Şimdi Ara

HIZ LİMİTLERİ HAKKINDA DANIŞTAYA DAVA AÇMAK

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
64
Cevap
1
Favori
25.595
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar biliyorsunuz 01/09/2010 tarihli resmi gazetede yayınlanan T.C.K.trafik yönetmeliğinde değişiklik yapıldı.Araçların hız sınırları yeniden belirlendi.

    Ancak çok ilginç bir durum var.Arazi taşıtları güvenlik,emniyet,v.s durumları iyi olduğu için otomobil katogorisinde baz alındı.Ancak ticari geçen panelvanlar kamyonet statüsünde kaldığı için hız sınırı 85 le sınırlı.Şimdi bakın motorsiklet bile 90 iken.hacı murat,doğan,şahin,reno,aklınıza gelen ne kadar eski araç varsa bunların hepsi 110, iken bizim 2011 model partner tepee( abs,esp,asr,afu,hız kontrol,4 hava yastığı,5 emniyet kemeri)gibi üstün güvenlik donanımı olan ve hususi olarak kullandığımız aracımızın( bunların yarısı bile yok diğer araçlarda)hız sınırı 85.Bu durum yönetmelikte sizce ne kadar adil.Bu durumu mahkemeye götürerek yönetmelikte değişiklik yapılmasını talep edelim.Daha önce arazi araçları (4 çekerler,Jeepler)hız limiti olarak farlı katagoride idi ve hız sınırları düşüktü.Bir dava sonucunda araçların teknik donanımları ve emniyet durumları baz alınarak otomobil gibi değerlendirilmeye alındı,çünki bütün zenginlerde bu araçlardan var,mahkemeden aynısını bizde talep edelim.Bu konuda desteklerinizi bekliyorum.Sayın editörüm bu konuyu gündemde tutarsanız memnun olurum.

    Danıştay kararı:
    http://hizlimitleri.blogspot.com/2009/12/arazi-arac-huvviyetindeki-araclarn-hz.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi officer33 -- 4 Eylül 2010; 1:39:55 >







  • Sağolun arkadaşlar,ben forumu açalı daha iki gün olmasına rağmen 26 kişi okumuş ancak kimse bir yorumda bulunma geregi bile duymamış,bumu bizim burda bütünleşmemiz,ortak forum kullanmamız,bumu bir birimize olan desteğimiz.ben bu davayı kazanırsam benim gibi bu araçtan kullannan binlerce kişi faydalanacak bu durumdan.Nasılsa dava açıyor kazanırsa bende faydalanırım bumu zihniyet.ben kimseden para pul istemiyorum sadece bilgi ve belge olsun paylaşım olsun bir destek istedim.Anlaşılan bunuda çok gördünüz.Timurun fil hikayesi yani.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: officer33

    Sağolun arkadaşlar,ben forumu açalı daha iki gün olmasına rağmen 26 kişi okumuş ancak kimse bir yorumda bulunma geregi bile duymamış,bumu bizim burda bütünleşmemiz,ortak forum kullanmamız,bumu bir birimize olan desteğimiz.ben bu davayı kazanırsam benim gibi bu araçtan kullannan binlerce kişi faydalanacak bu durumdan.Nasılsa dava açıyor kazanırsa bende faydalanırım bumu zihniyet.ben kimseden para pul istemiyorum sadece bilgi ve belge olsun paylaşım olsun bir destek istedim.Anlaşılan bunuda çok gördünüz.Timurun fil hikayesi yani.
    gereken ne ise yapalım desteğe varız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: x_ztb

    gereken ne ise yapalım desteğe varız

    Alıntıları Göster
    ben de senin düşüncelerine katılıyorum officer33.tamam kontrolsüz hız tehlikelidir ama senin bahsettiğin araçlarla bizimkilerin arasında dağlar kadar fark var bir kartalın 120 km hızdakgüvenliliği ve yol tutuşu bizim araçlarla kıyaslanabilir mi?tabikide hayır ben de varım senin yanında ve düşüncelerine % 100 katılıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: veterinerhekimali

    ben de senin düşüncelerine katılıyorum officer33.tamam kontrolsüz hız tehlikelidir ama senin bahsettiğin araçlarla bizimkilerin arasında dağlar kadar fark var bir kartalın 120 km hızdakgüvenliliği ve yol tutuşu bizim araçlarla kıyaslanabilir mi?tabikide hayır ben de varım senin yanında ve düşüncelerine % 100 katılıyorum.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar karayolları genel müdürlüğü ve ulaştırma Bakanlığına email atalım ben başladım.Metni aşağıda veriyorum.

