapılıyor diye biliyorum. Fakat yine bildiğim kadarıyla günümüz araçlarında bu sistem yerine daha çok şanzıman çıkışından ölçüm yapılıyor. Yine tekerleklerde var bu sensör (ABS sistemi için tekerleklerin hızı ölçülmek zorundadır) mevcuttur. En basiti bu olduğu için koydum.

    Şekilde şanzımandan ölçüm yapan sensör görülüyor. VSS : Vehicle Speed Sensor (Taşıt Hızı Sensörü)






    Teşekkürler bilgilendirme için gece gece kafama takılmıştı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: Pardon Theory


    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Bunu şöyle düşünün. Zemberekli bir fırıldak hayal edin. Gaza bastıkça zemberek yayı geriliyor. Buna bağlı olarak km ibresi yukarı doğru yükseliyor. Şiddetli çarpışmada zemberek kırılıyor. Ya da ibreye hareketi sağlayan lastik kopuyor. İbre geri toplanmıyor. En son neredeyse orada kalıyor. Bunun gibi bir şey işte.

    Şimdi de kendimi yalanlıyorum. Vites boşta iken gaza basınca ibre neden yükselmiyor. Hadi buyur burdan yak şimdi.


    Hız göstergesi ; genelde tekerlek şaftlarından ya da göbeklerinden ölçüm yapan sensör kullanır. Sensör, birim zamanda karşısından geçen dişleri (şekilde görülen mili üzerindeki dişler) sayar. Şekillerde görebilirsiniz.




    abs siz bir araçta freni köklediğimizde lastikler kilitlenecek ve bahsedilen dişli dönmeyecek bu durumda hız göstergesinin 0 ı göstermesi gerekmez mi
    yada sensör 4 lastikten mi ölçüm yapıyor ön lastikler kilitli fakat arka lastikler dönmeye devam ettiği için mi hız 0 olarak ölçülmüyor


    Eğer bu tip sensör ile ölçüm yapılıyor ise tüm lastikerden ölçüm yapılıyor diye biliyorum. Fakat yine bildiğim kadarıyla günümüz araçlarında bu sistem yerine daha çok şanzıman çıkışından ölçüm yapılıyor. Yine tekerleklerde var bu sensör (ABS sistemi için tekerleklerin hızı ölçülmek zorundadır) mevcuttur. En basiti bu olduğu için koydum.

    Şekilde şanzımandan ölçüm yapan sensör görülüyor. VSS : Vehicle Speed Sensor (Taşıt Hızı Sensörü)

     Hız göstergesi niye takılı kalır?


    Alıntıları Göster
    Ek olarak ;

    Buradaki yazıyı okuyabilirsiniz.

    VSS : Vehicle Speed Sensor

     Hız göstergesi niye takılı kalır?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Ek olarak ;

    Buradaki yazıyı okuyabilirsiniz.

    VSS : Vehicle Speed Sensor

     Hız göstergesi niye takılı kalır?


    Alıntıları Göster
    liontech benden önce söylemiş gerçi o kadar teknik veri veremezdim

    Bu arada mesela 100 le gşdşyoruz kontagı kapattık ibre takılı kalıyor mu yine




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahmut716

    benım de anlamadığım çarpışmadan sonra neden motor stop eder?
    motorun zarar görmediği ufak çaplı kazalarda da oluyor motor durması,bunun nedeni nedir?


    Sorunun cevabı basit aslında.

    Çarpışmakta olan arabanın sürücüsü önce debriyaja sonra frene var gücüyle basıyor. Fakat çarpışma gerçekleşince adam gayri ihtiyari ayağını frenden de, debriyajdan da çekiyor. Çarpışmanın etkisiyle durmuş olan aracın motoru da haliyle duruyor. Yani kaza anında kimse vitesi boşa alıp çarpışmıyor. Şu da var. Araba dursun diyerek sadece frene basınca da araba daha çarpışmadan motor stop eder.

    Tüm bunlar sahibinden (manuel) vitesli arabalar için geçerli. Otomatikler için değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Bunu şöyle düşünün. Zemberekli bir fırıldak hayal edin. Gaza bastıkça zemberek yayı geriliyor. Buna bağlı olarak km ibresi yukarı doğru yükseliyor. Şiddetli çarpışmada zemberek kırılıyor. Ya da ibreye hareketi sağlayan lastik kopuyor. İbre geri toplanmıyor. En son neredeyse orada kalıyor. Bunun gibi bir şey işte.

