Şimdi Ara

Honda Jazz Buluşma ve Dayanışma SAYFASI (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
3.211
Cevap
53
Favori
110.822
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Mars51
    195-55-R16 lastik kullanın hem daha ucuz hen daha iyi yol tutuşu


    http://www.elastikci.com/19555-r-15-85h-snowmaster-w651_7812.html

    Güven ne oldu sana hiç sesin cıkmıyor Faturayı görünce bişeymioldu .. Bana etikleri oyunun benzeri başına geldide halla kendine gelemiyonmu .. Bişeyler yaz
  • Herkese merhaba,
    Çok düşündüm ve almam gereken arabanın Honda Jazz olduğuna karar verdim
    Dolayısıyla önümüzdeki ay(ocak 2014) cvt'li bir Honda Jazz almayı planlıyorum(mümkünse elite). limitim maksimum 25000tl

    acaba hasarlı bir 2012(fun) bulup onu yaptırıp binsem mi diye de düşünmüyor değilim...

    tavsiyeleriniz nelerdir? yorumlarınız için şimdiden çok teşekkürler.


    not: manuel vites şimdilik düşünmüyorum...
  • zozorla kullanıcısına yanıt
    Bence verdiğiniz karar doğru da , hasarlı da olsa o fiyata 2012 FUN bulmak biraz zor olur herhalde.Ya da bir hayli hasarlı bir araç olması lazım.
    Saygılar
  • Mars51 M kullanıcısına yanıt
    teşekkürler.

    2009-2011 modeller cvt değil diye biliyorum, emin olmak için bir de size sorayım, doğrumu acaba?
    sırf yeni kasa olsun dersem, i-shift önerir misiniz?
  • zozorla kullanıcısına yanıt
    i-shift şanzımanlı bir jazz kullanmadım.Ama bu ve diğer forumda kullanan arkadaşların yorumlarına göre cevap verebilirim ancak.
    Genel kanı "CVT varsa alınız ,i shift de kullanım prensiplerine dikkat ederseniz fena değildir "diye özetleyebilirim.
    Dediğiniz model yıllarında i shift kullanılmış fakat , 2011 yılının son dönemlerinde gelen araçların bir kısmı da cvt olarak gelmiş.

    Bu aracı almama vesile olan arkadaşım 2011 i shift Fun kullanıyor.Performans sıkıntısı yaşadığını söylemişti, ama sizi bu konuda yanıltmak istemem açıkçası.
    En güzeli fırsatınız varsa her iki araçla da deneme sürüşü yapmanız.

    Bana sorarsanız ben CVT den son derece memnunum.Bu güne kadar bir sıkıntısını görmedim ,hatta kulakçıklarla manuel vites gibi kullanma gereği bile hissetmedim.

    Saygılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: forsa


    Mars51
    195-55-R16 lastik kullanın hem daha ucuz hen daha iyi yol tutuşu


    http://www.elastikci.com/19555-r-15-85h-snowmaster-w651_7812.html

    Güven ne oldu sana hiç sesin cıkmıyor Faturayı görünce bişeymioldu .. Bana etikleri oyunun benzeri başına geldide halla kendine gelemiyonmu .. Bişeyler yaz

    Ercüment Abi selam,

    İşlerin yoğunluğundan dolayı ancak yazabiliyorum. Lastiğin tanesini 165 TL ve 1 yıllık lastik otel hizmetini 100 TL'ye aldım. 330 TL'de 1 takım çıkma jantlara verdim.
    Bugün sabah karlı İstanbul yollarında (kağıthane-maslak istikametinde) lastikleri deneme imkanım oldu. Normalde de sakin bir kullanım tarzım olduğundan kayma, patinaj v.s. gibi olumsuz durumla karşılaşmadan işyerine ulaşabildim. Daha önce de bahsettiğim üzere ilk kış lastiği deneyimim için bende olumlu bir etkisi oldu. İstanbul'lular olarak kışın tamamını karla geçirmesekte kış lastiği şiddetle öneririm.

