Arkadaşlar 9,6 voltluk orjinal batarya ya yedek, onun emsalinde batarya yapmak istiyorum.
1,2 voltlul 8 tane gp 2700mA pil kullanıcam (Yuvaya sığacak)
Soru1: Bu pilleri seri olarak bağlıyacağım doğru mu?
Soru 2: 1 tane 1,2 voltluk 2700 mAh lik pilin üzerinde yazan şarj bilgilerinde 250 mAH 16 saat diyor.8 tane pili birbirine bağlayarak oluşturduğum bataryayı kaç volt ve kaç mA ile şarj etmem ile bataryanın ömrünü kısaltmadan şarj etmiş olurum?
Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
1: doğru 2: 250mA kolay gelsin...
zaten seri bağladığın için her pile gidem akım aynı olur.yani cevabı kendin bulmuşsun zaten
500 ma ile 8 saate de şarj edebilirsin. Şarj sonu voltajı yaklaşık 12 volt
quote:
Orjinalden alıntı: krm-iks
500 ma ile 8 saate de şarj edebilirsin. Şarj sonu voltajı yaklaşık 12 volt
Yardımlarınız için teşekkür ederim arkadaşlar.Bataryayı yaptığımda resmini ve performans değerlerini gene buraya koyarım.
Şarj voltajı olarak 9,6 volt mu? 12 volt mu kullanayım?
şarj akımını sabit tutatbilirsen gerilimin pek önemi kalmıyor ama sabit akım kaynağı gibi bir devre tasarlamak istemiyorsan şöyle düşünebilirsin. 1.2 voltluk bir bataryanın tam şarjlı gerilimi 1.4 volttur. 1.4*8adet pil dersen tam şarjlı pilin 11.2V eder. dolayısı ile 12voltta besleyip ön direncide min pil gerilime göre seçmelisin...
quote:
Orjinalden alıntı: r2d2droids ...şarj akımını sabit tutatbilirsen gerilimin pek önemi kalmıyor ...
Sabit akımla şarj ettik.Batarya doldu.Akım sabit. Şimdi ne olur ?
bu seferde batarya gerilimi önem kazanıyor eğer 1.4V değerine ulaştığında şarjı kesmezseniz batarya aşırı ısınmaya başlayacaktır. sabit akımda batarya kısa sürede şarj edilir. fakat asıl istenen şarjın başlangıç anında batarya akımının tavsiye edilen akım seviyesinin üzerine çıkmaması ve şarjın sonuna yaklaşıldıkça akımın batarya gerilimin artmasıyla birlikte azalmasıdır. bu batarya işlerine karışmak istemiyorum ama yine bulaştıkl haydi hayırlısı...
Bildiğini ben biliyorum ama başkalarıda okuyor ve bu usta dediği yapılır derse işler karışabilir. Açıklamalar için teşekkür ederim.
L200 akım ve gerilim kontrollü regülatördür , 2 A kadar mükemmel iş görür , azıcık elemanla.Pdf leri incelemekde yarar var.
uyarı için teşekkürler. evet daha ayrıntılı yazmak lazım. gerilimin pek önemi kalmıyordan kastım batarya gerilimi değil şarj gerilimi idi. en güvenli şarj, akımın ve gerilimin sürekli takip edildiği bir sistemle elde edilir...
Bilgilendirmeler için teşekkür ederim.
Bazı şarj cihazları voltajını otomatik olarak kendisi ayarlıyor. Demekki nedeni buymuş öğrenmiş oldum.
Ben 9,6 volt 250 mA. Bataryaya 12 volt 400 mA ile 10 saatte şarj edicem. Bende akımda sabit volt da.Belki biraz ömrü kısa olacak ama ekonomik olarak ucuza getirmek istiyorum.Pili yaptığımda buraya resmini koyucam.Belki İleride bu tarz batarya yapmak isteyenlere faydası olur.
akım ve gerilimin seni pek fazla enterese etmediği durumlarda kuracağın devre maliyet bakımından en ucuza gelecektir. verdiğim adrestede böyle bir uygulama mevcut.
yani bir besleme devresi bir direnç den oluşan basit bir batarya şarjı. bu durumda bataryaya seri gelen direnç; şarj akımının max olduğu an yani en düşük batarya gerilimlerine bağlı olacaktır.
sabit akımda şarj etmen içinse mutlaka batarya gerilimlerini veya batarya sıcaklıklarını kontrol etmelisin. hatta 2 değişkeni aynı anda kontrol etmek can ve mal güvenliği açısından en doğru olanıdır. tabi bu durumda maliyet artacaktır.