    Sayın Yetkili,
    1 Eylül 2010 tarih ve 27689 sayılı resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren Karayolları Trafik Yönetmeliğinde
    değişiklik yapılması dair yönetmelikte hız limitleri yeniden düzenlenmiştir.
    2011 model peugeot partner tepee Premium pack aracım var.Bu aracım panelvan (arka sıra camlı 5 koltuklu) kamyonet olarak ,tescil belgemde hususi,yolcu nakli şeklinde kayıtlıdır.Ben devlet memuruyum.Ticari bir kazancım yoktur ve ticaretle iştikal etmemekteyim.Bu aracı almamdaki amacım 5 kişilik bir aile olmam Hiç bir şekilde ve zamanda ticari bir faaliyette de bulunmadım.
    Aracımda emniyet donanımı olarak:
    1. ön ve arkada disk fren ( 2.)kilitlenmeyi önleyici fren sistemi ( ABS) (3.)Elektronik fren gücü dağıtım sistemi(REF) (4.)acil fren yardım sistemi(AFU)( 5.)Elektronik denge sistemi(ESP)( 6.)Kaymayı önleyici anti_patinaj sistemi(ASR) (7.) 4 adet hava yastığı (8.) 5 adet emniyet kemeri(Aktif gergili ve kuvvet sınırlayıcı) ve daha bir çok emniyet donanımı mevcuttur.
    2. Daha önceden hız limitleri düşük olan arazi taşıtları (Jeep,4*4 ler )sırf güvenlik lerinde ABS,Emniyet kemeri var gerekçesi ile otomobil sınıfına alındılar ve hız limitleri otomobiller ile eşlendi.
    Şuanda kara yollarımızda yolcu nakli yapan otomobillerden %90 nından daha çok güvenliğe sahip aracımın hız limiti 85 km. iken aracımda mevcut güvenlik sistemlerinin % 10 kadar bile güvenliğe sahip olmayan araçların hız limitleri 110 km olarak uygulanmaktadır.Düşünün bu günün şartlarında bile hangi araçta benim güvenlik donanımım kadar güvenlik var.Ancak yeni yönetmelikte 1972 model murat 124 bile 110 km. Motosiklet 90 km. hıza tabi iken ben 85 km. hıza tabiyim.Benim aracımın güvenlik donanımı motosikletten daha mı zayıf diye kendime sormadan yapamıyorum.
    Şayet hızda limit güvenlik ise bu haksız bir uygulama olduğu kanaatindeyim.
    Sayın yetkili, 6001 sayılı Kanunla, Karayolları Trafik Kanununun 50 nci maddesinin birinci fıkrası “Motorlu araçların cins ve kullanma amaçlarına göre sürülebileceği en çok ve en az hız sınırları, şehirlerarası çift yönlü karayollarında 90 km/s, bölünmüş yollarda 110 km/s, otoyollarda 120 km/s hızı geçmemek üzere yönetmelikte belirlenir.” şeklinde değiştirildi.mevcut yönetmelikte hız sınırları belirlenir iken motorlu araçların cinsleri yanı sıra kullanım amacının da önemli olduğu vurgulanmaktadır.Bu durumda mevcut yönetmelikte bir düzenleme yapılarak panelvan kamyonetlerde kullanım amacı tescil belgesinde ,HUSUSİ VE YOLCU NAKLİ olanların hız limitleri otomobil şeklinde(110) değerlendirilip,Aynı kamyonetleri TİCARİ amaçlı kullananlarda mevcut hız limitinin (85)uygulaması şeklinde düzenleme yapmak mümkün değilmidir.Bu konuyu çözüme kavuşturmanızı ve mağduriyetimin giderilmesini saygılarımla arz ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: officer33

    Arkadaşlar karayolları genel müdürlüğü ve ulaştırma Bakanlığına email atalım ben başladım.Metni aşağıda veriyorum.