    Herkese mutlu km'ler, Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mars51

    i-shift şanzımanlı bir jazz kullanmadım.Ama bu ve diğer forumda kullanan arkadaşların yorumlarına göre cevap verebilirim ancak.
    Genel kanı "CVT varsa alınız ,i shift de kullanım prensiplerine dikkat ederseniz fena değildir "diye özetleyebilirim.
    Dediğiniz model yıllarında i shift kullanılmış fakat , 2011 yılının son dönemlerinde gelen araçların bir kısmı da cvt olarak gelmiş.

    Bu aracı almama vesile olan arkadaşım 2011 i shift Fun kullanıyor.Performans sıkıntısı yaşadığını söylemişti, ama sizi bu konuda yanıltmak istemem açıkçası.
    En güzeli fırsatınız varsa her iki araçla da deneme sürüşü yapmanız.

    Bana sorarsanız ben CVT den son derece memnunum.Bu güne kadar bir sıkıntısını görmedim ,hatta kulakçıklarla manuel vites gibi kullanma gereği bile hissetmedim.

    Saygılar.

    vaki ayırdığınız için teşekkürler... ben de bu arada bakmaya devam edeyim, gelişmelerden haberdar ederim.




  • Guwencin G kullanıcısına yanıt
    Güven hayırlı olsun gülegüle kullan
    şu hatırlatmayı da yapalım
    ARAÇ ALACAKLAR DİKKAT! DİZEL Mİ BENZİN Mİ?

    Türkiye’de dizel araçlara karşı bir yönelim olduğunun altını çizen Prof. Dr. Kadir Aydın, benzinli mi yoksa dizel mi alınmalı sorusunu şöyle yanıtladı; “Dizel araçlar yüzde 5 daha az yakıt harcadığı için ş uanda çok rağbet görüyor. Fakat Türkiye’de dizel araçların egzoz emisyonu daha fazla diye vergilerinin arttırılması söz konusu. Bundan 3-5 yıl önce benzinle motorinli araçlar arasındaki fiyat farkı 2-3 bin TL civarındayken, 6-8 bin TL ve daha üzerine çıktı. Bunun için vatandaşlar araç alırken çok daha dikkatli olsun!

    Bugün benzinli araçlarda da çok az tüketen dizel ve benzinli araçların bir karmaşığı olan TSI – GDI dediğimiz direk benzin püskürtmeli motorlar var. Bu araçların da yakıt tüketimleri dizel araçlara çok yakın. Artık insanlarımız seçim yaparken maliyet, kullanım sürelerini dikkate alınmalı. “

    DİZEL ARAÇ ALIRKEN İKİ KERE DÜŞÜNÜN

    Türkiye’de de ticari firmalar haricinde kimsenin yılda 25-30 bin kilometre yol yapmasının olağan olmadığını aktaran Aydın, “Onun için eskiden ‘yılda 15 bin kilometrenin üzerinde yol yapıyorsanız dizel alın’ derdik. Şimdi tam aksini diyoruz. Dizel alırken çok dikkatli olun! Bunun nedenini şöyle açıklayabiliriz; Türkiye de yıllık 16-17 milyon ton motorin, 3.5 milyon ton da benzin kullanılıyor. Şimdi 17 milyon ton motorine göre ham petrol rafine edildiğinde 17 milyon ton benzin üretmiş oluyorsunuz. Çünkü ham petrol rafine edildiği zaman, eşit miktarda benzin ve motorin üretilir.

    Bu veriler dikkate alındığında 13,5 milyon ton benzin fazlalık olduğu gibi bunu da maliyetinin altında yurt dışına ihraç ediyoruz. Sonuç olarak, Türkiye’de enerji güvenirliliği için motorin ile benzin kullanımına denge getirilmeli. Hükümette bu konuda bazı adımlar atıyor. Ben eminim ki önümüzdeki yıllarda açığı kapatmak amacıyla benzin lehine bazı düzenlemeler yapılacak. Bunun için araç alırken iki kez düşünülmesi gerekiyor.”




  • forsa kullanıcısına yanıt
    Selam, Forsa benzin ve dizel araç arasındaki kıskaç gittikçe daralıyor.Senin de alıntıladığın mesajda belirtildiği gibi bir süre sonra dizel aracın pek albenisi kalmayacak gibi gözüküyor.

