Şimdi Ara

Honda 1.4is Performans Arttirmak İçin? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
2
Favori
15.576
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Fututututu fitek motor gücü 300 beygir, yola aktarılan 120 beygir kayıp 180 beygir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Özgürk

    Yok hocam headers denen şey, egzoz manifoldun yerine takılıyor. Motordan çıkan yanmış atığı en hızlı şekilde dışarıya atmak üzere egzoza iletiyor. Manifolldan daha büyük boruları olduğu için daha çabuk tahliye ediyor motordaki atık gazları.

    Hava filtresi girişi farklı.

    Anladım peki atmosferik arabalara hava filtresi nasıl takılıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dostum 300 beygir felan hayal otesi, komple motor swaplaman lazim ki bir yasak iki komple fren tertibatinida degistirmen lazim

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • B3RK1NG B kullanıcısına yanıt
    Hocam down pressure degil de back pressure olabilir mi? BP olarak duymustum birkac yerden,DP olarak degil. Ogrenmek icin soruyorum yanlis anlamayin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracın otomatik vites ise bundan sonra yazdıklarımı okumana gerek yok. Vazgeç.

    Eğer manuel ise, 1.4is i biraz daha yürütmenin reçetesini yazıyorum, fakat maliyeti ile kıyasla eline geçen çok fazla bir şey olmayacak baştan söyleyeyim.

    Öncelikle sorduklarına yanıt vermeden önce sormadıklarından başlayayım.

    O aracı yürütmek istiyorsan 1.6ies in emme manifoltunu takacaksın. Komple gaz kelebeği, tps ve map sensörü üzerinde bir ies manifolt al direk swapla. Arkasından simota big tube filtre al, karbon olmasına gerek yok plastik de olur.

    Eksoz modifikasyonu karbon monoksit salınımı yüzünden legal değil, ama aracın yürümesi için şart. Ben yazayım yapıp yapmamak sana kalmış.

    4-1 headers, 51mm düz boru ve açık son susturucu takmalısın, katalizör iptali şart. Warex tarzı aracı sıkmayacak bir son susturucu da olabilir.

    Yazılım demişsin ama o aracın oem ecu suna yazılım olmaz. Tavsiyem bu işi bilen bir tuning firmasına gidip bilgi al, Ankarada isen PM at yönlendireyim seni. ECU değişikliği gerekecek.

    Süspansiyon için coilover alacak bütçe ayıramayacağını var sayarak eibach gibi markalı bir yay önerebilirim.

    Jant ebatını büyütme, o replica vti jantlarından kurtul. Orjinal hafif bir jant alamıyorsan teneke jant tak daha iyi performans açısından.

    Kule gergisi ucuz zaten. Tak derim. Faydası oluyor.

    Sonuç olarak tüm bunlarla uğraşıp aracın vtec olmadığı için biraz performans artırabilirsin sadece.

    Bilgi amacı ile yazdım, seçim senin.




  • talharo123 T kullanıcısına yanıt
    Doğrudur hocam Back Pressure olmalıydı. Gece o saatte Türkçe olarak doğru yazsam da orjinal hali kazaya uğramış.
  • LaViTz kullanıcısına yanıt
    Hocam biliyorum ben zaten " Amacım 300 beygir yapmak, kamber vurmak, .... *değil* " dedim. Motor swaplamak da benim boyumu aşar, ufak bir artış yeter bana, öğrencilik dönemi bitsin 1.6 Vti/Vtec motora yönelirim sanıyorum.
  • *President* kullanıcısına yanıt
    Hocam vakit ayırdığınız için teşekkür ederim bilgilendirici oldu benim için. Sizin yorumlarınızdan anladığım üzere cidden 1.4is'e performans yatırımı yapmak biraz ölü yatırım.
    Eibach'ta karar kıldım.

    Emme manifoltuhttps://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-yedek-parca-honda-civic-vti-oem-manifold-hedirs-409420091/detay

    bu uymaz, 7. nesil sanırım >>>https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-yedek-parca-typer-emme-manifold-oem-418528920/detay

    Gaz kelebeği, map sensörü, tps mevcut bunda>>https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-yedek-parca-civic-98-02-1-6-motor-gaz-kelebegi-344990594/detay

    Hesaplayınca 2000-2500 lira arası bir bütçe ayırmam gerekiyor, ecu da katarsak 3000'i bulacak gibi. Arabayı satıp üstüne 10 bin koysam 1.6 Vti alabiliyorken çok mantıklı bir tercih gibi görünmüyor.
    Bu parçaları tamamlamak için bütçe ayarlamam en iyi ihtimalle 6 ay...

