Şimdi Ara

Pil ve Kuru akülerin şarj durumu Multimetre ile nasıl anlaşılır?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
14
Cevap
0
Favori
20.771
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar kuru aküler ile şarjlı pillerin şarj durumları multimetre ile nasıl anlaşılır. Mesela ben 3 gündür bunu anlamaya çalışıyorum. bunun için denemeler yapıyorum çıkan sonuçlar hep farklı. mesela

    Elimdeki 2300 Mah 1.2 volt şarjlı pillerde

    1. gün şarjlı pillerde yaptığım denemede ( 6 saatlik şarjdan sonra ) pilin voltajı 1,21 civarı çıkar iken amperi ise 450 civarı bir değer çıkmış idi. Tabi amperi ölçmeye kalkınca amper değeri sürekli düşüyor. sanırım o da pilin şarjını amper ölçümü bitiriyor.

    2. gün ölçtüğümde ( yaklaşık 20 saatlik şarj sonrası ) pilin voltajı 1,51 amperi ise 1600 mah çıktı.

    3. gün ( yaklaşık 34 saatlik şarj sonrası ) pilin voltajı 1,61 amperi ise 1800 mah çıktı.

    şimdi bu piller hala dolmadı mı? Birde ben bu pillerin amperini ölçmeye başlayınca amper hemen 1 2 ibre şeklinde inmeye başlıyor. bir miktar daha tutarsam pil bitiyor. Sanırım bu ölçümler bu pilin dolmasını engelledi.

    Birde elimde 12 v 4.5 Amperlik güç kaynağı aküsü var. akü öldü sanırım ama aküyü multimetre ile ölçmeye kalkışınca 12,3 V civarı bir gerilim alıyorum. Akım olarak ise A yerine pilleri ölçtüğümdeki gibi 0,45 gibi değerler alıyorum. bu aküyü ups e bağladığımda sanırım şarj olmuyor. bu akü sağlam mı yoksa bozuk mu bunu multimetre ile nasıl anlarım?







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Pil ve Kuru Akülerin Şarj Durumu Multimetre ile Nasıl Anlaşılır?

    Pil ve kuru akülerin şarj durumunu belirlemek için bir multimetre kullanmak basit ve güvenilir bir yöntemdir. İşte adım adım talimatlar:

    Malzemeler:

    • Multimetre
    • Pil veya kuru akü

    Adımlar:

    1. Multimetrenin ayarını doğrulayın: Multimetreyi "DC Volt" moduna ayarlayın ve aralığı pil veya kuru akünün nominal voltajını kapsayacak şekilde ayarlayın.
    2. Kırmızı kabloyu pilin veya kuru akünün pozitif (+) terminaline, siyah kabloyu ise negatif (-) terminaline bağlayın.
    3. Multimetrenin ekranını okuyun: Ekranda görüntülenen değer, pilin veya kuru akünün voltajını gösterir.

    Şarj Durumunun Yorumlanması:

    • Pil için:
      • 1,2 V'tan yüksek: Tam şarj
      • 1,1 V - 1,2 V: Yarı şarj
      • 1,0 V veya altı: Boş
    • Kuru akü için:
      • 1,5 V: Tam şarj
      • 1,2 V - 1,3 V: Yarı şarj
      • 1,1 V veya altı: Boş

    İpuçları:

    • Multimetrenin doğru kalibre edildiğinden emin olun: Hatalı okumalardan kaçınmak için multimetreyi düzenli olarak kalibre edin.
    • Bağlantıların sıkı olduğundan emin olun: Gevşek bağlantılar yanlış okumalara neden olabilir.
    • Pili veya kuru aküyü şarj etmeden önce şarj durumunu kontrol edin: Bu, aşırı şarjı önlemeye yardımcı olur.
    • Şarj edilebilir piller için, şarj etmeden önce şarj durumunu kontrol edin: Şarj edilebilir pillerin tamamen boşalması pil ömrünü azaltabilir.