    Dün 195 55 R 16 kış lastiği önermişsin. Teknik olarak uygun gibi gözüküyor, fakat benim aklıma takılan bir konu var. Kasko ve sigorta şirketleri... Eğer ben bu muadil ölçüdeki lastikleri taktırır ve bir kazaya karışırsam, kaskonun tutumu ne olur merak ediyorum. Daha önce eve giren hırsız nedeniyle ,sigorta şirketiyle papaz olmuştum. Ödeme yapmamak için türlü dalavereler yapmışlardı. Adam der mi ki " aracınızda üreticinin onay vermediği lastikleri kullanmışsınız ,bu nedenle size hasar ödemiyoruz ,veya şu kadar eksik ödeme yapıyoruz... Ben bunu söyleyen eksperi ne yaparım o zaman tahmin edemiyorum.

    Bu açıdan bakınca " üreticinin katalog ölçüsü olan 185 55 R 16" lastikleri kullanmak farz gözüküyor gibi , sizler ne dersiniz ?

    saygılar.




  • quote:

    benzin ve dizel araç arasındaki kıskaç gittikçe daralıyor.Senin de alıntıladığın mesajda belirtildiği gibi bir süre sonra dizel aracın pek albenisi kalmayacak gibi gözüküyor.

    son otomobil fuarında en çok yakıt hücreli (hidrojen) araçlar ilgi gördü
    Dizel olsun lpg olsun benzini neredeyse yakalamış durumda
    zaten yönetim modern robin-hood., arabası olanı zengin zannedip yoluyor
    bakıyor lpg yaygın basıyor zammı lpg ye... eee malum seçim yakın yatırım lazım, gariban halkımıza kömür erzak verip oy alacak
    o kömürün erzağın ,kısaca satın alınan oyların parası nerden gelecek..."BİZ ZENGİNLERDEN"....tabiki

    çözüm bulunmayınca bilim adamları devrede, hidrojeni oksijenle birleştirip açığa çıkan enerjiyi kullanan
    "yakıt hücre" li araçlar geleceğimiz...bir nevi suyla çalışan araba...
    ama sağolsun sömürgeci robin-hood hökümetimiz ona da vergi bindirmenin yolunu bulur




  • Mars51 M kullanıcısına yanıt
    Ben makinacıyım ve kalıp üreten bölümünde sabahtan akşama kadar mm ler ile ugraşıyorum..


    Adam sıfır araba alıyor begendigi jant ile degiştiriyor .Kaskonun sana bana indirim yapması gereken bir konu aslında aracın yoltutuşunu güçlendirdigin için ..
    Sen biliyorsun dur bilmeyen için yölüyorum annelerimizin kullandıgı mezro daki ilk büyük cizgi le en yakın ikinci uzun cizgi IıııııııııI = 10mm kumpasım ile ölçtüm ve çizdim ..
    Kaskonun bu konuda zorluk cıkarıcagını düşünmüyorum Yarın kaskocumu arar sorarım..
    üsteki cizginin yarısı 5 mm araç bu çizginin yarısı kadar yukarı kalkacak ..
    Eni ise yukarıdaki çizgi kadar her iki uca eşitmiktarda 5 mm yayılacak..
    Buda bizim sert olan ve en ufak küt bir yere geldigimizde tekerlegimizin yarılmasını önlemiş olacak..

    Kemal abi ikimizde bu ülkenin nasıl yönetildigini yaşımız itibarı ile baya gördük bu düzen bunu götürüyor demekki (kualis yonları hatırlıyorumda) hiç olmasa suyumuz ve elektirimiz haftalarca akmamazlık yapmıyor.
    Kötünün iyisi abi .. Yiyorlar oran % 50 de olsa ozamankine göre % 50 hizmet alıyoruz.. Fenerbahce Galatasaray muhabeti degil .. Bu çarkın içine kim girerse böyle dönüyor demeki. Vesselam..




  • forsa kullanıcısına yanıt
    Forsa cevap için teşekkür ederim , Ben de makinacıyım ,işimiz yıllardır kumpas ve mikrometre ile :) Senin de dediğin gibi mantıken yol tutuşu arttığı için ,sigorta şirketinin birşey dememesi lazım. Fakat ben bu sigortacılardan çok çektim, Hasar ödememek için ne tür numaralar çektiklerini gördüm, yaşadım.

