evet avrupa birliği ile ilgisi var okumadın galibaaa ne diyor AB nin bu araclar için belirlediği limitler göz önüne alınarak berlinlenmiştir , ibaresini okumadan cvp yazıyosun dostum dikkatini çekerim
Sayın arkadaşım,Bu konuyu açan benim EGM,Karayollarına ilk müracaat eden benim gelen cevabıda ezbere noktasına kadar biliyorum.Kaldı ki yazıyı bırak bizzat EGM ye giderek olayı araştıranda benim.AB.nin bu araçlar için belirlediği limitler falan hikaye,AB de bu araçlar hususi otomobil geçiyor.TR.de ticari geçiyor sebeb mi?ÖTV az ödemek için aracı daha ucuza sata bilmek için firmalar TİCARİ olarak sokuyor piyasaya.Sebep bu (Renaultun Dacia loganı otomobil oldugu halde kamyonet olarak satabilmek adına mahkemeye dava açması ve kazanması gibi ).Otomobil oldugu zaman fiyat artacak ve satışı az olacak.Anladın herhalde.Arazi araçları,4*4ler neden otomobil senin aracından farkımı var sanıyorsun.motoru,büyüklüğü,kabortası,ağırlığı,Bagajı her şeyi aynı hemde arazi amaçlı üretilmesine rağmen neden hız sınırı 70 KM.değilde otomobil gibi değerlendirilip 110 KM.Ben söyliyeyim,onlara zenginler biniyor ve adamlar ağırlıklarını koyup 2003 te yönetmeliği değiştirtip otomobil sıtatüsüne soktular o araçları.BİZ HALA BURDA BİRBİRİMİZİ YEMEKLE MEŞGULÜZ.DEDİMYA HERKES HALİNDEN MEMNUN!!!
vayyy vayyy vayy neymişsin sen yaaa
quote:
Orijinalden alıntı: etrüskler
quote:
Orijinalden alıntı: officer33
quote:
Orijinalden alıntı: etrüskler
evet avrupa birliği ile ilgisi var okumadın galibaaa ne diyor AB nin bu araclar için belirlediği limitler göz önüne alınarak berlinlenmiştir , ibaresini okumadan cvp yazıyosun dostum dikkatini çekerim
Sayın arkadaşım,Bu konuyu açan benim EGM,Karayollarına ilk müracaat eden benim gelen cevabıda ezbere noktasına kadar biliyorum.Kaldı ki yazıyı bırak bizzat EGM ye giderek olayı araştıranda benim.AB.nin bu araçlar için belirlediği limitler falan hikaye,AB de bu araçlar hususi otomobil geçiyor.TR.de ticari geçiyor sebeb mi?ÖTV az ödemek için aracı daha ucuza sata bilmek için firmalar TİCARİ olarak sokuyor piyasaya.Sebep bu (Renaultun Dacia loganı otomobil oldugu halde kamyonet olarak satabilmek adına mahkemeye dava açması ve kazanması gibi ).Otomobil oldugu zaman fiyat artacak ve satışı az olacak.Anladın herhalde.Arazi araçları,4*4ler neden otomobil senin aracından farkımı var sanıyorsun.motoru,büyüklüğü,kabortası,ağırlığı,Bagajı her şeyi aynı hemde arazi amaçlı üretilmesine rağmen neden hız sınırı 70 KM.değilde otomobil gibi değerlendirilip 110 KM.Ben söyliyeyim,onlara zenginler biniyor ve adamlar ağırlıklarını koyup 2003 te yönetmeliği değiştirtip otomobil sıtatüsüne soktular o araçları.BİZ HALA BURDA BİRBİRİMİZİ YEMEKLE MEŞGULÜZ.DEDİMYA HERKES HALİNDEN MEMNUN!!!
vayyy vayyy vayy neymişsin sen yaaa
Ben burda bilgilendirmek amacıyla birşeyler yazıyorum.Senle uğraşacak kadar boş vaktim yok benim.Dalga geçilecek bir şeyde yok ortada lütfen terbiyeli olun birazcık.saygılı ol.
quote:
Orijinalden alıntı: officer33
Arkadaşlar biliyorsunuz 01/09/2010 tarihli resmi gazetede yayınlanan T.C.K.trafik yönetmeliğinde değişiklik yapıldı.Araçların hız sınırları yeniden belirlendi.