    Şimdi de kendimi yalanlıyorum. Vites boşta iken gaza basınca ibre neden yükselmiyor. Hadi buyur burdan yak şimdi.


    haha
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih211

    liontech benden önce söylemiş gerçi o kadar teknik veri veremezdim

    Bu arada mesela 100 le gşdşyoruz kontagı kapattık ibre takılı kalıyor mu yine


    Deneme bence
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih211

    liontech benden önce söylemiş gerçi o kadar teknik veri veremezdim

    Bu arada mesela 100 le gşdşyoruz kontagı kapattık ibre takılı kalıyor mu yine


    Deneme bence


    Yolda 323le giderken araç stop etmişti bir kere 130 civarı gidiyorduk. Allahtan düz yoldu. Yanlış hatırlamıyorsam gösterge hala çalışıyordu. Aklıma geliyorda o gün o direksiyon kilitlenmesi falan aman Allahım kabus gibi Telaşa kapılıyor insan.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru


    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih211

    liontech benden önce söylemiş gerçi o kadar teknik veri veremezdim

    Bu arada mesela 100 le gşdşyoruz kontagı kapattık ibre takılı kalıyor mu yine


    Deneme bence


    Yolda 323le giderken araç stop etmişti bir kere 130 civarı gidiyorduk. Allahtan düz yoldu. Yanlış hatırlamıyorsam gösterge hala çalışıyordu. Aklıma geliyorda o gün o direksiyon kilitlenmesi falan aman Allahım kabus gibi Telaşa kapılıyor insan.


    Kontak anahtarı takılı durumda direksiyon kilitlenmez. Araba stop ettiğinde boştamıydı, yoksa debriyaja mı basıyordunuz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16


    quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru


    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih211

    liontech benden önce söylemiş gerçi o kadar teknik veri veremezdim

    Bu arada mesela 100 le gşdşyoruz kontagı kapattık ibre takılı kalıyor mu yine


    Deneme bence


    Yolda 323le giderken araç stop etmişti bir kere 130 civarı gidiyorduk. Allahtan düz yoldu. Yanlış hatırlamıyorsam gösterge hala çalışıyordu. Aklıma geliyorda o gün o direksiyon kilitlenmesi falan aman Allahım kabus gibi Telaşa kapılıyor insan.


    Kontak anahtarı takılı durumda direksiyon kilitlenmez. Araba stop ettiğinde boştamıydı, yoksa debriyaja mı basıyordunuz?


    Boştaydı. Yani stop etme sebebide zaten rolantinin çok düşük olmasıymış. Direksiyon ağırlaşmıştı ama düz yol ben kilitlendi sanmış olabilirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru


    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16


    quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru


    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih211

    liontech benden önce söylemiş gerçi o kadar teknik veri veremezdim

    Bu arada mesela 100 le gşdşyoruz kontagı kapattık ibre takılı kalıyor mu yine


    Deneme bence


    Yolda 323le giderken araç stop etmişti bir kere 130 civarı gidiyorduk. Allahtan düz yoldu. Yanlış hatırlamıyorsam gösterge hala çalışıyordu. Aklıma geliyorda o gün o direksiyon kilitlenmesi falan aman Allahım kabus gibi Telaşa kapılıyor insan.


    Kontak anahtarı takılı durumda direksiyon kilitlenmez. Araba stop ettiğinde boştamıydı, yoksa debriyaja mı basıyordunuz?


    Boştaydı. Yani stop etme sebebide zaten rolantinin çok düşük olmasıymış. Direksiyon ağırlaşmıştı ama düz yol ben kilitlendi sanmış olabilirim.


    Dediğim gibi o an öyle hissetmiş olabilirsiniz ama eğer kontak anahtarı takılı ise direksiyon hiçbir zaman kilitlenmez. Bu arada giderken araç stop etse bile marş konumunda kaldığı için elektronik devreler çalışır. Göstergeler çalışır yani.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16


    quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru


    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16


    quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru


    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih211

    liontech benden önce söylemiş gerçi o kadar teknik veri veremezdim

    Bu arada mesela 100 le gşdşyoruz kontagı kapattık ibre takılı kalıyor mu yine


    Deneme bence


    Yolda 323le giderken araç stop etmişti bir kere 130 civarı gidiyorduk. Allahtan düz yoldu. Yanlış hatırlamıyorsam gösterge hala çalışıyordu. Aklıma geliyorda o gün o direksiyon kilitlenmesi falan aman Allahım kabus gibi Telaşa kapılıyor insan.