    Sayın Yetkili,
    1 Eylül 2010 tarih ve 27689 sayılı resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren Karayolları Trafik Yönetmeliğinde
    değişiklik yapılması dair yönetmelikte hız limitleri yeniden düzenlenmiştir.
    2011 model peugeot partner tepee Premium pack aracım var.Bu aracım panelvan (arka sıra camlı 5 koltuklu) kamyonet olarak ,tescil belgemde hususi,yolcu nakli şeklinde kayıtlıdır.Ben devlet memuruyum.Ticari bir kazancım yoktur ve ticaretle iştikal etmemekteyim.Bu aracı almamdaki amacım 5 kişilik bir aile olmam Hiç bir şekilde ve zamanda ticari bir faaliyette de bulunmadım.
    Aracımda emniyet donanımı olarak:
    1. ön ve arkada disk fren ( 2.)kilitlenmeyi önleyici fren sistemi ( ABS) (3.)Elektronik fren gücü dağıtım sistemi(REF) (4.)acil fren yardım sistemi(AFU)( 5.)Elektronik denge sistemi(ESP)( 6.)Kaymayı önleyici anti_patinaj sistemi(ASR) (7.) 4 adet hava yastığı (8.) 5 adet emniyet kemeri(Aktif gergili ve kuvvet sınırlayıcı) ve daha bir çok emniyet donanımı mevcuttur.
    2. Daha önceden hız limitleri düşük olan arazi taşıtları (Jeep,4*4 ler )sırf güvenlik lerinde ABS,Emniyet kemeri var gerekçesi ile otomobil sınıfına alındılar ve hız limitleri otomobiller ile eşlendi.
    Şuanda kara yollarımızda yolcu nakli yapan otomobillerden %90 nından daha çok güvenliğe sahip aracımın hız limiti 85 km. iken aracımda mevcut güvenlik sistemlerinin % 10 kadar bile güvenliğe sahip olmayan araçların hız limitleri 110 km olarak uygulanmaktadır.Düşünün bu günün şartlarında bile hangi araçta benim güvenlik donanımım kadar güvenlik var.Ancak yeni yönetmelikte 1972 model murat 124 bile 110 km. Motosiklet 90 km. hıza tabi iken ben 85 km. hıza tabiyim.Benim aracımın güvenlik donanımı motosikletten daha mı zayıf diye kendime sormadan yapamıyorum.
    Şayet hızda limit güvenlik ise bu haksız bir uygulama olduğu kanaatindeyim.
    Sayın yetkili, 6001 sayılı Kanunla, Karayolları Trafik Kanununun 50 nci maddesinin birinci fıkrası “Motorlu araçların cins ve kullanma amaçlarına göre sürülebileceği en çok ve en az hız sınırları, şehirlerarası çift yönlü karayollarında 90 km/s, bölünmüş yollarda 110 km/s, otoyollarda 120 km/s hızı geçmemek üzere yönetmelikte belirlenir.” şeklinde değiştirildi.mevcut yönetmelikte hız sınırları belirlenir iken motorlu araçların cinsleri yanı sıra kullanım amacının da önemli olduğu vurgulanmaktadır.Bu durumda mevcut yönetmelikte bir düzenleme yapılarak panelvan kamyonetlerde kullanım amacı tescil belgesinde ,HUSUSİ VE YOLCU NAKLİ olanların hız limitleri otomobil şeklinde(110) değerlendirilip,Aynı kamyonetleri TİCARİ amaçlı kullananlarda mevcut hız limitinin (85)uygulaması şeklinde düzenleme yapmak mümkün değilmidir.Bu konuyu çözüme kavuşturmanızı ve mağduriyetimin giderilmesini saygılarımla arz ederim.

    Alıntıları Göster
    bu araçları alırken daha az vergi veriliyor ve bu yüzden ruhsatta kamyonet yazıyor! otomobil yazsaydı 34 bine alamazdınız o aracı! birde işin bu tarafından bakın olaya! (size karşı değilim ve araçların donanım ve mekanik olarak otomobilden çok farklı olmadığını düşünüyorum)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: boraycan

    bu araçları alırken daha az vergi veriliyor ve bu yüzden ruhsatta kamyonet yazıyor! otomobil yazsaydı 34 bine alamazdınız o aracı! birde işin bu tarafından bakın olaya! (size karşı değilim ve araçların donanım ve mekanik olarak otomobilden çok farklı olmadığını düşünüyorum)

    Arkadaşım olayın vergi ile ilgisi yok.Anlıyamadınız proplemi,Kaldıki aldığım fatura elimde,kamyonet oldugu için ödediğim ötv:2700TL.Kamyonet olmasaydı ödeyeceğim 4000 Tl.idi.1300 Tl için zaten çekmem bu sıkıntıyı ve öderdim.unutmayın vergilere tabi aracın fatura fiatı 22000 Tl.Zaten heryıl muyeneye giriyorum.ben o farkı zaten ödüyorum.eksoz muayenesi araç muayenesi falan.yıllık vergiyi verirkende motora göre otomobil gibi vergi veriyorum. ve vergide otomobiller 3 yılda alt dilime düşerken bizler 6 yılda düşüyoruz.yani anlıyacagın aradaki ÖTV farkını zaten alıyor bizden devlet haa adı başka ama alıyor o parayı bişekilde.Ödenen vergi mi önemli hız limitinde aracın güvenliğimi bunu düşünüp yorum yapın lütfen.Hız limitleri güvenlik baz alınarak belirlenir,ödenen vergiye göre değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: officer33


    quote:

    Orijinalden alıntı: boraycan

    bu araçları alırken daha az vergi veriliyor ve bu yüzden ruhsatta kamyonet yazıyor! otomobil yazsaydı 34 bine alamazdınız o aracı! birde işin bu tarafından bakın olaya! (size karşı değilim ve araçların donanım ve mekanik olarak otomobilden çok farklı olmadığını düşünüyorum)