Ancak çok ilginç bir durum var.Arazi taşıtları güvenlik,emniyet,v.s durumları iyi olduğu için otomobil katogorisinde baz alındı.Ancak ticari geçen panelvanlar kamyonet statüsünde kaldığı için hız sınırı 85 le sınırlı.Şimdi bakın motorsiklet bile 90 iken.hacı murat,doğan,şahin,reno,aklınıza gelen ne kadar eski araç varsa bunların hepsi 110, iken bizim 2011 model partner tepee( abs,esp,asr,afu,hız kontrol,4 hava yastığı,5 emniyet kemeri)gibi üstün güvenlik donanımı olan ve hususi olarak kullandığımız aracımızın( bunların yarısı bile yok diğer araçlarda)hız sınırı 85.Bu durum yönetmelikte sizce ne kadar adil.Bu durumu mahkemeye götürerek yönetmelikte değişiklik yapılmasını talep edelim.Daha önce arazi araçları (4 çekerler,Jeepler)hız limiti olarak farlı katagoride idi ve hız sınırları düşüktü.Bir dava sonucunda araçların teknik donanımları ve emniyet durumları baz alınarak otomobil gibi değerlendirilmeye alındı,çünki bütün zenginlerde bu araçlardan var,mahkemeden aynısını bizde talep edelim.Bu konuda desteklerinizi bekliyorum.Sayın editörüm bu konuyu gündemde tutarsanız memnun olurum.
Hala fırsat buldukça da konuyu işliyorum, takdir edilecektir ki bu işler(Dava açmak) bireysel olarak da yapılabilir. Tabii hakkını arayan bir grup olarak hareket edilmesi ile tadından yenmeyecek noktalara gidebilir.
Ben bu ara çok yoğun bir iş temposundayım. Fırsat buldukça yapılacak bir çalışmaya seve seve katılırım., ancak yoğunluğum bir süre daha devam edecek görünüyor.
En çok gocunduğum konu ise bu konuda var olan Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonunun bir sivil toplum örgütü olarak yapması gerekeni fark etmemesi, konuyu takmaması, geri adım atması.
İş yaşantım fırsat verse Almanya'daki ADAC benzeri bir sivil toplum örgütlenmesine gitmeye bile soyunacağım.
Neyse konu önemli ve blogda bu konuda güncellemelere devam ediyorum.
Zaman içinde de burada yapılabilecek bir çalışma için bu başlığa katkı yapacağım
Bilgilerinize saygılarımla
Öncelikle bu konuyu gündeme taşıdığınız için yürekten teşekkürler arkadaşım.Bendede 2010model NEMO var. Daha önceden 2001model KANGOM vardı,otomobil geçtiği için bu sorunlardan bihaberdim. Bu kadar mantıksız ayrıma hala akıl erdiremiyorum.Aynı fabrikanın aynı bantından çıkan iki araçtan birine otomobil,diğerine KAMYONET denmesi ne kadar saçma bir olay. 1974 model hurda bir araca OTOMOBİL de 121km ye kadar hız sınırı ver,2011model tam donanımlı araçlarada KAMYONET de BMC kamyonlarla aynı statüye koy,sonrada radar tuzağı ile kümesteki KAZ misali ceza kes.nerde MANTIK,nerde VİCDAN. KAYSERİ-SİVAS arası bölünmüş yolda 94KM hızda 130TL,ERZURUM-ERZİNCAN arası bölünmüş yolda da 111KM için ödediğim 270TL Yİ HARAM ediyorum.Çünkü biliyorumki benim aracım OTOMOBİL diye vasıflandırılan birçok araçtan daha OTOMOBİL,daha güvenli. Umarım AKLISELİM galip gelip bu saçmalığa DUR der.saygılar,başarılar.