    Şimdi iki tane değerleme uzmanı arkadaşımdan sözleşmeleri inceletmeden hiç bir sözleşmeyi kabul etmiyorum. Mesela arabayı alırken cam tavanlı olduğu için ve izmir'de her sene en az bir kere dolu yağdığı için sözleşmede var mı diye kontrol ettim. Tabi ki yoktu. Dolu hasarının kapsam dahilinde olup olmadığını sordum. Tabi ki kapsam dahilinde , doğal afet kapsamına girer dedi.
    Birlikte ilgili maddeyi inceledik. doğal afet kapsamında şöyle bir açıklama yapmışlar , yağmur ,yer sarsıntısı ,sel ve şimşek, ve bir iki madde daha vardı ve içinde dolu yazmıyordu.
    Bu sefer bu sözleşmede "dolu" maddesi yazmıyor.Adım gibi eminim ,bu hasar gerçekleştiğinde ödeme yapılmaz dedim.Poliçe değerini 5 -6 lira gibi arttırarak dolu maddesini oraya eklettim. Şimdi en azından bu konuda kafam rahat.
    Sigorta şirketi poliçede yazmayan birşeye para ödemez. ödeyecekse bile senin ne kadar dişli ve sabırlı olduğuna bakarlar.. Sütten ağzım yandığı için bu konulara gereğinden fazla takıntılı davranıyor olabilirim ama artık daha az kazık yiyorum.

    Lastik konusunu kaskocuna sormana sevinirim ,cevap bekliyorum

    Saygılar.




  • Vaww herkz burdaymış
  • Mars51 M kullanıcısına yanıt
    Mars uzunca bir cevap olacak fakat kısa tutacagım..


    Soru
    herhangi bir pert halinde sen lastikleri 185 yerine 195 taktırmışdın diye bir sorun çıkarılırmı

    Hayır kasko tekerlek ve tekerlek çapı Jantı ile ugraşmaz araçda bir sorun varsa tamiri veya peti gerektiren ne ise ona bakar
    soru
    Bir nedenden dolayı dört tekerde patlatıldı veya çalındı durum ne olur
    ---Durum şöyle degişir
    Eger araca sonradan özel bir cant takılmış sa latikler jant ları ile beraber degişik ise .. klozda belirtilmemiş ise aracın gercek jantı fabrika üretimi ne ise o verilir
    soru
    aracın jantı degiştirilmeden lastik tekerinde bir degişim yaparsa kullanıcı yoltutuşunu artırmak için veya gençlerin ince lastik merakı gibi bir fantezi yapılsa durum ne olur.
    --- Bu durmda eger orjinal teker parasından yüksek ise orjinali verilir aynısı ise ve ya düşük maliyetli ise istenilen teker verilir..

    Zaten bizler maliyeti düşürmek ve sert olan amortisör ve yaylanma hareketini bir nebzede olsa teker çapı ile karşılamaya çalışıyoruz..
    iki
    tane kaskocuya sordum lastik bizi ilgilendirmez abi diyorlar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi forsa -- 13 Aralık 2013; 14:15:46 >




  • forsa kullanıcısına yanıt
    İlgin ve araştırman için teşekkür ederim forsa :)
    Saygılar
  • Herkese selamlar.

    Yakında ailemize katılacak ikinci çocuk nedeniyle aracımı 1-2 ay içinde satıp Peugeot 5008 - Opel Yeni Zafira ikilisinden birini almaya karar verdim.

    Temmuz 2010'da 55 bin km.de ilk sahibinden aldığım imzamda görülen aracım şu an 103 bin km.de. İlk sahibinde sadece tampon değişikliği varken ben aldıktan sadece 6 ay sonra trafik ışıklarında arkadan gelen aracın çarpması neticesinde ben de hafif bir şekilde öndekine çarpmak zorunda kaldım. Kaza sonrası yetkili serviste bagaj kapağı, arka tampon, ön tampon ve sağ ön far değişti.

    Belirttiğim kaza dışında motor, şanzıman vb. herhangi bir sorun yaşamadım.

    Sizce bu aracımın şu an piyasası nedir?