    Arkadaşım olayın vergi ile ilgisi yok.Anlıyamadınız proplemi,Kaldıki aldığım fatura elimde,kamyonet oldugu için ödediğim ötv:2700TL.Kamyonet olmasaydı ödeyeceğim 4000 Tl.idi.1300 Tl için zaten çekmem bu sıkıntıyı ve öderdim.unutmayın vergilere tabi aracın fatura fiatı 22000 Tl.Zaten heryıl muyeneye giriyorum.ben o farkı zaten ödüyorum.eksoz muayenesi araç muayenesi falan.yıllık vergiyi verirkende motora göre otomobil gibi vergi veriyorum. ve vergide otomobiller 3 yılda alt dilime düşerken bizler 6 yılda düşüyoruz.yani anlıyacagın aradaki ÖTV farkını zaten alıyor bizden devlet haa adı başka ama alıyor o parayı bişekilde.Ödenen vergi mi önemli hız limitinde aracın güvenliğimi bunu düşünüp yorum yapın lütfen.Hız limitleri güvenlik baz alınarak belirlenir,ödenen vergiye göre değil.


    sanırım yazımı anlamadınız! ben size aracın güvenli olmaığını söylemedim; vergiyi az ödediğiniz için kamyonet sınıfına sokuluyor!!! kamyonet olunca hız düşer!!! mesele kamyonet yazması! geçen sene kango görmüştüm bir tane ruhsatında otomobil yazıyordu ve o yüzden radarlarda çok rahattı! (bu uygulama kalktı artık yapılamıyor)

    mesele araçlarınızın kamyonet olması! mahkemede o tür araçların otomobil olarak değerlendirilmesi gerekiyor! ki bu bence çok zor ihtimal çünkü o araçlar çoğunlukla yük taşımak için kullanılıyor! otomobil olanla ticari olanı nasıl ayırt edebiliriz pratikte bunu da düşünmek gerekiyor! adam alırken hususi kullanıcam der otomobil yazdırır sonra gider yük taşır! suv araçlardaki olay bu yönüyle sizin araçlardan ayrılıyor bence...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi boraycan -- 21 Eylül 2010; 8:38:39 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: boraycan

    quote:

    Orijinalden alıntı: officer33


    quote:

    Orijinalden alıntı: boraycan

    bu araçları alırken daha az vergi veriliyor ve bu yüzden ruhsatta kamyonet yazıyor! otomobil yazsaydı 34 bine alamazdınız o aracı! birde işin bu tarafından bakın olaya! (size karşı değilim ve araçların donanım ve mekanik olarak otomobilden çok farklı olmadığını düşünüyorum)

    Arkadaşım olayın vergi ile ilgisi yok.Anlıyamadınız proplemi,Kaldıki aldığım fatura elimde,kamyonet oldugu için ödediğim ötv:2700TL.Kamyonet olmasaydı ödeyeceğim 4000 Tl.idi.1300 Tl için zaten çekmem bu sıkıntıyı ve öderdim.unutmayın vergilere tabi aracın fatura fiatı 22000 Tl.Zaten heryıl muyeneye giriyorum.ben o farkı zaten ödüyorum.eksoz muayenesi araç muayenesi falan.yıllık vergiyi verirkende motora göre otomobil gibi vergi veriyorum. ve vergide otomobiller 3 yılda alt dilime düşerken bizler 6 yılda düşüyoruz.yani anlıyacagın aradaki ÖTV farkını zaten alıyor bizden devlet haa adı başka ama alıyor o parayı bişekilde.Ödenen vergi mi önemli hız limitinde aracın güvenliğimi bunu düşünüp yorum yapın lütfen.Hız limitleri güvenlik baz alınarak belirlenir,ödenen vergiye göre değil.


    sanırım yazımı anlamadınız! ben size aracın güvenli olmaığını söylemedim; vergiyi az ödediğiniz için kamyonet sınıfına sokuluyor!!! kamyonet olunca hız düşer!!! mesele kamyonet yazması! geçen sene kango görmüştüm bir tane ruhsatında otomobil yazıyordu ve o yüzden radarlarda çok rahattı! (bu uygulama kalktı artık yapılamıyor)

    mesele araçlarınızın kamyonet olması! mahkemede o tür araçların otomobil olarak değerlendirilmesi gerekiyor! ki bu bence çok zor ihtimal çünkü o araçlar çoğunlukla yük taşımak için kullanılıyor! otomobil olanla ticari olanı nasıl ayırt edebiliriz pratikte bunu da düşünmek gerekiyor! adam alırken hususi kullanıcam der otomobil yazdırır sonra gider yük taşır! suv araçlardaki olay bu yönüyle sizin araçlardan ayrılıyor bence...