Allahım,bu kadar komik durum başka başka hangi ülkede var.Eğer taşıdığın şey herhangi bir meta ise ağır git zarar görmesin,İNSAN sa hızlıda gidebilirsin. Yada ZENGİNSEN 110km,FAKİRSEN 85KM ile gideceksin,resmen SOYGUN bu. Madem iş ilk alınan vergide bitiyor,al paranı ver ÖZGÜRLÜGÜMÜ o zaman.Bu ne yaaa heryıl muayene,yok şurdan geçemezsin,yok burdan geçemezsin.Birçok araçta 20km lik artış olurken,herşeyi ile günün şartlarına göre dört dörtlük bu araçlara 5 km artış ver.Alın o verdiğiniz 5 km yide 1972 model murat 124 e verin . Bu yasayı çıkaranlara şaşıyorum,hiçmi mantık yoktu.Bakımlı yeni araçlara DURRRRRRRRR,hurdalara GEÇÇ zihniyetini kınıyorumm.
konuyu açan arkadaş son derece haklı. tanıdık avukat falan varsa bilgi alınabilir. eğer emsal bir dava varsa kolaylıkla hız limitleri değiştirilir.
Hız limitlerini değiştirmeye kalkacağınıza aracınızı değiştirin, aracın binek versiyonunu alın.
Mesela doblonun ve fiorinonun hem ticari, hem binek versiyonu var (partnerde var mı bilmiyorum)
Ama, ticari araçlara hız sınırının düşük olması taraftarıyım.
quote:
Orijinalden alıntı: ismail64
Hız limitlerini değiştirmeye kalkacağınıza aracınızı değiştirin, aracın binek versiyonunu alın.
Mesela doblonun ve fiorinonun hem ticari, hem binek versiyonu var (partnerde var mı bilmiyorum)
Ama, ticari araçlara hız sınırının düşük olması taraftarıyım.
tamam haklısın hız sınırlaması olsun ama bu tarz araclara değil mesela 70-80-model şahinlere,fordlara,ne bileyim anadol'a olsun adamlar araba yapmışlar üstüne abs koymuslar hava yastıgı koymuslar doymamıslar esp koymuslar sen ne demek bu biliyormusun araç direksiyonunu tut ben giderim diyor..
Arkadaşlar ben çok sakin bir şöför olmama rağmen yıllardır bu saçma sapan hız sınırları yüzünden çok ceza ödedim. en son yapılan hız değişikliğ yerinde bir karar oldu.
ancak konuyu açan arkdaşa hak vermemek elde değil. Hepimiz biliyoruzli trafik polisleri radarları sürücü ve yol güvenliği için değil sadece devlete gelir elde etmek için kurarlar. yoksa hiç kimsenin vatandaşın canını umursadığı falan yok.
Şimdi özellikle dikkat ediyorum radarları srf bu tip araçları yakalamak için kuruyolar çünkü artık hususi otolar radara girmediği için pek önemsemiyorlar. Şimdi güvenlik ve uygunluk ölçüsü ile düşünürsek bu segmentteki araçlar kesinlikle hususi otolarla aynı statüde olmazı lazım bu bi haksızlıktır.
bu araçlar zaten normal bi araçtaki hertürlü güvenlik donanımına sahip. malesef hükümet bu konuda da bişi yapmış ama bi tarafı eksik olmuş.
hazır konu açılmışken herhalde dünyada en iyi radar kuran bizim polisimizdir. maşallah kırmızı da geç tehlikeli araç kullan yolda giderken her türlü çöpü dışarı at kimsenin umurunda değil ama iş radar kurmaya gelince maşallah gece gündüz hiç ihmal edilmiyor.gelsin paralar yani
yazık valla ya acaba yeryüzünde bizim milletimizin çektiklerini çeken başka bir toplum varmıdır.