    Yeniden teşekkürler map sensörü tps gaz kelebeği nedir öğrenmiş oldum :D



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi teknesyum99 -- 11 Nisan 2017; 1:12:8 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Özgürk

    Hocam aradığım adam sizdiniz. Zaman ayırıp yorum yaptığınız için teşekkür ederim.



    Söylediğim gibi hiç tecrübem yok bu konularda, konuyu açmamın sebebi daha çok bilgi edinmek ve deneyimli abilerimizin yorumunu almaktı. Yorumunuz beni yeterince tatmin etti ve bilgilendirdi. Buradaki her yorumada itibar edip moral bozmaya gerek yok tabiki...



    Gücümüz vti a yetmedi hocam, elimizdekini biraz güçlendirelim dedik. Amacım arabayı 300 beygire dayamak, kamberi vurup arabaya şpagat açtırmak, durduk yere kesiciye soka soka gezmek değil. İmkanlar çerçevesinde biraz daha gücü arttırmak sadece. Arabanın şu anki halk hayli hayli yetiyor zaten drag yarışlarına katılmıyorum, gündelik kullanım için zaten.. Lastikler 195/55/15mis ben yanlış hatırlamışım.



    Yeniden teşekkür ederim. Allah utandırmasın. @BlackBurn340





    diğer cevaplar sizi pofpoflamadığı içinmi aradığınız cevaplar olamadı.

    herkes doğruyu söylemiş

    yapmak istediklerinin çoğu bu motor hacmi için gereksiz masraf..

    yazdıklarınla çelişiyorsun

    herkes yanlış bir senmi doğrusun.

    yada bir kişi doğru yazmış diğer hepsi yanlış

    iyi idrak et bence.




  • TEPEE PREMİUM PACK kullanıcısına yanıt
    hocam pofpoflanma değil bu, üslup meselesi onlar yanlış söylemiş, yanlış bilgi vermiş değil.

    ben belirttim konuyu açarken bilgim, tecrübem yok. bilen yapandan bilgi almak istiyorum diye.

    sağolsunlar şu son 3 günde öğrendiğim teorik modifiye bilgisini şimdiye kadar öğrenmedim.

    yorum yapanlara da, zaman ayırıp ilgilenenlere teşekkür ediyorum.

    ayriyetten yorum yazmadıklarımdan da özür diliyorum.

    onlar yerine bunu bana gösteren size de teşekkürler.





    saygılar.

    -fitek futututu 8000 devir 300 beygir yokuş çıkamayan kekomobile'in sahibi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Özgürk

    hocam pofpoflanma değil bu, üslup meselesi onlar yanlış söylemiş, yanlış bilgi vermiş değil.

    ben belirttim konuyu açarken bilgim, tecrübem yok. bilen yapandan bilgi almak istiyorum diye.

    sağolsunlar şu son 3 günde öğrendiğim teorik modifiye bilgisini şimdiye kadar öğrenmedim.

    yorum yapanlara da, zaman ayırıp ilgilenenlere teşekkür ediyorum.

    ayriyetten yorum yazmadıklarımdan da özür diliyorum.

    onlar yerine bunu bana gösteren size de teşekkürler.





    saygılar.

    -fitek futututu 8000 devir 300 beygir yokuş çıkamayan kekomobile'in sahibi



    bu platformda çok tecrübeli deneyim sahibi insanlar mevcut..
    tek cevaplara çok takılma
    olayın akıbeti, tecrübe sahibi üyeler sorunun ve çözümün anahtarını sana sunarlar..

    örneğin Ankarada profesyonel bir eğitim şirketinden 7 gün gün boyunca motor yağları hakkında İ.T.Ü profesörlerinden eğitim aldım

    gibi.

    motor yağlarından günlerce sayfalarca konuşabiliriz.
    örnekler çoğaltılabilir.
    akıntıya karşı kürek çekme kısaca yorulursun
    kolay gelsin




  • Hocam her lastik markasının ürün gamında ortalama olarak 3 çeşit bulunur. Bunlar;

    1) Yakıt ekonomisi/tasarruf serileri
    2) Konfor odaklı ve güvenli sürüşe yönelik lastikler
    3) Performans lastikleri

    Tavsiyem performans istiyorsan ilk gruptan uzak durman. 2. gruptan Continental premium contact 5 öneririm kendi aracımda kullanıyorum. Performans lastiği istersen de yine Continental Sport contact veya Pirelli Pzero bakabilirsin.

