Şimdi Ara

Honda 1.4is Performans Arttirmak İçin?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
49
Cevap
2
Favori
15.558
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhabalar,
    Aracım başlıkta belirttiğim 99 model Honda Civic 1.4is Hb 3K 90hp.
    Araçta bazı değişiklikler yapmak istiyorum. Performansı tatmin edici fakat biraz daha arttırma hevesindeyim. Biraz araştırma yaptım, genel olarak değiştirilmesi gereken parçalar listesi oluşturdum.

    1) Helezon (Eibach 3,5 cm yeterli midir? Yoksa orjinal çıkma helezon buldum onu alıp taktırayım mı? Şu an üstündeki helezonlar kesik orjinal helezonlar.)

    2) Açık hava filtresi / Soğuk hava filtresi
    (Farkı nedir? Gerekli midir? Hangisi tercih edilmeli?)

    3) Kule gergisi (Gerekli midir?)

    4) Headers (Legal midir? İllegal diyenleri duydum.)

    5) Egzoz sistemi (headersın devamı)

    6)Lastik (Vti jantları var 195/55/15)

    7) Yazılım/Beyin (Yakıt tüketimini arttırıyor doğru mudur? Performans artışı ne kadar olur?)

    Araç ilk aracım ve modifikasyon olarak şuan üstünde hiçbir şey yok.
    Daha önce modifiye tecrübemde olmadı, hangi parça gerekli pek bir fikrim yok.

    Aracımın kilometresi 254 bin şuan, bu modifikasyonları yaparsak motora çok mu yüklenmiş oluruz?

    1.4 Motor bu modifikasyonlar için az mıdır?
    (1.6 Motor daha çok randuman verir diyenleri duydum)

    Aklımdaki sorular bunlar. Bilgilerinizi ve tecrübelerinizi paylaşırsanız çok memnun  olurum.

    Saygılar, iyi forumlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi teknesyum99 -- 10 Nisan 2017; 15:36:49 >







  • Nike Tyson kullanıcısına yanıt
    Nike Tyson demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: Nike Tyson

    fitek fututututututu



    1.4 90hp atmosferik motor, performansı yeterli ama arttırmak istiyor. araba sanki 300hp ya yere basıyor, rüzgar direnci azalsın diye. ha birde egsoz takıp bağrıttırıyor. bunlar hep performansı katlıyor.... ha birde bunlar yakıta hiç etki etmiyor ama atmosferik arabaya yazılım yaptırmaktan bahsedip, yakıtı arttırır mı diyor....

    harbiden "benim arabam fitek abi fitek hepsini sollarım fututututututu"
  • Ne yaparsaniz yapin kamber vermeyin.
  • 38erciyes 3 kullanıcısına yanıt
    Yok hocam kamberi bende sevmiyorum çok çakal geliyor gözüme. Ben daha çok performans eklentileri düşünüyorum teşekkür ederim
  • fitek fututututututu
  • Kaliteli bir kule gergisi viraj performansını iyi etkiler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nike Tyson

    fitek fututututututu



    1.4 90hp atmosferik motor, performansı yeterli ama arttırmak istiyor. araba sanki 300hp ya yere basıyor, rüzgar direnci azalsın diye. ha birde egsoz takıp bağrıttırıyor. bunlar hep performansı katlıyor.... ha birde bunlar yakıta hiç etki etmiyor ama atmosferik arabaya yazılım yaptırmaktan bahsedip, yakıtı arttırır mı diyor....

    harbiden "benim arabam fitek abi fitek hepsini sollarım fututututututu"




  • Bu headers denen şey atmosferiklere hava filtresi takmaya mı yarıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Exit to DOS


    quote:

    Orijinalden alıntı: Nike Tyson

    fitek fututututututu



    1.4 90hp atmosferik motor, performansı yeterli ama arttırmak istiyor. araba sanki 300hp ya yere basıyor, rüzgar direnci azalsın diye. ha birde egsoz takıp bağrıttırıyor. bunlar hep performansı katlıyor.... ha birde bunlar yakıta hiç etki etmiyor ama atmosferik arabaya yazılım yaptırmaktan bahsedip, yakıtı arttırır mı diyor....

    harbiden "benim arabam fitek abi fitek hepsini sollarım fututututututu"