bir de bi sorum olucak bu hız sınırları önceden hız sınırı 90 km iken % 10 pay bırakılırdı. dolayısı ile 99 km yi aşarsan ceza yazarlardı. acaba aynı uygulama şimdide yapılıyomu. zira bazı arkadaşlar bunu kanunun getirdiğini sanıyo ama yanlıyo bu polisin bi esnekliğidir. acaba şimdi bunu kullanıyolarmı bu konuda tecrübesi olan varmı. bi arkadaş yukarıda hız sınırını 121 m diye yazmış ama bu doğru değil eğer polis isterse 110 km yi geçtiğin anda ceza yazabilir.
Konu çok eski biliyorum hortlatma gibi oluyor ama cidden birçok insanın canını sıkan bir sorun. Şehirlerarası bölünmü yolda polis ne kadar itiraz etsekte 90'da ceza yazdı Limit 89'muş. O anda acelemiz vardı polisle uğramak istemedik,direk cezayı alıp terkettik o bölgeyi ama cidden birçok polis kötü niyetli!!! Bu konunun hukuki altyapısını inceleyen varmı hiç? Nasıl bir dava açılabilir bu konu hakkında????
Siz 89 km/h ile radara yakalanmışsınız. Ben 65 ile... üstelik benim yakalandığım yerde çevirme yok. Radar olduğunu anlamıyorsunuz bile. Taaa ki adresinize ceza gelene kadar. Bu yüzden 3. cezayı yedikten sonra ceza makbuzları eve geldiğinde uyanmış olduk. Üç cezanın toplamı Toplam 720.-TL. Yer TEM Hadımköy gişelerden çıktıktan sonraki Beylikdüzüne doğru giden Hadımköy bağlantı yolu.. Bu yolu kullanan arkadaşlar dikkatli olsunlar.
Arkadaşlar ben çok sakin bir şöför olmama rağmen yıllardır bu saçma sapan hız sınırları yüzünden çok ceza ödedim. en son yapılan hız değişikliğ yerinde bir karar oldu.
ancak konuyu açan arkdaşa hak vermemek elde değil. Hepimiz biliyoruzli trafik polisleri radarları sürücü ve yol güvenliği için değil sadece devlete gelir elde etmek için kurarlar. yoksa hiç kimsenin vatandaşın canını umursadığı falan yok.
Şimdi özellikle dikkat ediyorum radarları srf bu tip araçları yakalamak için kuruyolar çünkü artık hususi otolar radara girmediği için pek önemsemiyorlar. Şimdi güvenlik ve uygunluk ölçüsü ile düşünürsek bu segmentteki araçlar kesinlikle hususi otolarla aynı statüde olmazı lazım bu bi haksızlıktır.
bu araçlar zaten normal bi araçtaki hertürlü güvenlik donanımına sahip. malesef hükümet bu konuda da bişi yapmış ama bi tarafı eksik olmuş.
hazır konu açılmışken herhalde dünyada en iyi radar kuran bizim polisimizdir. maşallah kırmızı da geç tehlikeli araç kullan yolda giderken her türlü çöpü dışarı at kimsenin umurunda değil ama iş radar kurmaya gelince maşallah gece gündüz hiç ihmal edilmiyor.gelsin paralar yani
yazık valla ya acaba yeryüzünde bizim milletimizin çektiklerini çeken başka bir toplum varmıdır.
bir de bi sorum olucak bu hız sınırları önceden hız sınırı 90 km iken % 10 pay bırakılırdı. dolayısı ile 99 km yi aşarsan ceza yazarlardı. acaba aynı uygulama şimdide yapılıyomu. zira bazı arkadaşlar bunu kanunun getirdiğini sanıyo ama yanlıyo bu polisin bi esnekliğidir. acaba şimdi bunu kullanıyolarmı bu konuda tecrübesi olan varmı. bi arkadaş yukarıda hız sınırını 121 m diye yazmış ama bu doğru değil eğer polis isterse 110 km yi geçtiğin anda ceza yazabilir.