    Alıntıları Göster
    Trafikte çok kolay ayırt edersiniz,
    sende bende radara girersek polis durdurdugunda benim ruhsatımda kullanım amacı hususi yolcu taşıma yazar ve beni bırakır sende ticari ve yük taşıma yazar sana radar cezası uygular bu kadar basit .haa plakana yazarsa cezayı itiraz edersin olur biter.tek sıkıntı bu ise.Peki Arazi taşıtlarının karayoluna çıkması nerede ise yasaktı.2000 yıllarında lastik tekerlekli traktör gibi işlem görüyorlardı.Daha sonra arazi taşıtlarına şehirler arası yolda 70 Km. hız limiti kondu.2003 te yönetmelik değiştirildi otomobil oldular hız yönünden.araçlarda bir değişiklik mi oldu sence hayır,tek etken Türkiyede arazi taşıtlarını,jeepleri zenginler kullanmaya başladı onun için.Otomobil sınıfına almak içinde araçların emniyet kemeri ve ABS leri var güvenli diye bir yol uydurdular.Ben zengin değilim,Ama ticarette yapmıyorum.Ruhsatımdada hususi yazıyor kullanım amacım,ticari yük taşırsam yakala ve cezamı yaz.ancak amaç güvenlik ise inan bizim araçlar trafikte gördüğün her 10 araçtan 9 dan daha güvenlikli. anlatmaya çalıştıgım durum bu arkadaşım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: officer33

    Trafikte çok kolay ayırt edersiniz,
    sende bende radara girersek polis durdurdugunda benim ruhsatımda kullanım amacı hususi yolcu taşıma yazar ve beni bırakır sende ticari ve yük taşıma yazar sana radar cezası uygular bu kadar basit .haa plakana yazarsa cezayı itiraz edersin olur biter.tek sıkıntı bu ise.Peki Arazi taşıtlarının karayoluna çıkması nerede ise yasaktı.2000 yıllarında lastik tekerlekli traktör gibi işlem görüyorlardı.Daha sonra arazi taşıtlarına şehirler arası yolda 70 Km. hız limiti kondu.2003 te yönetmelik değiştirildi otomobil oldular hız yönünden.araçlarda bir değişiklik mi oldu sence hayır,tek etken Türkiyede arazi taşıtlarını,jeepleri zenginler kullanmaya başladı onun için.Otomobil sınıfına almak içinde araçların emniyet kemeri ve ABS leri var güvenli diye bir yol uydurdular.Ben zengin değilim,Ama ticarette yapmıyorum.Ruhsatımdada hususi yazıyor kullanım amacım,ticari yük taşırsam yakala ve cezamı yaz.ancak amaç güvenlik ise inan bizim araçlar trafikte gördüğün her 10 araçtan 9 dan daha güvenlikli. anlatmaya çalıştıgım durum bu arkadaşım.

    Alıntıları Göster
    gerçekten çok saçma bi kural olmuş konuyu açan arkadaş haklı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Littlefriend

    gerçekten çok saçma bi kural olmuş konuyu açan arkadaş haklı

    Alıntıları Göster
    slm öncelikle bu konuyu açan arkadaşıma teşekkür ederim.Her türlü güvenlik tertibatı ile yüklenmiş araçların 80li yıllarda yada daha eski yıllarda üretilen sadece 4 teker üzerinde gidipte adı otomobil olan araçlardan daha düşük tutuldugu bu araçlara 110 hız limiti verilirken 2011 model olupta sadece ruhsatta kamyonet yazan araçlara 80 verilmesi tam tamına bir çelişki bence.benim 1996 model kartal aracım vardı her gün ustada fren balans işleri ile uğraşır dururdum yolda durmazdı bu araba ile yola çıkıp nasılsa hız limitim 110 deyip basıp bitmek adeta kazaya davetiye çıkartmaktı.Şimdi ise 2011 model fiat fiorinom var ama bu aracıda yolda 80 ile kullanmak zor. yola çıkınca araba zaten 1.2.3.4 deyince 110 oluyor ve hızlandıgını hissedemiyorsun.bence bu arabalar özellik ve donanımlarına göre sınıflandırılmalılar.bir wolkswagen caddy bir peugeot tepee bir fiat fiorino kamyonet sınıfına layık araçlar değiller. ford transit desen kia bongo desen mitsubishi canter desen anlayım kamyoneti ama bu arabalara ve sahiplerine yapılan haksızlık bu diye düşünüyorum.
    bu işle ilgilene arkadaşlar bu hatanın düzeltilmesi için elimizden ne gelirse yapalım.yasal başvuru yollarını bilen varsa söylesin bizde yetkili mercilere başvuralım.İnanın canım yandı hızı seven biri olmamama rağmen 1 hafta içinde radardan 2 defa ceza yedim 6 senelik sürücülük hayatımda 1 hata yapmadan bu zamana kadar gelmişken sırf altımdaki araba kamyonet yazıyor diye bölünmüş yolda 101 ve 96 ile radara girip ceza yemek insanı üzüyor.elden ne gelirse ben yapmaya varım kardeş.