verdiğim linkteki grafikleri mutlaka incelemelisin!!!
arkadaşlar,2700 mA lik pili, 250 mA sabit akımla 16 saat (pilde yazan)şarj edince ,pil doyuma ulaşınca akım yavaş yavaş azalıp kesilmezmi.tam kesilmesede çok azalması lazım.bu durumda pil nasıl ısınacak.
arkadaşlar bence paralel bağlanma lı biller o zaman amperi daha yüksek olur ve daha uzun gider.. seri bağlanırsa amper sabit kalır voltaj yükselir bu böledir her zaman
quote:
Orjinalden alıntı: sfenksmmy
arkadaşlar bence paralel bağlanma lı biller o zaman amperi daha yüksek olur ve daha uzun gider.. seri bağlanırsa amper sabit kalır voltaj yükselir bu böledir her zaman
istersen 100 tane 1.2 v luk pili paralel bağla çıkış gerilimi 1.2v dur. burada istenilen 9.6v luk bir gerilimse seri bağlamak en iyi çözüm.
quote:
Orjinalden alıntı: uzman_as
quote:
Orjinalden alıntı: sfenksmmy
arkadaşlar bence paralel bağlanma lı biller o zaman amperi daha yüksek olur ve daha uzun gider.. seri bağlanırsa amper sabit kalır voltaj yükselir bu böledir her zaman
istersen 100 tane 1.2 v luk pili paralel bağla çıkış gerilimi 1.2v dur. burada istenilen 9.6v luk bir gerilimse seri bağlamak en iyi çözüm.
tabiki 9.6 v tu elde etmek için 8 tane 1.2 v pilleri seri bağlıcaksın ama gücü çok az olucak deneyin görürsünüz... böle olunca 9.6 v 2700 mAh olucak ama devamlı olmucak yani şarjı hemen biticek. bunu önlemek için birkaçtane yüksek amperli pili paralel bağlamaktır.. unutmayın piller paralel bağlandığında voltajı sabit kalır amperide sabit kalır fakat devamlılığı yani ömrü uzar hemen bitmez... seride ise voltaj yükselir bu sefer amper sabit kalır fakat her voltaj yükseldiğinde devamlılığı azalır bu seferde yaptığın bataryanın bir anlamı kalmaz bir yüke bağlandığında en fazla 1 saat çalışır sonra biter...
kusura bakma ama bu yazdıklarını 6. sınıf fen bilgisi kitabından mı alıntı yaptın!
quote:
Orjinalden alıntı: sfenksmmy
quote:
Orjinalden alıntı: uzman_as
quote:
Orjinalden alıntı: sfenksmmy
arkadaşlar bence paralel bağlanma lı biller o zaman amperi daha yüksek olur ve daha uzun gider.. seri bağlanırsa amper sabit kalır voltaj yükselir bu böledir her zaman
istersen 100 tane 1.2 v luk pili paralel bağla çıkış gerilimi 1.2v dur. burada istenilen 9.6v luk bir gerilimse seri bağlamak en iyi çözüm.
tabiki 9.6 v tu elde etmek için 8 tane 1.2 v pilleri seri bağlıcaksın ama gücü çok az olucak deneyin görürsünüz... böle olunca 9.6 v 2700 mAh olucak ama devamlı olmucak yani şarjı hemen biticek. bunu önlemek için birkaçtane yüksek amperli pili paralel bağlamaktır.. unutmayın piller paralel bağlandığında voltajı sabit kalır amperide sabit kalır fakat devamlılığı yani ömrü uzar hemen bitmez... seride ise voltaj yükselir bu sefer amper sabit kalır fakat her voltaj yükseldiğinde devamlılığı azalır bu seferde yaptığın bataryanın bir anlamı kalmaz bir yüke bağlandığında en fazla 1 saat çalışır sonra biter...
Orjinal pil 9,6 volt 950 mA di. Ben 9,6 volt 2700 mA yapıcam.30 dk götürsün yeterde artar.Eski pil 10-12 dk götürüyordu. Daha fazla akım gereğim olsa C (orta boy pil) kullanarak 4000 mA. elde edebilirdim ama arabanın kasaya sığmaz ve ağırlığı performansı etkiler.dişliler zorlanır.
quote:
Orjinalden alıntı: uzman_as
kusura bakma ama bu yazdıklarını 6. sınıf fen bilgisi kitabından mı alıntı yaptın!
hayır ama elektronikçiyim üniversite 2 ye gidiyorum ve elektronik öğretmenliği okuyorumm yani sen giderken ben dönüyordum