Son derece haklı tespitler;
Sadece farklı düşündüğüm %10 toleransın polisin kişisel inisiyatifi olamayacağı.
Eğer öyle olursa Cezaya itiraz edip İdari dava(İdare Mahkemesine ya da bazı büyükşehirlerde bulunan Trafik Mahkemelerine) açıp, emsalleri gösterip cezanın iptali istenebilir. Aksi takdirde bu tolerans keyfiyet yaratır ki, bunun uygulanması mümkün değil gibi.
İşin saçma tarafı DOĞU-E nin alıntı ile gösterdiği davada olduğu gibi bir takım kişilerin JEEP türü araçlarda güvenlik gerekçelerini göstererek bu araçları ARAZİ aracı sınıfından çıkarıp uygulama alternatifi yaratırken, buna benzer araç var mı diye hiç bir ilgili bürokratın konuya ilgi göstermemesi.
JEEP'ler genelde gelir düzeyi iyi ve araç sahipleri tarafından kullanılırken, Doblo, Kangoo gibi araçlar çoğunlukla çalışanlar tarafından kullanılmaktadır.
Bu nokta itibari ile Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu'nun Şoför esnafı konusunda girerken, federasyonun bu durumu hiç kazımaması.
Adama sorarlar sen nasıl bir sivil toplum örgütüsün diye..! Bakınız
Benzer bir konu ise İngilterede yaşanmış ve Azami Ağırlığı 2000kg kadar olan VAN Tipi araçlar için özel mevzuat(Hız Limitleri) düzenlenmiş. Bakınız
Türkiyede ise Ticaretle uğraşanlara %37 ÖTV indirimi yapıyoruz, onlarda bu kadarına katlansınlar mantığı hakim.
Kangoo ve Doblo da bu araçların kamyonet olmayan Binek versiyonları var. Varolmasına var da, laf olsun diye varlar.
Onda da ya istediğiniz donanımda/renkte araç bulamıyorsunuz, ya da satmaya kalktığınızda kimse bunun binek versiyonu olduğu için sizin başta verdiğiniz ÖTV farkını vermek istemiyor. Dolayısıyla gene hak kaybı ortaya çıkıyor.
Araç üreticileri esasında çok da iyi biliyorlar ki, donanım ve güvenlik olarak KAMYONET ve BİNEK versiyonlar birbirinden farklı değil. Ama Sanayi bakanlığından ruhsat alırken sanki ayrı ayrı modeller gibi kaydedildiği için biri 85km/saat, diğeri 110km/saat hız limitini hak ediyorlar.
Tamamı ile bir saçmalık silsilesi.
Madem Ticaret erbabına iyilik yapmak için %37 ÖTV almıyorsun, o zaman git gerçekten Ticaret erbabına sat. Ticari kaydı olmayana, ve bu ayrımı bilmeyene, şahane binek havası vererek satma..! Bunu yaptığın gibi ruhsatına da Kamyonet yazma..!
Aracın içine 5 koltuk koy, alla pulla, Aİle arabası diye reklam yap, ÖTV sebebi ile cazip kıl, sonra da de ki bu araç kamyonet, 86 yaptın gel buraya.
Renault ve Fiat'a gidin bu aracı almaya, bir satıcı gelsin ve desin ki bu araç kamyonettir, Hız limiti sıkıntı yaratır, dilerseniz Binek versiyonunu verelim.
Ne mümkün..!
Kesinlikle müşteriyi rakibe kaptırmamak için düşük fiyatlı olan Kamyonet versiyonunu, onun kamyonet olduğunu, ayrıca binek versiyonu olduğunu söylemeden satıyorlar.
Sayfalarca Blog hazırlayıp yazdım. Ben sonuç olarak bir Mühendisim ve elimden geleni yapmaya çalıştım. Avukat olsam işim bu olsa anında açacağım bu davayı.
Avukatlar da genelde bu aracı kullanmadığı için aralarından hayrına bir babayiğit bulamıyoruz.