    Multimetre kullanarak pil ve kuru akülerin şarj durumunu belirlemek, cihazlarınızın düzgün çalışmasını sağlamak ve pil ömrünü uzatmak için önemli bir adımdır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Akımı nasıl ölçtüğünüzü bi anlatabilir misiniz
  • çok basit. multimetre ile. + yı + ya - yi - ye bağladım. sonuçta bir değer veriyor. olmamış mı? yanlış mı ölçmüşüm?
  • Anlamadığım multimetrenizin kablosunun kopması yada erimesi lazım.en azından pilleri patlasmamissiniz.zarar görebilirsiniz.
    Bilmeniz gereken anahtar cümle su akumulatorlerin amperi ölçülmez.Amper metre yapısı gereği direnci düşük bir akım bobininden oluşur Buda kısa devre yaptığınız anlamına gelir.
    Akulerin doluluğu voltajinin anlaşılır.
    Her akü türüne göre farklı kareler gösterir.
    Nicd 1.5v pil için 1.5v tam dolu 1-1.2v arası ise neredeyse bitmiş demektir.
    12v akuler için kuru akü ise 14.1v tam dolu sulu akü ise 14.7v a kadar Voltaj tam dolu demektir.
    Edit bozuk bir akudede Voltaj görünür ama şarj desarj durumundan akü sağlamlık testi yapılarak anlaşılır ancak yani akuyu bir yüke bağlayın Aku'nin amperine bakın ve akunun onu kaç saat çalıştırdığına bakın.
    12.5v ise akunun yarı yarıya bittiği anlamına gelir
    Şahsen ben akumu 12v un altına çekmem hic bir zaman.
    Ama cogu arkadas 11v hatta 10.5va kadar kullanılırsa zararı olmaz diyor.akunun marka ve performansına göre değişen bir durumdur bu yinede.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atakan123123 -- 30 Aralık 2012; 19:47:57 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atakan123123

    Anlamadığım multimetrenizin kablosunun kopması yada erimesi lazım.en azından pilleri patlasmamissiniz.zarar görebilirsiniz.
    Bilmeniz gereken anahtar cümle su akumulatorlerin amperi ölçülmez.Amper metre yapısı gereği direnci düşük bir akım bobininden oluşur Buda kısa devre yaptığınız anlamına gelir.
    Akulerin doluluğu voltajinin anlaşılır.
    Her akü türüne göre farklı kareler gösterir.
    Nicd 1.5v pil için 1.5v tam dolu 1-1.2v arası ise neredeyse bitmiş demektir.
    12v akuler için kuru akü ise 14.1v tam dolu sulu akü ise 14.7v a kadar Voltaj tam dolu demektir.
    Edit bozuk bir akudede Voltaj görünür ama şarj desarj durumundan akü sağlamlık testi yapılarak anlaşılır ancak yani akuyu bir yüke bağlayın Aku'nin amperine bakın ve akunun onu kaç saat çalıştırdığına bakın.
    12.5v ise akunun yarı yarıya bittiği anlamına gelir
    Şahsen ben akumu 12v un altına çekmem hic bir zaman.
    Ama cogu arkadas 11v hatta 10.5va kadar kullanılırsa zararı olmaz diyor.akunun marka ve performansına göre değişen bir durumdur bu yinede.


    Multimetrenin anahtarını akım ölçme konumuna alsa da büyük ihtimalle probun yerini değiştirmediği için (akım yerine takmadığı için) multimetre ampermetre özelliği göstermedi, o yüzden bi sıkıntı yaşamadı diye düşünüyorum.




  • Evet yüksek ihtimal haklısınız aksi halde zaten Oluşucak fiziksel neticeden anlaması gerekirdi.En iyi öğrenme metodu da ya bozarak yada Zarar görerek öğrenmedir zaten.Ama En azından Sıkıntı yaşamadan öğrenmiş olacak arkadaşımız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atakan123123

    Evet yüksek ihtimal haklısınız aksi halde zaten Oluşucak fiziksel neticeden anlaması gerekirdi.En iyi öğrenme metodu da ya bozarak yada Zarar görerek öğrenmedir zaten.Ama En azından Sıkıntı yaşamadan öğrenmiş olacak arkadaşımız.