  • arkadaşlar ülkemizde binlerce hafif ticari araç kullanıcısı var.bende bir hafata önce citroen berlingo aldım.
    dediğiniz gibi ruhsatta kapalı kasa kamyonet diye geçtiği için hız limiti 80 ve 85.
    ancak ruhsatta kullanım şekline bağlı olarakta ticari-hususi ayrımı var.
    bence bununla ilgili bir dava açarsak (yani hususi kullandığımızı ispatlarsak) kazanabiliriz.
    ancak görüyorum ki açılan bu foruma rağbet yok.
    bir an önce bu işi başlatalım.
    herkes çevresindeki hafif ticari kullanan arkadaşlarını uyararak buna destek olabilir.
    saygılarımla........
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 38dk38

    arkadaşlar ülkemizde binlerce hafif ticari araç kullanıcısı var.bende bir hafata önce citroen berlingo aldım.
    dediğiniz gibi ruhsatta kapalı kasa kamyonet diye geçtiği için hız limiti 80 ve 85.
    ancak ruhsatta kullanım şekline bağlı olarakta ticari-hususi ayrımı var.
    bence bununla ilgili bir dava açarsak (yani hususi kullandığımızı ispatlarsak) kazanabiliriz.
    ancak görüyorum ki açılan bu foruma rağbet yok.
    bir an önce bu işi başlatalım.
    herkes çevresindeki hafif ticari kullanan arkadaşlarını uyararak buna destek olabilir.
    saygılarımla........
    Sayın: .......................
    01.09.2010 tarihinde Karayolları Trafik Yönetmeliğinin 100 üncü maddesinde yapılan değişiklikle, Doblo, Kango, Connect, Caddy tipi kamyonet (N1) cinsi araçların hız sınırlarının belirtildiği, eski model bir otomobilin 120 km/s hızla giderken, teknik özellikleri bakımından daha iyi olan bu araçların hız sınırlarının düzeltilmesi konulu 25.10.2010 tarihli ve 476318 sayılı bimer başvurunuz incelenmiştir.Ülkemizde imal edilen veya ithal edilen bütün motorlu araçların teknik şartları Sanayi ve Ticaret Bakanlığımızca yürürlüğe konulan “Motorlu Araçlar Tip Onay Yönetmeliği (MARTOY)” ve “Araçların İmal, Tadil ve Montajı Hakkında Yönetmelik (AİTM)”te düzenlenmekte olup, bu doğrultuda her aracın teknik durumları ve taşıma kapasiteleri, uluslararası güvenlik kriterleri de dikkate alınarak araç uygunluk belgelerinde detaylı bir şekilde belirtilmekte, tescil işlemleri ise 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu’na bağlı Karayolları Trafik Yönetmeliği’nin 31 inci maddesi gereğince uygunluk belgelerinde belirtilen kategoriler doğrultusunda yapılmaktadır. Bu araçların azami hız limitleri, uygunluk belgelerindeki teknik özellikleri, ülkemizdeki fiziki şartlar ile AB ülkelerinin bu araçlar için belirledikleri hız limitleri dikkate alınmak suretiyle yapılan çalışmalar neticesinde belirlenmiştir. Bilgilerinize rica eder, iyi günler dileriz
    Trafik denetleme daire başkanlıgı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DobloDoblo -- 5 Aralık 2010; 21:38:59 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DobloDoblo

    Sayın: .......................
    01.09.2010 tarihinde Karayolları Trafik Yönetmeliğinin 100 üncü maddesinde yapılan değişiklikle, Doblo, Kango, Connect, Caddy tipi kamyonet (N1) cinsi araçların hız sınırlarının belirtildiği, eski model bir otomobilin 120 km/s hızla giderken, teknik özellikleri bakımından daha iyi olan bu araçların hız sınırlarının düzeltilmesi konulu 25.10.2010 tarihli ve 476318 sayılı bimer başvurunuz incelenmiştir.Ülkemizde imal edilen veya ithal edilen bütün motorlu araçların teknik şartları Sanayi ve Ticaret Bakanlığımızca yürürlüğe konulan “Motorlu Araçlar Tip Onay Yönetmeliği (MARTOY)” ve “Araçların İmal, Tadil ve Montajı Hakkında Yönetmelik (AİTM)”te düzenlenmekte olup, bu doğrultuda her aracın teknik durumları ve taşıma kapasiteleri, uluslararası güvenlik kriterleri de dikkate alınarak araç uygunluk belgelerinde detaylı bir şekilde belirtilmekte, tescil işlemleri ise 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu’na bağlı Karayolları Trafik Yönetmeliği’nin 31 inci maddesi gereğince uygunluk belgelerinde belirtilen kategoriler doğrultusunda yapılmaktadır. Bu araçların azami hız limitleri, uygunluk belgelerindeki teknik özellikleri, ülkemizdeki fiziki şartlar ile AB ülkelerinin bu araçlar için belirledikleri hız limitleri dikkate alınmak suretiyle yapılan çalışmalar neticesinde belirlenmiştir. Bilgilerinize rica eder, iyi günler dileriz
    Trafik denetleme daire başkanlıgı