Ben gene de böyle bir iş için 100TL koyarım ve destek bulunursa Avukat bir arkadaşımdan destek alırım diyorum. Bunu destekleyecek çıkar ise bu davayı açarız. Sanırım en az 10 babayiğit ile 1000TL toplamak gerekecek.
Ne dersiniz?
quote:
Orijinalden alıntı: Clio98
Siz 89 km/h ile radara yakalanmışsınız. Ben 65 ile... üstelik benim yakalandığım yerde çevirme yok. Radar olduğunu anlamıyorsunuz bile. Taaa ki adresinize ceza gelene kadar. Bu yüzden 3. cezayı yedikten sonra ceza makbuzları eve geldiğinde uyanmış olduk. Üç cezanın toplamı Toplam 720.-TL. Yer TEM Hadımköy gişelerden çıktıktan sonraki Beylikdüzüne doğru giden Hadımköy bağlantı yolu.. Bu yolu kullanan arkadaşlar dikkatli olsunlar.
yazıktır günahtır..!
ben olsam 720TL'yi oraya ödeyeceğime kesin mahkeme açardım. Geçmiş olsun
quote:
Orijinalden alıntı: Sallaso
quote:
Orijinalden alıntı: Clio98
Siz 89 km/h ile radara yakalanmışsınız. Ben 65 ile... üstelik benim yakalandığım yerde çevirme yok. Radar olduğunu anlamıyorsunuz bile. Taaa ki adresinize ceza gelene kadar. Bu yüzden 3. cezayı yedikten sonra ceza makbuzları eve geldiğinde uyanmış olduk. Üç cezanın toplamı Toplam 720.-TL. Yer TEM Hadımköy gişelerden çıktıktan sonraki Beylikdüzüne doğru giden Hadımköy bağlantı yolu.. Bu yolu kullanan arkadaşlar dikkatli olsunlar.
yazıktır günahtır..!
ben olsam 720TL'yi oraya ödeyeceğime kesin mahkeme açardım. Geçmiş olsun
dava açmak için cezayı ödemek lazım:))))
Ülkemizde adalet yerini biraz geç buluyor. Umarım bu sorunu düzeltirler.
Bugüne kadar radara yakalanarak Cezalanan arkadaşlar: Polisten Radara girdiniz hızınız şu kadardır diye bir belge veya bir makbuz alan oldumu. Bana kesilen ceza makbuzunda sadece şunlar yazıyor:''Hız sınırlarını yüzde ondan fazla aştınız'' (Paramız ve puanımız gitti) Kaç km ile gittiğimi ispat edin, belgesini, makbuzunu gönderin inandırın Alkol testi yaptıkları gibi fiş verin veya ekranda gösterin... Ben hız Limitini aştığıma inanmmıyorum ama nasıl ispat edeceğimi bilemiyorum? Kimi kime şikayet edip nasıl ispat edeceğim bilen ve uygulayan varmı?
quote:
Orijinalden alıntı: Sallaso
quote:
Orijinalden alıntı: oguz.camas
Arkadaşlar ben çok sakin bir şöför olmama rağmen yıllardır bu saçma sapan hız sınırları yüzünden çok ceza ödedim. en son yapılan hız değişikliğ yerinde bir karar oldu.
ancak konuyu açan arkdaşa hak vermemek elde değil. Hepimiz biliyoruzli trafik polisleri radarları sürücü ve yol güvenliği için değil sadece devlete gelir elde etmek için kurarlar. yoksa hiç kimsenin vatandaşın canını umursadığı falan yok.