    Rampa bile cikmaz ama 8000 devir abi fitek var fututututu




  • Bence bir cold ait kit açık filtre güzel jant düz boru krom egzoz ucu yeterli olur para varsa daha fazla güç alınır ancak motoru yorabilir sonuçta 1.4 atmosferik araç gücü belli
  • Eibach 3.5 tak kardeşim yeterlidir fazlası kasislerde sıkıntıya sokabilir.
    Hava filtresi tak ieslere hangisi öneriliyor tam bilmiyorum ama aem v2 olabilir.
    kule gergisi takma gerek yok.
    4-2-1 headers takıcaksın.
    51mm düz boru sonada zevkine göre bir egzoz ama o 150 tl liklerden değil ss magnum varex hks gibi markaların mümkünse vanalı olanlarından.
    65 yanak sürtme yapabilir ieslere önerilen genelde 50 - 55 yanak lastikler.
    yanlış hatırlamıyorsam d17 ecu takılıyor.
    1.6 daha iyi yürür normal olarak fakat klimasız 1.4lerde iyi yürür.

    şimdi yapılabilecekler bunlar maliyet açısından bunlardan kule gergisini ve beyni unut 1.4 hbye bu kadar harcamaya gerek yok vti vs olsaydı harcanırdı.
    Sen burdaki boş muhabbetlerin dediklerine bakma altında arabası olmayan bebeler burada bize muhalefet olurlar bi kere mesajı çok beğeni aldı ya her yere onu yazar dururlar. dediklerimi yap bak aracınla olan bağın nasıl artacak. Allah utandırmasın.




  • Hocam aradığım adam sizdiniz. Zaman ayırıp yorum yaptığınız için teşekkür ederim.



    Söylediğim gibi hiç tecrübem yok bu konularda, konuyu açmamın sebebi daha çok bilgi edinmek ve deneyimli abilerimizin yorumunu almaktı. Yorumunuz beni yeterince tatmin etti ve bilgilendirdi. Buradaki her yorumada itibar edip moral bozmaya gerek yok tabiki...



    Gücümüz vti a yetmedi hocam, elimizdekini biraz güçlendirelim dedik. Amacım arabayı 300 beygire dayamak, kamberi vurup arabaya şpagat açtırmak, durduk yere kesiciye soka soka gezmek değil. İmkanlar çerçevesinde biraz daha gücü arttırmak sadece. Arabanın şu anki halk hayli hayli yetiyor zaten drag yarışlarına katılmıyorum, gündelik kullanım için zaten.. Lastikler 195/55/15mis ben yanlış hatırlamışım.



    Yeniden teşekkür ederim. Allah utandırmasın. @BlackBurn340



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi teknesyum99 -- 10 Nisan 2017; 0:34:10 >
  • SC, en az masraflı yolu
  • 1.500 tl boşuna verme.Arabanın orjinal yaylarını tak.Sekerek dolaşma.Araba sanki 200hp viraj performansı artırıyorsun.
    2.Açık hava filtresi f/p en iyi olan modifikasyon.Alt devirler ölür biraz ama hissetmessin 1.4 araba sonuçta.
    3.boşuna alma araban o kadar hızlı değil.1 de sebebinin söyledim.Ama güzel bir yay ile gergi viraj perf. artırır.
    4.Hondalarda kaça kaç takıyorlar bilmiyorum bu işlemden sonra güzel bir egzozda yapman lazım.
    5.Sakın DÜZ BORU çekme.
    6.Orjinal lastik ebatlarını kullan.Boşuna yürüyen aksama fazla yük bindirme.zaten 90 beygir.
    7.Yazılım atmosferikte yapılır.Fakat şuanki haliyle birşey alamazsın.Anca dereceli egz takarsan falan adaptasyon için yapılır.

    Kısacası attığın taş,ürkütdüğün kuşa değmez.
  • Kardeşim merhaba, konuda magandalık sezmediğim için cevap vermek istedim.

    1) Eibach, 3,5 cm Pro-Kit gayet yeterlidir. Fazlası için amortisörlerini spor tiptekiler ile değiştirmen gerekir.

    2)Açık hava filtresini mutlaka soğuk hava alacak şekilde motordan uzak bir yere takmalısın. Aksi taktirde performans kaybı yaşaman olası. (Mümkünse aracına özel yapılmış AEM, HKS, K&N gibi markaları tercih et.)

    3) Kule gergisinin asıl faydasını spor yay+amortisör veya coiloverdan sonra görürsün. Kuleler arası ağırlık transferini dengeleyerek özellikle yay şeklindeki virajlarda önden kaymaları (oversteer) ve esnemeleri azaltır. Kullanıp kullanmamak sana kalmış.

    4)Headers egzoza kadar girersen ancak mantıklı olur. Yasal bir engel yok diye biliyorum. Tek sıkıntı emisyon ölçümlerinde çıkabilir.