    Alıntıları Göster
    Merhaba arkadaşlar bende radar cezası yedigimin ertesi günü bimere aynı konuda magdur olduguma dair yazılı müracatta bulundum
    onlarda bana yukardaki sözkonusu yazıyı yollamışlar belki ilginizi çeker diye yolluyorum forumlarda dolaşırken gördümde açtıgınız konuyu
    ama hukuksal mücadeleden başkası faydasız
    yukarda görüldügü gibi şikayetimizi tatmin etmeyecek bir açıklama göndermişler
    hoşcakalın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DobloDoblo

    Merhaba arkadaşlar bende radar cezası yedigimin ertesi günü bimere aynı konuda magdur olduguma dair yazılı müracatta bulundum
    onlarda bana yukardaki sözkonusu yazıyı yollamışlar belki ilginizi çeker diye yolluyorum forumlarda dolaşırken gördümde açtıgınız konuyu
    ama hukuksal mücadeleden başkası faydasız
    yukarda görüldügü gibi şikayetimizi tatmin etmeyecek bir açıklama göndermişler
    hoşcakalın

    Alıntıları Göster
    tutturmuşlar bir avrupa birliği gidiyolar neymiş AB , bu konuy acayip bozluluyorum avrupaya bu kadar heves ediyosa bu devlet avrupanın kanununu yaşamını seviyosa hükümet gitsin avrupaya yerleşsin kardeşim nedir bu avrupa sevdası , sen benim yaşam standartımı sağlık standartımı , aldığım aylığı , yıllık kişi başına düşen milli geliri, akaryakıt fiyatını , avrupa satandartlarında yap ondan sonra ne istiyosan ne kanun diyosan çıkar ,

    dünyada en pahalı yakıt bizde eee avrupada ucuz onun seyiyesine indirsenize , yollar desen aynı . partner sahibiyim radar falan bilmem yeri gelince 150-160 dan aşağı da saatlerce inmediğim olmuştur yazarlarsa yazsıncar ceza ,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: etrüskler

    tutturmuşlar bir avrupa birliği gidiyolar neymiş AB , bu konuy acayip bozluluyorum avrupaya bu kadar heves ediyosa bu devlet avrupanın kanununu yaşamını seviyosa hükümet gitsin avrupaya yerleşsin kardeşim nedir bu avrupa sevdası , sen benim yaşam standartımı sağlık standartımı , aldığım aylığı , yıllık kişi başına düşen milli geliri, akaryakıt fiyatını , avrupa satandartlarında yap ondan sonra ne istiyosan ne kanun diyosan çıkar ,

    dünyada en pahalı yakıt bizde eee avrupada ucuz onun seyiyesine indirsenize , yollar desen aynı . partner sahibiyim radar falan bilmem yeri gelince 150-160 dan aşağı da saatlerce inmediğim olmuştur yazarlarsa yazsıncar ceza ,

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar olay şu AB ile falan ilgisi yok.AB de bu araçlar otomobil katagorisinde zaten.Bizim devletimiz bu araçları kullanmamızı istemiyor.Niye mi ÖTV düşük ödediğimiz için.Tek gerekçe bu zaten heryıl muyene,6 yılda bir vergi dilimi inme falan hepsi az ödediğimiz ÖTV yi çıkarta bilme çabası başka bir şey değil.Güvenlik falan hikaye murat 124 benim arabamdan daha güvenlisi ise ben bu arabayı yakarım,kızılayda.
    Bu işi mahkeme çözer aslında ama bizde hareket olmadı mahkeme nasıl mı çözer şöyleki çıkan kanun ile alakalı yapılan yönetmelik bir birine uygun değil.Yönetmelik yapılır iken yetki aldıgı kanuna uygun yapılmamıştır.Kanunda Araçların cins ve kullanım amaçları göz önüne alınarak hız limiti belirleme ve yönetmelik çıkarma yetkisi verilmiştir EGM lüğüne.Ancak çıkan yönetmelik sadece araçların cinslerine bakarak yapmıştır hız limitini yani kullanım amacı göz ardı edilmiştir.Bu durum hukuksal olarak yanlıştır yönetmelik çıkartılır iken kanuna baglı kalınmamıştır.işte açık kapı burası,ancak biz avukat tutup yönetmeliğin iptali için dava falan açamadık,kimse yanaşmadı çünki açtığım başlık bile defalarca akundu,yorum yapanlar sayılıdır.Herkes halinden memnun anlaşılan dedim bende bıraktım işin ucunu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: officer33