    Kontak anahtarı takılı durumda direksiyon kilitlenmez. Araba stop ettiğinde boştamıydı, yoksa debriyaja mı basıyordunuz?


    Boştaydı. Yani stop etme sebebide zaten rolantinin çok düşük olmasıymış. Direksiyon ağırlaşmıştı ama düz yol ben kilitlendi sanmış olabilirim.


    Dediğim gibi o an öyle hissetmiş olabilirsiniz ama eğer kontak anahtarı takılı ise direksiyon hiçbir zaman kilitlenmez. Bu arada giderken araç stop etse bile marş konumunda kaldığı için elektronik devreler çalışır. Göstergeler çalışır yani.


    Bir daha stop ettirirsem anahtarı çıkarıp deneyeyim mi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16


    quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru


    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16


    quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru


    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih211

    liontech benden önce söylemiş gerçi o kadar teknik veri veremezdim

    Bu arada mesela 100 le gşdşyoruz kontagı kapattık ibre takılı kalıyor mu yine


    Deneme bence


    Yolda 323le giderken araç stop etmişti bir kere 130 civarı gidiyorduk. Allahtan düz yoldu. Yanlış hatırlamıyorsam gösterge hala çalışıyordu. Aklıma geliyorda o gün o direksiyon kilitlenmesi falan aman Allahım kabus gibi Telaşa kapılıyor insan.


    Kontak anahtarı takılı durumda direksiyon kilitlenmez. Araba stop ettiğinde boştamıydı, yoksa debriyaja mı basıyordunuz?


    Boştaydı. Yani stop etme sebebide zaten rolantinin çok düşük olmasıymış. Direksiyon ağırlaşmıştı ama düz yol ben kilitlendi sanmış olabilirim.


    Dediğim gibi o an öyle hissetmiş olabilirsiniz ama eğer kontak anahtarı takılı ise direksiyon hiçbir zaman kilitlenmez. Bu arada giderken araç stop etse bile marş konumunda kaldığı için elektronik devreler çalışır. Göstergeler çalışır yani.


    Bir daha stop ettirirsem anahtarı çıkarıp deneyeyim mi

    Alıntıları Göster
    geçen bizim burada bir astra kaza yapmıştı.hatta foruma fotoğrafını da koymuştum.astra kamyona arkadan çarptı.arabanın sağ ön direği hasarlıydı sadece.yani kaputta tamponda falan bi zarar yoktu.o araçta da gösterge takılı kalmıştı.
    arabanın tamponunda bile hasar yokken airbagler açılmıştı.sanırım ani ivmelenmeden dolayı.
    göstergenin takılı kalması da airbaglere bağlı olabilir.hasar anında aracın beynine; airbag açılınca tüm elektrik sistemini devre dışı bırak,yakıtı kes, kadranı kilitle diye talimat gidiyor olabilir.tabi sadece bir düşünce




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru


    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16


    quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru


    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16


    quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru


    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih211

    liontech benden önce söylemiş gerçi o kadar teknik veri veremezdim

    Bu arada mesela 100 le gşdşyoruz kontagı kapattık ibre takılı kalıyor mu yine


    Deneme bence


    Yolda 323le giderken araç stop etmişti bir kere 130 civarı gidiyorduk. Allahtan düz yoldu. Yanlış hatırlamıyorsam gösterge hala çalışıyordu. Aklıma geliyorda o gün o direksiyon kilitlenmesi falan aman Allahım kabus gibi Telaşa kapılıyor insan.


    Kontak anahtarı takılı durumda direksiyon kilitlenmez. Araba stop ettiğinde boştamıydı, yoksa debriyaja mı basıyordunuz?


    Boştaydı. Yani stop etme sebebide zaten rolantinin çok düşük olmasıymış. Direksiyon ağırlaşmıştı ama düz yol ben kilitlendi sanmış olabilirim.


    Dediğim gibi o an öyle hissetmiş olabilirsiniz ama eğer kontak anahtarı takılı ise direksiyon hiçbir zaman kilitlenmez. Bu arada giderken araç stop etse bile marş konumunda kaldığı için elektronik devreler çalışır. Göstergeler çalışır yani.