    Buradaki tüm modifiyelerin keyfi, alacağın kaliteli bir lastiğin ise hayati önem taşıdığını unutma. Güvenli sürüşler.
  • Hocam yerinde olsam şuan ki mevcut aracımı elimden çıkartırım.onun parası ve modifiye ye harcıyacagım parayla temiz bi vti alırım.ufak tefek oynamalarla çok daha iyi performans alırım.hatta hiç oynamana bile gerek olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tek care turbo
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Özgürk

    Hocam vakit ayırdığınız için teşekkür ederim bilgilendirici oldu benim için. Sizin yorumlarınızdan anladığım üzere cidden 1.4is'e performans yatırımı yapmak biraz ölü yatırım.
    Eibach'ta karar kıldım.

    Emme manifoltuhttps://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-yedek-parca-honda-civic-vti-oem-manifold-hedirs-409420091/detay

    bu uymaz, 7. nesil sanırım >>>https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-yedek-parca-typer-emme-manifold-oem-418528920/detay

    Gaz kelebeği, map sensörü, tps mevcut bunda>>https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-yedek-parca-civic-98-02-1-6-motor-gaz-kelebegi-344990594/detay

    Hesaplayınca 2000-2500 lira arası bir bütçe ayırmam gerekiyor, ecu da katarsak 3000'i bulacak gibi. Arabayı satıp üstüne 10 bin koysam 1.6 Vti alabiliyorken çok mantıklı bir tercih gibi görünmüyor.
    Bu parçaları tamamlamak için bütçe ayarlamam en iyi ihtimalle 6 ay...

    Yeniden teşekkürler map sensörü tps gaz kelebeği nedir öğrenmiş oldum :D







    araç yaşlı bir araç ve sana zaten gittiği sürece yeterince masraf açacak. madem öğencisin ve bütçen kısıtlı, benzin + bakıma harcayacağın paraları böyle şeylere saçma derim ben. öyle bağıra bağıra giden civic'leri gördüğümde de benim üzerimde olumlu bir etkisi olmuyor. sadece kulağımı tırmalıyor. milleti rahatsız etmekten başka bir etkisi yok. ama sen zaten bunu biliyorsundur.




  • *President* kullanıcısına yanıt
    Bu işin üstadı gelmiş kim ne yazdıysa boş ver. Üstada kulak ver.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Exit to DOS


    quote:

    Orijinalden alıntı: Nike Tyson

    fitek fututututututu



    1.4 90hp atmosferik motor, performansı yeterli ama arttırmak istiyor. araba sanki 300hp ya yere basıyor, rüzgar direnci azalsın diye. ha birde egsoz takıp bağrıttırıyor. bunlar hep performansı katlıyor.... ha birde bunlar yakıta hiç etki etmiyor ama atmosferik arabaya yazılım yaptırmaktan bahsedip, yakıtı arttırır mı diyor....

    harbiden "benim arabam fitek abi fitek hepsini sollarım fututututututu"

    Çok acımasız davranıyorsunuz. Herkes ister 300 beygir araba alıp performans modifiyesi yapmayı. Ama insanların bütçesi bu.



    Üstelik adamın ilk arabasıymış, performansı tatmin ediyor demiş ediyordur da. İlk arabası adamın. herkes sizin gibi maserati gt'ye binmediği için 90 beygir aracındaki performansı beğenmesi doğal.





    Fitek vutututu muhabbeti için demiyorum bunu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    aynen hocam son durum onu gösteriyor, öğrencilik bitene kadar parayı elimizde tutmaya bakıcaz. 1.6 Vti aldık mı daha da performans arttırma derdim olmaz heralde 😄

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selami Şahin 1.6 ie kullanıcısına yanıt
    Aynen hocam, sizin gibi anlayışlı abilerimiz var, sağolun.

    Bütçe belliydi buna yetti, doğru...



    Hem bu bilgiler sadece bana değil belki bi 1.4 civic almak isteyen adam okur, daha iyi karar verir.



    Yermek, bilgi aktarımı için iyi bir yöntem değil kanaatimce.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • B3RK1NG B kullanıcısına yanıt
    Doğru diyosunuz hocam. Güvenlik keyiften önce gelir. Performans diye bencil davranmamak gerekiyor, ailem de biniyor arabaya.



    Continental Premium Contact 5 iyi bir tercih gibi duruyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.