    5)Egzoz sistemini markalı ve aracına özel şekilde alırsan faydasını görürsün. Aksi taktirde down pressure denen geri basınç azalacağı için yine performans kaybı yaşayabilirsin. Sanayi ortamlarında yapılan dümdüz boruların vs. performans olarak bir katkısı olacağını sanmıyorum.

    6)Lastik yol tutuş anlamında en önemli unsurdur. Paranın yettiği en iyi lastiği almanı tavsiye ederim.

    7)Açık filtre-headers-egzoz modifikasyonundan sonra yazılım ile aracını bu değişikliklere adapte edebilirsin.

    Sonuç olarak tüm bu işlemler sonrası +10 hp alırsan öp de başına koy derim. Ayrıca tahrik olup, gaza daha çok basacağın için tüketimin de artacaktır. Atmosferik araçlarda durum ne yazık ki bu şekilde. Motorun 5000 cc de olsa, daha ciddi güçler elde etmek istersen motor içine girmen veye aşırı beslemeye yönelmen gerekir.

    Doğru şekilde uygularsan aracını yormaz, aksine hava giriş çıkışı konusunda rahatlatmış olursun. Keyifli modifiyeler..




  • Dostum bencede 1.6 'ya geçmek daha faydalı olacaktır modifiye için.
    Not :Kambere karşıyız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kavurma verin lan ! -- 10 Nisan 2017; 7:33:18 >
  • Kekomobile
  • SHIHAD kullanıcısına yanıt
    Yok hocam headers denen şey, egzoz manifoldun yerine takılıyor. Motordan çıkan yanmış atığı en hızlı şekilde dışarıya atmak üzere egzoza iletiyor. Manifolldan daha büyük boruları olduğu için daha çabuk tahliye ediyor motordaki atık gazları.

    Hava filtresi girişi farklı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kavurma verin lan !

    Dostum bencede 1.6 'ya geçmek daha faydalı olacaktır modifiye için.
    Not :Kambere karşıyız.

    Evet hocam haklısınız fakat 1.6 Vti'lar 30 binden başlıyor, CRX desen temizi yok, 1.6 93 model arıyorum temiz yok, ilanlar boş.. Bu gidişle karşımıza güzel bir araba çıkana kadar bunu kullanıcaz.
  • B3RK1NG B kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim hocam bilgilendirici mesajınız için. Magandalık yok kesinlikle

    Kışlık nokian d3 kullandım, yazlık lastiğim yok önerilerinize açığım



    Sizin de yorumlarınıza göre önce helezonları takıcaz, sonra açık hava filtresi, sonra da headers ve egzoz sistemi düşünüyorum.

    Ve ya hiç hava filtresi ve egzoz sitemine girişmeden 1.6 bir arabaya geçeceğim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: debroglienindalgaboyu

    1.500 tl boşuna verme.Arabanın orjinal yaylarını tak.Sekerek dolaşma.Araba sanki 200hp viraj performansı artırıyorsun.
    2.Açık hava filtresi f/p en iyi olan modifikasyon.Alt devirler ölür biraz ama hissetmessin 1.4 araba sonuçta.
    3.boşuna alma araban o kadar hızlı değil.1 de sebebinin söyledim.Ama güzel bir yay ile gergi viraj perf. artırır.
    4.Hondalarda kaça kaç takıyorlar bilmiyorum bu işlemden sonra güzel bir egzozda yapman lazım.
    5.Sakın DÜZ BORU çekme.
    6.Orjinal lastik ebatlarını kullan.Boşuna yürüyen aksama fazla yük bindirme.zaten 90 beygir.
    7.Yazılım atmosferikte yapılır.Fakat şuanki haliyle birşey alamazsın.Anca dereceli egz takarsan falan adaptasyon için yapılır.

    Kısacası attığın taş,ürkütdüğün kuşa değmez.



    Anladım hocam yorumunuz için teşekkür ederim.



    Açık hava filtresi konusunda bi kaç tane seçenek var.

    Simota Big Tube var. Carbon görünümlü olanları 500 lira, Normal mat görünümlü olanları 120 lira civarı.

    Soğuk hava filtresi sistemi 1.4 kasalar için bulamadım. 1.6 vti ve type r larda mevcut.



    Helezon olarak ben Ankara da yaşıyorum. Çıkmacıları aradık orijinal çıkma helezona birisi 600 lira diğeri 400 lira fiyat biçti. Bu aralar çok bulunmuyor sanırım. Bende

    almışken güzel marka, spor, çok alçaltmayan bir şey alayım biraz da kozmetik dursun diyorum. Yolrumlarına göre konfor konusunda da iyiymiş.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.