    Bir daha stop ettirirsem anahtarı çıkarıp deneyeyim mi





    Dene ama sonucu buraya yaz unutma




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru


    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih211

    liontech benden önce söylemiş gerçi o kadar teknik veri veremezdim

    Bu arada mesela 100 le gşdşyoruz kontagı kapattık ibre takılı kalıyor mu yine


    Deneme bence


    Yolda 323le giderken araç stop etmişti bir kere 130 civarı gidiyorduk. Allahtan düz yoldu. Yanlış hatırlamıyorsam gösterge hala çalışıyordu. Aklıma geliyorda o gün o direksiyon kilitlenmesi falan aman Allahım kabus gibi Telaşa kapılıyor insan.


    Ağırlaşınca panik oluyor insan mesela kontagı 1 kademe çevirdiniz direksiyon klidi açılsın diye az ilerleyip park edeceksiniz o zamna frenlediğiniz zaman ilk baş tutuyor gibi sonradan kazık gibi oluyor işte o zamna insanın eli ayagına dolaşıyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16


    quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru


    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16


    quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru


    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16


    quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru


    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih211

    liontech benden önce söylemiş gerçi o kadar teknik veri veremezdim

    Bu arada mesela 100 le gşdşyoruz kontagı kapattık ibre takılı kalıyor mu yine


    Deneme bence


    Yolda 323le giderken araç stop etmişti bir kere 130 civarı gidiyorduk. Allahtan düz yoldu. Yanlış hatırlamıyorsam gösterge hala çalışıyordu. Aklıma geliyorda o gün o direksiyon kilitlenmesi falan aman Allahım kabus gibi Telaşa kapılıyor insan.


    Kontak anahtarı takılı durumda direksiyon kilitlenmez. Araba stop ettiğinde boştamıydı, yoksa debriyaja mı basıyordunuz?


    Boştaydı. Yani stop etme sebebide zaten rolantinin çok düşük olmasıymış. Direksiyon ağırlaşmıştı ama düz yol ben kilitlendi sanmış olabilirim.


    Dediğim gibi o an öyle hissetmiş olabilirsiniz ama eğer kontak anahtarı takılı ise direksiyon hiçbir zaman kilitlenmez. Bu arada giderken araç stop etse bile marş konumunda kaldığı için elektronik devreler çalışır. Göstergeler çalışır yani.


    Bir daha stop ettirirsem anahtarı çıkarıp deneyeyim mi





    Dene ama sonucu buraya yaz unutma


    Aracım perte çıktı sigorta ne kadar öder falan diye konu açmayalım sonrada




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih211

    liontech benden önce söylemiş gerçi o kadar teknik veri veremezdim

    Bu arada mesela 100 le gşdşyoruz kontagı kapattık ibre takılı kalıyor mu yine


    Deneme bence


    kuzenim alkollüyken anahtarı çıkarıp camdan aşağı atmıştı 30-40 km ile gidiyordum hız göstergesi çalışıyordu anahtarı ararkende üstüne kusmuştu belkide kusacağı için anahtarı attı 2006 vectra idi araç




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih211


    quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru


    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih211

    liontech benden önce söylemiş gerçi o kadar teknik veri veremezdim

    Bu arada mesela 100 le gşdşyoruz kontagı kapattık ibre takılı kalıyor mu yine


    Deneme bence


    Yolda 323le giderken araç stop etmişti bir kere 130 civarı gidiyorduk. Allahtan düz yoldu. Yanlış hatırlamıyorsam gösterge hala çalışıyordu. Aklıma geliyorda o gün o direksiyon kilitlenmesi falan aman Allahım kabus gibi Telaşa kapılıyor insan.


    Ağırlaşınca panik oluyor insan mesela kontagı 1 kademe çevirdiniz direksiyon klidi açılsın diye az ilerleyip park edeceksiniz o zamna frenlediğiniz zaman ilk baş tutuyor gibi sonradan kazık gibi oluyor işte o zamna insanın eli ayagına dolaşıyor


    Bir keresinde dediğin gibi yapmıştım ittiriyordum ama unuttuğum birşey vardı! Aracı nasıl durdurucaktım derken öndeki araca bindirdik Ne kadar el frenini sonradan çeksemde artık olan olmuştu. O bölgeden uzaklaşmıştım hemen. Tabi 2 araçtada hasar yoktu çok yavaş çarptığımdan




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih211


    quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru


    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih211

    liontech benden önce söylemiş gerçi o kadar teknik veri veremezdim

    Bu arada mesela 100 le gşdşyoruz kontagı kapattık ibre takılı kalıyor mu yine


    Deneme bence


    Yolda 323le giderken araç stop etmişti bir kere 130 civarı gidiyorduk. Allahtan düz yoldu. Yanlış hatırlamıyorsam gösterge hala çalışıyordu. Aklıma geliyorda o gün o direksiyon kilitlenmesi falan aman Allahım kabus gibi Telaşa kapılıyor insan.