    Saygılarımla.
  • Serdar zor bir soru bu 27 ila 30 bin arasında bişey yaz bence .. Kendin bilirsin üstüne veya altına inebilirsin fiyatın sonuçta sıfır araç ile takasa girsen , Benim yigenin dedigi takasda biri yanılacak o da takasa gelen.. canlı ile gitmeye calış..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi forsa -- 17 Aralık 2013; 10:26:34 >
  • Akadaşlar kasko ve sigortalarınız ne tutuyor

    pilaka hangi ilin=

    Kasko bedeli =
    ekletilen klozlar=
    Kasko firması =

    Sigorta firması =
    tutar =




    pilaka hangi ilin= 26

    Kasko bedeli = 1340 generali (oyak aksaya geciyorum bu sene 980 tl)
    ekletilen klozlar= karşı hasar ödeme bedeli 50 bin, bir insana vurduk (Allah göstermesin) Bana iyilesinceye kadar bakacaksın işte kasko ona yardımcı oluyo.. Klozu
    Kasko firması = Generali

    Sigorta firması =aksa
    tutar =270 tl
  • pilaka hangi ilin= 35 İzmir

    Kasko bedeli = 36 000._ Tl.
    ekletilen klozlar= Full Kasko Mini onarım paketide var
    Kasko firması = Grupama

    Sigorta firması = bu ne yaw, acenteyimi soruyorsun (Liberty sigorta acenteliği)(Honda bünyesindeki acente kazık atmaya çalıştı)
    tutar = 502 Tl 12 taksit
  • forsa kullanıcısına yanıt
    Ercüment abi ve tüm dostlara günaydın,

    Kasko ile ilgili sorularının cevaplarını aşağıda bilgine sundum. Şimdiden nasıl oldu diye gelecek soruları tahmin ediyorum ama sanırım biraz tatminkar bir cevabım var :)

    Plaka: 34
    Kasko:
    Axa Genişletilmiş Honda Kasko Poliçesi
    Geçen Sene: 1517 TL
    Yenileme (Kasım Sonu yapıldı, aynı kasko devam): 632 TL
    Klozlar: Resim olarak ekledim, geçen sene 50 bin TL olan karşı hasar ödeme bedelini, 75 bine yükselttim. Ayrıca manevi tazminat klozu da eklettim (Cüzi bir fark ödüyorsunuz, 20 TL gibi, olur ya karşı taraf işe gidemedim, psikolojim bozluldu vs diye tazminat davası açarsa normalde kaskolar bunu karşılamıyormuş, kaskoyu yapan arkadaşım bu klozu eklemenin çok faydalı olacağını belirtti). Honda Kasko olması sebebiyle yılda bir defa yapılacak bakımda yetkili serviste işçilik dahil %10 ve yine alınacak bir aksesuarda ve işçiliğinde %10 indirim hakkı mevcut.

    Gelelim neden bu kadar düşük tuttuğuna :) Normalde %30 Hasarsızlık indirimi ve yükselen teminatlarla 1150 TL civarı bir bedel çıkıyordu. Mutabıkta kalmıştık, ancak son anda hatırlarsanız aldığım yan koruma çitalarını da poliçeye dahil etmesini rica ettim, olur ya bir şey olursa aksesuar belirtilmediğinden kaskodan almam mümkün olmayacaktı. Neyse, poliçeye yan koruma çitaları eklenince bedel bir anda yukarıda gördüğünüz 632 TL'ye indi. Kısaca 600 TL'ye yakın bir meblağ cebimde kaldı. Sordum soruşturdum neden bu denli düştüğünü ancak net bir cevap bulamamışken lastikçi bir arkadaşım yan koruma çitaları aracı ekstra koruyan bir aksesuar olduğundan düşmüştür dedi.

    Kısaca 370 TL'ye aldığım yan koruyucu barlar bedavaya geldi, üstüne de 200 TL cebimde kaldı desek sanırım yanlış olmaz :))


    Not: Bu arada kış lastiği alayım dedim ama ellerinde bir tek Bridgestone kalmış, bir takım 1000 TL'ye geliyor :( Kumho olsa o da iş görür dediler ama o da yokmuş, masrafa girsem mi yoksa seneye mi ertelesem bilemedim.

    Hayırlı bir hafta dileğimle,
    Erkan





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zenginoglu -- 23 Aralık 2013; 12:17:32 >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.