    Arkadaşlar olay şu AB ile falan ilgisi yok.AB de bu araçlar otomobil katagorisinde zaten.Bizim devletimiz bu araçları kullanmamızı istemiyor.Niye mi ÖTV düşük ödediğimiz için.Tek gerekçe bu zaten heryıl muyene,6 yılda bir vergi dilimi inme falan hepsi az ödediğimiz ÖTV yi çıkarta bilme çabası başka bir şey değil.Güvenlik falan hikaye murat 124 benim arabamdan daha güvenlisi ise ben bu arabayı yakarım,kızılayda.
    Bu işi mahkeme çözer aslında ama bizde hareket olmadı mahkeme nasıl mı çözer şöyleki çıkan kanun ile alakalı yapılan yönetmelik bir birine uygun değil.Yönetmelik yapılır iken yetki aldıgı kanuna uygun yapılmamıştır.Kanunda Araçların cins ve kullanım amaçları göz önüne alınarak hız limiti belirleme ve yönetmelik çıkarma yetkisi verilmiştir EGM lüğüne.Ancak çıkan yönetmelik sadece araçların cinslerine bakarak yapmıştır hız limitini yani kullanım amacı göz ardı edilmiştir.Bu durum hukuksal olarak yanlıştır yönetmelik çıkartılır iken kanuna baglı kalınmamıştır.işte açık kapı burası,ancak biz avukat tutup yönetmeliğin iptali için dava falan açamadık,kimse yanaşmadı çünki açtığım başlık bile defalarca akundu,yorum yapanlar sayılıdır.Herkes halinden memnun anlaşılan dedim bende bıraktım işin ucunu.

    Alıntıları Göster
    evet avrupa birliği ile ilgisi var okumadın galibaaa ne diyor AB nin bu araclar için belirlediği limitler göz önüne alınarak berlinlenmiştir , ibaresini okumadan cvp yazıyosun dostum dikkatini çekerim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: etrüskler

    evet avrupa birliği ile ilgisi var okumadın galibaaa ne diyor AB nin bu araclar için belirlediği limitler göz önüne alınarak berlinlenmiştir , ibaresini okumadan cvp yazıyosun dostum dikkatini çekerim

    Alıntıları Göster
    Bu konuda size katılıyorum, fakat forumlarda bu iş çözülmez. Birileri millet vekillerine bu konuyu iletecek ve meclise soru önergesi falan verdirecekler... Yada aramızdan biri dava açacak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: etrüskler

    evet avrupa birliği ile ilgisi var okumadın galibaaa ne diyor AB nin bu araclar için belirlediği limitler göz önüne alınarak berlinlenmiştir , ibaresini okumadan cvp yazıyosun dostum dikkatini çekerim

    Sayın arkadaşım,Bu konuyu açan benim EGM,Karayollarına ilk müracaat eden benim gelen cevabıda ezbere noktasına kadar biliyorum.Kaldı ki yazıyı bırak bizzat EGM ye giderek olayı araştıranda benim.AB.nin bu araçlar için belirlediği limitler falan hikaye,AB de bu araçlar hususi otomobil geçiyor.TR.de ticari geçiyor sebeb mi?ÖTV az ödemek için aracı daha ucuza sata bilmek için firmalar TİCARİ olarak sokuyor piyasaya.Sebep bu (Renaultun Dacia loganı otomobil oldugu halde kamyonet olarak satabilmek adına mahkemeye dava açması ve kazanması gibi ).Otomobil oldugu zaman fiyat artacak ve satışı az olacak.Anladın herhalde.Arazi araçları,4*4ler neden otomobil senin aracından farkımı var sanıyorsun.motoru,büyüklüğü,kabortası,ağırlığı,Bagajı her şeyi aynı hemde arazi amaçlı üretilmesine rağmen neden hız sınırı 70 KM.değilde otomobil gibi değerlendirilip 110 KM.Ben söyliyeyim,onlara zenginler biniyor ve adamlar ağırlıklarını koyup 2003 te yönetmeliği değiştirtip otomobil sıtatüsüne soktular o araçları.BİZ HALA BURDA BİRBİRİMİZİ YEMEKLE MEŞGULÜZ.DEDİMYA HERKES HALİNDEN MEMNUN!!!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fazilkarakup

    Bu konuda size katılıyorum, fakat forumlarda bu iş çözülmez. Birileri millet vekillerine bu konuyu iletecek ve meclise soru önergesi falan verdirecekler... Yada aramızdan biri dava açacak.

    Alıntıları Göster
    Mevcut meclisimiz de hiç bir vekilimizin konuyla ilgileneceğini zannetmiyorum..A.B'nin araç sınıfları ile ilgili mevzuatı kabul edilebilir olsa da araçlarımızın hangi sınıfa dahil olması gerektiği ayrı bir konudur..Meselenin çözüleceği nokta da budur. İlgilenmek isteyen arkadaşlar bana ulaşın..




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.