    Ağırlaşınca panik oluyor insan mesela kontagı 1 kademe çevirdiniz direksiyon klidi açılsın diye az ilerleyip park edeceksiniz o zamna frenlediğiniz zaman ilk baş tutuyor gibi sonradan kazık gibi oluyor işte o zamna insanın eli ayagına dolaşıyor


    Bir keresinde dediğin gibi yapmıştım ittiriyordum ama unuttuğum birşey vardı! Aracı nasıl durdurucaktım derken öndeki araca bindirdik Ne kadar el frenini sonradan çeksemde artık olan olmuştu. O bölgeden uzaklaşmıştım hemen. Tabi 2 araçtada hasar yoktu çok yavaş çarptığımdan


    Çok sıkıntı yaa geçen yokuş aşagı yerde park etmek zorunda kaldım altınparka gidicektik yer yoktu.Bu dediğimi yaptım birden kazıklaştı önde de Eski kasa 320 vardı bir an aha anahtarı bırakıp gidecez heralde dedim Neyseki görmemle el frenine asılmam bir oldu bıraktım arabanın poposu dışarda kalsın dedim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih211

    quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih211


    quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru


    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih211

    liontech benden önce söylemiş gerçi o kadar teknik veri veremezdim

    Bu arada mesela 100 le gşdşyoruz kontagı kapattık ibre takılı kalıyor mu yine


    Deneme bence


    Yolda 323le giderken araç stop etmişti bir kere 130 civarı gidiyorduk. Allahtan düz yoldu. Yanlış hatırlamıyorsam gösterge hala çalışıyordu. Aklıma geliyorda o gün o direksiyon kilitlenmesi falan aman Allahım kabus gibi Telaşa kapılıyor insan.


    Ağırlaşınca panik oluyor insan mesela kontagı 1 kademe çevirdiniz direksiyon klidi açılsın diye az ilerleyip park edeceksiniz o zamna frenlediğiniz zaman ilk baş tutuyor gibi sonradan kazık gibi oluyor işte o zamna insanın eli ayagına dolaşıyor


    Bir keresinde dediğin gibi yapmıştım ittiriyordum ama unuttuğum birşey vardı! Aracı nasıl durdurucaktım derken öndeki araca bindirdik Ne kadar el frenini sonradan çeksemde artık olan olmuştu. O bölgeden uzaklaşmıştım hemen. Tabi 2 araçtada hasar yoktu çok yavaş çarptığımdan


    Çok sıkıntı yaa geçen yokuş aşagı yerde park etmek zorunda kaldım altınparka gidicektik yer yoktu.Bu dediğimi yaptım birden kazıklaştı önde de Eski kasa 320 vardı bir an aha anahtarı bırakıp gidecez heralde dedim Neyseki görmemle el frenine asılmam bir oldu bıraktım arabanın poposu dışarda kalsın dedim

    Alıntıları Göster
    Neden olacak; kazadan sonra çarpan aracın hızını öğrenmek ve kaza hakkında fikir edinilebilmesi için. Alemsiniz..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru


    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih211

    liontech benden önce söylemiş gerçi o kadar teknik veri veremezdim

    Bu arada mesela 100 le gşdşyoruz kontagı kapattık ibre takılı kalıyor mu yine


    Deneme bence


    Yolda 323le giderken araç stop etmişti bir kere 130 civarı gidiyorduk. Allahtan düz yoldu. Yanlış hatırlamıyorsam gösterge hala çalışıyordu. Aklıma geliyorda o gün o direksiyon kilitlenmesi falan aman Allahım kabus gibi Telaşa kapılıyor insan.


    hocam viano ile bizde mazot almayı erteleyince orta şeritte araç çat diye istop etti çekişten düşmesini bilmem nesini bekliodum ama çat diye istop etti resmen fren yapıo araç direksiyon kilitleniyor nası tırstım arkadan torlar felan hemen debraja basıp aracın yavaşlamasını engelledim ama direksiyon kilidini kırmama ramak kalmıştı öyle zorladım çok kötü bir durum aman dikkat araca bir sonraki istasyondan yakıt alırız diyerek boş depo devam etmeyin




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.