Şimdi özellikle dikkat ediyorum radarları srf bu tip araçları yakalamak için kuruyolar çünkü artık hususi otolar radara girmediği için pek önemsemiyorlar. Şimdi güvenlik ve uygunluk ölçüsü ile düşünürsek bu segmentteki araçlar kesinlikle hususi otolarla aynı statüde olmazı lazım bu bi haksızlıktır.
bu araçlar zaten normal bi araçtaki hertürlü güvenlik donanımına sahip. malesef hükümet bu konuda da bişi yapmış ama bi tarafı eksik olmuş.
hazır konu açılmışken herhalde dünyada en iyi radar kuran bizim polisimizdir. maşallah kırmızı da geç tehlikeli araç kullan yolda giderken her türlü çöpü dışarı at kimsenin umurunda değil ama iş radar kurmaya gelince maşallah gece gündüz hiç ihmal edilmiyor.gelsin paralar yani
yazık valla ya acaba yeryüzünde bizim milletimizin çektiklerini çeken başka bir toplum varmıdır.
bir de bi sorum olucak bu hız sınırları önceden hız sınırı 90 km iken % 10 pay bırakılırdı. dolayısı ile 99 km yi aşarsan ceza yazarlardı. acaba aynı uygulama şimdide yapılıyomu. zira bazı arkadaşlar bunu kanunun getirdiğini sanıyo ama yanlıyo bu polisin bi esnekliğidir. acaba şimdi bunu kullanıyolarmı bu konuda tecrübesi olan varmı. bi arkadaş yukarıda hız sınırını 121 m diye yazmış ama bu doğru değil eğer polis isterse 110 km yi geçtiğin anda ceza yazabilir.
Son derece haklı tespitler;
Sadece farklı düşündüğüm %10 toleransın polisin kişisel inisiyatifi olamayacağı.
Eğer öyle olursa Cezaya itiraz edip İdari dava(İdare Mahkemesine ya da bazı büyükşehirlerde bulunan Trafik Mahkemelerine) açıp, emsalleri gösterip cezanın iptali istenebilir. Aksi takdirde bu tolerans keyfiyet yaratır ki, bunun uygulanması mümkün değil gibi.
İşin saçma tarafı DOĞU-E nin alıntı ile gösterdiği davada olduğu gibi bir takım kişilerin JEEP türü araçlarda güvenlik gerekçelerini göstererek bu araçları ARAZİ aracı sınıfından çıkarıp uygulama alternatifi yaratırken, buna benzer araç var mı diye hiç bir ilgili bürokratın konuya ilgi göstermemesi.
JEEP'ler genelde gelir düzeyi iyi ve araç sahipleri tarafından kullanılırken, Doblo, Kangoo gibi araçlar çoğunlukla çalışanlar tarafından kullanılmaktadır.
Bu nokta itibari ile Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu'nun Şoför esnafı konusunda girerken, federasyonun bu durumu hiç kazımaması.
Adama sorarlar sen nasıl bir sivil toplum örgütüsün diye..! Bakınız
Benzer bir konu ise İngilterede yaşanmış ve Azami Ağırlığı 2000kg kadar olan VAN Tipi araçlar için özel mevzuat(Hız Limitleri) düzenlenmiş. Bakınız
Türkiyede ise Ticaretle uğraşanlara %37 ÖTV indirimi yapıyoruz, onlarda bu kadarına katlansınlar mantığı hakim.
Kangoo ve Doblo da bu araçların kamyonet olmayan Binek versiyonları var. Varolmasına var da, laf olsun diye varlar.
Onda da ya istediğiniz donanımda/renkte araç bulamıyorsunuz, ya da satmaya kalktığınızda kimse bunun binek versiyonu olduğu için sizin başta verdiğiniz ÖTV farkını vermek istemiyor. Dolayısıyla gene hak kaybı ortaya çıkıyor.
Araç üreticileri esasında çok da iyi biliyorlar ki, donanım ve güvenlik olarak KAMYONET ve BİNEK versiyonlar birbirinden farklı değil. Ama Sanayi bakanlığından ruhsat alırken sanki ayrı ayrı modeller gibi kaydedildiği için biri 85km/saat, diğeri 110km/saat hız limitini hak ediyorlar.
Tamamı ile bir saçmalık silsilesi.
