Şimdi Ara

Home Assistant Otomasyonu Çalışmıyor: Laptop Ping Sorunu Çözüm Rehberi

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2
Cevap
0
Favori
22
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bu rehber başımdan geçen bir olaya bulduğum çözümü benzer sorun yaşayanlara aktarmak için hazırlanmıştır. Home Assistant üzerinde laptop açıldığında ping atarak akıllı prizi tetikleyen bir otomasyonun çalışmaması durumunda izlemeniz gereken adımları özetlemektedir.


    Sorun: Home Assistant otomasyonu, laptopun açık olup olmadığını ping ile kontrol edip buna göre bir akıllı prizi açmıyor. Daha önce çalışıyordu ancak şimdi çalışmıyor.


    Çözüm Adımları:

    1. Laptop Durumunu Kontrol Edin:
    • Home Assistant arayüzünde, otomasyonunuzda kullanılan laptop varlığının (örneğin binary_sensor.laptop) mevcut durumunu kontrol edin.
    • Laptopunuz açık olmasına rağmen bu sensör 'kapalı' (off) gösteriyorsa, sorun ping isteğinin laptopunuza ulaşmamasından kaynaklanabilir.
    1. Home Assistant Üzerinden Ping Atın:
    • Home Assistant sunucunuz üzerinden laptopunuzun IP adresine (örneğin 192.168.68.110) ping atarak ağ bağlantısını test edin.
    • Home Assistant OS Kullanıcıları:Home Assistant arayüzünde Ayarlar -> Eklentiler -> + Eklenti Ekle yolunu izleyerek "Terminal & SSH" eklentisini kurun ve başlatın.
    • Sol menüden "Terminal"e tıklayarak terminal ekranına erişin.

    Kod

    Yığını:
    Aşağıdaki komutu çalıştırın (IP adresini kendi laptopunuzun adresiyle değiştirin): ping -c 4 192.168.68.110
    • Komutun çıktısını inceleyin. Eğer "%100 packet loss" gibi bir sonuç görüyorsanız, ping isteği laptopunuza ulaşmıyor demektir.
    1. Laptop IP Adresini Doğrulayın:
    • Laptopunuzun IP adresinin doğru olduğundan emin olun. IP adresi zamanla değişebilir (özellikle DHCP kullanılıyorsa).
    • Laptopunuzda komut istemcisini (Windows'ta cmd, macOS veya Linux'ta Terminal) açıp ipconfig (Windows) veya ifconfig (macOS/Linux) komutunu çalıştırarak güncel IP adresini kontrol edin.
    • Eğer IP adresi değişmişse, Home Assistant otomasyonunuzdaki IP adresini güncelleyin.
    1. Laptop Güvenlik Duvarını Kontrol Edin:
    • Laptopunuzdaki güvenlik duvarı (firewall), Home Assistant'ınızdan gelen ping isteklerini engelliyor olabilir.
    • Windows Kullanıcıları İçin:Başlat menüsüne "Güvenlik Duvarı" yazarak "Windows Defender Güvenlik Duvarı"na gidin.
    • "Gelişmiş ayarlar"ı açın.
    • "Gelen Kuralları"na tıklayın ve sağ taraftan "Yeni Kural..."ı seçin.
    • "Özel"i seçip "İleri"ye tıklayın.
    • "Protokol ve Bağlantı Noktaları" bölümünde "Protokol Türü" olarak "ICMPv4"ü seçin.
    • Diğer adımları varsayılan olarak bırakarak "Bağlantıya izin ver" seçeneğini işaretleyip kuralı tamamlayın.
    • Farklı bir işletim sistemi kullanıyorsanız, güvenlik duvarı ayarlarınızı benzer şekilde kontrol ederek ICMP (ping) isteklerine izin verdiğinizden emin olun. Gerekirse güvenlik duvarını geçici olarak kapatıp ping işlemini tekrar deneyerek sorunun güvenlik duvarından kaynaklanıp kaynaklanmadığını test edebilirsiniz (test sonrası güvenlik duvarınızı tekrar açmayı unutmayın!).
    1. Sonucu Kontrol Edin:
    • Güvenlik duvarı ayarlarını yapılandırdıktan sonra Home Assistant üzerinden tekrar ping atmayı deneyin. Başarılı bir ping, "%0 packet loss" sonucu vermelidir.
    • Ping başarılı olduktan sonra, otomasyonunuzun şimdi düzgün bir şekilde çalışıp çalışmadığını test edin. Laptopunuzu açtığınızda akıllı prizin tetiklenmesi gerekmektedir.







  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.