    Allah allah ben denedim akımı da ölçtüm ve birşey olmadı. tabi akım ölçmek için multimetreyi akım bölmesine getirdim. oradaki 200 m ibaresine getirdim. Kırmızı probu 5A yazan yere bağladım. yani 200 ma nın üzeri olacağı için sonra da akım değerlerini ölçtüm. kırmızı probu + kutba siyah probu ise - kutba bağlayarak bunu ölçtüm. kullandığım multimetre de öyle çok kaliteli bişey değil. 1 ytl cilerin 5 6 tl ye sattığı basit çin malı olandan.

    Şimdi bu durumda benim akım ölçmem içe bu aküyü ve şarjlı pilleri bozmuş olabilirmiyim? birde telefonun bataryasının akımını ölçeyim dedim. sürekli düştü düştü ve bitti akım :))

    şimdi şarjda bakalım belki batarya daha uzun süre gider hale gelir diye düşünmüştüm. şimdi bozmuşmuyumdur?




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Kurşun asit aküler, şöntlü voltmetreyle test edilir.

    Akülerin kapasitesine uygun bir şönt direnci kullanılarak, ne kadar sağlam olduğu anlaşılabilir.

     Pil ve Kuru akülerin şarj durumu Multimetre ile nasıl anlaşılır?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: boşyok

    Ampermetre ile pil ölçmek istediğinizde pili kısa devre etmiş olursunuz. Dolu ve yüksek kapasiteli yeni bir pil kablolarınızı ısıtırdı. Bu işlem pillerinize zarar verir yapmayın. 200 ma kademesinde anında sigortanız atardı. 10 amper kademesinde sigorta genelde olmaz kablolarınız ve/veya ölçü aletiniz hasar görür. Akıllı insan başkalarının tecrübelerinden yararlanır ve zarar görmez. Otomatik şarj cihazları kullanırsanız pilleriniz zarar görmez. Dolum süresinden kapasitesinide tahmin edebilirsiniz. Boş iken 10 saatte dolması gereken piliniz 5 saatte dolarsa kapasitesinin yarısını kaybetmiş diyebilirsiniz (yaklaşık). Deşarj kapasitesi de aynı şekilde yük bağlayıp belirli süre sonra voltajını ölçersiniz geçen zamana göre kapasitesini hesaplarsınız. Üretici verilerine göre gerekeni yaparsınız.
    Selamlar.

    Hmm anladım. Elimde zaten ataba marka idi galiba şarj cihazı var pillerim için. piller dolunca şarjı kesiyor kendisi. fakat ben piller çok eski yaklaşık 5 6 yıllık. pillerin ömürleri ne durumda diye bakayım istedim. yarısı ölmüş falanmıdır diye onu ölçmeye kalktım. Pillerin amperlerinin ölçülmediğini bilmiyordum. o yüzden böyle bir hata yapıp ölçtüm.

    şimdi bu değerlere göre pillerimin ömrü için bir şey söylenebilir mi? sanırım hepsi tam dolu şu anda en son ölçtüğüm değerler çıkıyor genelde.




  • Zaten o pillerden hayır gelmez artık ama.En sağlıklısı Yük ile kontrolüdür Yani 1A lik pil %Kaçını size geri verebiliyor durum itibari ile.
  • Bunu nasıl ölçeceğim. kaç watt güç harcadığını bildiğim bir cihaza bağlayarak mı?
  • Evet en sağlıklı kesin sonuc bu sekilde elde edilir

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atakan123123

    Evet en sağlıklı kesin sonuc bu sekilde elde edilir

    Çok teşekkür ederim.
  • Kapasite olcumu ile doluluk olcumu cok farkli seylerdir. Ampermetreyi direk pile baglayarak sadece cmaks degerini bulabilirsiniz. Nikel pilde yanma pek olmaz ama lityum veya kursun aku kullansaydiniz anilariniz farkli yonde olurdu Kapasiteyi yek dokunusla omcen cihaz benim bildigim cikmadi. Flukenin zamanla gecek akimi kaydeden modelleri var ama birkac bin tl. Kapaaite icin devre akimini zamana karai olcmek simdilik en akillica yontem. Pilin dolulugunu yuk altinda voltaj olcerek bulabilirsiniz. Ayrintili aciklama pilbilgi.blogspot.com adresinde mevcut.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.