Madem Ticaret erbabına iyilik yapmak için %37 ÖTV almıyorsun, o zaman git gerçekten Ticaret erbabına sat. Ticari kaydı olmayana, ve bu ayrımı bilmeyene, şahane binek havası vererek satma..! Bunu yaptığın gibi ruhsatına da Kamyonet yazma..!
Aracın içine 5 koltuk koy, alla pulla, Aİle arabası diye reklam yap, ÖTV sebebi ile cazip kıl, sonra da de ki bu araç kamyonet, 86 yaptın gel buraya.
Renault ve Fiat'a gidin bu aracı almaya, bir satıcı gelsin ve desin ki bu araç kamyonettir, Hız limiti sıkıntı yaratır, dilerseniz Binek versiyonunu verelim.
Ne mümkün..!
Kesinlikle müşteriyi rakibe kaptırmamak için düşük fiyatlı olan Kamyonet versiyonunu, onun kamyonet olduğunu, ayrıca binek versiyonu olduğunu söylemeden satıyorlar.
Sayfalarca Blog hazırlayıp yazdım. Ben sonuç olarak bir Mühendisim ve elimden geleni yapmaya çalıştım. Avukat olsam işim bu olsa anında açacağım bu davayı.
Avukatlar da genelde bu aracı kullanmadığı için aralarından hayrına bir babayiğit bulamıyoruz.
Ben gene de böyle bir iş için 100TL koyarım ve destek bulunursa Avukat bir arkadaşımdan destek alırım diyorum. Bunu destekleyecek çıkar ise bu davayı açarız. Sanırım en az 10 babayiğit ile 1000TL toplamak gerekecek.
Ne dersiniz?
Ben varım.Elinize sağlık ne güzel yazmışsınız.Ben maddi,manevi üzerime düşeni yaparım.Siz görüşün arkadaşınız avukat ile. davaya örnek olarak M1G lerin ( arazi taşıtlarının) hız sınırlamalarının otomobil olması ile ilgili dava alına bilir. Ayrıca 6001 SAYILI KARAYOLLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜNÜN TEŞKİLAT VE GÖREVLERİ HAKKINDA KANUN
Değiştirilen Hükümler Kanun No. 6001 Kabul Tarihi: 25/6/2010 yapılan değişikliğin aşağıdaki maddesinde: e) 50 nci maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. “Motorlu araçların cins ve kullanma amaçlarına göre sürülebileceği en çok ve en az hız sınırları, şehirlerarası çift yönlü karayollarında 90 km/s, bölünmüş yollarda 110 km/s, otoyollarda 120 km/s hızı geçmemek üzere yönetmelikte belirlenir.” denmiştir. Ancak emniyet genel müdürlüğü hız limitleri hakkında yönetmelik çıkatır iken bu kanunun e maddesinde araçların cins ve kullanım amacına bakmadan bütün kamyonetlere 85 km.demiştir. oysaki kullanım amacı baz alındıgında ticari ve hususi olarak ayırt etmesi gerekmekte idi. Ticariler 85,hususiler 110 gibi. Yönetmelik kanunun cins ve kullanım amacına uygun olarak cümlesini baz almamış dolayısı ilede kanuna aykırı olarak çıkmıştır. Avukat bu durumu degerlendirecektir sanıyorum. Haberlerini bekliyorum.İnşallah hayır bir haber çıkar.Saygılarımla.
kaç defa radara yakalandık ceza yedik bu konuda...bizim araç 2005 adventure 2000 motor koymuşlar 85 le git diyorlar akıl karımı bu iş ya... amcamda 1.6 benzinli modeli var onunki hususi olarak geçiyor ruhsatta...
Ben peugot partner gibi bir araç alıp hususi kullnamayı düşünüyordum, hala ticari araç olarak mı geçiyor bunlar? Vergi farkını ödesem de otomobil gibi kullanamaz mıyım?
-Opel combo 1,3 motor opelin türkiye sayfasında otomobiller arasında geçiyor, acaba hakikaten otomobil gibi mi muamele görüyordur